- Ειδήσεις
- Συνεντεύξεις
- Voodoo Vince: Remastered: Συνέντευξη με τον Clayton Kauzlaric
Voodoo Vince: Remastered: Συνέντευξη με τον Clayton Kauzlaric
HotVoodoo Vince: Remastered: Συνέντευξη με τον Clayton Kauzlaric
Πληροφορίες
O Creative Director της Microsoft Studios μιλάει στο GameWorld.
To Voodoo Vince αποτέλεσε ένα από τα exclusives του Xbox, το οποίο πρόσφατα επανακυκλοφόρησε στα PC και στο Xbox One. Πρόκειται για την παρθενική κυκλοφορία της Beep Games (πρώην Beep Industries), μια εταιρείας που ιδρύθηκε από το Clayton Kauzlaric, ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Cavedog Entertainment που μας χάρισε το εξαιρετικό RTS Total Annihilation. To Voodoo Vince μπορεί να μην απέσπασε διθυραμβικές κριτικές εντούτοις αγαπήθηκε φανατικά από μια μερίδα παικτών, ενώ όπως είδατε και στο review της remastered έκδοσής του εξακολουθεί να αποτελεί ένα αξιόλογο 3D Platform ακόμη και 14 χρόνια μετά την κυκλοφορία του στο Xbox.
To GameWorld είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τον Clayton Kauzlaric, τον δημιουργό του Voodoo Vince, o οποίος εργάζεται ως Creative Director στην Microsoft Studios. O βετεράνος developer μας παρουσίασε επίσης το 2003 το Deathspank σε συνεργασία με τον Ron Gilbert (Maniac Mansion, Thimbleweed Park).
GameWorld: H ανακοίνωση της κυκλοφορίας του Voodoo Vince Remastered ήταν το λιγότερο απροσδόκητη με δεδομένο ότι είχαν μεσολαβήσει 14 χρόνια από την κυκλοφορία του Voodoo Vince στο Xbox. Γιατί υπήρξε αυτή η τόσο μεγάλη καθυστέρηση;
Clayton Kauzlaric: Δεν ήμουν σε θέση να κάνω τίποτα με το Voodoo Vince μετά από την κυκλοφορία του στο Xbox. Όπως αρκετοί developers, έτσι και εγώ ασχολήθηκα με άλλα projects. Με δεδομένο ότι τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Microsoft, δεν μπορούσα να πάρω αποφάσεις για το μέλλον του Voodoo Vince. Όταν κυκλοφόρησε το Xbox 360 και είδα ότι το Voodoo Vince δεν ήταν στη λίστα των backwards compatible τίτλων άρχισα να ρωτάω την Microsoft αν θα μπορούσε να γίνει κάτι για να επιστρέψει ο Vince. Φυσικά αυτή δεν ήταν μια ρεαλιστική πρόταση από εμπορικής πλευράς, καθώς το Voodoo Vince μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα cult hit αλλά μέχρι εκεί.
Όταν άρχισα να εργάζομαι στη Microsoft και αφού πέρασα κάποια χρόνια στην εταιρεία άρχισα να ασκώ πίεση για την κυκλοφορία μιας updated έκδοσης του Voodoo Vince. Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι ο μόνος τρόπος για βγει αυτή η έκδοση ήταν να αναλάβω εγώ την ανάπτυξή της. Κατόπιν αυτού έγιναν διάφορες συζητήσεις με την Microsoft, οι οποίες τελεσφόρησαν το 2016, όταν και ξεκίνησε η ανάπτυξη του Voodoo Vince Remastered από την δική μου εταιρεία (Beep Games).
Τα χρόνια κύλησαν αλλά πιστεύω ότι η καθυστέρηση αυτή έκανε εν τέλει καλό στο Voodoo Vince. Όσοι το είχαν παίξει το 2003, έχουν πλέον μεγαλώσει και βλέπουν την κυκλοφορία του Voodoo Vince Remastered με νοσταλγικό μάτι. Αυτά τα συναισθήματα έγιναν ακόμη πιο ισχυρά από την στιγμή που ο μόνος τρόπος για να παίξεις το Voodoo Vince είναι στο πρωτότυπο Xbox.
GW: Παίζοντας το Voodoo Vince νιώσαμε ότι βάλατε όλη την αγάπη και το μεράκι σας σε αυτό το project. Πείτε μας δύο λόγια για την ανάπτυξη της πρωτότυπης έκδοσης στο Xbox.
CΚ: Πράγματι κάπως έτσι έχουν τα πράγματα. Ο κόσμος του παιχνιδιού και το setting του συνέβαλαν καθοριστικά, καθώς από τη στιγμή που σχεδίασα το πρώτο σκίτσο του Vince, ένιωσα ότι όλα τα υπόλοιπα κομμάτια μπήκαν μόνα τους στην θέση τους. Η Νέα Ορλεάνη και οι βαλτώδεις εκτάσεις της έχουν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Εμείς από την πλευρά μας εργαστήκαμε σκληρά για να αποδώσουμε την μαγεία και το μυστήριο που περιβάλλει την συγκεκριμένη περιοχή. Πέρα από αυτό όλη η ομάδα της Beep αγάπησε τον Vince και πολλά από τα χιουμοριστικά στοιχεία, αλλά και από τα Easter eggs του Voodoo Vince προέκυψαν από τα αστεία και τα πειράγματα που κάναμε μεταξύ μας όσο διήρκεσε το development. Το Voodoo Vince μπορεί να είναι ένα τυπικό 3D Platform, όσον αφορά τους μηχανισμούς του, εντούτοις διαθέτει την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα.
