Οι περισσότεροι developers του Aeon Must Die παραιτήθηκαν

Hot
Οι περισσότεροι developers του Aeon Must Die παραιτήθηκαν

Οι περισσότεροι developers του Aeon Must Die παραιτήθηκαν

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Λόγω απλήρωτων υπερωριών και τοξικού περιβάλλοντος.

Κατά την διάρκεια του

, ένα 2D Beat ‘em Up το οποίο αναπτύσσεται από την Limestone Games με publisher την Focus Home Interactive, ωστόσο παρά το hype τα προβλήματα στην ανάπτυξή του είναι πολλά καθώς ήδη από τις 22 Ιουνίου οι developers της Limestone Games είχαν παραιτηθεί επικαλούμενοι τις συνθήκες εργασίας τους και τώρα διαμαρτύρονται εκ νέου σε μια προσπάθεια να ακουστεί η ιστορία τους και να διεκδικήσουν τα δικαιώματα της δημιουργίας τους.

Το mail που είχαν στείλει στις 22 Ιουνίου προς την Focus Home Interactive ξεκινά ως εξής: “Τα τελευταία τρία χρόνια δώσαμε όλη μας τη δύναμη και καρδιά για τη δημιουργία αυτού του game. [Το Aeon Must Die] ήταν και είναι ακόμα το συλλογικό μας πάθος και όνειρο που θέλουμε να φέρουμε σε αυτό τον κόσμο με τη φροντίδα και την αγάπη που του αξίζει. Όμως εξαιτίας ενός ανυπόφορου εργασιακού περιβάλλοντος που δημιουργήθηκε και καλλιεργείται από τη διοίκηση της εταιρείας, είμαστε αναγκασμένοι να διακόψουμε τις σχέσεις μας με την Limestone Games.”

Η ομάδα πίσω από το Aeon Must Due ισχυρίζεται ότι άντεξε μήνες πίεσης, απλήρωτων υπερωριών, ταλαιπωρίας και μιας “τοξικής ατμόσφαιρας” που προκαλείται από “την ψυχολογική κακοποίηση και απάνθρωπη μεταχείριση διαφόρων μελών της ομάδας από μέρους της εταιρείας.” Μετά την αποστολή του εμαιλ στην Focus Interactive, οκτώ developers παραιτήθηκαν από την Limestone Games και δημιούργησαν μια νέα εταιρεία με την ελπίδα να σώσουν το Aeon Must Die με τη στήριξη του publisher του. Μέχρι στιγμής αυτή η στήριξη δεν έχει υλοποιηθεί.

Η ομάδα των developers δεν είχε κάποια ενημέρωση κατά το χρόνο που το παραπάνω trailer του Aeon Must Die προβλήθηκε στα πλαίσια του State of Play την έκτη Αυγούστου. Το λογότυπο της Limestone Games, της εταιρείας στην οποία κάποτε εργάζονταν, ήταν εκεί παρ’ ότι η ομάδα ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένου του creative director Aleksei Neohoroshkin ο οποίος ίδρυσε τη Limestone Games, είχαν παραιτηθεί 45 ημέρες νωρίτερα. Λίγες στιγμές μετά την προβολή του trailer, κάποιος μοιράστηκε

 με τη φράση “Η αλήθεια στην περιγραφή” να έχει προστεθεί στον τίτλο. Στην περιγραφή αυτή συμπεριλαμβάνεται ένας σύνδεσμος προς ένα αρχείο στο Dropbox, γεμάτο με έγγραφα όπως το γράμμα προς την Focus Home Entertainment και λεπτομερείς καταγραφές και μαρτυρίες που σχετίζονται με τις συνθήκες εργασίας στη Limestone Games. Όταν ο σύνδεσμος κυκλοφόρησε στο Twitter, η ιστορία διαδόθηκε και οι πληροφορίες έγιναν viral.

