Το νέο touch Αction/RPG για τις iDevices, που προσπαθεί να φέρει την επανάσταση στο mobile gaming.
Το gaming στα κινητά έχει εξελιχθεί πάρα πολύ απο την εποχή που παίζαμε «φιδάκι» στο Nokia 3210 στα διαλλείματα του σχολείου, με μοναδικό σκοπό να ξεπεράσουμε το ρεκόρ του διπλανού μας. Παρόλα αυτά, το συντριπτικό ποσοστό των παιχνιδιών που βρίσκουμε ακόμη και σήμερα στα κινητά έχει τον ευκαιριακό χαρακτήρα του "θα παίξω όταν βαριέμαι στο λεωφορείο, ή λίγο πριν κοιμηθώ", σε αντίθεση με τα games των κονσολών που απαιτούν και χρόνο και κόπο, ανταμοίβοντάς μας με πλούσιο περιεχόμενο. Αν και έχουν γίνει προσπάθειες να μεταφερθούν δημοφιλή παιχνίδια (Pro Evolution Soccer, Street Fighter κτλ.) απο τις κονσόλες και τα PC στα κινητά, αυτές έγιναν με μία εμφανή πτώση στην ποιότητα και -κυρίως- προσπαθώντας να μεταφέρουν τον χειρισμό απο τα gamepads σε μία οθόνη με την εμφάνιση virtual «σταυρού» και κουμπιών. Εκ των πραγμάτων, της περισσότερες φορές αυτή η εφαρμογή δεν δούλευε όσο καλά θα έπρεπε.
Μηπως ήρθε η ώρα, επιτέλους, να δούμε ένα «σοβαρό» game σε κινητό, που θα ξεχωριζει και για τα γραφικά του, το ενδιαφέρον σενάριο αλλά κυρίως για τον καθαρά «δικό» του χειρισμο; Το παιχνίδι που φαίνεται να υπόσχεται πολλά από τα παραπάνω λέγεται «Infinity Blade» και είναι η πρώτη προσπάθεια της “Epic Games” (δημιουργού του Unreal Tournament και του Gears of War) αλλά και της “Chair Entertainment”, με παράδοση στο Mobile gaming και συγκεκριμένα στο Iphone και το Ipad. Είναι ένα Action RPG που θα προσπαθήσει να φέρει το touch gaming στο επίπεδο του Hardcore gamer.
“Unreal” γραφικά!
Το πρώτο πράγμα που είναι εμφανές και από το τρέιλερ είναι τα εντυπωσιακά γραφικά, των οποίων η ποιότητα είναι ανώτερο από το συνηθισμένο επίπεδο των games του iPhone! Χαρακτηριστικό είναι ότι το Infinity Blade είναι το πρώτο παιχνίδι του Iphone που χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3! Αν και παίζει scaled down και στα Iphone 3GS και Ipad, η ολοκληρωμένη εμπειρία προσφέρεται στο Iphone 4, με την εκπληκτική οθόνη και την μεγαλύτερη υπολογιστική δύναμη από τα άλλα δύο.
Kill the King!
Η υπόθεση του παιχνιδιού είναι σχετικά απλή στη βάση της. Ζείτε σε έναν κόσμο που κουμάντο κάνει ο God King απο το μεγάλο του κάστρο. Το παιχνίδι ξεκινάει με την άφιξή σας στην αίθουσα του God King, ο οποίος και σας σκοτώνει με το περιβόητό Infinity Blade, απορροφώντας την ζωτική ενέργεια προς όφελος του. 20 χρόνια μετά παίρνετε τον ρόλο του γιού σας, που ορκισμένος για εκδίκηση φτάνει στο κάστρο, με στόχο το κεφάλι του God King, αφού περάσει όμως απο ολόκληρη την στρατιά των φρουρών του. Αυτή είναι και η μοναδική αποστολή του παιχνιδιού αλλά όχι και το «ζουμί», το οποίο και ακολουθεί στην πορεία.
Vendetta
Tι γίνεται όμως στην περίπτωση που φτάσετε στον God King και χάσετε; Λογικά θα έπρεπε να επανέλθετε στο τελευταίο save point και να ξαναπολεμίσετε. Εδώ όμως βλέπουμε την πρώτη καινοτομία του παιχνιδιού. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο ήρωάς σας πεθαίνει και 20 χρόνια μετά ο δικός του γιός επιστρέφει στο κάστρο για την δική του εκδίκηση! Μαζί του και η εμπειρία και τα skills που είχε ο πρόγονός του όταν πέθανε, γεγονός που τον κάνει αρκετά πιο «δυνατό», με τα mobs να γίνονται αναλογικά πιο «δυνατά». Αυτή η...μετενσάρκωσή θα συμβαίνει κάθε φορά, με έναν νέο και πιο δυνατό απόγονο, μέχρι κάποιος να καταφέρει να σκοτώσει τον βασιλιά. Το ίδιο γίνεται και αν χάσετε σε κάποιον προηγούμενο εχθρό, ενώ αν σκοτώσετε τον μεγάλο αντίπαλο ξεκινάτε πάλι απο την αρχή απέναντι σε έναν ανανεωμένο και... ενισχυμένο God King, δίνοντας συνέχεια σε έναν κύκλο εκδίκησης μεταξύ σας, με εκατέρρωθεν power ups και λυσαλέες μάχες!
