[youtube:2172q47z]
[/youtube:2172q47z]
Αυτή τη φορά θα κάνει τα πάντα για να δικαιώσει τις προσδοκίες.
Η σειρά Gothic έχει λάβει μέχρι στιγμής θετικά σχόλια από όσους έχουν ασχοληθεί μαζί της. Δεν έχει καταφέρει όμως να διακριθεί σε υψηλό επίπεδο, κυρίως λόγω των προβλημάτων στο gameplay (και ειδικότερα στον χειρισμό), αλλά και αρκετών bugs. Αυτή τη χρονιά, η εκδότρια εταιρεία JoWood Productions θα κριθεί για άλλη μια φορά με αρνητικό handicap, με βάση τα όσα έχει παρουσιάσει τα προηγούμενα χρόνια. Για την τέταρτη έκδοση του δημοφιλούς RPG, η JoWood εμπιστεύτηκε την Γερμανική προγραμματιστική εταιρεία Spellbound Entertainment, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει να επιδείξει σημαντικoύς τίτλους, πέρα από το αξιόλογο strategy Robin Hood. Μέχρι στιγμής, από τα όσα παρουσιάστηκαν στην E3 για το Gothic 4, αυτή τη φορά κάτι καλό φαίνεται να «μαγειρεύεται».
Σενάριο
Σε μία χώρα όπου επικρατεί πόλεμος, οι μάχες φτάνουν μέχρι το εξωτικό νησί Feshyr. Ο πρωταγωνιστής μας, επιστρέφει από ένα ταξίδι του, βρίσκοντας την πόλη του πλήρως κατεστραμμένη από επιδρομείς. Το μόνο που καταφέρνει να δει είναι τα πλοία των εισβολέων να φεύγουν στον ορίζοντα, έχοντας έναν αετό ως σύμβολο στα πανιά τους. Διψώντας για εκδίκηση, ο ήρωας αφήνει την πόλη πίσω του και ανακαλύπτει σύντομα ότι η επίθεση δεν ήταν τυχαία. Οι δυνάμεις του κακού έχουν κατακλίσει την χώρα και η κατάσταση θα πρέπει σύντομα να ανατραπεί πριν να είναι αργά. Το μόνο που γνωρίζετε σε αυτό το χρονικό σημείο είναι ότι η μοίρα σας συνδέεται με μία μυστηριώδη γυναίκα και ένα κειμήλιο του παρελθόντος με μαγικές ιδιότητες, το οποίο θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην περιπέτειά σας.
Αλλαγές στο gameplay
Το φετινό Gothic υπόσχεται να είναι πολύ πιο φιλικό στον χειρισμό, σε σχέση με τα προηγούμενα. Γι' αυτό τον σκοπό, θα υπάρχει καλύτερος και σαφέστερος εντοπισμός του κάθε quest, διαρκείς βοήθειες μέσω minimap και γενικά καλύτερη αντίληψη του χώρου γύρω σας. Αυτά ήταν ορισμένα από τα βασικά προβλήματα των προηγούμενων Gothic, για τα οποία τώρα φαίνεται να υπάρχει λύση. Κι επειδή στα πρώτα σας βήματα θα έχετε αρκετά βαρετά quests (με "μυστικές αποστολές" στο ειδυλλιακό...κοτέτσι του κάθε φουκαριάρη γείτονα), ο ήρωάς σας αναμένεται να κάνει και τις ανάλογες εκφράσεις μορφασμού όποτε του δίνεται μια αποστολή, ανάλογα με το αν παρουσιάζει ενδιαφέρον ή όχι.
Το σύστημα μάχης θα βασίζεται σε τρία κουμπιά επιθέσεων, ενώ θα μπορείτε να εφαρμόσετε μία σειρά από τεχνικές, όπως τούμπα ή τηλεμεταφορά. Όσο θα ανεβάζετε level τον χαρακτήρα σας θα κερδίζετε upgrades σε armor ή όπλα, ενώ θα αναβαθμίζετε και τα skills σας, τα οποία μπορεί να είναι melee ή ranged. Θα πρέπει λοιπόν κάθε φορά θα δίνετε βάση στους τομείς που θέλετε να αναπτύξετε, ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας. Θα υπάρχει ακόμη η δυνατότητα χρήσης των runes, οι οποίες θα σας δίνουν passive spells τα οποία θα διαρκούν ορισμένα δευτερόλεπτα και μετά το τέλος της επίδρασής τους θα έχουν μία περίοδο cooldown. Τέτοια spells θα είναι για παράδειγμα το ταχύτερο sprint ή τα upgrades στα protections σας.
Γραφικά
Ο σχεδιασμός του Gothic 4 είναι αυτός που για άλλη μια φορά κερδίζει τις εντυπώσεις. Ο κόσμος του παιχνιδιού θα είναι πιο μεγάλος από ποτέ και στα γραφικά έχει δοθεί μεγάλη βάση στην ρεαλιστική απεικόνιση τοποθεσιών και στην σωστή ποικιλομορφία στον φωτισμό. Για άλλη μια φορά άλλωστε, θα υπάρχει η εναλλαγή μεταξύ ημέρας και νύκτας. Αναμένονται επίσης κι αρκετά νέα τέρατα. Συγκεκριμένα, ξέρουμε ήδη ότι θα έρθετε αντιμέτωποι με γιγάντια μυρμήγκια και κουνούπια, Golems, Ice Golems, δαίμονες, μονόκερους και δράκους διαφόρων μορφών, τα οποία και θα είναι εντυπωσιακά σχεδιασμένα. Η μόνη μας ένσταση, με βάση τα όσα έχουμε δει έως τώρα, είναι το frame rate το οποίο ευελπιστούμε να διορθωθεί μέχρι την τελική έκδοση του παιχνιδιού.
Κυκλοφορία
Το Gothic 4 θα κυκλοφορήσει για PC και Xbox 360 στις 12 Οκτωβρίου 2010. Η έκδοση για Playstation 3 θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2011.