- Ειδήσεις
- Συνεντεύξεις
- Η Wargaming μιλάει για το World of Warplanes
Η Wargaming μιλάει για το World of Warplanes
HotΗ Wargaming μιλάει για το World of Warplanes
Πληροφορίες
Ο Anton Sitnikau απ' την Wargaming.net, δημιουργό του World of Tanks, μας αποκαλύπτει το νέο ΜΜΟ.
To World of Tanks είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα free-to-play MMOs μέχρι σήμερα, καθώς ασχολούνται μαζί του εκατομμύρια παίκτες ανά τον κόσμο. Η Wargaming.net από την Λευκορωσία που έχει αναλάβει το development του, θεωρείται πλέον όχι απλά μια ανερχόμενη εταιρεία στο χώρο, αλλά μια υπερδύναμη απ' την οποία περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερα games.
Ένα από αυτά τα νέα δημιουργήματα είναι το World of Warplanes, ένα Flight Sim MMO που όμοιό του δεν έχουμε ξαναδεί. Οι οπαδοί και μη των Flight Simulators (και φυσικά των MMOs) θα βρείτε μία ακόμη free-to-play ασχολία το προσεχές διάστημα. Προς το παρόν το παιχνίδι βρίσκεται σε στάδιο κλειστής beta αλλά αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο καθώς το GameWorld σας χαρίζει 500 beta keys για να παίξετε! Ο Anton Sitnikau, παραγωγός του World of Warplanes απ' την Wargaming, έκλεψε λίγο απ' το χρόνο του και μας μίλησε σχετικά με όλα όσα ετοιμάζουν οι developers του. Ας δούμε λοιπόν τι είχε να μας πει.
GW: Μετά από την μεγάλη επιτυχία του World of Tanks τώρα έχουμε το World of Warplanes. Τι στοχεύετε με αυτό τον τίτλο; Έχετε ως στόχο το ίδιο κοινό του World of Tanks ή ένα πιο ώριμο κοινό; Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι εδώ πρόκειται για Flight Simulator.
Η μεγαλύτερη ανησυχία μας με το World of Warplanes είναι το να σχεδιάσουμε μια εμπειρία που θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον οποιουδήποτε παίκτη, είτε του αρέσει το casual είτε το hardcore gameplay, είτε είναι εξοικειομένος με τους Flight Simulators, είτε όχι. Εδώ σκεφτόμαστε όμως και τη χώρα κάθε gamer. Για παράδειγμα η Αμερική έχει μια μεγάλη παράδοση στις αερομαχίες, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν περισσότεροι πιλότοι απ' ότι οδηγοί τανκ. Αντίστροφα, στη Ρωσία υπάρχουν περισσότεροι οδηγοί τανκ απ' ότι πιλότοι. Τέτοιες ιδιαιτερότητες κάνουν την πορεία ενός video game ξεχωριστή για κάθε χώρα και εξαιτίας αυτών των ιδιαιτεροτήτων, αναμένουμε το World of Warplanes να τύχει μεγάλης αποδοχής. Ενδέχεται μάλιστα να ξεπεράσει το World of Tanks σε κάποιες χώρες.
Εκτιμούμε τους οπαδούς των Flight Simulators γιατί αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του κοινού του World of Warplanes. Έχουν την ικανότητα να βλέπουν καλύτερα απ' τους άλλους το πεδίο της μάχης, άρα και την δράση. Ξέρουν πως να χειριστούν ένα αεροσκάφος σε παράταξη, πως να επιτεθούν ή πότε να κάνουν ελιγμούς ή να οπισθοχωρήσουν αν χρειαστεί. Η γνώστη τους αυτή θα τους επιβραβεύσει στις καθημερινές νίκες τους στο World of Warplanes.
GW: Πότε ξεκίνησε η αρχική ανάπτυξη; Την ανακοινώσατε τον Ιούνιο του 2011 αλλά υποθέτουμε ότι άρχισε πολύ καιρό πριν.
