Δημιουργός αρχικού Grand Theft Auto: "Η Rockstar μου έστειλε copyright strikes σε prototype videos"
Αλλά και σε design document...25 ετών!
Ο Mike Dailly, ιδρυτής της DMA Design και δημιουργός του πρώτου Grand Theft Auto, ανέβασε ορισμένα βίντεο που δείχνουν την prototype έκδοση του παιχνιδιού. Το αποτέλεσμα όμως ήταν η Rockstar να του στείλει copyright strike.
Ο Dailly δημιούργησε και την
μηχανή γραφικών
για το GTA. Ανέφερε εκνευρισμένος το περιστατικό στο Twitter, όπου είπε ότι η Rockstar έστειλε copyright strike σε όλα τα GTA videos που βρήκε στο κανάλι του, συμπεριλαμβανομένων και δύο βίντεο που έδειχναν την prototype έκδοση του παιχνιδιού. Μάλιστα πρόσθεσε ότι η Rockstar κάνει το ίδιο σε όλα τα τότε στελέχη της που συμμετείχαν στα πρώτα GTA και ανεβάζουν υλικό από αυτά. Η Rockstar έστειλε copyright strike ακόμα και σε...design document του Grand Theft Auto 2, που δημιουργήθηκε 25 χρόνια πριν!
Όσο για τον λόγο που έκανε τα παραπάνω η Rockstar, o Dailly δήλωσε ότι η εταιρεία ήθελε ο game designer να πάρει πρώτα έγγραφη άδεια από αυτή.
I see Rockstar are going full fuckers mode again, issuing copyright strikes to any GTA video they can find - including both my prototype videos. So now they're trying to block all
release
of anyone's work on a game - and any old
development
footage
.
— Mike Dailly™ ?????????? (@mdf200)
August 21, 2022
Η DMA Design εξαγοράστηκε από την Rockstar το 1998 και μετονομάστηκε σε Rockstar North. Ο Dailly στη DMA Design είχε φτιάξει και το Puzzle Platform Lemmings, μια σειρά που είχε φανατικούς gamers. Ο Dailly άφησε την Rockstar North λίγο πριν την κυκλοφορία του Grand Theft Auto 2 το 1999. Οι άλλοι ιδρυτές της DMA Design έφυγαν περίπου την ίδια περίοδο, με τον επίσημο ιδρυτή David Jones να αποχωρεί αμέσως μετά την κυκλοφορία του GTA 2.
Το prototype Grand Theft Auto δεν διατίθεται προς πώληση σε καμία μορφή, εκτός από μεταχειρισμένα αντίγραφα.
Ο Dailly έκτοτε έχει λάβει προφανή μέτρα για να προστατευτεί από το νομικό τμήμα της Rockstar στα social media. "Έχω αφαιρέσει όλα τα GTA dev. Έχουν απομείνει μόνο άμεσα παραδείγματα της δικής μου δουλειάς - έργο που δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ στο GTA, αλλά "ενέπνευσε" μέρη της εξέλιξής του. Θα πρέπει πάντα να επιτρέπεται στους προγραμματιστές να δείχνουν τη δουλειά τους, ειδικά έργα ηλικίας 28 ετών!", είπε.