- Ειδήσεις
- Κονσόλες
- Ο πρώην αντιπρόεδρος του Xbox ανησυχούσε ότι το Game Pass θα μπορούσε να βλάψει την gaming βιομηχανία
Ο πρώην αντιπρόεδρος του Xbox ανησυχούσε ότι το Game Pass θα μπορούσε να βλάψει την gaming βιομηχανία
Ο πρώην αντιπρόεδρος του Xbox ανησυχούσε ότι το Game Pass θα μπορούσε να βλάψει την gaming βιομηχανία
Πληροφορίες
Ο Ed Fries σύγκρινε το Game Pass με το Spotify.
Ο Ed Fries, ο πρώην αντιπρόεδρος του Xbox εμφανίστηκε πρόσφατα σε ένα podcast όπου συζήτησε κάποιες ανησυχίες σχετικά με το Xbox Game Pass.
Ο Fries δήλωσε ότι "φοβάται" ότι η υπηρεσία θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα μέλλον στο οποίο οι άνθρωποι θα σταματήσουν να αγοράζουν παιχνίδια, επιλέγοντας αντ' αυτού να πληρώνουν απλά ένα ενιαίο μηνιαίο συνδρομητικό τέλος για να έχουν πρόσβαση σε όλα. Aυτό είναι ένα παρόμοιο σενάριο με αυτό που συνέβη με το Spotify και την κίνηση προς το streaming μουσικής, ένα αποτέλεσμα που πιστεύει ότι δεν ήταν καλό για τους μουσικούς ή τις δισκογραφικές εταιρείες, και φοβάται ότι ένα παρόμοιο μέλλον έρχεται στη βιομηχανία παιχνιδιών.
Ο Fries εμφανίστηκε στο podcast Xbox Expansion σε μια εκτεταμένη συνέντευξη που άγγιξε πολλαπλά θέματα, όπως το Halo, τη συμμετοχή του στελέχους στο λανσάρισμα του Xbox στη Microsoft, τους αγώνες που αντιμετώπισε η κονσόλα στην Ιαπωνία και το σημερινό αφεντικό του Xbox, Phil Spencer. Ο οικοδεσπότης ρώτησε τον Fries αν υπήρχαν οποιεσδήποτε αλλαγές ή διορθώσεις που θα έκανε στην τρέχουσα στρατηγική του Xbox. Αν και δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις, ανέφερε το Game Pass ως το μόνο πράγμα που έκανε η εταιρεία και τον έκανε "νευρικό".
Ο Ed Fries δήλωσε: "Το Game Pass με φοβίζει. Επειδή υπάρχει ένα κάπως ανάλογο πράγμα που ονομάζεται Spotify και δημιουργήθηκε για τη μουσική βιομηχανία. Και... όταν το Spotify απογειώθηκε, κατέστρεψε τη μουσική βιομηχανία. Θέλω να πω, κυριολεκτικά έκοψε τα ετήσια έσοδα της μουσικής επιχείρησης στο μισό και το έκανε έτσι ώστε οι άνθρωποι απλά να μην αγοράζουν πλέον τραγούδια. Οπότε πρέπει να προσέξουμε να μην δημιουργήσουμε το ίδιο σύστημα στην επιχείρηση παιχνιδιών. Θέλω να πω, αυτές οι αγορές είναι πιο εύθραυστες από ό,τι οι άνθρωποι συνειδητοποιούν. Είδα τη gaming βιομηχανία να αυτοκαταστρέφεται στις αρχές της δεκαετίας του '80. Είδα την επιχείρηση εκπαιδευτικού λογισμικού να αυτοκαταστρέφεται στα μέσα της δεκαετίας του '90. Έτσι, το Game Pass με αγχώνει. Ως πελάτης, το λατρεύω. Αγαπώ το Spotify ως πελάτης: Έχω όλα τα τραγούδια που θα ήθελα ποτέ είναι μια πολύ καλή συμφωνία ως πελάτης. Αλλά δεν είναι απαραίτητα σπουδαίο για τη βιομηχανία. Το ποσοστό όλων των games που βρίσκονται στο Game Pass είναι ακόμα μικροσκοπικό και υπάρχουν πολλά ακόμα. 200 games την εβδομάδα βγαίνουν στο Steam και περισσότερα από αυτά βγαίνουν σε κινητά, σε iOS και Android. Οπότε, ξέρετε, είναι ένα πράγμα για το οποίο ανησυχώ για το μέλλον. Αλλά είναι ένα πράγμα για το οποίο ανησυχώ".
