- Ειδήσεις
- Συνεντεύξεις
- Ο Miles Jacobson μιλάει για το Football Manager 2013
Ο Miles Jacobson μιλάει για το Football Manager 2013
HotΟ Miles Jacobson μιλάει για το Football Manager 2013
Πληροφορίες
"Το PES και το Fifa δεν εξομοιώνουν το ποδόσφαιρο!"
Το Football Manager είναι το αδιαμφισβήτητο μονοπώλιο στην αγορά των manager games, καθώς κανένα άλλο δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να αγαπηθεί από εκατομμύρια προπονητές της εξέδρας όπως το δημιούργημα της Sports Interactive, από την πρώτη κιόλας εποχή του Championship Manager. Αυτή την περίοδο, το μόνο παιχνίδι προπονητικής που αποτελεί άξιο αντίπαλο για το Football Manager είναι το Top Eleven στο Facebook, που αριθμεί ήδη στο Facebook πάνω από 6 εκατομμύρια χρήστες, καθώς το Fifa Manager έχει μείνει προβληματικό και στάσιμο, ενώ το Championship Manager έχει διακόψει την λειτουργία του εδώ και καιρό, αφού μετά την πολυσυζητημένη διάσπαση Eidos και Sports Interactive, δεν κατάφερε να «τιμήσει» το όνομα που η τελευταία της είχε αφήσει κληρονομιά.
Με τον Miles Jacobson, Managing Director της Λονδρέζικης εταιρείας, έχουμε μιλήσει σε τόσες πολλές συνεντεύξεις, σε σημείο που να έχουμε χάσει πλέον τον αριθμό. Από την πρώτη αποκλειστική παρουσίαση του Football Manager 2005 την οποία παρουσιάσαμε πρώτοι στο GameWorld μέχρι το φετινό Football Manager 2013, ο συμπαθής επικεφαλής του FM είχε πάντοτε μια ενδιαφέρουσα κουβέντα να πει. Φέτος, η χρονιά είναι ακόμη πιο κρίσιμη, καθώς η Sports Interactive καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να πετύχει σημαντικές αλλαγές στο δημιούργημά της.
Το πιο πολυδιαφημισμένο ατού του FM 2013 είναι ο διαχωρισμός σε modes. Πλέον δεν αναλαμβάνετε μόνο την ομάδα σας στο κλασικό Career Mode, αλλά επιπρόσθετα υπάρχει το Football Manager Classic (με περιορισμένες αρμοδιότητες και πολύ πιο γρήγορο loading) καθώς και τα Challenges, που σας βάζουν στη διαδικασία να ελέγξετε μια ομάδα σε συγκεκριμένη βαθμολογική θέση, έχοντας στόχους μέχρι το τέλος της σεζόν. Τα modes αυτά μαζί με όλα τα νέα χαρακτηριστικά μπορείτε να τα δείτε πιο αναλυτικά στα βίντεο-αφιερώματα του GameWorld (Μέρος Α και Μέρος Β). Αλλά επειδή πάντοτε υπάρχουν απορίες, αποφασίσαμε για άλλη μια φορά να ρωτήσουμε τον Miles όσα δεν έχουν ανακοινωθεί και να αποκομίσουμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες, για τα νέα στοιχεία του Football Manager 2013 και τον ανταγωνισμο της αγοράς. Απολαύστε τον λοιπόν σε άλλη μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη!
Η beta του Football Manager 2013 είναι ήδη διαθέσιμη για όσους το προπαραγγείλουν, ενώ αν δεν προπαραγγείλετε το παιχνίδι τότε σας χαρίζουμε 5 beta keys στο διαγωνισμό που λήγει απόψε τα μεσάνυκτα.
GameWorld: Γιατί αποφασίσατε να ονομάσετε το γρήγορο mode “Football Manager Classic”; Δεν θα μπερδέψετε έτσι τους χρήστες σε σύγκριση με το γνωστό “Career mode”; Κάποιοι μπορεί δηλαδή να νομίζουν ότι θα είναι μια παλιά έκδοση του Football Manager. Θα μπορούσατε π.χ. να το ονομάσετε “Football Manager Lite”.
Miles Jacobson: Το “Football Manager Lite” θα έκανε τους παίκτες να πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα demo του παιχνιδιού, όπως γίνεται για παράδειγμα με τα games του iPhone. Βάλαμε κάτω 30 πιθανά ονόματα και το “Classic” ήταν αυτό που πιστεύαμε ότι “κολλούσε” περισσότερο.
