Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

A.I. / Τεχνητή Νοημοσύνη: Γενική συζήτηση

More
26 Sep 2005 00:00 - 06 Sep 2022 10:23 #3300 by Nick Maroulis
Ο όρος τεχνητή νοημοσύνη αναφέρεται στον κλάδο της πληροφορικής ο οποίος ασχολείται με τη σχεδίαση και την υλοποίηση υπολογιστικών συστημάτων που μιμούνται στοιχεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς τα οποία υπονοούν έστω και στοιχειώδη ευφυΐα: μάθηση, προσαρμοστικότητα, εξαγωγή συμπερασμάτων, κατανόηση από συμφραζόμενα, επίλυση προβλημάτων κλπ. Ο Τζον Μακάρθι όρισε τον τομέα αυτόν ως «επιστήμη και μεθοδολογία της δημιουργίας νοημόνων μηχανών».

Η τεχνητή νοημοσύνη διαιρείται στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία επιχειρεί να εξομοιώσει την ανθρώπινη νοημοσύνη αλγοριθμικά χρησιμοποιώντας σύμβολα και λογικούς κανόνες υψηλού επιπέδου, και στην υποσυμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία προσπαθεί να αναπαράγει την ανθρώπινη ευφυΐα χρησιμοποιώντας στοιχειώδη αριθμητικά μοντέλα που συνθέτουν επαγωγικά νοήμονες συμπεριφορές με τη διαδοχική αυτοοργάνωση απλούστερων δομικών συστατικών («συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη»), προσομοιώνουν πραγματικές βιολογικές διαδικασίες όπως η εξέλιξη των ειδών και η λειτουργία του εγκεφάλου («υπολογιστική νοημοσύνη»), ή αποτελούν εφαρμογή στατιστικών μεθοδολογιών σε προβλήματα ΤΝ.

Στα video games σίγουρα μετράνε τα γραφικά, το σενάριο, η ιστορία, οι ήρωες. Τι να το κάνεις όμως αν σου ορμάει το τέρας πάντα από την πόρτα Νο 2 ή ο παίκτης σου πάτα ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι (κατευθείαν στο στόμα του Alien). Ο τομέας που κάνει ένα παιχνίδι να ξεχωρίζει διαχρονικά κακά τα ψέματα, είναι το A.I. του. Ξεχώρισα για σας, πορωμενόπαιδά μου, τα άρθρα για Τεχνητή Νοημοσύνη του Στήβ Ράμπιν της Nintendo Αμερικής. Και συνεχίζουμε με άλλα επί του θέματος..

Προσοχή: Οι πολύ πωρωμένοι που θέλετε να μάθετε περισσότερα για το A.I.  κάντε κλικ εδώ  

_________________________________________
By Nick.
Last edit: 06 Sep 2022 10:23 by Μάνος Γρυπάρης.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
16 May 2006 17:49 #12593 by Βασίλης
ο παράδεισος ενός gamer/προγραμματιστή..
Ή μήπως η κόλαση;;

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 Jun 2022 11:35 #265303 by Nikos Georgopoulos
Replied by Nikos Georgopoulos on topic Minecraft
AI έμαθε να παίζει Minecraft βλέποντας 40.000 βίντεο στο YouTube




Έφτιαξε ένα diamond pickaxe.

Η εταιρεία OpenAI, έμαθε σε AI να παίζει Minecraft, αφού πρώτα το έβαλε να παρακολουθήσει 40.000 ώρες βίντεο στο YouTube.

Η εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη, έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο για pre-training μέσω βίντεο (VPT) που επιτρέπει στο AI της να μαθαίνει μέσω της προβολής ανάλογων βίντεο.

Σε αντίθεση με προηγούμενες προσπάθειες δημιουργίας αλγορίθμων Minecraft, το OpenAI παίζει στο ίδιο περιβάλλον με τους ανθρώπους χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες ενέργειες του ποντικιού και του πληκτρολογίου, καθιστώντας αυτό ένα τεράστιο άλμα στην τεχνολογία AI.

Το AI έμαθε ενέργειες όπως το κόψιμο δέντρων, την κατασκευή σανίδων και την κατασκευή τραπεζιών, καθώς και το κολύμπι, το κυνήγι, το μαγείρεμα και πολλά άλλα. Με κάποιες αλλαγές, η τεχνητή νοημοσύνη τελικά ανέπτυξε την παραγωγικότητά της και μπόρεσε να μάθει να φτιάχνει ένα diamond pickaxe - μια δεξιότητα που θα χρειαζόταν 20 λεπτά από έναν ανθρώπινο παίκτη και 24.000 ενέργειες για να το πετύχει.

