Η σύγκρουση με τον συνάνθρωπό μας είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα κυρίαρχα ένστικτα του ανθρώπου από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι του στην γη. Τότε βέβαια ήταν πιο απλά τα πράγματα, κουτουλούσαμε τα κεφάλια μας για να κερδίσουμε την γλυκιά Νεάντερνταλ απέναντί, ή για να πετύχουμε το καλύτερο θήραμα όμως πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα σήμερα;
Δυστυχώς όχι τόσο όσο φανταζόμαστε! Ακόμη κουτουλιώμαστε για την Νεάντερνταλ απέναντι, μόνο που τώρα το κάνουμε στα μπουζούκια! Έχουμε κάνει την ανταλλαγή μπουνιών δημοφιλέστατο σπορ ενώ μαλώνουμε σε μίκρο και μάκρο επίπεδο! Το ένα διαμέρισμα έχει κόντρα με το άλλο, η μία γειτονιά με την απέναντι γειτονιά, η νότια πόλη με την βόρεια πόλη, η ανατολική χώρα με την δυτική χώρα κοκ!
Που κολλάνε τώρα όλα αυτά και γιατί ξαφνικά το παίζουμε Φρόιντ στο gameworld; Διότι, εμείς οι gamers είμαστε ένα από τα κατεξοχήν παραδείγματα των ανθρώπων που νοιώθουν την ανάγκη να συγκρουστούν με άλλους, σε κάθε πιθανό επίπεδο. Παιχνίδια όπως τα Call of Duty, Bad Company, Starcraft και πολλά ακόμη βασίζονται ακριβώς σε αυτό επενδύοντας στο competitive κομμάτι τους. Αναρωτηθείτε απλά πόσα λιγότερα αντίτυπα θα είχε πουλήσει καθένα από τα παραπάνω παιχνίδια αν είχε μόνο το single player.
Φυσικά και αυτή η ανάγκη για σύγκρουση εκδηλώνετε ακόμη περισσότερο μέσα από το MMORPG με το γνωστό σε όλους μας PvP. Μέσα στον πραγματικό καταιγισμό των MMO που πραγματοποιείτε σήμερα, είτε αφορά παιχνίδια με συνδρομή είτε με μικροσυναλλαγές είτε τελείως δωρεάν, είναι ελάχιστα αυτά που δεν έχουν PvP περιεχόμενο! Ακόμη και το Lord of the Rings online που ξεκίνησε έτσι με την, σωστή ως ένα βαθμό δικαιολογία ότι δεν μπορεί να τσακώνονται ξωτικά με hobbit μεταξύ τους, αναγκάστηκε να προσθέσει νέο mode αργότερα όπου παίρνατε τον ρόλο της κακής πλευράς ως ένα υποτυπώδες PvP. Το ίδιο φαίνεται να σκέφτονται και στην Square Enix στο πλαίσιο του ανασχεδιασμού του Final Fantasy XIV online.
Τι μορφές έχει πάρει το competitive κομμάτι των MMO μέχρι και σήμερα και κατά πόσο κορεσμένο είναι;
Όσον αφορά τις διάφορες μορφές του PvP, με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό των παιχνιδιών που το υποστηρίζουν, δεν είναι εύκολο να τις διαχωρίσεις με βάση κάθε μικρή λεπτομέρεια. Όμως, μπορούμε να τις χωρίσουμε σε μερικές βασικές κατηγορίες με τα ανάλογα παραδείγματα.
Guild Wars, ότι πιο κοντινό σε e-sport
Το Guild Wars είναι το πρώτο παιχνίδι που θα εξετάσουμε. Ένα κατεξοχήν PvP παιχνίδι που παρουσίασε μία αρκετά διαφορετική πρόταση για το MMO gameplay που παραμένει μέχρι και σήμερα πρωτότυπη. Καταρχήν το ανώτατο επίπεδο κάθε χαρακτήρα ήταν μόλις το εικοστό (20) και μπορούσατε να το φτάσετε πολύ γρήγορα, χωρίς να grindαρετε καθόλου. Αν και κάποιοι το θεώρησαν ως μειονέκτημα αρχικά, εξελίχθηκε σε ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματά του παιχνιδιού αφού πέρα από όλα τα άλλα, βοήθησε στη δημιουργία ενός άριστου balance ανάμεσα στους παίχτες.
[youtube:d71c4ms7]
[/youtube:d71c4ms7]
Έτσι, παίζοντας PvP στο Guild Wars, όλοι οι παίχτες ήταν στο ίδιο επίπεδο, φορούσαν τις ανώτατες πανοπλίες ενώ κρατούσαν και τα καλύτερα δυνατά όπλα.
