- Ειδήσεις
- Συνεντεύξεις
- Συνέντευξη Miles Jacobson για το Football Manager 2014
Συνέντευξη Miles Jacobson για το Football Manager 2014
HotΣυνέντευξη Miles Jacobson για το Football Manager 2014
Πληροφορίες
Για πρώτη φορά στα ελληνικά, για πέμπτη φορά ο Miles στο GameWorld!
Με αφορμή την κυκλοφορία του Football Manager 2014 το οποίο θα έχει για πρώτη φορά ελληνική γλώσσα, σήμερα στις 19:40 ήταν προγραμματισμένη μια Live συνέντευξη στο κανάλι μας στο YouTube με τον Miles Jacobson, managing director της Sports Interactive. Τελικά η Sports Interactive δεν επέτρεψε το live interview για τεχνικούς λόγους, επομένως σας έχουμε την συνέντευξη γραπτώς. Κατά την διάρκειά της καταγράψαμε όλες τις ερωτήσεις που υποβάλλατε μέσω του forum μας.
Το Football Manager 2014 κυκλοφορεί τα μεσάνυκτα και ο Miles μας απάντησε για άλλη μια φορά σε καίρια ζητήματα για την έκδοση αυτή, το ελληνικό πρωτάθλημα αλλά και για τα χαρακτηριστικά που θα θέλαμε να προστεθούν στο μέλλον. Απολαύστε την συνέντευξη.
GameWorld: Πως και καθυστερήσατε να εισάγετε την ελληνική γλώσσα στο παιχνίδι. Δεν ήταν θέμα δικαιωμάτων ασφαλώς, αλλά θέμα μπάτζετ; Δηλαδή το να προσλάβετε κάποιον μεταφραστή;
Miles Jacobson: Ναι, είναι αρκετά απλό το θέμα. Θα πρέπει να πουλήσουμε συγκεκριμένο αριθμό από games σε κάθε χώρα πριν κάνουμε μετάφραση στη γλώσσα της χώρας. Κοστίζει αρκετά χρήματα για να το κάνουμε. Πέρυσι αφού πήραμε τα νούμερα στα χέρια μας, το ανακοίνωσα στο Twitter την επόμενη ημέρα. Είχαμε ήδη επικοινωνήσει με μεταφραστές γιατί γνωρίζαμε ότι θα πιάσουμε τους στόχους πωλήσεων και θα γίνει μετάφραση και έγινε πραγματικά μια πολύ καλή δουλειά. Η μετάφραση στην beta έχει ολοκληρωθεί κατά 15% αλλά τώρα τα μεσάνυκτα που κυκλοφορεί το παιχνίδι θα έχει ολοκληρωθεί κατά 100%.
GW: Ναι, συμφωνούμε για την μετάφραση. Ειδικά η προσθήκη αναζήτησης με ελληνικούς και αγγλικούς χαρακτήρες ήταν κάτι που δεν το περίμενα. Πέραν αυτού, σκοπεύετε να προσθέσετε επίσημα λογότυπα και εμφανίσεις για την Superleague, την Football League και τις ελληνικές ομάδες;
ΜJ: Όχι, δεν θα τα έχουμε στη φετινή έκδοση και δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί στο μέλλον. Πάντως μέσω του Steam Workshop θα μπορείτε να τα προσθέσετε κανονικά. Αν δεν υπάρχουν παράπονα των ομάδων στο Steam για το θέμα δικαιωμάτων, τότε τα αρχεία αυτά θα μείνουν για να τα κάνετε download.
GW: Ο αναγνώστης aims ρωτάει: Σκοπεύετε να προσθέσετε ομάδες από Γ’, Δ’ Εθνική και το Κυπριακό πρωτάθλημα;
MJ: Όχι, σε αυτή την έκδοση δεν υπάρχουν τέτοια σχέδια για προσθήκη νέων πρωταθλημάτων. Ο λόγος είναι ότι αναβαθμίσαμε κατά πολύ τον editor φέτος. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να προσθέσετε πρωταθλήματα οι ίδιοι, πρώτον θα είναι εύκολο, δεύτερον θα υπάρχει μεγαλύτερο βάθος και τρίτον με το Steam Workshop θα μπορείτε να τα εγκαταστήσετε στο παιχνίδι σας πολύ πιο εύκολα. Το να έχουμε 51 χώρες και 5.000 ομάδες είναι ήδη άφθονο περιεχόμενο. Αν όσοι παίζουν το Football Manager θέλουν να προσθέσουν περισσότερο περιεχόμενο μπορούν να το κάνουν οι ίδιοι.