Ωστόσο, τα βίντεο δεν είναι αρκετά για να μάθουν το AI. Αυτό συμβαίνει επειδή το βίντεο δείχνει μόνο τι μπορεί να γίνει, αλλά όχι πώς θα το κάνει το AI. Ως εκ τούτου, οι προγραμματιστές του, κατέγραψαν και επεσήμαναν τις βασικές δεξιότητες του Minecraft για να δημιουργήσουν έναν άλλο αλγόριθμο που σχολίαζε με ακρίβεια αυτές τις 70.000 ώρες βίντεο στο YouTube με προτροπές εισαγωγής εντολών μέσω πληκτρολογίου και ποντικιού.

Αυτό επέτρεψε στην τεχνητή νοημοσύνη να μαθαίνει παρακολουθώντας ανθρώπινες ενέργειες, αντί να δοκιμάζει τυχαίες ενέργειες. Έμαθε ακόμη να προβλέπει ενέργειες που πραγματοποιούνται χρησιμοποιώντας πληροφορίες του παρελθόντος και του μέλλοντος.

Ενώ η ομάδα δοκίμασε το AI μόνο με το Minecraft, πιστεύει ότι η ανοιχτή φύση του παιχνιδιού και η γενική ανθρώπινη διεπαφή (ποντίκι και πληκτρολόγιο) σημαίνει ότι το AI θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για γενική χρήση υπολογιστή.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την τελευταία δουλειά του OpenAI σε αυτό το blog post .

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
08 Aug 2022 22:44 - 05 Sep 2022 23:12 #265961 by Nikos Georgopoulos
Δικαστήριο στην Αμερική αποφάσισε ότι "Τα ρομπότ με AI δεν είναι ιδιώτες" και "δεν μπορούν να κατοχυρώσουν πατέντες"




Έρχεται το Skynet;

Αν στο μέλλον σκέφτεστε σενάρια τύπου Terminator και Skynet, τότε αναλογιστείτε και το εξής. Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ έβγαλε απόφαση κατά των ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη, λέγοντας ότι "δεν είναι ιδιώτες", όπως οι άνθρωποι!

Η απόφαση αναφέρει ότι οποιοσδήποτε μηχανισμός τεχνητής νοημοσύνης, δεν μπορεί να κατέχει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ότι κι αν δημιουργήσει. Η απόφαση αυτή ήρθε καθώς υπήρχε μία από τις πολλές υποθέσεις, όπως αυτή του Doctor Stephen Thaler, ο οποίος προσπάθησε να κατοχυρώσει πατέντα ευρεσυτεχνίας για λογαριασμό ενός AI που δημιούργησε. Θα είχε ονομασία DABUS (Device for the Autonomous Bootstrapping of Unified Science).

Στο σημείο της εφαρμογής όπου οι εφευρέτες συνήθως γράφουν τα επώνυμά τους, ο Thaler έγραψε αντ' αυτού ότι «η εφεύρεση [δημιουργήθηκε] από την τεχνητή νοημοσύνη» και υπέβαλε έναν όρκο εκ μέρους της δημιουργίας του με τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αρκετό για το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας των ΗΠΑ, που οδήγησε σε μια σειρά παρατεταμένων νομικών μαχών που εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη ακόμη και μετά από αυτήν την απόφαση.

Σίγουρα η κατάθεση είναι γεμάτη με ερωτήσεις σχετικά με την ευφυΐα, τη δημιουργικότητα και την ιδιοκτησία μιας ύπαρξης, για να μην αναφέρουμε για τις συνέπειες της παράδοσης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας σε ένα...δυνητικά αθάνατο AI και όχι σε έναν σίγουρα παροδικό άνθρωπο.

Ο δικαστής Leonard Stark γράφει ότι τα «μεταφυσικά θέματα» μπορούν να αγνοηθούν για να εξεταστεί το ίδιο το κείμενο του νόμου περί διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Επειδή ο νόμος για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας αναφέρεται στους εφευρέτες ως «ιδιώτες» και η λέξη άτομο —κατά το Ανώτατο Δικαστήριο— «συνήθως σημαίνει άνθρωπο». Ο νόμος για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας δεν αφήνει περιθώρια για την εξέταση των μη ανθρώπινων εφευρετών.