Όταν ξεκινήσαμε την open beta του World of Tanks το 2010, πιστεύαμε ότι θα ήταν ωραίο να έχουμε μια σειρά από games βασισμένα στην ίδια ιστορία κι έτσι σκεφτήκαμε το Warplanes. Δεν θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε την αντίδραση του κόσμου στο project αυτό, επομένως το αναπτύσσαμε υπομονετικά, μέσα από μεγάλη έρευνα και ανάλυση. Ακούγαμε τα μηνύματα των gamers κι αλλάζαμε το παιχνίδι αναλόγως, κάτι που πήρε καιρό, επομένως επεκτείναμε την περίοδο της beta ώστε να καλύψουμε όλους τους απαραίτητους τομείς. Αυτή τη στιγμή το World of Warplanes είναι σε closed beta. Η βασική μας ανησυχία είναι ο χειρισμός, που θα πρέπει να είναι φιλικός για όλους. Θα ξεκινήσουμε την open beta μόνο όταν πειστούμε ότι το παιχνίδι έχει την ποιότητα υπηρεσιών που θέλουμε να προσφέρουμε.
GW: Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε μερικούς ανταγωνιστές του World of Warplanes;
Επειδή το World of Warplanes δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη είναι δύσκολο να προβλέψουμε όταν θα φτάσει στάδιο κυκλοφορίας ποιους ανταγωνιστές θα έχει στην αγορά των online games. Ποιος ξέρει, ίσως τότε ο ανταγωνιστής μας να είναι...το World of Tanks (γέλια!)
Για να σοβαρευτούμε όμως, το World of Warplanes είναι ένα project για casual και hardcore πιλότους, άρα δεν μπορεί να συγκριθεί με κάποιο άλλο παρόμοιο. Ελπίζουμε δηλαδή, ακριβώς όπως και το World of Tanks, να μπορέσει να προσεγγίσει αυτό το ιδιαίτερο κοινό.
GW: Υπάρχουν developers που να δουλεύουν σε αμφότερα τα World of Tanks και στο World of Warplanes ή χρησιμοποιείτε διαφορετικές προγραμματιστικές ομάδες; Επίσης γνωρίζουμε ότι η Persha Studia ηγείται του development κι ότι η Wargaming.net που δημιούργησε το World of Tanks συνεργάζεται μαζί της. Πρόκειται για θυγατρική σας εταιρεία;
Η Persha Studia είναι συνεργάτης μας που ηγείται όπως σωστά είπες το development και την παραγωγή του World of Warplanes. Εμπλεκόμαστε όλοι στο development, τόσο που μερικές φορές οι προγραμματιστικές ομάδες του Μινσκ (Wargaming.net) και του Κιέβου (Persha Studia) δουλεύουν μαζί ως μία ενιαία μονάδα. Κάνουμε λοιπόν τα πάντα για να εξαλείψουμε τα σύνορα που μας χωρίζουν και να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε σαν οικογένεια.
Το development του World of Tanks τρέχει από την ομάδα της Wargaming.net στο Μινσκ. Είναι επαγγελματίες της βιομηχανίας, οπότε είναι λογικό να βοηθούν την Persha στο development του World of Warplanes. Προγραμματιστές, γραφίστες, sound engineers και άλλοι ειδικοί από τα δύο γραφεία, είναι διαρκώς σε επαφή ώστε να βρίσκουν τις καλύτερες λύσεις κατά την διάρκεια του development. Μαζί αναπτύσσουμε συστήματα με τα οποία δουλεύουμε παράλληλα στο ίδιο project. Τα συστήματα αυτά αφορούν το support, τα στατιστικά, την database του παιχνιδιού κτλ.
GW: Ποια είναι τα σχόλια της beta μέχρι στιγμής και πόσοι χρήστες έχουν συμμετάσχει;
Όταν κυκλοφορείς ένα νέο παιχνίδι πάντοτε φοβάσαι αν το concept του θα τύχει εκτίμησης. Πριν την closed beta του World of Warplanes, είχαμε συσσωρεύσει σημαντικές πληροφορίες από τους παίκτες οι οποίες μας βοήθησαν να δουλέψουμε καλύτερα πάνω στο παιχνίδι και να συμπεριλάβουμε περισσότερα χαρακτηριστικά. Κατά την διάρκεια της κλειστής beta ελέγχουμε διαρκώς την ποιότητα του παιχνιδιού και τα χαρακτηριστικά του, αλλάζοντας τον χειρισμό και το παιχνίδι γενικότερα. Οπότε ας μετρήσουμε το συνολικό αριθμό συμμετοχών στην open beta όταν θα έχουμε το τελικό προϊόν να δείξουμε στους παίκτες μας.
