Jak and Daxter 20th Anniversary
Το δημοφιλές Platform έκλεισε δύο δεκαετίες ζωής.
Η Sony γιορτάζει τα 20α γενέθλια του Jak and Daxter, ενός αγαπητού Platform που δημιούργησε την περίοδο του PlayStation 2.
Την σειρά ανέπτυξε η Naughty Dog με τους δημιουργούς Andy Gavin και Jason Rubin. Σε αντίθεση με τον Crash, η Naughty Dog έκανε το Jak and Daxter
open world
, ένα δύσκολο εγχείρημα αν αναλογιστούμε τις τότε δυνατότητες του PS2.
Ο designer Evan Wells, συνπρόεδρος της Naughty Dog, δήλωσε: "Το μεγαλύτερο πράγμα που έμαθα ήταν η πρόκληση του να σχεδιάσω ένα open world game χωρίς load times. Φτιάξαμε τον κόσμο από το μηδέν και δεν χρησιμοποιήσαμε levels που υπήρχαν στα Crash Bandicoot. Ο χαρακτήρας μπορούσε να κινηθεί και όταν έφτανε σε ένα κτίριο ή μια σπηλιά μπορούσε να μπει μέσα στο σημείο αυτό και ο μέσα χώρος θα έπρεπε να χωρέσει στο περιθώριο που μας έδιναν οι δυνατότητες της κονσόλας. Δεν ήταν κάτι εύκολο".
Ο Richard Brazier, Senior Technical Artist, δήλωσε: "Αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση είναι οι χαρακτήρες Jak and Daxter. Είχαν τόσο όμορφα
animations
, κινήσεις με κάθε λεπτομέρεια και ήταν αστείοι στην όψη. Ως character artist και υπεύθυνος των animations εκείνη την εποχή, είχα εκπλαγεί από το επίπεδο λεπτομέρειας των animations που είχαν και την ζωντάνια που απέπνεαν. Συνδυάζονταν δε με έναν απίστευτο και παραδόξως πιστευτό κόσμο, ώστε το παιχνίδι να θέσει νέα όρια στο συνδυασμό αφήγησης ιστορίας και gameplay.
Το αρχικό Jak and Daxter είναι διαφορετικό από το sequel, καθώς εστίαζε σε Platform στοιχεία, με περιορισμένη μάχη. Το Jak 2 κυκλοφόρησε το 2003, σε μια πόλη του μέλλοντος, με οχήματα και όπλα στο gameplay. Το Jak 3 βασίστηκε σε αυτή τη φόρμουλα και κυκλοφόρησε επίσης σύντομα, το 2004, έχοντας έναν ακόμη μεγαλύτερο κόσμο και weapon upgrades. Μετά από εκείνη την κυκλοφορία, η Naughty Dog μεταπήδησε στο Uncharted.
Η Sony έχει ακόμη τα δικαιώματα του Jak and Daxter, σε αντίθεση με το Crash Bandicoot, το οποίο ανήκει στην Activision.