Η αγωγή κατά της EA για το FIFA scripting αποσύρθηκε

Hot
Φίλιππος Κανελλόπουλος

Φίλιππος Κανελλόπουλος  

When a man lies he murders some part of the world...
 
0.0 (0)
0 2 0 0 0
Η αγωγή κατά της EA για το FIFA scripting αποσύρθηκε

Η αγωγή κατά της EA για το FIFA scripting αποσύρθηκε

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Οι ενάγοντες ισχυρίζονταν ότι το dynamic difficulty ωθεί στην αγορά loot boxes. [UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση: 13/11/20] Η αγωγή κατατέθηκε στο δικαστήριο της Βόρειας Καλιφόρνιας και έχει ως ισχυρισμό ότι το χαρακτηριστικό Dynamic Difficulty στο FIFA ωθεί τους gamers να αγοράσουν loot boxes για να το υπερνικήσουν.

Σύμφωνα με το Games Industry, οι ενάγοντες Jason Zajonc, Danyael Williams και Pranko Lozano, κατηγορούν την ΕΑ ότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία Dynamic Difficulty Adjustment – η οποία είναι δική της πατέντα – ώστε να αναγκάζει τους gamers να αγοράζουν loot boxes όπως τα FIFA Ultimate Team packs. Επίσης οι τρεις τους ισχυρίζονται ότι Η ΕΑ χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία από το 2017, με την εταιρεία να αρνείται ότι έχει κάνει χρήση της γενικά.

Οι ενάγοντες βασίζουν τον ισχυρισμό τους στο ότι το Dynamic Difficulty Adjustment, λειτουργεί αυτόματα, ανεβάζει την δυσκολία του παιχνιδιού και εν τέλει οι gamers αναγκάζονται να ξοδέψουν χρήματα για να μπορούν να ευχαριστηθούν το gaming. H προσαρμογή - όπως αναφέρουν οι Zajonc, Williams και Lozano – γίνεται με τρόπο κατά τον οποίο τα stats των gamers μειώνονται κάτω από το επίπεδο από το οποίο πραγματικά είναι. Συγκεκριμένα στο FIFA, μπορεί το DDA να κάνει τους παίκτες να τρέχουν πιο αργά ή αντίστοιχα οι αντίπαλοι να είναι πιο γρήγοροι και να τους οδηγεί σε λάθος πάσες. Αποτέλεσμα όλων αυτών θα μπορούσε να είναι η αγορά loot boxes αφού αρχικά έχει επέλθει εκνευρισμός.

Η αγωγή αναφέρει: "Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο κατά τον οποίο η ΕΑ αποκομίζει κέρδη μέσω του Dynamic Difficulty Adjustment και αντίστοιχα ζημιώνονται οι gamers αφού θεωρούν ότι η ομάδα τους είναι χαμηλότερου επιπέδου από ότι πραγματικά είναι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αγοράζουν πρόσθετα Player Packs για να γίνουν καλύτεροι. " Η ΕΑ αντιμετωπίζει κατηγορίες ότι παραβιάζει τον νόμο περί προστασίας των καταναλωτών της Καλιφόρνιας, τον νόμο για ψευδή διαφήμιση και παράνομο τρόπο πλουτισμού. Οι ενάγοντες απαιτούν αποζημίωση και διορθωτικές πράξεις.

Αυτή πάντως δεν είναι η πρώτη πατέντα της ΕΑ που ωθεί τους gamers στο να αγοράζουν πρόσθετα packs. To σύστημα Engagement Optimized Matchmaking μπορεί να "μετατραπεί για διάφορους λόγους, για τον χρόνο που περνάτε στο παιχνίδι ή για το να ξοδέψετε περισσότερα".

Η Αμερικάνικη εταιρεία θεωρεί πάντως ότι "οι ισχυρισμοί είναι ψευδείς, διαστρεβλώνουν τα games της και θα αμυνθεί υπερ των θέσεών της".