Την Παρασκευή, η Focus Home Interactive έκανε μια ανάρτηση στο Twitter στην οποία γράφει ότι “ενημερωθήκαμε για σοβαρούς ισχυρισμούς ορισμένων από τους developers της Limestone οι οποίοι εργάστηκαν για τη δημιουργία του video game Aeon Must Die αλλά αυτά τους τα παράπονα έχουν αποδέκτη τον άμεσο εργοδότη τους, την Limestone.” Αυτό όμως έχει πλέον καταρριφθεί σαν επιχείρημα, καθώς ο Nehoroshkin και η υπόλοιπη ομάδα του αποδεδειγμένα προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν με την Focus Home Interactive για πάνω από έναν μήνα. Όπως ανέφερε ο ίδιος σε δημοσιογράφους “είμαστε εντελώς ξεχωριστή οντότητα πλέον, αλλά τα πλοκάμια της Limestone Games είναι ακόμα τυλιγμένα γύρω μας.”

aeon must die developers quit 02

Το Aeon Must Die ήταν το game που ο Nehoroshkin ονειρευόταν να δημιουργήσει. Ο ίδιος ίδρυσε τη Limestone Games για να το κάνει πραγματικότητα και προσέλαβε τον διευθύνοντα σύμβουλό της, ο οποίος αργότερα έγινε στόχος πολλών παραπόνων της ομάδας, ως δεξί του χέρι και υπεύθυνο για το οικονομικό σκέλος. “Αν υπήρχε κάποιο νομικό ερώτημα, απλά θα ερχόμουν σε αυτόν. Είναι καλοκάγαθο, αλλά τον ήξερα από παιδί. Όταν ήμασταν μικροί LARPάραμε μαζί κι άλλα τέτοια. Έχω φωτογραφίες από τότε. Είναι τόσο θλιβερό να τις κοιτάζω τώρα” ανέφερε.
Ο Nehoroshkin ανέφερε ύποπτα ή ανύπαρκτα συμβόλαια για developers που συνέβαλλαν στο Aeon Must Die, απλήρωτες υπερωρίες και υπερκόπωση ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, τα οποία ισχυρίζονται ότι πιέστηκαν στα όριά τους προκειμένου να προλάβουν μη ρεαλιστικές προθεσμίες υπό την απειλή του να χάσουν τα δικαιώματά τους στην πνευματική ιδιοκτησία που δημιουργούσαν. Αυτό ήταν ένα από τα πρώτα σημάδια ότι κάτι ήταν βαθιά προβληματικό με την εταιρεία κατ’ αυτόν, καθώς ως ιδρυτής δεν είχε ποτέ υπογράψει οτιδήποτε που να προβλέπει ότι θα έχανε τα δικαιώματά του επί της πνευματικής ιδιοκτησίας. “Δεν ήξερα καν ότι ήταν υπογεγραμμένο. Θεωρούσα ότι εάν εγώ δεν το υπογράψω, δεν είναι ακόμα υπογεγραμμένο. Πάντα μου έλεγαν ότι είχαμε μόνο ένα κείμενο των προθέσεων.”

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η ομάδα του Aeon Must Die προσπάθησε να πείσει τους επενδυτές στην Limestone Games να αντικαταστήσουν τον διευθύνοντα σύμβουλό της, αλλά η πρότασή της απορρίφθηκε. Τότε επέλεξαν να απευθυνθούν στην publisher ως ύστατη λύση. Επ’ αυτού, τόσο η Focus Home Interactive όσο και ο διευθύνοντας σύμβουλος της Limestone Games δεν έχουν σχολιάσει κάτι. Ο Nehoroshkin περιγράφει την εμπειρία ως “ένας χρόνος ψυχολογικής τρομοκρατίας. Είχε τελειώσει μέσα μου. Σε όλους μας. Ήταν εκτός ελέγχου. Ήμουν στα όρια της αυτοκτονίας, όχι κυριολεκτικά αλλά ένιωθα ότι είχα φτάσει κοντά στην απόλυτη κατάρρευση.”

