10 ΧΡΟΝΙΑ PLAYSTATION!!!
H Sony Computer Entertainment, γιορτάζει τα 10 χρόνια από τη δημιουργία του Playstation. Με το όνομα PlayStation, η Sony ξεκίνησε το ταξίδι της στην αγορά των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας. Το 32μπιτο σύστημα που χρησιμοποιούσε CD κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία τον Δεκέμβριο του 1994. Το σχετικά μοντέρνο γκρίζο σώμα του συστήματος για την εποχή και το εργονομικό χειριστήριο που διέθετε προσέλκυσε τους παθιασμένους gamers και έδωσε στην Sony Computer Entertainment το έναυσμα για να μετατραπεί σε σοβαρό ανταγωνιστή των βετεράνων του χώρου. Μέχρι τον Μάιο του 1995, μόλις έξι μήνες μετά την αρχική κυκλοφορία του PlayStation, περισσότεροι από 1 εκατομμύριο Ιάπωνες gamers είχαν ήδη "προσηλυτιστεί".
Οι Ευρωπαίοι gamers κατάφεραν να ζήσουν και οι ίδιοι την μαγεία του Playstation τον Σεπτέμβριο του 1995, όταν το PlayStation κυκλοφόρησε συνοδευόμενο από ένα αμάλγαμα των καλύτερων Ιαπωνικών τίτλων και μια σειρά ολοκαίνουριων games που αναπτύχθηκαν στην Δύση.
Μέχρι τα Χριστούγεννα, ο εκπληκτικός αριθμός των 350.000 PlayStation είχαν βρει τον δρόμο τους στα σπίτια των Ευρωπαίων. Αναφορικά υπενθυμίζουμε μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες κυκλοφορίες: Ace Combat, Destruction Derby, Kileak: The Blood, Rapid Reload (αλλιώς Gunners Heaven), Rayman, Warhawk.
Στο πλαίσιο της επετείου των 10 χρόνων το Playstation γιορτάζει και παραχωρεί την συνέντευξη του κου Kazunori Yamauchi, Vice President Sony Computer Entertainment International, ο οποίος αναφέρεται στην μοναδική και επιτυχημένη συνεργασία που διατηρεί τόσα χρόνια με τη Sony.
Συνέντευξη του Kazunori Yamauchi
Προέδρου της Polyphony Digital, Αντιπροέδρου του τμήματος Ανάπτυξης της SCEI
Όταν πρωτοξεκινήσατε να εργάζεστε στον χώρο των video games, είχατε ποτέ φανταστεί ότι η αγορά τους θα γίνει τόσο μεγάλη όσο είναι σήμερα; Και όταν εσείς ο ίδιος ξεκινήσατε να παίζετε video games, είχατε ποτέ σκεφτεί πόσο δημοφιλή και cool θα αποδεικνύονταν, για τόσο πολύ κόσμο;
Όχι, η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν περίμενα η αγορά των games να αναπτυχθεί στον βαθμό που το έχει κάνει, ειδικά τα τελευταία χρόνια, ούτε περίμενα την μορφή αυτή της ψυχαγωγίας να γίνει τόσο δημοφιλής, όταν είχα ξεκινήσει προσωπικά να ασχολούμαι με αυτήν. Παρ όλα αυτά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από την πρώτη στιγμή που αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το PlayStation και τους τίτλους του, ο πρωταρχικός μας στόχος ήταν να καταστήσουμε τα video games κάτι ευρέως αποδεκτό, κάτι «cool», κάτι που θα προσέφερε διασκέδαση όχι μόνο σε συγκεκριμένα είδη καταναλωτών, αλλά σε όλους ανεξαιρέτως. Το να σκεφτόμαστε όλοι στην Sony ότι με τον καιρό καταφέραμε ακριβώς αυτό, μας δίνει ένα αίσθημα ικανοποίησης που δεν συγκρίνεται με τίποτε άλλο.
Ποιες ήταν οι δημιουργίες της Sony που σχετίζονται με το PlayStation, τις οποίες θυμάστε με περισσότερη αγάπη;
Η όλη υπόθεση του να συμμετέχω στην αρχική ομάδα της Sony που ασχολήθηκε με το PlayStation αποτελεί μία από τις πιο όμορφες αναμνήσεις της ζωής μου. Η στρατηγική που έπρεπε να ακολουθήσουμε στους τίτλους, ο σχεδιασμός του ίδιου του συστήματος, οι λεπτομέρειες για το επαναστατικό τότε χειριστήριο, όλα καθορίστηκαν από την μικρή εκείνη ομάδα ανθρώπων. Θυμάμαι ότι μερικές από τις πρώτες δοκιμές που κάναμε με πρωτότυπα, πειραματικά χειριστήρια που θα εξελίσσονταν στο DualShock, έγιναν στο φροντιστήριο που έχει η οικογένειά μου, με μαθητές που φοιτούσαν εκεί. Οι ομάδες του hardware και του software για το PlayStation συνεργάστηκαν στενά, σε πραγματικά φιλική και ευχάριστη ατμόσφαιρα, ώστε το όλο σχέδιο του PlayStation να προχωρήσει και να υλοποιηθεί σε αυτό που όλοι ξέρουμε σήμερα.