[UPDATE: 3/3/21 - Η αγωγή αποσύρθηκε] Οι τρεις ενάγοντες που είχαν καταθέσει αγωγή κατά της EA με τον ισχυρισμό ότι προσαρμόζει κρυφά την δυσκολία του FIFA Ultimate Team προκειμένου οι παίκτες να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε packs, απέσυραν τελικά την αγωγή τους.

Το Νοέμβριο του 2020, τρεις πολίτες της Καλιφόρνια είχαν ισχυριστεί ότι η ΕΑ τους χειραγωγούσε, με την αγωγή να επικεντρώνεται γύρω από μια πατέντα τεχνητής νοημοσύνης γνωστή ως dynamic difficulty adjustment. Γνωστή περισσότερο με τους όρους scripting ή momentum, η τεχνολογία επηρεάζει άδικα τα αποτελέσματα των αγώνων σε μία προσπάθεια να ενθαρρύνει την αγορά packs. Η ΕΑ είχε ομολογήσει ότι η πατέντα είναι στο όνομά της, ωστόσο είχε αρνηθεί επανειλημμένα ότι την χρησιμοποιεί στο Ultimate Team. Σήμερα, η ΕΑ ανακοίνωσε ότι οι ενάγοντες απέσυραν πλέον την αγωγή τους αφότου η εταιρεία μοιράστηκε λεπτομερείς πληροφορίες πάνω στο FIFA και τους έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουν με τους προγραμματιστές. Η δήλωση της EA, με την οποία η εταιρεία ορκιζόταν ότι δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ το dynamic difficulty adjustment στο Ultimate Team έχει ως εξής:

“Το να διασφαλίσουμε ότι το παιχνίδι είναι δίκαιο συνιστά κάτι κρίσιμο για όλους εμάς στην ΕΑ και προσπαθήσαμε να είμαστε όσο πιο ξεκάθαροι γίνεται ότι αυτή η αφοσίωση έχει εφαρμογή σε εμάς όσο και στους παίκτες μας. Έχουμε πει δημόσια στο παρελθόν ότι δεν χρησιμοποιούμε scripting ή 'Dynamic Difficulty Adjustment' (DDA) ή οτιδήποτε παρόμοιο που θα προσάρμοζε αυτόματα την δυσκολία του gameplay στους αγώνες Ultimate Team του FIFA, του Madden και του NHL.”

“Οι ξεκάθαρες δηλώσεις μας πρόσφατα αμφισβητήθηκαν στα πλαίσια αγωγής που ισχυριζόταν ότι χρησιμοποιήσαμε πράγματι το DDA στα Ultimate Team modes. Με χαρά μας μοιραζόμαστε την είδηση ότι οι ενάγοντες πλέον απέσυραν την αγωγή τους. Τους παρείχαμε λεπτομερείς τεχνικές πληροφορίες και πρόσβαση να μιλήσουν με τους προγραμματιστές μας, όλα εκ των οποίων επιβεβαίωσαν (ξανά) ότι δεν υπάρχει DDA ή scripting στα Ultimate Team modes. Αυτό είναι το σωστό αποτέλεσμα.”

“Αν και η ΕΑ κατέχει την πατέντα για την τεχνολογία DDA, η τεχνολογία αυτή δεν υπήρχε ποτέ στο FIFA, το Madden ή το NHL και δεν θα υπάρξει ποτέ. Δεν θα χρησιμοποιούσαμε την τεχνολογία DDA για να δώσουμε πλεονέκτημα ή μειονέκτημα στους παίκτες στα online multiplayer modes κανενός από τα games μας και απολύτως δεν το συμπεριλάβαμε στο FIFA, το Madden ή το NHL. Η ΕΑ και οι ομάδες του FIFA, του Madden και του NHL παραμένουν αφοσιωμένες στο fair play. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για αυτή μας την δέσμευση στο Positive Play Charter μας.”