GW: Πότε θα είναι διαθέσιμος ο editor;
MJ: Τα μεσάνυκτα μαζί με την κυκλοφορία του παιχνιδιού, απόψε στις 00:01. Μόλις είδα την προγραμματιστική μου ομάδα να φεύγει από το γραφείο της, συνεπώς η ανάπτυξη ολόκληρου του παιχνιδιού έχει πλέον ολοκληρωθεί.
“Η προπόνηση που είχαμε φτιάξει στο Championship Manager 4 μαζί με τον Ray Houghton ήταν το χαρακτηριστικό για το οποίο είχαμε λάβει τα περισσότερα παράπονα από όλα τα games που έχουμε κυκλοφορήσει! Γι’ αυτό αποφασίσαμε να κάνουμε την προπόνηση πιο απλή. Άλλωστε όταν είσαι προπονητής δίνεις εντολές στους γυμναστές του για το τι θα κάνουν”.
GW: Υπάρχει κάποια νέα match engine στα σχέδιά σας για το μέλλον;
MJ: Για μένα αυτό που έχει σημασία είναι το gameplay και όχι τα πολύγωνα. Κάναμε πολύ καλές βελτιώσεις φέτος. Οι νέοι γραφίστες που προσλάβαμε και που δούλεψαν για την απεικόνιση αγώνα έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην απεικόνιση, ειδικά στους φωτισμούς και τα animations. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε το 3D μέσα στο παιχνίδι και θα δουλέψουμε ακόμη περισσότερο με το motion capture. Στην αρχή το 2009 είχαμε μόλις 3-4 άτομα να δουλεύουν για τα γραφικά και πλέον έχουμε 8. Όσο μεγαλώνουμε τόσο καλύτερο θα είναι και το αποτέλεσμα. Ειδικά το A.I. πάντως, δουλεύει φέτος πολύ καλύτερα από πριν.
GW: Σκοπεύετε να προσθέσετε πανηγυρισμούς κατάκτησης κυπέλλων στο τέλος των αγώνων;
MJ: Δεν έχουμε ανακοινώσει ακόμη τι θα κάνουμε στο FM 2015. Αν κάποιοι αναγνώστες έχουν τέτοιες προτάσεις μπορούν να τις προτείνουν στο Community.sigames.com όπου έχουμε φτιάξει μια Wishlist με μελλοντικές προτάσεις. Αν το κάνουν πριν τον Δεκέμβριο, τότε οι προτάσεις τους θα μπουν στη λίστα με τις επόμενες βελτιώσεις του Football Manager 2015 τον Ιανουάριο.
GW: Ο αναγνώστης Merengues ρωτάει γιατί είναι δύσκολο να αγοράσουμε παίκτη από άλλη ομάδα κι ακόμη δυσκολότερο να πουλήσουμε. Σε αυτό θα προσθέσω ότι μερικές φορές λαμβάνουμε προτάσεις δανεισμού που είναι ακριβώς οι ίδιες από όλες τις ομάδες και αφορούν παίκτες που θέλουμε να πουλήσουμε εντελώς.
MJ: Στο πραγματικό ποδόσφαιρο ισχύει ακριβώς το ίδιο. Δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα χρήματα αυτή τη στιγμή, οπότε οι προπονητές περισσότερο θέλουν να δανείζονται παίκτες παρά να αγοράζουν, ακριβώς γιατί δεν θέλουν να προσθέσουν παραπάνω έξοδα από αυτά που έχουν ήδη, όπως για παράδειγμα το loyalty fee ή το agent fee. Αν έχετε έναν παίκτη που πιστεύετε ότι δεν κάνει για την ομάδα σας τότε μην περιμένετε ότι θα κάνει για άλλες ομάδες. Πιστεύω ότι το σύστημα μεταγραφών έχει βελτιωθεί σε τεράστιο βαθμό (σ.σ. η αλήθεια είναι ότι προσωπικά παρατήρησα βελτίωση κυρίως στις διαπραγματεύσεις συμβολαίου όπου οι ατζέντηδες δέχονται και με λιγότερα, αλλά όχι στους υπόλοιπους τομείς). Θα πρέπει να καταλάβετε ότι δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε απλά ένα video game, αλλά έναν εξομοιωτή προπονητικής ποδοσφαίρου. Αν ήταν εύκολο για τις ομάδες να πουλήσουν παίκτες, τότε όλες οι ομάδες θα μπορούσαν να τους πουλήσουν εύκολα. Για παράδειγμα στην Crystal Palace υπάρχουν ομάδες που θέλουν να ξεφορτωθούν παίκτες και κανείς δεν τους θέλει, οπότε αναγκάζονται να τους πληρώνουν τον μισθό χωρίς να κάνουν τίποτα.