GW: Οι προβλέψεις σας λένε ότι το Football Manager Classic θα μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε μια σεζόν σε 8-10 ώρες. Σε ένα πρωτάθλημα με 18 ομάδες, αυτό σημαίνει 17x2=32 αγώνες και –ας πούμε- 8 αγώνες κυπέλλου, οπότε 40 ματς σύνολο. Με 10 λεπτά για κάθε αγώνα βγάζουμε σύνολο 400 λεπτά, δηλαδή 6,666 ώρες (σατανική σύμπτωση!) Ας πούμε λοιπόν ότι 6,6 ώρες χρειάζονται για τους αγώνες, πιστεύετε ότι μέσα στις υπόλοιπες 3,4 ώρες θα καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε επαρκώς την σεζόν και να βρούμε παίκτες, να διαπραγματευτούμε μαζί τους, όπως επίσης και να ορίσουμε τις τακτικές μας πριν από κάθε παιχνίδι;
MJ: Οι υπολογισμοί δεν προκύπτουν ακριβώς έτσι, γιατί χρειάζεστε λιγότερο από 10 λεπτά για κάθε αγώνα λόγω του νέου και ταχύτερου highlights mode. Μέσω του instant result μπορείτε επίσης να παρακάμψετε όλα τα παιχνίδια κατευθείαν, με τον βοηθό προπονητή να ακολουθεί τις τακτικές που έχετε ορίσει.
Τα σχόλια που λάβαμε από τα τεστ που κάναμε με το συγκεκριμένο mode είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά. Ένας από τους testers κατάφερε να ολοκληρώσει την σεζόν ακόμα και σε έξι ώρες. Οπότε όλα κρίνονται από το πόσο χρόνο θέλετε να αφιερώσετε για να παίξετε το παιχνίδι.
GW: Για να γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι, στο Football Manager Classic ποιο θα είναι το διάστημα που θα χρειαστείτε ανάμεσα σε δύο παιχνίδια; Δηλαδή απ’ τη στιγμή που θα τελειώσει ένας αγώνας μέχρι να ξεκινήσει ο επόμενος.
MJ: Το loading είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του career mode (σ.σ. τα news και οι πληροφορίες που δέχεστε είναι λιγότερες, ενώ στο FM Classic επιτρέπονται τρία πρωταθλήματα maximum).
GW: Έχετε σκεφτεί ποτέ να μας δώσετε πλήρη πρόσβαση στα loading options του βασικού career mode στο Football Manager 2013; Εννοούμε δηλαδή να μπορούμε να επιλέξουμε πόσα από τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού θα τρέχουν (π.χ. προπονήσεις, τακτικές, φιλτράρισμα ειδήσεων, Team Talks, ενημερώσεις ή όχι για παίκτες στη Shortlist κτλ.). Με απλά λόγια να μπορούμε να περικόψουμε όλα τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού ώσπου να φτάσουμε να “μετατρέψουμε” το βασικό mode ώστε να είναι πανομοιότυπο με το Football Manager Classic.
MJ: Το Classic mode δεν είναι απλά ένα mode το οποίο δημιουργήσαμε αφαιρώντας επιλογές απ’ το πρωτότυπο παιχνίδι. Κάτι τέτοιο άλλωστε δεν θα δούλευε στην πράξη.
Το Pro Evolution Soccer και το Fifa δεν εξομοιώνουν το ποδόσφαιρο. Καταρχήν οι παίκτες είναι πιο μεγάλοι στο γήπεδο απ’ ότι στο πραγματικό ποδόσφαιρο. Επίσης γίνονται zoom της κάμερας στη δράση πολύ πιο συχνά απ’ ότι σε εμάς, άρα οι παίκτες μοιάζουν πιο όμορφοι.
Καταρχάς μπορείτε ήδη να περικόψετε τις ειδήσεις που εμφανίζονται στο FM από τα subscriptions. Από εκεί και πέρα, μπορείτε να αναθέσετε αρμοδιότητες στον βοηθό προπονητή ή στον Director of Football για να ελέγχει ορισμένους τομείς της ομάδας σας. Επομένως, οι επιλογές που περιγράφεις έχουν γίνει σε αυτούς τους τομείς. Απλά στο Football Manager Classic αποφασίσαμε να δουλέψουμε με ένα τελείως ξεχωριστό μοντέλο.
GW: Ποιες είναι οι βασικές αλλαγές που έχετε εισάγει στις τακτικές και την προπόνηση; Έχετε σκεφτεί για παράδειγμα να έχετε –έστω ως προαιρετική επιλογή- την εφαρμογή ασκήσεων προπόνησης από το πραγματικό ποδόσφαιρο; Το είχατε σε παλαιότερες εκδόσεις, αλλά πιστεύουμε ότι αν εφαρμοζόταν με έναν πιο κατανοητό τρόπο (π.χ. ασκήσεις “5x5 κορόιδο”, “συνδυασμός πάσας και σουτ” κτλ.) θα είχε καλύτερη απήχηση.
MJ: Το είχαμε σε προηγούμενες εκδόσεις της σειράς και πολύ απλά ελάχιστοι το χρησιμοποιούσαν. Μπορώ να πω ότι ήταν το λιγότερο δημοφιλές νέο χαρακτηριστικό που είχαμε ανακοινώσει τότε και το λέω με βαριά καρδιά, καθώς το σχεδιάσαμε παρέα με τον Ray Houghton (σ.σ. βετεράνος Ιρλανδός διεθνής και πλέον προπονητής).