GW: Ποια είδη αεροπλάνων θα υπάρχουν στο World of Warplanes; Θα έχουμε διαθέσιμα ακόμα και αεροπλάνα από Α' και Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ώσπου να φτάσουμε να ξεκλειδώσουμε τα σύγχρονα αεροπλάνα στα ανώτερα levels; Επίσης το level cap θα είναι το 10;
- Το World of Warplanes συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο με το World of Tanks και εστιάζει στην ίδια χρονική στιγμή με το πρώτο μας MMO. Περιλαμβάνει θρυλικά αεροπλάνα από το 1930 μέχρι το 1950. Άλλωστε, τα μοντέλα που είχαν σχεδιαστεί και παραχθεί εκείνα τα χρόνια είχαν λίγα ηλεκτρικά gadgets και οι πιλότοι έπρεπε να βασιστούν στις ικανότητές τους και όχι σε μια σύγχρονη τεχνολογία αιχμής.
Το παιχνίδι έχει τέσσερα classes. Είναι οι fighters, heavy fighters, ground-attack και carrier-based. Κάθε class έχει ξεχωριστούς κανόνες προσέγγισης του gameplay και διαφορετικά objectives. Τα ευέλικτα fighters για παράδειγμα είναι πολύ καλά στις κοντινές μάχες, στην άμυνα και στην υποκλοπή. Τα αργά αλλά με βαρύ armor ground-attack planes είναι ιδανικά για να εξοντώνετε στόχους εδάφους. Τα heavy fighters είναι μια μείξη των πρώτων δύο, δηλαδή επιτίθενται τόσο σε έδαφος όσο και σε αέρα.
Το ρόστερ αεροπλάνων έχει για άλλη μια φορά 10 tiers όπως αναφέρεις. Αρχικά ξεκινάτε με τα προπολεμικά αεροπλάνα του πρώτου tier. Τα μεσαία levels έχουν τα warbirds του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Αν περάσετε και από εκεί, τότε στα ανώτερα levels θα χειριστείτε τα Κορεάτικα War jets.
GW: Στον τομέα των γραφικών ποιες θα είναι οι διαφορές σε σχέση με το World of Tanks; Ρωτάμε γιατί ανακοινώσατε ότι θα έχετε την ίδια μηχανή γραφικών (Bigworld) αλλά το anti-aliasing του World of Warplanes μοιάζει βελτιωμένο.
- Σε αντίθεση με τα τανκς που κατέστρεφαν τα πάντα στο δρόμο τους, στα αεροπλάνα δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια να δείτε γύρω σας καθώς οι ταχύτητες είναι ιλιγγιώδεις. Γι' αυτό το λόγο, έπρεπε να επανασχεδιάσουμε το renderer system της graphics engine ώστε να ταιριάζει στα αεροπλάνα, καθώς οι γραφικές βελτιώσεις του World of Tanks είναι άχρηστες στις αερομαχίες. Μεγαλώσαμε λοιπόν τους χάρτες, δουλέψαμε ξανά στο πεδίο της μάχης και φυσικά στα σύννεφα και φωτίσαμε τους χώρους όπου έπρεπε, ώστε να επικεντρώνεστε μόνο στη δράση της μάχης.
Τα γραφικά κατανάλωσαν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου μας ειδικά στα πρώτα στάδια, καθώς θα έπρεπε να τα επαναριθμήσουμε όποτε δημιουργούσαμε κάτι. Χρησιμοποιήσαμε πάνω από 7 renderers κατά τη διάρκεια του development, αλλά το μεγαλύτερο οπτικό αποτέλεσμα θα το δείτε στο Update 4.0. Όλα αυτά χρειάζονται δουλειά ακόμη, καθώς θα τελειοποιήσουμε την rendering engine, ελπίζουμε χωρίς σημαντικά εμπόδια.
Κάτι ακόμη που μας διαφοροποιεί απ' την BigWorld engine του World of Tanks είναι ο server. Το τανκ βαράει τρεις σφαίρες το λεπτό, τη στιγμή που ένα απλό Warplane με πολυβόλο εδάφους χτυπάει με 300 σφαίρες το δευτερόλεπτο. Σίγουρα θα έπρεπε να ρίξουμε μεγάλη δουλειά στον προγραμματισμό και να υπολογίσουμε τι κατανάλωση θα είχε αυτό στον server, μόνο και μόνο για το κάθε αυτόματο.