"Ο editor του Football Manager 2014 θα είναι διαθέσιμος τα μεσάνυκτα μαζί με την κυκλοφορία του παιχνιδιού. Αναμένται πολύ πιο “δυνατός” και εύχρηστος, επιτρέποντάς σας να προσθέσετε πρωταθλήματα πολύ πιο εύκολα".
GW: Ρωτάει ακόμη αν σκοπεύετε να βελτιώσετε το Offer to clubs, προτείνοντας παίκτες σε όλους τους συλλόγους του κόσμου με ένα κλικ.
MJ: Μπορείς να το κάνεις ήδη, επιλέγοντας απλά με το Ctrl τους παίκτες που θέλεις και στη συνέχεια Offer to clubs.
GW: Ο αναγνώστης Arb ρωτάει για τον νέο editor αν μπορείτε να τον κάνετε πιο εύκολο στη χρήση. Νομίζω το απάντησες πριν, οπότε θα πρέπει να τον δούμε πρώτα να κυκλοφορεί για να τον κρίνουμε.
MJ: Ναι, είναι πολύ πιο “δυνατός” και εύκολος στη χρήση και έχουμε εξαλείψει τα όποια σφάλματα. Πλέον στο Steam Workshop κυκλοφορήσαμε στη φετινή έκδοση όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε για να δημιουργήσουμε τα πρωταθλήματα και τις ομάδες.
GW: Πως και αποφασίσατε από πέρυσι να κάνετε το σύστημα προπόνησης τόσο απλό;
MJ: Θέλαμε να κάνουμε το παιχνίδι πιο ρεαλιστικό. Ο λόγος που αφαιρέσαμε τα sliders είναι γιατί δεν λειτουργεί έτσι η προπόνηση στο πραγματικό ποδόσφαιρο. Είναι μια πιο απλή έκδοση, αλλά έτσι τουλάχιστον ο κόσμος θα την χρησιμοποιεί. Με το σύστημα πριν από τα sliders που είχαμε χρησιμοποιήσει (σ.σ. στο Championship Manager 4) και που είχα φτιάξει μαζί με τον Ιρλανδό προπονητή Ray Houghton και που είχε τρεις ασκήσεις ανά ημέρα, ήταν το χαρακτηριστικό για το οποίο μας είχαν κάνει τα περισσότερα παράπονα από όλα τα games που έχουμε κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα! Ο κόσμος το μισούσε! Θέλει να επικεντρώνεται σε έναν τομέα ασκήσεων κάθε φορά. Έχουμε μιλήσει ακόμα και με ανθρώπους το ποδοσφαίρου και είναι ευχαριστημένοι με το νέο μας αυτό σύστημα.
GW: Γιατί όμως δεν πήγατε στη λογική του να υπάρχει τόσο αυτό το απλό σύστημα προπόνησης, όσο και ένα πιο σύνθετο, ώστε να μπορεί π.χ. ο χρήστης να επιλέξει μια απλή ρύθμιση (π.χ. “Fitness”, “Tactics” κτλ.) και στο σύνθετο σύστημα να του εμφανιστούν αυτόματα οι ασκήσεις που επέλεξε.
MJ: Δεν το κάνει κανένας προπονητής αυτός στο πραγματικό ποδόσφαιρο. Οι προπονητές έχουν γυμναστές και τους δίνουν εντολές για το τι θα κάνουν. Έτσι δουλεύει και το σύστημα μέσα στο παιχνίδι. Λέτε στους γυμναστές σας τι θα κάνουν. Έχω πάει σε προπονητές που μπαίνουν στο γήπεδο και λένε τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια. Αλλά αυτό το σαββατοκύριακο για παράδειγμα, που ήμουν στην Watford και είδα από κοντά τον Gianfranco Zola, στεκόταν στις γραμμές του γηπέδου και έλεγε στους γυμναστές τους τι να κάνουν. Οπότε δεν θα ήταν ρεαλιστικό να πάμε σε τέτοιο επίπεδο λεπτομέρειας.