Το κείμενο του νόμου περί διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας δεν αφήνει περιθώρια για την εξέταση των εφευρετών που δεν είναι άνθρωποι. Ο Σταρκ υποστηρίζει ακόμη και αυτή την ανάγνωση με μερικά παραδείγματα: «Λέμε ότι «το άτομο πήγε στο κατάστημα», «το άτομο έφυγε από το δωμάτιο» και «το άτομο πήρε το αυτοκίνητο».

Η απόφαση είναι σύμφωνη με αυτές που ελήφθησαν πρόσφατα από το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας της ΕΕ και το Ανώτατο Δικαστήριο της Αυστραλίας, υποδεικνύοντας ότι το διεθνές δίκαιο συσπειρώνεται σιγά-σιγά γύρω από τη θέση ότι τα AI δεν μπορούν να κατέχουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο έργο που παράγουν. Από την άλλη πλευρά, η εν λόγω απόφαση αναγνωρίζει ότι η Νότια Αφρική χορήγησε πρόσφατα στην DABUS δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα «δοχείο τροφίμων που βασίζεται στη γεωμετρία fractal».
Last edit: 05 Sep 2022 23:12 by Μάνος Γρυπάρης.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
05 Sep 2022 23:12 #266478 by Nikos Georgopoulos
Ρωσικό ρομπότ που έπαιζε σκάκι έσπασε το δάχτυλο ενός 7χρονου παιδιού




Ο μικρός έπαθε κάταγμα.

Στη Ρωσία και συγκεκριμένα στο τουρνουά σκακιού Moscow Chess Open, παίζουν μεταξύ άλλων και ρομπότ.

Το τουρνουά διεξήχθη το διάστημα 13 - 21 Ιουλίου και όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο, ένα ρομπότ το οποίο παίζει σκάκι, τραυμάτισε ένα επτάχρονο παιδί. Το περαστικό έγινε όταν το παιδί, αγωνιζόμενος στο πρωτάθλημα νέων της Σκακιστικής Ομοσπονδίας της Μόσχας, είχε μόλις πάρει ένα κομμάτι από το ρομπότ και έσπευσε να κάνει την επόμενη κίνησή του.

Αυτό ήταν ενάντια στους κανόνες ασφαλείας. Το ρομπότ, είτε δεν ολοκλήρωσε τις κινήσεις του, είτε παρεξηγώντας την κατάσταση, παρενέβη και έπιασε το δάχτυλο του παιδιού, προκαλώντας του κάταγμα, σύμφωνα με το ρωσικό δίκτυο ειδήσεων TASS. Το παιδί μπόρεσε να ολοκληρώσει τις τελευταίες μέρες του τουρνουά με το δάχτυλο στο γύψο, αλλά οι γονείς του φέρονται να επικοινωνούν με την τοπική εισαγγελία για να ασκήσουν κατηγορίες.


All acquisition that advanced AI will destroy humanity is false. Not the powerful AI or breaching laws of robotics will destroy humanity, but engineers with both left hands :/

On video - a chess robot breaks a kid's finger at Moscow Chess Open today. pic.twitter.com/bIGIbHztar

— Pavel Osadchuk ?‍?? (@xakpc) July 21, 2022

Βίντεο από το εσωτερικό του χώρου, της εν λόγω εκδήλωσης, λήφθηκε από το ρωσικό ειδησεογραφικό κανάλι Telegram Baza και έκτοτε κυκλοφόρησε στο Twitter. Σε αυτό, ο παίκτης μετακινεί το κομμάτι του πριν το ρομπότ ολοκληρώσει την κίνηση του δικού του, προφανώς παγιδεύοντας το δάχτυλό του. Οι περαστικοί σπεύδουν να βοηθήσουν και αρκετοί άνδρες καταφέρνουν να ελευθερώσουν το χέρι του αγοριού και να το απομακρύνουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

"Το ρομπότ έσπασε το δάχτυλο του παιδιού - αυτό, φυσικά, είναι κακό. Το ρομπότ νοικιάστηκε από εμάς, έχει εκτεθεί σε πολλά μέρη, εδώ και πολύ καιρό, με ειδικούς. Προφανώς, οι χειριστές το παρέβλεψαν. Το παιδί έκανε μία κίνηση και μετά πρέπει να δώσουμε χρόνο στο ρομπότ να απαντήσει, αλλά το αγόρι έσπευσε και το ρομπότ τον άρπαξε. Δεν έχουμε καμία σχέση με το ρομπότ", δήλωσε στο TASS ο πρόεδρος της Σκακιστικής Ομοσπονδίας της Μόσχας Σεργκέι Λαζάρεφ.