fifa patent dynamic difficulty adjustment

Ο δηλωμένος σκοπός του DDA είναι “η μεγιστοποίηση της ενασχόλησης του παίκτη κατά την διάρκεια όλου του παιχνιδιού” και παρέχεται ένα παράδειγμα του πως θα μπορούσε να λειτουργεί. “Κάποια άλλα μη-περιοριστικά παραδείγματα από features του παιχνιδιού που μπορεί να τροποποιηθούν, τα οποία μπορεί ή όχι να γίνουν αντιληπτά από τον χρήστη, μπορούν να περιλαμβάνουν επιπλέον ταχύτητα σε κάποιον χαρακτήρα του παιχνιδιού, βελτιωμένη ακρίβεια στο σημάδι ενός χαρακτήρα του παιχνιδιού, βελτίωση του μήκους ή ύψους που μπορεί να πηδήξει κάποιος χαρακτήρας του παιχνιδιού, η αλλαγή της ανταπόκρισης του χειριστηρίου και ούτω καθεξής. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι προσαρμογές μπορούν επιπλέον ή εναλλακτικά να περιλαμβάνουν την μείωση της ικανότητας ενός χαρακτήρα του παιχνιδιού αντί για την βελτίωση της ικανότητάς του. Για παράδειγμα, ο χαρακτήρας μπορεί να γίνει ταχύτερος, αλλά να έχει μειωμένη ακρίβεια στο σημάδι του.”

Η πατέντα πυροδότησε συζητήσεις το 2018 που εγκρίθηκε, με ορισμένους παίκτες να υποψιάζονται ακόμη και χρόνια πριν ότι το FIFA έκλεβε. Θεωρούν ότι κάπου βαθιά στον κώδικα του παιχνιδιού υπάρχει ένα κρυφό scripting που βοηθάει τους παίκτες εάν χάνουν ή κάνει το παιχνίδι δυσκολότερο όταν κερδίζουν. Είναι μια πεποίθηση που τροφοδοτείται από αποκρούσεις που οδηγούν σε tap-ins, κορυφαίους επιθετικούς που αστοχούν μπροστά σε άδειο τέρμα και δραματικά γκολ ισοφάρισης την τελευταία στιγμή μετά από ένα παιχνίδι όπου κυριαρχούσατε. Η κοινότητα του FIFA ονομάζει αυτό το λεγόμενο scripting με τον όρο “momentum”.

Στις αρχές του 2017, ένας χρήστης του Reddit ισχυρίστηκε ότι βρήκε αναφορά του momentum σε αρχεία του FIFA 17. Αυτό οδήγησε διάφορους FIFA YouTubers σε καταγγελίες, ακόμη και μια προσπάθεια συλλογής υπογραφών που απέτυχε. Τον καιρό εκείνο είχε ερωτηθεί για το ζήτημα και ο creative director του FIFA, Matt Prior.

“Είναι κάτι που μας ρωτάνε συχνά, αν υπάρχει κάτι που αλλάζει τα πράγματα. Μπορώ να σας βεβαιώσω ότι δεν υπάρχει. Είναι απλά ποδόσφαιρο. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν στο ποδόσφαιρο” είχε απαντήσει. Ο Prior ωστόσο είχε πει ότι το FIFA έχει περιθώριο για ανθρώπινο λάθος. Αλλά αντί αυτό να είναι αποτέλεσμα κάποιου κώδικα, είναι βασισμένο στα στατιστικά του κάθε παίκτη και άλλους παράγοντες, όπως η κούρασή τους.

“Υπάρχει ένα λάθος σε μερικούς αλγόριθμους που αφορούν το παγίδεμα της μπάλας. Αυτό είναι μέσα στο παιχνίδι, αλλά μετριέται σε ατομικό επίπεδο. Δεν λαμβάνει υπόψη του ότι α, είναι 1-0 στο 90, ας βάλουμε παραπάνω σφάλμα σε αυτόν. Είναι πάρα πολύ εξατομικευμένο, Κι ως εκ τούτου μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό είναι μέρος της ομορφιάς του αθλήματος. Μπορεί να είναι εκνευριστικό κάποιες φορές, αλλά αυτή είναι η φύση του ποδοσφαίρου.”