GW: Ο αναγνώστης AntonKos ρωτάει για ποιο λόγο προσθέτετε μικρά updates κάθε χρόνο και δεν πουλάτε το Football Manager ως DLC, από το να το πουλήσετε ως πλήρες παιχνίδι; Πιστεύει ότι το Football Manager 2013 είχε μεγάλες αναβαθμίσεις, όπως offline και online modes, ενώ αυτό πολύ μικρότερες.
MJ: Έχουμε 1.000 αναβαθμίσεις/βελτιώσεις φέτος, αριθμός αρκετά υψηλός για ένα νέο παιχνίδι. Στο FM 2013 οι παίκτες έπαιξαν κατά μέσο όρο 230 ώρες, κάτι που αποτελεί value for money σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο video game. Αν αυτό συνεχίσει τότε ο κόσμος θα συνεχίζει να το αγοράζει. Αν δεν πιστεύουν ότι υπάρχει value for money δεν θα το αγοράσουν. Όποιος παίξει την demo έκδοση θα καταλάβει ότι δεν είναι παρόμοια με την περυσινή, κάτι που γνωρίζουμε ήδη από το feedback που έχουμε λάβει απ’ τους παίκτες μας στο Twitter μας κι απ’ τους περισσότερους reviewers.
GW: Στα online modes ρωτάει αν σκοπεύετε να προσθέσετε Lobby με 24ωρους servers όπου θα συνυπάρχουν χιλιάδες παίκτες online.
MJ: Υπάρχει ήδη Lobby όπου όμως παίζετε μόνο με φίλους σας. Δεν έχουμε σχέδια να δημιουργήσουμε δικούς μας servers
GW: Τέλος, μια ερώτηση από μένα όσον αφορά στις τακτικές που παίρνουν άριστα φέτος. Πως θα σου φαινόταν αν προσθέτατε στο μέλλον την δυνατότητα να ορίζουμε οργανωμένες επιθέσεις ή αντεπιθέσεις και το ακριβές σημείο που θα σταθούν οι παίκτες μας.
MJ: Στο πραγματικό ποδόσφαιρο δεν υπάρχει προπονητής που θα πει “Θέλω να σταθείς σε αυτό το ακριβές pixel (σ.σ. σημείο του γηπέδου)” όταν έχεις την μπάλα και σε αυτό όταν δεν έχεις την μπάλα. Για τον σκοπό αυτό έχουμε τα Roles όπου λέμε π.χ. ότι “θέλω να παίξεις ως αμυντικός χαφ αλλά μόνο κόφτης και να δίνεις την μπάλα αμέσως”. Έχουμε επίσης τις νέες ατομικές οδηγίες παικτών, οπότε μέσω του Role system τα χαρακτηριστικά αυτά πιστεύουμε ότι έχουν ήδη εισαχθεί. Ανάλογα με τον ρόλο του, κάθε παίκτης κινείται διαφορετικά μέσα στον αγωνιστικό χώρο.
GW: Οκ, αυτές ήταν οι ερωτήσεις μας. Σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σου και σας ευχόμαστε τα καλύτερα.
MJ: Ευχαριστούμε Μάνο, να ‘σαι καλά!
Διαβάστε το review του Football Manager 2014 από το GameWorld.
Comments
σωστος!!!!!
...πως θα με πείσει η Sony ότι αυτά τα δεδομένα θα είναι ασφαλή μετά από ότι έγινε στο PSN?
Πάντως στο Xbox 360 αγοράζω μόνο τα original, φτηνα σε προσφορές και βρήκα την υγειά μου. Το ίδιο και στο PS. Το μειονέκτημα είναι ότι τα αγοράζω κανα χρόνο αφού κυκλοφορήσουν. Έτσι και αλλοιώς, έχουν μαζευτεί καμία 50αριά που δεν έχω προλάβει να τα παίξω... Το ίδιο πρόβλημα είχα και με τους δίσκους που μάζευα παλιά :)
αυτο με τα loading times παλι σημαινει οτι θα εχει τσιπακι τυπου ''χαφιε'' και μολις βαζεις την κονσολα στο ιντερνετ θα αρχιζει να ανεβαζει data?
Κατα τα αλλα παει για αγορα αυριο.