Όσο για το Training και τα Tactics, φέτος έχουν αλλάξει τελείως και βασίζονται σε ταξίδια που κάναμε και σε προπονήσεις που παρακολουθήσαμε. Μιλήσαμε με επαγγελματίες προπονητές ποδοσφαίρου και γυμναστές για το τι είναι σημαντικό όταν κάνουν οι ίδιοι προπόνηση. Μπορεί για εσάς που παίζετε να είναι εύκολο το φετινό σύστημα που έχουμε εισάγει, όμως βασίζεται στο πως πραγματικοί προπονητές μανατζάρουν την ομάδα τους.
GW: Στο Online Career mode θα μπορούμε να αναλάβουμε μια ομάδα που δεν ανήκει στα ενεργά πρωταθλήματα του παιχνιδιού; Η έστω να την ανεβάσουμε στο χαμηλότερο ενεργό πρωτάθλημα; Αν όχι τουλάχιστον αυτό θα μπορεί να συμβεί στο Head-to-Head mode όπου ο καθένας παίζει με την ομάδα του όποια κι αν είναι αυτή;
MJ:Θα μπορείτε να πάρετε την οποιαδήποτε ομάδα έχετε από το save game σας και να την χρησιμοποιήσετε κανονικά σε ένα network game ή να δημιουργήσετε δικά σας πρωταθλήματα και διοργανώσεις.
GW: Τα textures που παρατηρήσαμε και φέτος στο 3D match καθώς και τα animations, παρά τις αναβαθμίσεις τους δεν είναι αρκετά για να ικανοποιήσουν έναν οπαδό του Fifa ή του PES…
MJ: Πιστεύουμε ότι το gameplay είναι πιο σημαντικό απ’ τα πολύγωνα που βρίσκονται στην οθόνη. Το PES και το Fifa δεν εξομοιώνουν το ποδόσφαιρο. Καταρχήν οι παίκτες είναι πιο μεγάλοι στο γήπεδο απ’ ότι στο πραγματικό ποδόσφαιρο. Επίσης γίνονται zoom της κάμερας στη δράση πολύ πιο συχνά απ’ ότι σε εμάς, άρα οι παίκτες μοιάζουν πιο όμορφοι.
Αλλά επί του θέματος, είμαι πολύ ευχαριστημένος με την 3D match engine. Φέτος υπάρχουν εκατοντάδες νέα αλλά και βελτιωμένα animations και το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει πραγματικά με ποδόσφαιρο. Υπάρχει ακόμη αρκετή δουλειά που πρέπει να γίνει.
GW: Έχετε σκεφτεί ποτέ να δουλέψετε σε μία εντελώς διαφορετική engine ή να πάτε σε μια λύση τύπου Unity που είναι αρκετά ελαφριά άρα ιδανική για την database του Football Manager;
Η χρήση της Unity engine πιστεύω ότι δεν θα μας βοηθούσε καθόλου, ούτε καν η Unreal Engine. Δεν είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν ένα αθλητικό παιχνίδι.
GW: Έχετε σκεφτεί να βγείτε ποτέ live στο Facebook;
MJ: Το Facebook είναι μια αδύναμη πλατφόρμα για ένα παιχνίδι σαν το δικό μας. Αν αλλάζαμε το Football Manager και το αναπτύσσαμε κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα πάντα να βασίζονται σε τυχαίες μεταβλητές (σ.σ. σαν να ρίχνεις τα ζάρια), τότε θα μπορούσαμε να το κάνουμε, αλλά αυτό θα ήταν δυσφήμιση για το όνομά μας.
GW: Έχετε παρακολουθήσει τον ανταγωνισμό στο Facebook; Το Top Eleven θεωρείται αυτή τη στιγμή το πιο επιτυχημένο manager game με πάνω από 6 εκατομμύρια παίκτες. Πιστεύετε ότι η Nordeus έχει αντιγράψει κάποια από τα χαρακτηριστικά του Football Manager, όπως οι τακτικές ή ο σχολιασμός;
MJ: Δεν το έχω παίξει, επομένως δεν γνωρίζω.
Το Football Manager 2013 θα κυκλοφορήσει στις 2 Νοεμβρίου για PC και Mac. Από σήμερα μέχρι τότε μπορείτε να παίξετε την beta του αν προπαραγγείλετε το παιχνίδι ή αν λάβετε μέρος στο διαγωνισμό του GameWorld που λήγει απόψε τα μεσάνυκτα.
Comments
Αντε να κυκλοφορησει να δουμε και το online πως θα ειναι!
Η πιο σημαντικη προσθηκη, αυτο ακριβως ηθελα τοσα χρονια και μπραβο τους.