Νέες αλλαγές στο Google Chrome θα "σκοτώσουν" τα ad blockers
HotΝέες αλλαγές στο Google Chrome θα "σκοτώσουν" τα ad blockers
Πληροφορίες
Λόγω της αναβάθμισης σε Manifest V3.
Ο product manager των επεκτάσεων του Chrome και του web store, David Li, ανακοίνωσε μέσω ενός blog post ότι οι επεκτάσεις του browser της Google που έχουν αναπτυχθεί με το Manifest V2 δεν θα γίνονται αποδεκτές στο web store από τις 17 Ιανουαρίου 2022 και μετά. Επιπλέον, οι Manifest V2 επεκτάσεις θα απενεργοποιηθούν εντελώς από τον Ιανουάριο του 2023.
Ο Li έγραψε τα εξής: “Μετά από χρόνια ανάπτυξης, το Manifest V3 είναι πιο ασφαλές, πιο αποδοτικό και πιο ιδιωτικό από την προηγούμενη έκδοση. Είναι μια εξέλιξη της πλατφόρμας επεκτάσεων που λαμβάνει τόσο υπόψιν την αλλαγή των browsers όσο και το μέλλον των επεκτάσεων των browsers.”
Η αλλαγή στο Manifest V3 είναι σημαντική και για έναν άλλο εντελώς διαφορετικό λόγο. Με την κυκλοφορία του Manifest V3, όλες οι επεκτάσεις του Chrome που μπλοκάρουν διαφημίσεις θα σταματήσουν να λειτουργούν. Το Manifest V3 καταργεί ένα συγκεκριμένο API το οποίο χρησιμοποιούν όλα τα ad blockers για να λειτουργούν και φυσικά υπάρχει και το debate του αν μπορούν να αναπτυχθούν νέα ad blockers με το Manifest V3.
Η Google σε ένα blog post στο Chromium το 2019 είχε δηλώσει ότι δεν έχει ως στόχο την κατάργηση των ad blockers. Ειδικότερα, ο Simeon Vincent της Google έγραφε στο blog post: “Για την ακρίβεια το νέο αυτό χαρακτηριστικό μπορεί να δώσει την δυνατότητα στους developers να αναπτύξουν ad blockers με πιο ασφαλή και αποδοτικό τρόπο.”
Ωστόσο, το 2018 σε μια καταχώρηση SEC, η μητρική της Google, η Alphabet, είχε επισημάνει ότι η τεχνολογία που μπλοκάρει τις διαφημίσεις ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά τις υπηρεσίες της. Ειδικότερα, η καταχώρηση ανέφερε τα εξής: “Έχουν αναπτυχθεί τεχνολογίες που κάνουν τις εξατομικευμένες διαφημίσεις πιο δύσκολες ή μπλοκάρουν εξ’ ολοκλήρου τις διαφημίσεις και μερικοί πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών έχουν ενσωματώσει τεχνολογίες που ενδεχομένως να επηρεάσουν την λειτουργικότητα των third-party ψηφιακών διαφημίσεων. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Google προέρχεται από το αντίτιμο που πληρώνουν εταιρείες προκειμένου να διαφημιστούν και ως αποτέλεσμα τέτοιες τεχνολογίες και εργαλεία θα έχουν καταστρεπτικές συνέπειες στα κέρδη της εταιρείας.”
Το Electronic Frontier Foundation (EFF) το 2019 είχε αναφέρει ότι παρόλο που το Manifest V3 δεν έχει ως στόχο να απενεργοποιήσει τις τεχνολογίες ad blocking, αυτό θα μπορούσε να συμβεί ως “side-effect”. Ειδικότερα το EFF έγραψε τα εξής: “Για τους developers των επεκτάσεων που μπλοκάρουν διαφημίσεις, τα ευέλικτα APIs δεν είναι απλά καλό να τα έχουν, αλλά είναι μια αναγκαιότητα. Όταν μια τεχνολογία προστασίας προσωπικών δεδομένων αποκτά δημοτικότητα, τότε οι διαφημίσεις και οι trackers εξελίσσονται ώστε να τα αποφεύγουν. Ως αποτέλεσμα, θα πρέπει να εξελιχθούν και οι τεχνολογίες που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις και τους trackers. Αν η Google αποφασίσει ότι οι επεκτάσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων μπορούν να δουλεύουν μόνο με έναν τρόπο, τότε πρακτικά θα είναι σαν να ευνοεί τις διαφημίσεις και τους trackers.”
Η Google δήλωσε ότι περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το Manifest V3 στο Chrome θα ανακοινωθούν όταν πλησιάζει η κυκλοφορία του και δήλωσε ότι θα προσθέτει νέες δυνατότητες “ανάλογα με τις ανάγκες τις κοινότητας.”
Διαβάστε ακόμα για τις μονοπωλιακές πρακτικές της Google και συζητήστε για την Google στο σχετικό forum topic.