Καθώς το PS3 πλησιάζει πλέον, υπάρχουν ιδέες και πράγματα που έχετε σκεφτεί εδώ και πολλά χρόνια, τα οποία είναι πλέον εφικτό να βρουν τον δρόμο τους σε νέους τίτλους γι αυτό;
Αν και είναι ακόμη πολύ νωρίς και δεν μπορώ ακόμη να εξηγήσω με λεπτομέρειες κάποια πράγματα, μπορώ να σκιαγραφήσω μία γενική εικόνα των δυνατοτήτων που θα έχουμε στην διάθεσή μας σε λίγο καιρό. Το PlayStation3 είναι το πρώτο σύστημα το οποίο θα προσφέρει γραφικά ποιότητας φωτορεαλισμού σε video games, αλλά και το πρώτο σύστημα το οποίο θα κάνει σε πραγματικό χρόνο όλους τους απαραίτητους μαθηματικούς υπολογισμούς για την αναπαράσταση φυσικής συμπεριφοράς και κίνησης αντικειμένων, στο επίπεδο που πάντοτε επιθυμούσαμε. Με αυτά τα δεδομένα, ένας πραγματικά καινούργιος κόσμος ψυχαγωγίας είναι έτοιμος να αποκαλυφθεί, ο οποίος διαφέρει από αυτό που σήμερα αποκαλούμε απλώς «games».
Πώς φαντάζεστε το μέλλον του video gaming και σε ποια βασικά χαρακτηριστικά του στοιχεία θα αλλάξει στα χρόνια που έρχονται;
Το μέλλον του gaming, όπως το αντιλαμβανόμαστε σήμερα, προβλέπω ότι θα αλλάξει σημαντικά καθώς μετακινείται από την κλασική μορφή της εμπορικής συσκευασίας, σε αυτήν της Διαδικτυακής υπηρεσίας. Η μορφή αυτή θα ποικίλλει από την «απλή» και μόνο επιφανειακά σχετιζόμενη με το Διαδίκτυο, έως αυτήν της απόλυτης σχέσης με το Διαδικτυακό περιβάλλον, όπως στην περίπτωση των MMORPG (multiplayer online RPG), για παράδειγμα.
Αισθάνεστε, όπως ισχυρίζονται πολλοί, ότι η «χρυσή εποχή» του video gaming έχει ήδη περάσει, ή ότι την διανύουμε αυτήν την στιγμή;
Όχι, διαφωνώ. Πιστεύω ότι διανύουμε μία εξαιρετικά γόνιμη εποχή, που προετοιμάζει το έδαφος για πολλά πράγματα. Θεωρώ, ωστόσο, ότι η αγορά στην παρούσα της μορφή δεν μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται επ άπειρον: όντας ένα είδος αγοράς πολύ πιο δυναμικό από πολλά άλλα, πιστεύω ότι θα αλλάξει η ίδια την δομή της σε κάτι περισσότερο εξελίξιμο, προκειμένου να συνεχίσει την άνοδό της.
Αν μπορούσατε να μεταφέρετε τον εαυτό σας μέσα στο εικονικό περιβάλλον ενός video game, ποιο θα ήταν αυτό;
Το Gran Turismo, φυσικά. Έτσι θα μπορούσα να κάνω αυτό που δεν μπορώ στην πραγματική ζωή, να οδηγώ δηλαδή ασταμάτητα! Είμαι «άρρωστος» με τα αυτοκίνητα, τι να κάνω
;
Ποια ήταν η πιο αστεία στιγμή που έχετε ζήσει ποτέ στο πλαίσιο της εργασίας σας με το PlayStation;
Θα πρέπει να ήταν το 1999, όταν ετοιμαζόμασταν να επιδείξουμε το Gran Turismo 2 στην E3 εκείνης της χρονιάς. Όπως πάντοτε, μέχρι και την τελευταία στιγμή δουλεύαμε το demo που δα επιδεικνύαμε, στα γραφεία της Polyphony Digital στην Ιαπωνία. Κάποια χαρακτηριστικά που θέλαμε οπωσδήποτε να δουν οι παριστάμενοι ήταν πολύ δύσκολο να τα ενσωματώσουμε στον κώδικα εγκαίρως, οπότε θυμάμαι ότι είχα περάσει περισσότερες από 100 ώρες με τους προγραμματιστές, χωρίς να κοιμηθώ καθόλου. Όταν λοιπόν επιτέλους ετοιμαστήκαμε και ανεβήκαμε στο αεροπλάνο για το Los Angeles, κάθισα στη θέση μου, με πήρε ο ύπνος σε δευτερόλεπτα και δεν ξύπνησα παρά όταν ήλθε η ώρα να κατεβούμε στο αεροδρόμιο. Ήταν πραγματικά αστείο
δεν ρύθμισα καν την πλάτη της πολυθρόνας, δεν σηκώθηκα καθόλου σε όλη την διάρκεια της πτήσης, δεν θυμάμαι καν την απογείωση και την προσγείωση. Έκλεισα τα μάτια μου στο Τόκυο και όταν να άνοιξα ξανά, ήμουν στο Λος ’ντζελες!
Περιγράψτε, με δέκα ή λιγότερες λέξεις, πώς θα αποτυπώνατε το νόημα του PlayStation με τον τρόπο που το βλέπετε προσωπικά.
Το PlayStation δεν είναι μία απλή πλατφόρμα παιχνιδιών. Είναι ιδέα.
"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)