- Ειδήσεις
- Συνεντεύξεις
- Η Ubisoft Montreal μας μιλάει για το Watch Dogs
Η Ubisoft Montreal μας μιλάει για το Watch Dogs
HotΗ Ubisoft Montreal μας μιλάει για το Watch Dogs
Πληροφορίες
Ο lead designer Danny Belanger και η ομάδα του σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης.
Είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα games της χρονιάς. Το Watch Dogs της Ubisoft κυκλοφορεί στις 27 Μαϊου και όσοι είστε λάτρεις των open world Action-Adventures τύπου GTA θα το έχετε σίγουρα βάλει στο μάτι!
Στο GameWorld συνομιλήσαμε για το Watch Dogs με τον Danny Belanger, επικεφαλή σχεδιασμού, αλλά και με τέσερις συναδέλφους του και συγκεκριμένα τους Dominic Guay (Υπεύθυνο Παραγωγής), Kevin Shortt (σεναριογράφο), Yan Charbonneau (Παραγωγό Computer Graphics) και Jonathan Morin (Creative Director). Αναλύσαμε τις περισσότερες πτυχές του gameplay, το τεχνικό κομμάτι, το multiplayer και σας παρουσιάζουμε όλα όσα πρέπει να περιμένουμε απ' το πολυσυζητημένο παιχνίδι δράσης που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του μήνα για όλες τις γνωστές πλατφόρμες. Ας τους απολαύσουμε λοιπόν σε μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξη.
GameWorld: Καταρχάς σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας. Το Watch Dogs βρίσκεται υπό ανάπτυξη για διάφορες πλατφόρμες. Πως σκοπεύετε να εκμεταλλευτείτε το cloud computing του Xbox One και τα χειριστήρια των PS4 και Wii U;
Dominic Guay, Υπεύθυνος Παραγωγής: Επιλέξαμε συνειδητά να μην αξιοποιήσουμε το cloud computing σε πραγματικό χρόνο μέσα στο παιχνίδι, τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Πιστεύουμε πως δεν υπήρχε η ανάγκη για κάτι τέτοιο καθώς ήδη οι κονσόλες από μόνες τους διαθέτουν μεγάλη ισχύ και θέλαμε πρωτίστως να επικεντρωθούμε σε αυτήν. Αν και αξιοποιούμε ήδη offline cloud computing για να δημιουργήσουμε τμήματα του κόσμου του παιχνιδιού, με την χρήση ενός εσωτερικού Ubisoft cloud, από την στιγμή που ο παίκτης θα βρεθεί στην δική του πλατφόρμα, το μηχάνημά του θα μπορεί να τρέξει το παιχνίδι ομαλότατα.
Στο PS4 αξιοποιούμε το touchpad για να την μεταφορά εντολών χειρισμού που συνδέονται με το smartphone.
Όσον αφορά τώρα το Wii U, δουλεύουμε ακόμα πάνω σε αυτήν την έκδοση, η οποία θα κυκλοφορήσει αργότερα. Όταν είμαστε έτοιμοι θα δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την αξιοποίηση του gamepad.
GW: Σχετικά με το σενάριο του Watch Dogs, υπάρχουν μερικά ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί. Ο πρωταγωνιστής, Aiden Pearce, είναι ένας hacker που χακάρει διάφορες συσκευές. Το θέμα είναι για ποιόν δουλεύει και ποιος είναι ο σκοπός του στο παιχνίδι; Μπορείτε να μας δώσετε μερικές σύντομες πληροφορίες;
Kevin Shortt, Story Designer: Ο χαρακτήρας που χειρίζεστε είναι ο Aiden Pearce, ένας αντί-ήρωας εκδικητής ο οποίος διψάει για εκδίκηση. Οι λόγοι που διψά για εκδίκηση είναι ευγενείς αλλά οι μέθοδοί του αποτελούν ένα ερώτημα. Κι εκεί θα πραγματοποιήσετε τις επιλογές σας. Παίζοντας ως Aiden Pearce θα επιλέξετε πόσο μακριά θα φτάσετε για αυτό που επιθυμείτε. Το προφίλ του δεν είναι αυτό ενός συνηθισμένου ήρωα. Δεν μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε ως καλό ή κακό, οπότε οι παίκτες μπορούν να παίξουν με το στυλ που τους ταιριάζει.