“Είμαι οπαδός της Manchester City. Στον τελευταίο αγώνα, μας είδα να έχουμε 80% κατοχή μπάλας. H Middlesbrough έκανε αντεπίθεση, πρώτο της σουτ στον αγώνα, γκολ. Για εμένα, αυτό είναι εκνευριστικό. Αν συνέβαινε στο FIFA θα υπήρχε η υποψία ότι είναι scripted. Αλλά η αλήθεια είναι ότι γίνονται λάθη στο ποδόσφαιρο κι αυτό κάνει το ποδόσφαιρο αυτό που είναι. Αν όλα ήταν προβλέψιμα και ομοιόμορφα, θα χάναμε την καρδιά και την ψυχή του ποδοσφαίρου. Εκπροσωπούμε το άθλημα του πραγματικού κόσμου και αυτό μπορεί να συμβεί καί στο παιχνίδι μας καί στο πραγματικό ποδόσφαιρο” είχε πει ο Prior.

Το νόημα των λεγομένων του εν προκειμένω ήταν ότι το περιθώριο για σφάλμα υπάρχει μεν στο FIFA, αλλά δεν εφαρμόζεται βάσει κάποιου άλλου παράγοντα, όπως το σκορ ή τον χρόνο του αγώνα. “Δεν θέλετε κάποιον αμυντικό τέταρτης εθνικής να παγιδεύει τη μπάλα το ίδιο καλά όπως ο Μέσι, σωστά; Ένα μεγάλο κομμάτι αυτού βασίζεται στα attributes. Ένα μέρος του εξαρτάται από την κόπωση. Αν ένας παίκτης έχει κουραστεί, θα κάνει λάθος. Υπάρχουν πολλά πράγματα που παίζουν ρόλο για να το κάνουν να συμβεί. Αλλά στην ουσία, αυτό είναι το ποδόσφαιρο. Δεν κλέβουμε, σε καμία περίπτωση. Μπορεί όμως να το νιώθετε έτσι όταν βρίσκεστε στην αντίπερα όχθη. Πάντα υπάρχει δικαιολογία. Όταν κερδίζω είναι ικανότητα, όταν χάνω είναι επειδή ο άλλος έκλεψε” κατέληξε.

Διαβάστε για το πρόστιμο 10 εκατομμυρίων ευρώ στην EA για τα loot boxes και συζητήστε για την ΕΑ στο σχετικό forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Chrisriv (Level1) 13/11/2020 16:07
Πραγματικό σίχαμα το λεγόμενο sripting του Fifa. Το αποτέλεσμα των αγώνων δεν το καθορίζει η επίδοσή σου αλλά το ίδιο το παιχνίδι. Βλέπω πχ σε επανάληψη γκολ που έχω δεχτεί και οι αμυντικοί μου απομακρύνονται από την περιοχή προς τα άκρα, και ο αντίπαλος απλά κάνει πάσα, πάσα, σουτ και γκολ. Γελοίο. Όντας βετεράνος και έχοντας παίξει αμέτρητα παιχνίδια πλέον το σιχάθηκα. Μακάρι με αυτήν την αγωγή αυτό το χάλι να σταματήσει. Και να φάνε ένα γερό πρόστιμο να ησυχάσουμε.
#2 ashbringer (Level25) 14/11/2020 08:53
Χρειάζεται μάζεμα γενικά η ΕA και το θέμα με τα lootboxes και πως αυτά επηρεάζουν τα παιχνίδια της είναι σίγουρα τεράστιο .Ίσως απανωτά πρόστιμα απο διάφορες χώρες να βελτιώσουν την κατάσταση.
#3 it9997 (Level6) 04/03/2021 09:53
Ναι... μίλησαν με προγραμματιστές που τους είπαν όλη την αλήθεια! Δεν θεωρώ απίθανο να έπεσε "συμβιβασμός κάτω από το τραπέζι" και να μην το μάθουμε ποτέ.
Το κακό είναι πως έτσι θα έχει πάτημα η εταιρία τύπου δεδικασμένου.