• Ειδήσεις
  • Internet
  • Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ υποβάλλει αγωγή για να διαλύσει το Facebook

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ υποβάλλει αγωγή για να διαλύσει το Facebook

Hot
 Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ υποβάλλει αγωγή για να διαλύσει το Facebook

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ υποβάλλει αγωγή για να διαλύσει το Facebook

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Είχε «μακρόχρονη πορεία αντιανταγωνιστικής συμπεριφοράς».

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ άσκησε αγωγή εναντίον του Facebook ισχυριζόμενη ότι ο ηγέτης των social media "έχει ασχοληθεί με μια συστηματική στρατηγική" για τη διατήρηση του μονοπωλίου του με την εξάλειψη των ανταγωνιστών.
 
H Επιτροπή ανέφερε την απόκτηση του Instagram από το Facebook το 2012, την απόκτηση του WhatsApp το 2014 και "την επιβολή αντιανταγωνιστικών όρων στους προγραμματιστές λογισμικού" ως απόδειξη της αξίωσής της, η οποία έρχεται μετά από μια έρευνα που διεξήχθη σε συνεργασία με τους γενικούς εισαγγελείς της σε 46 πολιτείες, συν της Περιφέρειας της Κολούμπια και του Γκουάμ.
 
Η αγωγή ισχυρίζεται ότι όταν το Instagram ήρθε για πρώτη φορά στη σκηνή "σε μια κρίσιμη στιγμή σε διαγωνισμό προσωπικής κοινωνικής δικτύωσης", το Facebook αρχικά προσπάθησε να ανταγωνιστεί με αυτό το βάσιμο. Στο τέλος, ωστόσο, αποφάσισε ότι θα ήταν ευκολότερο να το αγοράσει, το οποίο έκανε τον Απρίλιο του 2012 για 1 δισεκατομμύριο δολάρια, μια κίνηση που η Επιτροπή θεώρησε πως και οι δύο εξουδετερώνουν την άμεση απειλή και ήταν πιο δύσκολο για άλλους ανταγωνιστές να κερδίσουν έδαφος.
 
Το 2012 είδε επίσης την εμφάνιση του WhatsApp ως "παγκόσμιο ηγέτη κατηγορίας στο mobile message" και έτσι το Facebook το έκανε ξανά, αποκτώντας την εταιρεία με 19 δισεκατομμύρια δολάρια τον Φεβρουάριο του 2014. Επίσης έχει λάβει περισσότερα βήματα στο παρασκήνιο για να διατηρήσει τη θέση του, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ, όπως το 2013 όταν απενεργοποίησε το API που επέτρεψε στην εφαρμογή βίντεο Vine του Twitter να έχει πρόσβαση σε φίλους στο Facebook.
 
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου η αγωγή επιδιώκει "εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, εκποίηση ή ανοικοδόμηση επιχειρήσεων (συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, του Instagram ή/και του WhatsApp) και κάτι τέτοιο είναι επαρκές για την αποκατάσταση του ανταγωνισμού, που θα δεν υπάρχει η συμπεριφορά που φέρεται στην καταγγελία". Σε μη νομικούς όρους, αυτό σημαίνει ότι η Επιτροπή θέλει τα δικαστήρια να διαλύσουν το Facebook.
 
 
Σε μια παρόμοια υπόθεση, μια έρευνα της Microsoft στις αρχές της δεκαετίας του 1990 οδήγησε σε αγωγή κατά της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας που κατατέθηκε το 1998 από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και 20 κρατικούς συμβούλους, για το λόγο του ότι η εταιρεία συμμετείχε επίσης σε ενέργειες που αποσκοπούσαν στην εξάλειψη του πιθανού ανταγωνισμού.
 
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κέρδισε την υπόθεση και η Microsoft διέταξε να χωριστεί σε δύο ξεχωριστές οντότητες, μία για τα Windows και η άλλη για οτιδήποτε άλλο. Ωστόσο, η απόφαση αυτή ανατράπηκε με έφεση. Η Microsoft ήρθε σε συμφωνία με την κυβέρνηση των ΗΠΑ το 2001, η οποία άνοιξε την πόρτα για τον αυξημένο ανταγωνισμό, παρόλο που παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στον κλάδο της τεχνολογίας.
 