"Θα πρέπει να διαχειριστείτε σωστά την μπαταρία του κινητού σας, η οποία αναπληρώνεται με τον καιρό. Όσο εξελίσσετε τα skills και τα perks, θα μπορείτε να αυξήσετε την διάρκεια της μπαταρίας και να φτάσετε σε ένα επίπεδο όπου θα είναι πολύ δύσκολο να ξεμείνετε."
Όποιο στυλ κι αν επιλέξετε ο κόσμος γύρω σας θα αντιδρά, τα ΜΜΕ θα σας κριτικάρουν, αλλά όλα αυτά θα παραμείνουν στα πλαίσια της βασικής ιστορίας. Οι ερμηνείες σας για το σενάριο θα καθορίσουν το πως θέλετε να παίξετε. Τι ήρωας θα γίνετε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού; Πως θα αντιμετωπίσετε τις δύσκολες καταστάσεις; Όταν ολοκληρώσετε το παιχνίδι θα έχετε τις δικές σας ερμηνείες για την ιστορία που όμως θα βασιστούν στο πως επιλέξατε να παίξετε.
GW: Δώστε μας κάποια παραδείγματα για ορισμένες από τις αποστολές που θα βρούμε γύρω στη μέση του παιχνιδιού και αν θα έχουμε την δυνατότητα ολοκλήρωσής τους, είτε με stealth, είτε με full combat.
Danny Belanger, Lead Game Designer: Με το Watch Dogs θέλουμε να εκφραστείτε ελεύθερα. Γι' αυτό δημιουργήσαμε μια A.I. που υποστηρίζει Stealth και Shooting μηχανισμούς, με την προαπαιτούμενη μετάβαση ανάμεσα στις δύο αυτές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εκμεταλλευτείτε για παράδειγμα το να προχωρήσετε Stealth και να μην μπείτε σε μάχη όταν χρειάζεται. Θα μπορείτε για παράδειγμα να χρησιμοποιήσετε τις κάμερες για να εντοπίσετε τους εχθρούς σας στις θέσεις τους πριν σας στήσουν ενέδρα ή να εκμεταλλευτείτε όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας για να αποκτήσετε πλεονέκτημα, όπως το να αλλάξετε ένα σημείο κάλυψης ή να εντοπίσετε αδυναμίες στο σύστημα ηλεκτροδότησης κι έτσι να βγάλετε εκτός μάχης τους ανυποψίαστους εχθρούς σας.
Όσοι επιλέξετε μια πιο άμεση προσέγγιση θα μπορέσετε ασφαλώς να βγάλετε εις πέρας μια μάχη μέσω των Action μηχανισμών. Επομένως δεν έχουμε καθορίσει συγκεκριμένο στυλ παιχνιδιού αλλά θα σας αφήσουμε να εξερευνήσετε το παιχνίδι και να εφαρμόσετε το σύστημα που θέλετε. Αυτό σημαίνει αντίστοιχα περισσότερες σχεδιαστικές προκλήσεις σε ένα παιχνίδι σαν το δικό μας, αλλά πιστεύουμε πως ότι εφαρμόσαμε άξιζε τον κόπο. Εξειδικευόμαστε ως ομάδα σε πολλά είδη παιχνιδιών, είτε Action είτε Stealth, κι αυτό μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε για να πετύχουμε το κάτι παραπάνω.