Ο Fries υποστήριξε ακόμη ότι η άνοδος των υπηρεσιών streaming μουσικής όπως το Spotify έπεισε την Apple να σταματήσει να πουλάει τραγούδια επειδή, σύμφωνα με τα λόγια του, "κανείς δεν τα αγοράζει πια". Oρισμένοι από τους ισχυρισμούς του πρώην στελέχους του Xbox αμφισβητούνται από ανθρώπους της μουσικής βιομηχανίας. Ένα στατιστικό στοιχείο που χρησιμοποιήθηκε για να αντικρούσει τον ισχυρισμό του Fries ότι η βιομηχανία κόπηκε στη μέση μετά την άνοδο του streaming ήταν ότι όταν ξεκίνησε το Spotify το 2011, η παγκόσμια δισκογραφική βιομηχανία απέφερε περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Το 2021, μια δεκαετία αφότου το Spotify συνέβαλε στη διάδοση της ροής μουσικής, η βιομηχανία ανέφερε έσοδα 25,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
H βιομηχανία στο σύνολό της συνέχισε να αναπτύσσεται ωστόσο μεμονωμένοι καλλιτέχνες και μικρότερα συγκροτήματα ανέφεραν ότι κερδίζουν πολύ λίγα μέσω των υπηρεσιών streaming, καθώς οι περισσότερες από τις δημοφιλείς πληρώνουν μόνο ένα κλάσμα της δεκάρας ανά ροή. H Apple έχει κάνει αλλαγές στο iTunes και στα ψηφιακά της καταστήματα αλλά μπορείτε ακόμα να αγοράζετε τραγούδια και άλμπουμ.
Κάποιοι από τους ισχυρισμούς του Fries μπορεί να είναι αμφισβητήσιμοι, αυτό που δεν είναι, είναι ότι το Game Pass έχει πράγματι αλλάξει τη βιομηχανία. Το Game Pass, με περισσότερους από 25 εκατομμύρια συνδρομητές, έχει γίνει ένα σημαντικό σημείο εστίασης για το Xbox και το αφεντικό του Phil Spencer, με την εταιρεία να συνεχίζει να φέρνει μεγάλα παιχνίδια και δημοφιλείς ανεξάρτητους τίτλους στην υπηρεσία κάθε μήνα. Οι οπαδοί έχουν αγκαλιάσει ευρέως το Game Pass, καθώς επιτρέπει σε ανθρώπους με λιγότερα χρήματα να παίζουν περισσότερα games από ποτέ. Η Sony φαίνεται μάλιστα να αλλάζει την μακροχρόνια υπηρεσία PlayStation Plus για να μοιάζει περισσότερο με το Game Pass, προσθέτοντας περισσότερες βαθμίδες που προσφέρουν μεγαλύτερες βιβλιοθήκες νέων και παλαιών games, όπως και οι προσφορές της Microsoft.
Tο Game Pass έχει σίγουρα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και παίζουν games, δεν είναι όλα καλά νέα, ειδικά για τους μικρότερους developers. Η indie εταιρεία ανάπτυξης The Game Bakers μίλησε πρόσφατα στο Waypoint για την απόφαση της να μην κυκλοφορήσει μια νέα ενημέρωση για το Furi στο Xbox επειδή δεν πούλησε καλά στην πλατφόρμα. Οι developers αναφέρουν ότι γίνεται όλο και πιο σημαντικό για τα μικρότερα games να κυκλοφορούν μέσω του Game Pass, αλλιώς κινδυνεύουν να μείνουν πίσω και ακόμη και όταν κυκλοφορείτε το indie video game σας στο Game Pass, όπως έκανε η The Game Bakers με το Haven, δεν είναι εγγύηση ότι θα οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις ή κέρδη.
Μια παρόμοια κατάσταση συνέβη και με το AAA looter shooter της Square Enix, Outriders, το οποίο δεν έχει ακόμη αποφέρει κέρδη ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του στη συνδρομητική υπηρεσία της Microsoft. Το Game Pass εξακολουθεί να είναι αρκετά μικρό σε σύγκριση με το Spotify και τα περισσότερα games εξακολουθούν να κυκλοφορούν σε πολλές πλατφόρμες και όχι αποκλειστικά ως μέρος κάποιας συνδρομητικής υπηρεσίας, γεγονός που αναγνώρισε ο Fries κατά τη διάρκεια του podcast.
Διαβάστε περισσότερα για την δήλωση της Valve ότι δεν θα φτιάξει Game Pass, αλλά η Microsoft μπορεί να το βάλει στο Steam και συζητήστε για το Game Pass στο αντίστοιχο forum topic.