GW: Μπορείτε να μας περιγράψετε τα modes του παιχνιδιού;
- Καταρχήν έχουμε το Superiority mode, στο οποίο μάχονται δύο τυχαίες ομάδες παικτών μεταξύ τους. Υπάρχει επίσης Training mode το οποίο θα έχουμε έτοιμο στην open beta. Θα περιλαμβάνει PvE και PvP εντολές με τις οποίες θα μαθαίνετε τα βασικά του συστήματος μάχης. Η γνώση αυτή θα σας βοηθάει για να τελειοποιήσετε τα ace skills σας. Πέρα από αυτά θα υπάρχει και το Escort mode, παρόμοιο με το Assault mode του World of Tanks, στο οποίο θα υπάρχει επιτιθέμενη ομάδα με βάση και αμυνόμενη ομάδα. Το συγκεκριμένο mode θα λανσαριστεί με την κυκλοφορία του World of Warplanes.
GW: Θα συμπεριλάβετε απογειώσεις αεροπλάνων από αεροδρόμια σε κάποιες αποστολές ή στοχεύετε σε άμεση μάχη;
- Όπως και στο World of Tanks, έτσι και εδώ, οι μάχες περιορίζονται σε 15 λεπτά διάρκεια, αλλά συνήθως κρατάνε 5-7 λεπτά ανάλογα με την ικανότητα κάθε πιλότου. Μετά από έρευνες ανακαλύψαμε ότι μία ρεαλιστική απογείωση θα χρειαζόταν λεπτά, κάτι που σημαίνει ότι ένας μέτριος πιλότος μπορεί να μην κατάφερνε να πάρει καν μέρος στη μάχη. Γι' αυτό απορρίψαμε την ιδέα των απογειώσεων αλλά θελήσαμε να εστιάσουμε απευθείας στη δράση της μάχης ώστε να σας μεταφέρουμε μια διασκεδαστική εμπειρία.
GW: Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το damage model και την συμπεριφορά του αεροπλάνου αφού χτυπηθεί;
- Η ζημιά κάθε αεροπλάνου θα εξαρτάται από το πως χτυπήθηκε. Για παράδειγμα, οι μετωπικές συγκρούσεις θα είναι συχνά κρίσιμες, οδηγώντας τα αεροπλάνα σε καταστροφή. Αντίστοιχα αν απλά συγκρουστείτε στο φτερό τότε θα έχετε μικρή ζημιά που θα σας επιτρέπει να συνεχίσετε. Όσο για τα πυρά, οι πυροβολισμοί στο πιλοτήριο του αεροπλάνου έχει το ρίσκο του να χτυπηθεί σημαντικός εξοπλισμός, όπως για παράδειγμα το ραντάρ σας το οποίο και θα απενεργοποιηθεί αναλόγως. Αυτό δεν θα επηρεάσει το πιλοτάρισμα αλλά θα δημιουργήσει προβλήματα στην προβολή του mini map. Φυσικά οι ζημιές στη μηχανή μπορεί να αποφέρει ένα μοιραίο χτύπημα που θα αποβεί καταστροφικό, κάνοντας το πετούμενό σας να φέρει σβούρες πριν προσγειωθεί στο έδαφος..
GW: Θα μπορούσατε να προβλέψετε μια ημερομηνία κυκλοφορίας του World of Warplanes;
- Η Wargaming κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια για να έχει υψηλά στάνταρ. Κταά τη διάρκεια της closed beta αλλά και της επερχόμενης open beta, θα διορθώσουμε και θα τελειοποιήσουμε όλα τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Μόνο όταν θα ικανοποιήσουμε τους παίκτες μας θα είμαστε έτοιμοι για την τελική κυκλοφορία.
GW: Τέλος, σκοπεύετε να συμπεριλάβετε το πρόθεμα "World of" στα ονόματα των επόμενων games σας;
- Όλες οι ιδιοφυείς ιδέες έρχονται ξαφνικά, οπότε ας περιμένουμε να δούμε τι θα μας φέρει το μέλλον. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι ευχαριστούμε τους fans μας για την υποστήριξή τους και να μείνουν συντονισμένοι για περισσότερες ειδήσεις!
Comments
Εν τω μεταξυ αυτος ο Anton πολυ ντουκι ρε παιδι μου. Απο το ματι μου φαινεται για μποξερ κι οτι δεν ειναι για πολλα πολλα!