(Ο Jonathan Morin)
Όσο για το σύστημα μάχης, θέλουμε να δώσουμε έναν πιο ρεαλιστικό τόνο. Οι εχθροί θα μοιάζουν περισσότερο σαν πραγματικοί άνθρωποι παρά ως "στοιχεία" ενός παιχνιδιού. Στον κόσμο του Watch Dogs έχουμε διάφορα είδη εχθρών, από μαφιόζους μέχρι και την αστυνομία. Όλα αυτά δημιουργούν ενδιαφέρουσες προκλήσεις που δείχνουν ρεαλιστικές. Έχουμε επίσης μια ευρεία γκάμα όπλων στη διάθεσή σας. Από τα βασικά πιστόλια μέχρι και grenade launchers. Θα μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε όπου θέλετε και όπως θέλετε στην πόλη του Σικάγο. Προσθέστε σε αυτή τη γκάμα όπλων και τα hacks της πόλης ή τα οχήματα και αντιλαμβάνεστε πόσοι συνδυασμοί προκύπτουν στο οπλοστάσιό σας.
GW: Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για αυτά τα όπλα και gadgets που θα έχει ο Aiden Pearce;
Danny Belanger, Lead Game Designer: Ο Aiden είναι δημιουργικός και μπορεί να δημιουργήσει ένα σωρό gadgets με ότι κι αν βρει μέσα στην πόλη. Απλά κάνει loot ή hack συσκευές στην πόλη, βρίσκει εξαρτήματα ή αδυναμίες σε υπολογιστικά συστήματα κι έτσι συνδυάζει τα αντικείμενα και κάνει craft εκείνα που θέλει να χρησιμοποιήσει. Ορισμένα είναι π.χ. εκρηκτικά, άλλα ιατρικής φύσης και επηρεάζουν τις ικανότητές του στη μάχη. Ο Aiden μπορεί να δημιουργήσει μέχρι και προσωρινές συσκευές με πανίσχυρη δράση όπως για παράδειγμα να διακόψει τις επικοινωνίες σε μια ευρεία περιοχή (όπως την επικοινωνία των αστυνομικών για παράδειγμα). Αυτές οι συσκευές είναι περιορισμένες οπότε ως Aiden θα πρέπει να τις χρησιμοποιήσετε όταν πρέπει.
GW: Θα μπορούμε να συνεχίζουμε να παίζουμε τις αποστολές αφού το campaign ολοκληρωθεί στο βασικό story του;
Danny Belanger, Lead Game Designer: Ασφαλώς. Μετά θα μπορείτε είτε να ολοκληρώσετε τις προαιρετικές αποστολές, τα Investigations ή να παίξετε τα minigames που δεν προλάβατε να δείτε. Θα μπορείτε ακόμα και να επαναλάβετε κάποιες αποστολές όπως τα Fixed Contracts (βασίζονται στην οδήγηση) το Crime Detection κτλ. Όλα αυτά μπορούν να επαναληφθούν. Ασφαλώς πιστεύουμε ότι θα σας αρέσει και το Online mode.
Γενικά θα σας δώσουμε την δυνατότητα να ολοκληρώσετε το παιχνίδι στο 100% αφού τερματίσετε το Campaign. Ορισμένα πράγματα δεν συμπεριλαμβάνονται καν στο 100% της ολοκλήρωσης, όπως τα Digital Trips. Έχουν δηλαδή την δική τους βαθμίδα ολοκλήρωσης.
GW: Τι θα πρέπει να περιμένουμε τελικά στον τομέα των γραφικών; Έχει συζητηθεί πολύ κατά καιρούς. Απ' τη μία τα βίντεο που μας δείχνετε στην E3, απ' την άλλη οι διαφορετικές εκδόσεις σε PC και κονσόλες ή η σύγκριση next-gen και previous-gen. Τελικά τι θα ισχύσει;
Dominic Guay, Senior Producer: Το περιεχόμενο του παιχνιδιού έχει βελτιωθεί αισθητά με την πάροδο των μηνών. Έχουμε δείξει επιμονή όσον αφορά το όραμά μας πάνω στο δημιουργικό και το καλλιτεχνικό κομμάτι όλα αυτά τα χρόνια. Το ένα εξαρτάται από το άλλο, οπότε το ερώτημα είναι το κατά πόσο θα καταφέρουμε να τα ισορροπήσουμε μεταξύ τους. Όταν επιλέξαμε το Σικάγο ως πόλη και το φθινόπωρο ως εποχή, οι δύο αυτές αποφάσεις ήταν καθοριστικές για την κατεύθυνση που θα έπαιρνε το σχεδιαστικό κομμάτι. Επίσης, παράγουμε δυναμικό περιεχόμενο στις καιρικές συνθήκες, όπως αέρας, νερό, πυκνή κίνηση στους δρόμους κτλ. Πιστεύουμε λοιπόν ότι με αυτό το περιεχόμενο, η σχεδιαστική ομάδα μας έχει καταφέρει με τον καλύτερο τρόπο να αποδώσει το εικονικό Σικάγο.
