Fallout 76: Developers καταγγέλουν ότι επί μήνες δούλευαν 10ωρο, 6 ημέρες την εβδομάδα
Δυνατό
crunch
μέχρι την κυκλοφορία.
Σύμφωνα με
ρεπορτάζ του Kotaku
, οι developers που δούλεψαν για το Fallout 76, δούλευαν 10 ώρες την ημέρα, έξι ώρες την εβδομάδα. Πολλοί αναγκάστηκαν να φύγουν από την Bethesda επειδή εξαντλήθηκαν από δυνάμεις.
Ένας developer είπε στο Kotaku: «Κανείς δεν ήθελε να είναι σε αυτό το project γιατί κατέστρεψε ανθρώπους. Ο αριθμός των ανθρώπων που δούλεψαν για το Fallout 76 και μετά έφυγαν από την Bethesda είναι αρκετά υψηλός».
Το Kotaku μίλησε με 10 πρώην υπαλλήλους της Bethesda και της μητρικής της εταιρείας ZeniMax Media, οι οποίοι ήταν εξοικειωμένοι με την ανάπτυξη του Fallout 76. Μίλησαν ανώνυμα γιατί όλοι τους είχαν υπογράψει
NDA
.
Quality Assurance
Καταρχήν οι QA testers που εργάστηκαν κατά τους μήνες πριν από την αρχική κυκλοφορία δήλωσαν ότι δούλευαν 10 ωρες την ημέρα για έξι ημέρες την εβδομάδα, μέχρι και τον Νοέμβριο του 2018.
Ορισμένοι δοκιμαστές θα έβρισκαν ανάπαυλα μόνο όταν τελικά αποχωρούσαν από την ομάδα του Fallout 76. Δύο πρώην testers διηγήθηκαν ότι ένας από τους συναδέλφους τους είπε σε μια ομαδική συνομιλία του τμήματος QA μετά την αποχώρησή του από το project: «Δεν έκλαψα χθες το βράδυ όταν έκανα ντους». Ένας άλλος είπε στην ίδια συνομιλία: «Τράβηξα στη δουλειά σήμερα και κάθισα στο αυτοκίνητό μου για ένα δευτερόλεπτο και το στήθος μου δεν ήταν βαρύ όπως συνήθως».
Η διοίκηση της Zenimax, όπως καταγγέλουν εργαζόμενοι του τμήματος QA, απαιτούσε υπερωρίες από το τμήμα, ακόμη και όταν αυτή η υπερωρία δεν συνέβαλε στην επιδιόρθωση ενός
bug
. Ένας πρώην δοκιμαστής που δούλευε στο
DLC
του παιχνιδιού θυμήθηκε ότι τον εξανάγκασαν να μπει το Σαββατοκύριακο επειδή η τελευταία έκδοση του παιχνιδιού χρειαζόταν μια διόρθωση. Τελικά ο tester ανακάλυψε το Σαββατοκύριακο ότι η ομάδα ανάπτυξης δεν είχε εφαρμόσει το
patch
και ότι όποια δουλειά έκαναν στη μη διορθωμένη έκδοση θα ήταν άσκοπη. Σύμφωνα με τον πρώην δοκιμαστή: "Θυμάμαι ότι είδα έναν από τους συναδέλφους μου να σηκώνεται, να κοιτάζει το άτομο που ήταν υπεύθυνος εκείνη την ημέρα και να ουρλιάζει σε όλη την αίθουσα: «Γιατί είμαστε εδώ; Αφήσαμε τη μέρα μας για αυτό. Το patch που έφτιαξαν οι developers δεν είναι αυτό που χρειαζόμαστε. Αυτό είναι άχρηστο. Είναι χάσιμο του χρόνου μας.»
Οι QA testers λάμβαναν χαμηλούς μισθούς. Λένε επίσης ότι παρότι πληρώθηκαν υπερωρίες και τα Σαββατοκύριακα είχαν δωρεάν πίτσα, κανένα οικονομικό κίνητρο δεν θα μπορούσε να διαγράψει τη σωματική και ψυχική εξάντληση που βίωσαν από τη συνεχή επίθεση των αδιάκοπων, υποχρεωτικών υπερωριών. Ένας παραλίγο να σπάσει κόκκαλο όταν έπεσε από τις σκάλες απ' την εξάντληση και ορισμένοι συνάδελφοί του σκέφτηκαν να τραυματιστούν για να βρουν δικαιολογία να μην πάνε στη δουλειά. Επίσης, οι εργαζόμενοι QA λένε ότι μερικές φορές τους ακολουθούσαν στις τουαλέτες υπάλληλοι που δεν ήταν διευθυντικά στελέχη και τους περιγράφουν ως «επί σειρά ετών τσαμπουκάδες». Αυτοί είχαν τον ρόλο moderators και ήθελαν να δουν αν οι νέοι θα "λουφάρουν". Καταγγέλουν ότι χρονομετρούσαν το πόση ώρα πήγαιναν στην τουαλέτα.
Οι δυσαρεστημένοι παίκτες
Το Fallout 76 κυκλοφόρησε με πολλά bugs και δυσαρεστημένους παίκτες. Κάποιοι εργαζόμενοι δέχθηκαν θανατικές απειλές. Τελικά όλοι οι developers αναγκάστηκαν να συνεχίσουν να δουλεύουν πολύ για να διορθώσουν τα bugs, για ένα παιχνίδι που είχε ήδη αρνητικά reviews. Μάλιστα ένας εργαζόμενος θυμάται το σχόλιο ενός παίκτη που έλεγε: «Θα πάρω ένα όπλο και θα πάω στο τμήμα QA και θα τους πυροβολήσω όλους».Το τμήμα QA έχανε συνεχώς τον αριθμό των εργαζομένων, αλλά δεν ήταν το μόνο. Άλλα τμήματα έχασαν επίσης ταλαντούχους προγραμματιστές λόγω των απαίσιων συνθηκών εργασίας.
Υποστελέχωση
Συν τις άλλοις, ο παραγωγός Todd Howard, ξόδευε ήδη από τότε πολύ χρόνο για το Starfield, παρά για το Fallout 76, το οποίο είχε αφήσει κάπως...στο έλεός του. Το τμήμα QA καταγγέλει επίσης ότι όσο το παιχνίδι μεγάλωνε σε όγκο, δεν είχανε αρκετό χρόνο για να το τεστάρουν. Επίσης, οι
servers
είχαν προβλήματα ή υπήρχαν bugs ακόμα και για το save με την ολοκλήρωση μιας αποστολής. Αρκετοί καταγγέλουν υποστελέχωση, φέρνοντας ως παράδειγμα το ότι η Ubisoft Montreal έχει περισσότερους από 3.500 υπαλλήλους και η Bethesda Game Studios μόνο περίπου 400 υπαλλήλους. Και αν σκεφτεί κανείς ότι το Fallout 4 και το Skyrim, αμφότερα τα δύο παιχνίδια που έχουν πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα, δημιουργήθηκαν με μόνο περίπου 100 άτομα ταυτόχρονα.
Παλιοί εργαζόμενοι έλεγαν ότι στο Fallout 4 υπήρχαν άτομα που κοιμόντουσαν στο γραφείο τους και ότι θέλουν το κάθε άτομο να δουλεύει όσο για δέκα άτομα. Πρόσθεσαν μάλιστα ότι η Bethesda έχει "νοοτροπία μικρής εταιρείας ανάπτυξης, ενώ θα έπρεπε να προσλαμβάνει περισσότερα άτομα και να λειτουργεί ως ένας μεγάλος
publisher
".