[youtube:2c6ztoc7]
[/youtube:2c6ztoc7]
Xειρισμός και Μάχες
Ο χειρισμός στις μάχες λειτουργεί με βάση το touch screen του iphone/Ipad, χωρίς την ύπαρξη ενός Virtual χειριστηρίου. Οι επιθέσεις γίνονται με όπλο το δάκτυλό σας. Οπουδήποτε στην οθόνη και με οποιαδήποτε κατεύθυνση κινηθεί το δάκτυλο, ακολουθεί και το ξίφος. Με γρήγορο swipe έχουμε γρήγορη επίθεση με το σπαθί, ενώ με αργό swipe, αργή επίθεση. Όμως, για να έχει πιο μεγάλη επιτυχία η μάχη, δεν αρκούν απλές κινήσεις αλλά η δημιουργία combos και η επιτυχημένη άμυνα.
Με ένα ελαφρύ tap στην δεξιά ή στην αριστερή πλευρά, αποφεύγειτετις επιθέσεις (dodge) ενώ αν κρατήσετε πατημένο το δάκτυλο στο κέντρο της οθόνης, μπλοκάρειτεμε την ασπίδα (block), αρκεί η αμυντική της δύναμη να είναι μεγαλύτερη απο την επιθετική δύναμη του αντιπάλου. Ο τρίτος τρόπος άμυνας είναι να χρησιμοποιήσετε το όπλο, αποκρούοντας αυτό του αντιπάλου (parry) με τον ίδιο τρόπο που εκτελείται και μία επίθεση, «σέρνοντας» δηλαδή το δάχτυλό (swipe) πάνω στην οθόνη και με στόχο το όπλο του εχθρού.
Πέρα απο τις melee επιθέσεις με το σπαθί, ο ήρωας χρησιμοποιεί και μαγικές. Υπάρχουν ειδικά δαχτυλίδια που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα spells. Στο πάνω δεξί μέρος της οθόνης εμφανίζεται ο μετρητής μαγείας, ο οποίος γεμίζει σιγά-σιγά. Όταν γεμίσει ο μετρητής, με ένα tap πάνω του, εμφανίζεται η λίστα με τα μαγικά που έχετε στη διάθεσή σας και απο αυτή τη λίστα διαλέγετε αυτό που θα εκτελέσετε. Όλη αυτή η διαδικασία γίνεται στη διάρκεια της μάχης, γεγονός που ανεβάζει την αδρεναλίνη αλλά και την ανάγκη για στρατηγική σκέψη στον τρόπο παιχνιδιού.
Gears of war
Όπως είναι φανέρο, μεγάλο ρόλο στην επιτυχία παίζει ο εξοπλισμός που χρησιμοποιεί ο ήρωας. Οι ασπίδες, όπως είπαμε, παίζουν ρόλο στο block, η πανοπλία προσφέρει προστασία όταν δέχεστε χτυπήματα απο τους αντιπάλους, τα δαχτυλίδια παράγουν spells, ενώ τα σπαθιά είναι το βασικό επιθετικό όργανο. Πέρα απο την καθαρή τους δύναμη, κάποια όπλα έχουν και έξτρα ιδιότητες, όπως ice damage 'η poison damage και είναι διαθέσιμα απο τους vendors, με χρήματα που παίρνετε ως loot απο τις μάχες.
Το ιδιαίτερο στοιχείο του παιχνιδιού στα αντικείμενα είναι ότι καθένα απο αυτά έχει συγκεκριμένο ΧΡ πάνω του. Όσο το χρησιμοποιείτε, τόσο απορροφάς το XP του και όταν αυτό τελειώσει θεωρείστε “ειδικευμένος” (mastered). Εκεί, δημιουργείται ένα δίλημμα, αφού πρέπει να αποφασίσετε αν θα συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε ένα όπλο που είναι καλό, αλλά δεν σας προσφέρει πια XP ή θα χρησιμοποιήσετε κάποιο κατώτερό που δεν έχει γίνει mastered.
Τέλος, εκτός από το XP των αντικειμένων, υπάρχει και το XP που παίρνει ο ήρωας απο τις μάχες, ανεβαίνοντας επίπεδο. Κάθε φορά που γίνεται αυτό, γίνονται διαθέσιμα 2 skill points που μπορούν να κατανεμηθούν σε ένα απο τα τέσσερα στατιστικά: Health, Attack, Shield, Magic, δίνοντας και το ανάλογο bonus, ενώ και το mastering ενός αντικειμένου όπως είπαμε πρίν, κάνει διαθέσιμο 1 skill point.
The king is dead, long live the king!
Η αλήθεια είναι ότι το Infinity Blade έχει ένα hype που δεν έχει προηγούμενο για Iphone game. Τα πιο πολλά περιοδικά και sites αναμένουν την επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας -λογικά μέχρι το τέλος του 2010- για να το πάρουν στα χέρια τους, αφού εκτός από τα συγκλονιστικά γραφικά, το παιχνίδι υπόσχεται πλούσιο gameplay και σοβαρές καινοτομίες που εκμεταλλεύονται την διαφορετικότητα στο χειρισμό της touch οθόνης του Iphone.