Ένας αναπληρωτής της Σκακιστικής Ομοσπονδίας της Μόσχας, Sergey Smagin, είπε ότι το ρομπότ παίζει σκάκι για περίπου 15 χρόνια. «Αυτή είναι μια εξαιρετικά σπάνια περίπτωση, η πρώτη στη μνήμη μου», είπε στο RIA Novosti.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
08 Sep 2022 11:06 #266491 by Nikos Georgopoulos
Microsoft: "Το AI μπορεί να αντικαταστήσει στο μέλλον τους QA testers"




Ο Matt Booty ψάχνεται και θέλει να το εφαρμόσει.

Ο Matt Booty, επικεφαλής των Xbox Game Studios, πιστεύει ότι το A.I. θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αντί για εργαζόμενους στα τμήματα Quality Assurance των video games.

Η δήλωση αυτή έγινε το Σαββατοκύριακο στην έκθεση PAX. Δήλωσε πως κάθε φορά που προστίθεται ένα νέο χαρακτηριστικό, ένα παιχνίδι πρέπει να δοκιμάζεται ξανά από την αρχή μέχρι το τέλος. Εξήγησε πώς, «Ορισμένες από τις διαδικασίες που έχουμε δεν έχουν πραγματικά συμβαδίσει με το πόσο γρήγορα μπορούμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο. Ένα από αυτά είναι το testing. Στη φαντασία μου συμβαίνουν πολλά με την τεχνητή νοημοσύνη και το Machine Learning και τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν AI για να δημιουργήσουν όλες αυτές τις εικόνες. Αυτό που λέω πάντα όταν συναντώ τους ανθρώπους του τμήματος AI είναι: «Βοηθήστε με να καταλάβω πώς να χρησιμοποιήσω ένα AI bot για να δοκιμάσω ένα παιχνίδι».

Στην ομιλία με τίτλο, «Storytime with Matt Booty», (γύρω στις 01.02.20) εξήγησε τη φαντασίωσή του όπου οι developers αυτοί δεν θα χρειάζεται πλέον να απασχολούνται. Δηλαδή το επόμενο βήμα ποιο θα είναι; A.I. ακόμα και για το soundtrack;

Ο Booty ανέφερε τα εξής: "Θα ήθελα πολύ να μπορώ να ξεκινήσω 10.000 περιπτώσεις ενός παιχνιδιού στο cloud, έτσι ώστε να τρέχουν 10.000 αντίγραφα του παιχνιδιού, να αναπτύξω ένα AI bot για να περάσουμε όλη τη νύχτα δοκιμάζοντας αυτό το παιχνίδι και το πρωί να λαμβάνουμε μια αναφορά. Γιατί αυτό θα ήταν κάτι που πραγματικά θα άλλαζε τα πάντα". Κατά τα άλλα, οι QA testers της Bethesda δούλευαν στο Fallout 76 για 10 ώρες την ημέρα, 6 μέρες την εβδομάδα.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
03 Feb 2023 19:10 #269475 by Nikos Georgopoulos
Χρήστες του 4Chan έφτιαξαν, μέσω A.I., ηχητικά clips με φωνές από celebrities, όπου βρίζουν και κάνουν ρατσιστικά σχόλια




Η εταιρεία ανάπτυξης της A.I. δήλωσε ότι θα πάρει περισσότερα μέτρα ασφαλείας.

Χρήστες του 4Chan έφτιαξαν, μέσω της A.I. Voice Lab, ηχητικά clips με φωνές από celebrities, όπου βρίζουν και κάνουν ρατσιστικά σχόλια.

Η Voice Lab αναπτύχθηκε από την ElevenLabs, μία εταιρεία που ειδικεύεται σε AI software και μπορεί να κλωνοποιήσει μία φωνή αν την ακούσει για ένα λεπτό. Από εκεί και πέρα οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την φωνή για να την βάλουν να διαβάσει 2.500 χαρακτήρες. Διάφοροι χρήστες του 4Chan χρησιμοποίησαν την Voice Lab για να κατασκευάσουν φωνές γνωστών celebrities και τις βάζουν να λένε, ρατσιστικά, ομοφοβικά και γενικώς προσβλητικά λόγια και τα ανεβάζουν στο internet.