Αποτέλεσμα; Μία αναμέτρηση κρινόταν από τις ικανότητες σας στο να παίρνετε αποφάσεις, να συνεργάζεστε με τους υπόλοιπους τις ομάδας και να διαβάζετε την τακτική του αντιπάλου και όχι στο αν φοράτε το πιο ακριβό κομμάτι πανοπλίας ή κρατάτε το πιο δυνατό όπλο. Αν προσθέσετε σε αυτό, το πολύ αναλυτικό skill system που επέτρεπε όμως την ταυτόχρονη χρησιμοποίηση μέχρι 8 skill το μέγιστο, την απόλυτη ισορροπία στις κλάσεις (καμία δεν «νικούσε» καθαρά την άλλη) και το παγκόσμιο ladder που δεν περιοριζόταν από servers και ηπείρους, είχαμε ένα PvP σύστημα συγκεκριμένο και τακτικό που πλησίασε τα πρότυπα του e-sport όσο κανένα άλλο MMO.
Sieges, σενάρια και battlegrounds
Στη συνέχεια, βλέπουμε παιχνίδια που προτίμησαν να αναπτύξουν μία πιο random αισθητική στο PvP τους ποντάροντας στην μαζικότητα εις βάρος του balance. Το World of Warcraft, το Warhammer Online, το Age of Conan και άλλα πολλά, αν και διαφορετικά μεταξύ τους στην εκτέλεση, σας δίνουν την δυνατότητα να μπείτε σε μία μάχη με πλεονεκτήματα στο armor που φοράτε, στο επίπεδο που βρίσκεστε και στο όπλο που κρατάτε. Έτσι, δημιουργείται μία αρκετά πιο χαοτική κατάσταση που πολλές φορές ευνοεί όχι τον πιο skilled tactician αλλά αυτόν που έχει «καεί» τις περισσότερες ώρες ώστε να αγοράσει το καλύτερο όπλο κ.ο.κ. Από την άλλη, στα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας απολαμβάνετε μία πιο «επική» διάσταση του PvP εξ’ αιτίας τις μαζικότητας του μεγάλου αριθμού παικτών που συμμετείχαν.
ar
Ακόμη και στα Battlegrounds του WoW, ή στα Scenario του Warhammer online, όπου υπήρχε η πρόβλεψη να συμμετέχουν παίχτες με μέγιστη διαφορά τα 10 επίπεδα (1-10,11-20, κοκ) ώστε να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά, ο μικρός αριθμός των skills στα χαμηλά επίπεδα κάθε δεκάδας ήταν εμφανής και στο τελικό αποτέλεσμα!
Η μαζικότητα αυτής της μορφής PvP είναι ακόμη πιο εμφανής στις large scale μάχες σε ανοικτό κόσμο, τις πολιορκίες κ.α. ενώ είναι και η πιο διαδεδομένη ανάμεσα σε όλα τα MMO.
[youtube:d71c4ms7]
[/youtube:d71c4ms7]
Ένας σκληρός ανοιχτός κόσμος!
Στο άλλο άκρο από αυτό του Guild Wars, συναντάμε το τελείως ανοικτό PvP του Darkfall Online! Δεν υπάρχουν επίπεδα χαρακτήρα, αλλά εκπαιδεύετε κάθε skill ξεχωριστά ανάλογα με την συχνότητα χρήσεις του. Δεν υπάρχουν ασφαλείς περιοχές σε όλο το παιχνίδ και μπορεί από την πρώτη εμφάνισή σας σε μία πόλη να σας «την πέσουν» χαρακτήρες τελείως άγνωστοι σε εσάς και αν σας κερδίσουν να σας πάρουν ότι φοράτε πάνω σας εκείνη τη στιγμή. Τίποτα δεν είναι ασφαλές στο DarkFall. Είναι ένας σκληρός, ρεαλιστικός κόσμος με αρκετά καινοτόμο για MMΟ gameplay.
Άλλο ένα παράδειγμα ενός hardcore παιχνιδιού με ανοιχτό και αδυσώπητο κόσμο είναι το Eve online που λαμβάνει χώρα στο διάστημα με αντίστοιχα διαστημόπλοια και στόλους! Παρά το μικρό promotion και την αυξημένη δυσκολία εκμάθησης όλων των mechanics, το σύμπαν του Eve online έχει καταφέρει μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας να έχει 300.000 ενεργούς χρήστες με συνδρομή!
[youtube:d71c4ms7]
[/youtube:d71c4ms7]
Στο θέμα μας
Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη MMORPG που με μικρές παραλλαγές προσφέρουν PvP περιεχόμενο ίδιο η παραπλήσιο με τις παραπάνω κατηγορίες. Σκοπός του παρόντος άρθρου δεν είναι να παρουσιάσουμε όλα τα MMO φυσικά αλλά να θέσουμε κάποια ξεχωριστά σημεία ορισμού γύρω από το competitive gaming και στη συνέχεια να ξεκινήσει η συζήτηση γύρω από τις δικές σας προτιμήσεις. Γι’ αυτό, το GW σας περιμένει στο forum του να μας πείτε:
Εσείς τι ψάχνετε σε ένα MMO; PvE (Player vs Enviroment), PvP (Player vs Player) ή μία μίξη;
Από εσάς που ασχολείστε με το PvP, προτιμάτε να εξελίσσετε σε ανοιχτό κόσμο; Να είναι αυστηρά οργανωμένο σαν e-game; Ή λίγο από όλα;
Περιμένουμε τις απαντήσεις/τοποθετήσεις σας και ότι άλλο θέλετε να προσθέσετε πάνω στο θέμα!