GW: To Voodoo Vince δεν ήταν backwards compatible στο Xbox 360 εξαιτίας του custom κώδικά του. Το γεγονός αυτό σας δημιούργησε κάποιο πρόβλημα όταν το κάνετε port στα PC και στο Xbox One;
CΚ: Οι developers εργάστηκαν σκληρά καθώς χρειάστηκε να ξαναγράψουμε από την αρχή όλο τον rendering κώδικα και να εξελίσσουμε την τεχνολογία του ώστε να είναι συμβατός με όλες τις γενιές του DirectX. Παράλληλα, προβήκαμε και σε κάποια updates, χωρίς ωστόσο να αλλάξουμε την αισθητική του πρωτότυπου παιχνιδιού.
GW: Συγχωρέστε μας για την περιέργεια αλλά θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για την θητεία σας ως Creative Director στην Microsoft Studios. Σε ποια games δουλέψατε;
CΚ: Εργάζομαι σε πολλά διαφορετικά πράγματα. Ξεκίνησα σε μια μικρή ομάδα, τεστάροντας διάφορες ιδέες για games πάνω στις πλατφόρμες της αγοράς. Εργάστηκα επίσης σε διάφορα games του Kinect, αλλά και πάνω στο Hololens. Πλέον είμαι στο τμήμα του Global Publishing και συνεργάζομαι με διάφορες εταιρείες ανάπτυξης. Η δουλειά μου να είναι να παρέχω υποστήριξη σε θέματα που αφορούν το game design και την βρίσκω εξαιρετικά διασκεδαστική. Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να σας δώσω περισσότερες πληροφορίες για αυτήν!
GW: Πιστεύετε ότι τα 3D Platforms έχουν θέση στη σύγχρονη βιομηχανία των video games; Για παράδειγμα πρόσφατα είδαμε το Yooka-Laylee να αποτυγχάνει να σταθεί αντάξιο των προσδοκιών παρά το hype που είχε προκληθεί.
CΚ: Πιστεύω ότι υπάρχει θέση για οποιοδήποτε game, αρκεί οι developers να καταλάβουν το τι θέλει το κοινό και να βάλουν τον πήχη των προσδοκιών στο σωστό σημείο. Στο Vince για παράδειγμα λάμβανα feedback από τους fans εδώ και 14 χρόνια. Σαφώς και υπάρχουν άτομα που λάτρεψαν το παιχνίδι, αλλά δεν σημαίνει ότι το Voodoo Vince είναι για όλους. Στο remaster του προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε ένα ισορροπημένο budget χωρίς να κάνουνε περιττές σπατάλες και μάλιστα τα χρήματα για την ανάπτυξή του προήλθαν από την δική μου τσέπη. Ακούγομαι κάπως κυνικός και “επαγγελματικός” αλλά θα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ του τι θέλουν οι fans και του τι budget έχεις στη διάθεσή σου.
GW: Υπάρχει κάποια ελπίδα για να δούμε ένα sequel; Διόρθωσε με αν κάνω λάθος, αλλά παρατήρησα ένα easter egg σε ένα από τα levels του Voodoo Vince Remastered. Υπάρχει μια ταφόπλακα του Phil Spencer (o επικεφαλής του Xbox) η οποία γράφει “ Ι should have signed that &!#@#! sequel”.
CK: Αυτό το easter egg στην Crypt City υπήρχε και στο πρωτότυπο game του 2003! Είναι αλήθεια ότι από τότε “πειράζω” και προσπαθώ να παρακινήσω τον Phil Spencer για να δώσει το πράσινο φως σε ένα ενδεχόμενο sequel. Προσωπικά θα ήθελα πάρα πολύ να έκανα ένα ακόμη Voodoo Vince, αλλά δεν γνωρίζω πότε θα μου δοθεί αυτή η δυνατότητα. Μάλλον θα χρειαστεί να συνεχίσω να “ενοχλώ” την Microsoft!
GW: Κατά πόσο είστε ευχαριστημένοι από το feedback και τις κριτικές που απέσπασε το Voodoo Vince Remastered;
CK: Είμαι ευχαριστημένος, ακριβώς γιατί ξεκίνησα την ανάπτυξη του με ρεαλιστικές προσδοκίες. Το παιχνίδι είναι αγαπητό, αλλά οι βαθμολογίες που απέσπασε κινούνται στην κλίμακα του πρωτότυπου παιχνιδιού. Κάποια reviewers το αγάπησαν και έβαλαν πάνω από 8, ενώ κάποιοι άλλοι το μίσησαν και έβαλαν 5. Τα “εφτάρια” που πήρε το Voodoo Vince Remastered αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα, με δεδομένη την ηλικία του Voodoo Vince. Προσωπικά δίνω μεγαλύτερη σημασία στις βαθμολογίες των παικτών, οι οποίες είναι υπερβολικά θετικές τόσο στο Xbox One, όσο και στο Steam. Οι ιστορίες που ακούω από παίκτες που θυμούνται να παίζουν στο παρελθόν το Voodoo Vince με την οικογένειά τους είναι ο λόγος για τον οποίο αποφάσισα να το επαναφέρω στην επικαιρότητα.
Διαβάστε το review του Voodoo Vince: Remastered από το GameWorld. Για εκτενή συζήτηση επισκεφθείτε το αντίστοιχο forum topic.
Comments