Thank you everyone for your advice. We love what you’re creating, but a set of actors use our tech for malicious purposes. We decided to take the following steps to address the issues:

— ElevenLabs (@elevenlabsio) January 31, 2023

Η ElevenLabs δήλωσε ότι θα λάβει μέτρα ώστε η Voice Lab να μην χρησιμοποιείται για κακόβουλους σκοπούς και ανέλυσε λεπτομερώς το πώς θα την κρατήσει μακριά από τα λάθος χέρια. Αρχικά θα κυκλοφορήσει ένα tool, το οποίο θα επιβεβαιώνει αν κάποιο clip έχει δημιουργηθεί μέσω αυτής της τεχνολογίας. Επιπλέον θα ζητάει επιβεβαίωση ταυτότητας για τον κάθε λογαριασμό που τη χρησιμοποιεί. Τέλος η Voice Lab θα είναι διαθέσιμο μόνο επί πληρωμή και η δωρεάν έκδοσή της θα καταργηθεί.

Η ElevenLabs επίσης θα ρίξει bans σε όλους τους λογαριασμούς που έφτιαξαν κακόβουλο περιεχόμενο μέσω της Α.Ι. Επίσης παραδέχθηκε ότι το κόστος μπορεί να μην λύσει το πρόβλημα αλλά θα κάνει τους ανθρώπους λιγότερο ανώνυμους αλλά θα τους αναγκάσει να σκέφτονται παραπάνω πριν κάνουν οτιδήποτε.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
03 Feb 2023 19:14 #269493 by Nikos Georgopoulos
Ερευνητές έφτιαξαν ένα ρομπότ, το οποίο διαθέτει κύτταρα από πραγματικούς μύες ποντικιού




Καταφέρνει και κινείται.

Ερευνητές έφτιαξαν ένα ρομπότ, το οποίο διαθέτει κύτταρα από πραγματικούς μύες ποντικιού και καταφέρνει και κινείται.

Το "βιο-υβρίδιο", όπως αποκαλείται, έχει 3D printed υλικά και ελέγχεται με ασύρματα LED chips. Τα chips ενεργοποιούν τον μυϊκό ιστό του ποντικιού και το 3D printed υλικό τους ωθεί στο να κουνηθούν.

Ως τώρα κινείται αρκετά αργά, όμως έχει καταφέρει να μετακινήσει αντικείμενα, να βγει από έναν λαβύρινθο και όλα αυτά ασύρματα.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
09 Mar 2023 19:39 #270143 by Nikos Georgopoulos
Το πρώτο AI βοηθός πρωθυπουργού ξεκίνησε στη Ρουμανία




Ονομάζεται Ion.

Ο πρωθυπουργός της Ρουμανίας Nicolae Ciucă, παρουσίασε το Ion, έναn AI βοηθό.

Το Ιοn είναι σχεδιασμένο από Ρουμάνους επιστήμονες ώστε να ψάχνει γρήγορα δεδομένα και αυτόματα να βρίσκει τις απόψεις και τις επιθυμίες των πολιτών. Ο Ciucă δήλωσε: "Μιλάμε τον πρώτο σύμβουλο της κυβέρνησης που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη."

Το Ion χρησιμοποιεί ένα ψηφιακό πρόσωπο και τεχνητή φωνή για να επικοινωνεί και είναι συνδεδεμένο με ένα site , στο οποίο οι Ρουμάνοι πολίτες μπορούν να γράφουν τα παράπονα και τις ιδέες τους τις κυβερνητικές υπηρεσίες. Επιπλέον μπορούν να ανεβάζουν κάτι στο site κάνοντάς το tag στα social media. Οι ίδιοι δεν θα λαμβάνουν άμεσες απαντήσεις από το Ion, αλλά αυτό θα συλλέγει τα δεδομένα και θα δημιουργεί αναφορές, τις οποίες θα αναλύει η κυβέρνηση.



Ο Nicu Sebe, οργανωτής της ομάδας ερευνητών που δημιούργησε το Ion, δήλωσε ότι η τεχνολογία θα δώσει τους Ρουμάνους την δυνατότητα να ακουστούν και στην κυβέρνηση την δυνατότητα να τους ακούσει. Ο αλγόριθμος του Ion θα μαθαίνει με τον καιρό και οι δημιουργοί του θεωρούν ότι θα έχει προοπτικές και σε άλλα μέσα όπως η εκπαίδευση και οι δημόσιες πληροφορίες: "Το project έχει προγραμματιστεί σε φάσεις, όπως λειτουργεί η τεχνητή νοημοσύνη. Το Ion είναι στην φάση που μαθαίνει, οπότε είναι πολύ σημαντικό οι Ρουμάνοι να του δείξουν τις σκέψεις του, τα προβλήματα που έχουν και αργότερα αυτό να τα επεξεργαστεί και να παράγει αναφορές που θα επηρεάσουν τις αποφάσεις και τις πολιτικές της κυβέρνησης."Ο Ciucă τόνισε ότι το Ion δεν ξεκίνησε ως project της κυβέρνηση ούτε χρηματοδοτήθηκε από χρήματα του κράτους.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
23 Apr 2023 10:44 #270773 by Nikos Georgopoulos
Γερμανός φωτογράφος κέρδισε βραβείο αλλά το αρνήθηκε επειδή η φωτογραφία του ήταν φτιαγμένη με την βοήθεια ΑΙ