Όταν ο Nehoroshkin επιτέλους πήρε στα χέρια του το συμβόλαιο του διευθύνοντα συμβούλου της Limestone Games με την Focus Home Entertainment, κατέστρωσε ένα σχέδιο μαζί με τους υπόλοιπους developers του Aeon Must Die. Στα μάτια τους, η διοίκηση της Limestone Games είχε ήδη παραβιάσει τους όρους της συμφωνίας με κακοποιητικές συνθήκες εργασίας και οικονομική αδιαφάνεια. Σε περίπτωση τέτοιας παράβασης, έγραφε το συμβόλαιο, η Focus Home Interactive είχε δύο επιλογές. Είτε να πουλήσει το μερίδιό της επί της πνευματικής ιδιοκτησίας πίσω στην εταιρεία ανάπτυξης με αντάλλαγμα όλα τα χρήματα τα οποία θα είχε έως τότε επενδύσει σε αυτήν μέχρι εκείνο το σημείο είτε απλά να πάρει όλη την πνευματική ιδιοκτησία στα χέρια της χωρίς κάποια αποζημίωση.

aeon must die developers quit 01

Η ομάδα ήλπιζε ότι η Focus Home Interactive θα έκανε το δεύτερο, κόβοντας τους δεσμούς της με την Limestone Games και επιτρέποντας στους ανεξάρτητους πλέον developers να ολοκληρώσουν το Aeon Must Die. “Ήμασταν διατεθειμένοι να κρατήσουν το 100% της πνευματικής ιδιοκτησίας και θα προσφέραμε τις υπηρεσίες μας σε αυτούς προκειμένου να ολοκληρωθεί το game” ανέφερε ο Nehoroshkin. Η ομάδα του ακόμη ελπίζει σε μια τέτοια εξέλιξη, δεδομένου μάλιστα ότι μετά τις παραιτήσεις των μελών της, αυτά έχουν να αντιμετωπίσουν οικονομική αστάθεια, με πρώτο τον ίδιο τον Nehoroshkin ο οποίος υποθήκευσε το διαμέρισμά του ως εγγύηση για την εταιρεία, στην οποία πλέον δεν εργάζεται, προκειμένου να εξασφαλίσει το αρχικό κεφάλαιο για τη σύστασή της το 2016.

Ο Nehoroshkin θεωρεί ότι πολλά από τα προβλήματα που ταλαιπώρησαν αυτόν και την ομάδα του υπό την Limestone Games οφείλονται στο πάθος των developers για το Aeon Must Die. Η αφοσίωσή τους σε αυτό στάθηκε αφορμή για εκμετάλλευση καθώς εργάζονταν με εκτενέστατα ωράρια για μήνες, με ελλιπές προσωπικό και χαμηλότατους μισθούς. Παρά τα όσα συνέβησαν ωστόσο, η στάση τους δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα. Ο Nehoroshkin λέει χαρακτηριστικά ότι “Το μόνο που θέλουμε είναι να διαχωριστεί, νομικά και πραγματικά, η διοίκηση της Limestone ώστε να μη συνυπάρχουμε με κανένα τρόπο κι απλά να το ξεχάσουμε. Δεν επιθυμούμε να πάθουν κακό ή να λάβουν απειλές. Θέλουμε απλά να μην υπάρχουν στον δικό μας κόσμο. Αφήστε τη γιαγιά μου να ζήσει σε κείνο το διαμέρισμα. Αυτό το game ήταν τα πάντα για εμένα. Ήταν τεράστιο ρίσκο για εμένα και χαίρομαι που τουλάχιστον κάτι απογίνεται. Δε μπορούσα να το αφήσω να φύγει. Κανείς στην ομάδα δε μπορούσε να το αφήσει. Γι’ αυτό είμαστε ακόμα όλοι μαζί κι επιζήσαμε όλη αυτή την εμπειρία.”

Προς το παρόν, οι developers επικοινωνούν με το Εσθονικό παρακλάδι της IGDA (International Game Developers Association, Διεθνής Ένωση Game Developers) για υποστήριξη κι έχουν αναθέσει την υπόθεσή τους σε δικηγόρο που ασχολείται με το νομικό σκέλος της αναχώρησής τους από την Limestone Games. Ξ δήλωση της Focus Home Interactive αναφέρει ότι θα “μελετήσει προσεκτικά αυτούς τους ισχυρισμούς και θα καταλήξει στα απαραίτητα συμπεράσματα αν αποδειχθούν βάσιμοι, οπότε και θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα στη συνέχεια.” Το ερώτημα που παραμένει ωστόσο είναι εάν τα μέτρα αυτά θα δώσουν στους developers του Aeon Must Die την ευκαιρία να ολοκληρώσουν το δημιούργημά τους.

Διαβάστε περισσότερα για το Aeon Must Die και συζητήστε για αυτό στο παρακάτω forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or