Yan Charbonneau, Computer Graphics Producer: Η εξομοίωση που πετύχαμε είναι πιο δυναμική όσον αφορά τις λεπτομέρειες της πόλεις και το gameplay. Για παράδειγμα τα κτίρια έχουν τρομερή λεπτομέρεια, το ίδιο και ο αριθμός των πολιτών που περπατούν στις πόλεις ή τα αυτοκίνητα στους δρόμους, οι λεπτομέρειες στα animations, οι αντιδράσεις του Aiden κτλ. Πέρα από το άφθονο περιεχόμενο, είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις, ειδικά στο online, με εφαρμογές όπως το multiplayer και το Companion app για παράδειγμα. Τελικά όμως καταφέραμε να δημιιουργήσουμε την online εμπειρία για την οποία στοχεύαμε στο Watch Dogs.
GW: Το hacking απαιτεί κατανάλωση μπαταρίας. Τι θα συμβεί αν όσο βρίσκεστε στους δρόμους (Free roaming) χρειαστεί να κάνετε hack κάτι κι έχετε ξεμείνει;
Jonathan Morin, Creative Director: Θα πρέπει να διαχειριστείτε σωστά την μπαταρία του κινητού σας, η οποία αναπληρώνεται με τον καιρό. Όσο εξελίσσετε τα skills και τα perks, θα μπορείτε να αυξήσετε την διάρκεια της μπαταρίας και να φτάσετε σε ένα επίπεδο όπου θα είναι πολύ δύσκολο να ξεμείνετε. Υπάρχουν μέχρι και hacks που δεν κοστίζουν τίποτα σε κατανάλωση, όπως για παράδειγμα το να κάνετε hack κάμερες από απόσταση.
GW: Στο παιχνίδι θα έχετε την απόλυτη ελευθερία να εξερευνήσετε τα πάντα; Θα μπορείτε να μπείτε σε όλα τα κτίρια και να σκαρφαλώσετε ή να κολυμπήσετε ή ακόμα και να πετάξετε με ελικόπτερο εκεί που θέλετε;
Danny Belanger, Lead Game Designer: Ναι, σας δίνεται η απόλυτη ελευθερία να κάνετε ότι θέλετε. Η πόλη θα αντιδράσει στις πράξεις σας οπότε να είστε προσεκτικοί για παράπλευρες απώλειες! Υπάρχουν κτίρια και τοποθεσίες όπου για να μπείτε θα πρέπει να σκαρφαλώσετε σε τοίχους ορισμένου ύψους. Γενικά αν μπορείτε να πάτε κάπου, τότε το παιχνίδι θα υποστηρίξει αυτήν σας την κίνηση. Θα μπορείτε να κολυμπήσετε, έχουμε όλα τα οχήματα ξηράς και θάλασσας, δεν υποστηρίζουμε ωστόσο το να ελέγχετε ιπτάμενα οχήματα.
(Ο Kevin Shortt)
GW: Οι modders θα μπορούν να δημιουργήσουν mods στην έκδοση για PC;
Dominic Guay, Senior Producer: To modding γενικά ενισχύει την δημιουργικότητα της Community ενός παιχνιδιού. Από την φύση της όμως η engine του παιχνιδιού δεν θα υποστηρίξει το modding.