Το έκανε επίτηδες για να δείξει το πρόβλημα που μπορεί να δημιουργηθεί.

Ο Γερμανός φωτογράφος Boris Eldagsen κέρδισε το βραβείο Creative Open Category στα Sony World Photography Awards και τελικά ο το αρνήθηκε επειδή η φωτογραφία του είναι φτιαγμένη με ΑΙ.

Η συγκεκριμένη δουλειά ονομάζεται Pseudomnesia: The Electrician. Στους κριτές είχε δηλώσει ότι πρόκειται για μία "συνδημιουργία" με AI. Η συγκεκριμένη κατηγορία των βραβείων αφορά τους βασικές και τις πειραματικές προσεγγίσεις στη φωτογραφία, οπότε η χρήση της τεχνολογίας για την επεξεργασία μίας φωτογραφίας είναι δεκτή.
Ο Eldagsen δήλωσε: Έκανα αίτηση για να δω αν οι διαγωνισμοί είναι έτοιμοι για να δεχτούν τις ΑΙ εικόνες. Τελικά δεν είναι. Ο ίδιος αποκάλεσε την συγκεκριμένη στιγμή ιστορική και δήλωσε στην υπόλοιπη κοινότητα: "Αυτή είναι η πρώτη εικόνα φτιαγμένη από ΑΙ που κέρδισε διεθνή διαγωνισμό φωτογραφίας. Πόσοι το ξέρατε ή υποπτευθήκατε ότι ήταν φτιαγμένη από ΑΙ; Κάτι δεν κάθεται καλά έτσι; Οι εικόνες από ΑΙ και η φωτογραφία δεν πρέπει να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για ένα τέτοιο βραβείο. Είναι διαφορετικές οντότητες. Το ΑΙ δεν είναι φωτογραφία. Οπότε δεν θα δεχτώ το βραβείο."

Ο ίδιος έκλεισε δηλώνοντας ότι θα ήθελε να κάνει μία ανοιχτή συζήτηση για το τι θέλουμε να θεωρείται φωτογραφία και τι όχι. Ο σκοπός του με όλο αυτό ήταν να ξεκινήσει πιο γρήγορα τη συζήτηση για τον πρέπει η ΑΙ να είναι μέρος της φωτογραφίας και τόνισε ότι είναι φωτογράφος εδώ και 30 χρόνια. Εκπρόσωπος της Sony Photography Awards δήλωσε στο BBC ότι η επιτροπή νιώθει ότι παραπλανήθηκε από τον Eldagsen διότι "πιστέψαμε ότι η φωτογραφία πληρούσε τα κριτήρια για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Εφόσον αποφάσισε να απορρίψει το βραβείο του σταματήσαμε τη συνεργασία μαζί και όπως και ο ίδιος επιθυμεί, τον αφαιρέσαμε από τον διαγωνισμό".

Ο φωτογράφος και blogger Feroz Khan δήλωσε: "Υπάρχει ένα πρόβλημα εδώ στην βιομηχανία της φωτογραφίας. Με την πρόθεσή του ο Boris δήλωσε ότι θέλει οι οργανωτές των διαγωνισμών της φωτογραφίας να έχουν ξεχωριστές κατηγορίες για το ΑΙ. Εκτιμώ το ότι θέλει να υπάρχει αυτή διαφοροποίηση στους διαγωνισμούς φωτογραφίας. Ναι μπήκε στον διαγωνισμό με μία εικόνα από ΑΙ αλλά δεν είχε σκοπό να εξαπατήσει κανέναν. Ήθελε να τονίσει ένα πρόβλημα, το οποίο χρειάζεται περισσότερη προσοχή από όλους". Έδειξε ότι ακόμα και οι έμπειροι φωτογράφοι και ειδικοί μπορούν να εξαπατηθούν.

Please Log in or Create an account to join the conversation.