Η αντιπρόεδρος και γενική σύμβουλος του Facebook Jennifer Newstead περιέγραψε την αγωγή ως "ρεβιζιονιστική ιστορία" σε μια μακρά απάντηση, λέγοντας ότι η απόκτηση Instagram εγκρίθηκε από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου το 2012, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν σύμφωνη για την εξαγορά του WhatsApp δύο χρόνια αργότερα.
 
"Τώρα, πολλά χρόνια αργότερα, με φαινομενικά καμία σημασία για το διακανονισμό του νόμου ή τις συνέπειες για την καινοτομία και τις επενδύσεις, ο οργανισμός λέει ότι έκανε λάθος και θέλει μια αλλαγή. Εκτός από τη ρεβιζιονιστική ιστορία, αυτό απλά δεν είναι το πώς οι αντιμονοπωλιακοί νόμοι υποτίθεται ότι λειτουργούν", έγραψε η Newstead.
 
"Κανένας αμερικανός αντιμονοπωλιακός εκτελεστής δεν έχει φέρει ποτέ μια τέτοια υπόθεση στο παρελθόν και για καλό λόγο. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και οι πολιτείες παρέμειναν εδώ και χρόνια, ενώ το Facebook επένδυσε δισεκατομμύρια δολάρια και εκατομμύρια ώρες για να κάνει το Instagram και το WhatsApp απολαυστικά. Και, ιδίως, δύο επίτροποι της Επιτροπής καταψήφισαν τη δράση που έλαβε σήμερα η Επιτροπή".
 
Επίσης είπε ότι υπάρχει κάποιο στοιχείο πολιτικού κινήτρου στην αγωγή, λέγοντας ότι το Facebook "γνωρίζει την ατμόσφαιρα στην οποία η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου φέρνει αυτή την υπόθεση", η οποία περιλαμβάνει σκληρές ερωτήσεις σχετικά με τις ενέργειές της που σχετίζονται με "εκλογές, επιβλαβές περιεχόμενο και απόρρητο". Αλλά αυτά δεν είναι αντιμονοπωλιακά ζητήματα, πρόσθεσε: "Αυτές οι δύσκολες προκλήσεις επιλύονται καλύτερα ενημερώνοντας τους κανόνες του Διαδικτύου".
 
"Το Facebook όπως το γνωρίζουμε σήμερα δεν θα ήταν δυνατό χωρίς νόμους των ΗΠΑ που να ενθαρρύνουν τον ανταγωνισμό και την καινοτομία. Έχουμε πετύχει επειδή ρισκάραμε, επενδύσαμε, καινοτόμα και παρέχουμε αξία σε άτομα, διαφημιστές και μετόχους", έγραψε η Newstead. 
 
"Λειτουργήσαμε και συνεχίζουμε να λειτουργούμε σε έναν πολύ ανταγωνιστικό χώρο. Οι εξαγορές μας ήταν καλές για τον ανταγωνισμό, για τους διαφημιστές και για τους ανθρώπους. Ανυπομονούμε για τη μέρα μας στο δικαστήριο, αφού είμαστε σίγουροι πως τα στοιχεία θα δείξουν ότι το Facebook , το Instagram και το WhatsApp ανήκουν μαζί και ανταγωνίζονται τα πλεονεκτήματα με εξαιρετικά προϊόντα".
 
Η αγωγή της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου εναντίον του Facebook διατίθεται πλήρως στο ftc.gov, και έχει επίσης ετοιμάσει ένα FAQ για αγωγή στο Facebook.
 

 
 
Διαβάστε περισσότερα για το Facebook που φαίνεται να διέγραψε περιεχόμενο που σχετίζεται με το PS4 και συζητήστε περισσότερα για τη δικαστική διαμάχη στο σχετικό forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 ashbringer (Level25) 11/12/2020 08:53
Η αλήθεια είναι πως το facebook δεν έχει σχεδόν κανέναν ανταγωνιστή και πως οι εξαγορές που έγιναν τα τελευταία χρόνια απέκλεισαν τον ανταγωνισμό.