GW: Τι θα πρέπει να περιμένουμε από δωρεάν περιεχόμενο και DLC μετά την κυκλοφορία του Watch Dogs;
Danny Belanger, Lead Game Designer: Όπως γνωρίζεις, ανακοινώσαμε το Season Pass πριν από λίγες ημέρες. Θα περιέχει ένα ακόμη Single-Player Campaign με πρωταγωνιστή τον T-Bone, έναν πανέξυπνο και εκκεντρικό hacker που ζει με τους δικούς του κανόνες. Στο Season Pass θα έχουμε επίσης το Concpiracy! Ένα Digital Trip mode που θα σας επιτρέπει να κυνηγήσετε...cyborgs σε ένα εναλλακτικό σύμπαν. Θα δείτε επίσης το αποκλειστικό Untouchables Pack, το οποίο αποδίδει φόρο τιμής στην κλασική μαφιόζικη ταινία του Σικάγο με το όπλο M1 SMG και εμφανίσεις μαφιόζων της δεκαετίας του '20. Τέλος, θα υπάρξουν περισσότερες Single-player αποστολές, όπλα και εμφανίσεις για τον Aiden. Όσοι αποκτήσετε το Season Pass θα έχετε πρόσβαση σε όλες τις μελλοντικές προσθήκες του Watch Dogs μία εβδομάδα πριν από την κυκλοφορία τους.
"To multiplayer ενσωματώνεται στο campaign. Ενώ είστε online αντιμετωπίζετε άλλους παίκτες σε 1vs1 ή ομαδικά multiplayer modes τύπου Capture the Flag, Racing ή Free-Roam."
GW: Σχετικά με το multiplayer δεν έχουμε μάθει ακόμη πολλά. Θα πρέπει π.χ. ένας παίκτης να κάνει hack έναν άλλο χωρίς να σκοτωθεί, αλλά ποια θα είναι η απόσταση του επιτρεπόμενου hacking; Επίσης, θα μπορεί κάποιος να σκοτώσει όποιον θέλει γύρω του μέχρι να βρει τον δεύτερο παίκτη, χωρίς να υπάρχει καμία ποινή;
Jonathan Morin, Creative Director: Όταν έχετε συνδεθεί με την κονσόλα σας online τότε βρίσκεστε αυτόματα σε "session". Μπορεί να υπάρχουν εκατομμύρια τέτοια sessions. Μπορέσαμε λοπόν δυναμικά να ενώσουμε ή να διαχωρίσουμε τα sessions αυτά συνεχόμενα. Μπορείτε δηλαδή να κάνετε free roam και σε κάποια σημεία να δεχθείτε ένα συμβόλαιο μιας αποστολής ή να προσπαθήσετε να αποτρέψετε κάποιον από το να ολοκληρώσει την αποστολή του. Οπότε γνωρίζετε ότι η αποστολή σας θα αφορά πάντοτε έναν άλλο παίκτη.
Όταν η αποστολή ολοκληρωθεί τότε οι παίκτες διαχωρίζονται κι έτσι μπορούν π.χ. να συνεχίσουν το παιχνίδι τους και τους στόχους που είχαν σε εκκρεμότητα. Η ομορφιά αυτού του συστήματος είναι ότι μπορούμε να ελέγξουμε τον ρυθμό που συμβαίνει αυτή η εναλλαγή σε multiplayer και να σας δώσουμε την δυνατότητα μέσω διάφορων in-game tools να τον ελέγξετε. Πρόκειται για ένα online mode λοιπόν που αποτελεί φυσική προέκταση του Watch Dogs, καθώς όλοι είναι συνδεδεμένοι σε αυτό.
GW: Θα αναπτύξετε multiplayer modes που θα περιλαμβάνουν πάνω από δύο παίκτες σε έναν χάρτη;
Danny Belanger, Lead Game Designer: Η προσέγγιση ενός συνεχόμενου κόσμου που έχουμε στο online multiplayer mode θα σας επιτρέψει να έχετε πρόσβαση σε online δραστηριότητες αισθανόμενοι παράλληλα ότι ζείτε την περιπέτειά σας στο Single-Player. Θα έχουμε λοιπόν το Decryption Battle που μοιάζει με το Capture the Flag, αλλά έχει να κάνει με το hacking της πόλης και των εγκαταστάσεών της. Υποστηρίζει ομάδα εναντίον ομάδας οπότε όταν τελειώσει η πρόκληση θα μπορείτε να συνεχίσετε κανονικά το solo campaign σας. Δεν θα υπάρχουν έτσι εμπόδια ανάμεσα σε Single-Player και Online Multiplayer εμπειρία, κάτι που βοηθάει άλλωστε και στην open world εξερεύνηση της πόλης.
Τα υπόλοιπα modes θα είναι το Races και το Free Roam. Στο Races θα κάνετε αγώνα δρόμου με φίλους χρησιμοποιώντας τα abilities σας στο hacking. Στο Free-Roam απλά μαζεύεστε με φίλους στην πόλη και κάνετε τα δικά σας. Απλά σημειώστε άλλους παίκτες ως "Φίλους" ή "Εχθρούς" και συναντηθείτε online. Καθορίστε τους κανόνες και εξερευνήστε τις ιδέες σας (εδώ εννοεί προφανώς τα minigames όπως σκάκι, παιχνίδια τράπουλας και γενικά τζόγου κτλ). Έχει να κάνει με την φαντασία σας και είμαι πολύ περίεργος να δω τι θα κάνετε.
GW: Τέλος, σχετικά με την διάρκεια του παιχνιδιού, έχετε ανακοινώσει ότι οι βασικές αποστολές θα διαρκέσουν 40 ώρες. Για ένα πρώτο playthrough ισχύουν όντως αυτές οι ώρες; Και τι διάστημα θα δίνατε για ένα πλήρες playthrough όλων των αποστολών;
Jonathan Morin, Creative Director: Το παιχνίδι είναι πολύ μεγάλο και "πυκνό" σε περιεχόμενο. Ένας μέσος παίκτης που κάνει και λίγο free roaming ενώ παίζει το βασικό campaign, θα χρειαστεί 35-40 ώρες για να ολοκληρώσει το παιχνίδι. Αν όμως κάποιος θαέλει να εξερευνήσει το 100% του παιχνιδιού τότε θα χρειαστεί εύκολα πάνω από 100 ώρες. Προσωπικά επιχείρησα το 100%, είμαι στο 30% κι έχω γράψει 40 ώρες. Δεν είναι ένας μικρός κόσμος τον οποίο μπορείτε να κατακτήσετε πλήρως και να είστε σίγουροι για αυτό.
GW: Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για αυτή την συνέντευξη και να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία στο Watch Dogs!
Danny Belanger, Lead Game Designer: Κι εμείς ευχαριστούμε κι ευχόμαστε ότι καλύτερο.
Το Watch Dogs θα κυκλοφορήσει στις 27 Μαϊου για PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360 και Wii U, σε απλή, Limited Edition και Vigilante Edition. Μείνετε συντονισμένοι στο GameWorld για να διαβάσετε το σχετικό review!
Comments
Τα συγχαρητήρια μου κιολας για την συνεντευξη!
Για τους sidekicks σας ανεφεραν τιποτα οπως ποσο και αν θα βοηθανε για παραδειγμα?
Και παλι μπραβο.Ειδικα η ελευθερια Stealth/Action ειναι ολα τα λεφτα!
Ευχαριστούμε. Η συνέντευξη δόθηκε πριν παρουσιαστεί το βίντεο των χαρακτήρων γι' αυτό και δεν έγινε η ερώτηση.
Μου αρέσει πολύ που θα υπάρχουν μηχανισμοί stealth και που θα είναι εντέλει εντελώς open-world, έτσι όπως θα έπρεπε να είναι δηλαδή :)
Μπράβο για την συνέντευξη