Η Epic Games εξαγόρασε το Bandcamp
Το Bandcamp αναφέρει ότι η εξαγορά θα του επιτρέψει να επεκταθεί διεθνώς.
Η Epic Games εξαγόρασε το Bandcamp λέγοντας ότι οι δίκαιες και ανοιχτές πλατφόρμες είναι ζωτικής σημασίας.
Το Bandcamp
αναφέρει
ότι η εξαγορά θα του επιτρέψει να επεκταθεί διεθνώς και να βελτιώσει το site, τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες του. Η Epic Games εξαγόρασε το Bandcamp, που θεωρείται ευρέως η φιλική προς τους καλλιτέχνες επιλογή για τη σύγχρονη κατανάλωση ήχου. Tο Bandcamp σε αντίθεση με τις υπηρεσίες streaming μουσικής όπως το Spotify, οι οποίες πληρώνουν τους καλλιτέχνες ένα κλάσμα του σεντ ανά ροή τραγουδιού, το Bandcamp είναι ένα μέρος όπου οι καλλιτέχνες πωλούν την μουσική τους απευθείας στους fans τους. Η εταιρεία παίρνει ένα μερίδιο 10-15% από τις ψηφιακές πωλήσεις μετά τα τέλη επεξεργασίας πληρωμών και διευκολύνει επίσης την πώληση φυσικών αντικειμένων, όπως μπλουζάκια και άλμπουμ βινυλίου. Το πλησιέστερο ανάλογο για games είναι το itch.io. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Bandcamp, Ethan Diamond, θα συνεχίσει να διευθύνει την εταιρεία και σε δήλωση του ανέφερε ότι οι τρέχουσες υπηρεσίες του Bandcamp δεν θα αλλάξουν ως αποτέλεσμα της εξαγοράς.
Bandcamp is joining Epic Games! Read more here:
t.co/dvLEhURZYG
pic.twitter.com/4t1MRvugmG
— bandcamp (@Bandcamp)
March 2, 2022
Ο Ethan Diamond δήλωσε: "Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες από τις οποίες εξαρτάστε δεν πρόκειται να πάνε πουθενά και το μοντέλο εσόδων με προτεραιότητα στους καλλιτέχνες δεν θα αλλάξει". O Diamond ανέφερε επίσης ότι η ιδιοκτησία της Epic θα επιτρέψει στο Bandcamp να "επεκταθεί διεθνώς" και να βελτιώσει τα εργαλεία, τις εφαρμογές, το σύστημα πληρωμών και τις δυνατότητες ανακάλυψης. Η Bandcamp σχεδιάζει επίσης να συνεργαστεί με την Epic για να προωθήσει τις νεότερες προσφορές της για την εκτύπωση βινυλίων και το livestreaming.
Η εξαγορά είναι κάπως παρόμοια με την αγορά του ArtStation από την Epic το 2021, ενός site όπου οι εικαστικοί, ιδίως οι ψηφιακοί καλλιτέχνες, μπορούν να μοιράζονται τα portfolios τους και να αγοράζουν και να πωλούν ψηφιακά προϊόντα. Tα σεμινάρια και οι διαλέξεις ArtStation Learning είναι πλέον δωρεάν. H Epic σε ανάρτηση στo site της δήλωσε: "Οι δίκαιες και ανοιχτές πλατφόρμες είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της οικονομίας των δημιουργών. Η Epic και η Bandcamp μοιράζονται την αποστολή της δημιουργίας της πιο φιλικής προς τους καλλιτέχνες πλατφόρμας που επιτρέπει στους δημιουργούς να κρατούν την πλειοψηφία των χρημάτων που με κόπο κερδίζουν. Το Bandcamp θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο όραμα της Epic να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αγοράς δημιουργών για περιεχόμενο, τεχνολογία, games, τέχνη, μουσική και πολλά άλλα".
Το ενδιαφέρον της Epic για την "οικονομία των δημιουργών" περιλαμβάνει επίσης το δικό της Epic Games Store, το οποίο, όπως και το Bandcamp, υπερηφανεύεται για το σύστημα διαμοιρασμού των εσόδων του. Η Epic παίρνει ένα ποσοστό 12% από τις πωλήσεις παιχνιδιών αντί για το 20-30% που παίρνει το Steam. Η προσπάθεια της εταιρείας να γίνει το κέντρο μιας αγοράς ψηφιακών μέσων και games ξεκινά όμως πιο πίσω. Ένα μεγάλο βήμα σε αυτή την πορεία έγινε το 2015, όταν κατέστησε την Unreal
Engine
ελεύθερη προς χρήση, επιλέγοντας να κερδίζει χρήματα από τη μηχανή μέσω αμοιβών για δικαιώματα για games που έχουν έσοδα άνω του 1 εκατομμυρίου δολαρίων. H Epic έχει επίσης παράσχει στους χρήστες της Unreal Engine μια βιβλιοθήκη σαρωμένων τρισδιάστατων assets (Quixel Megascans), προσαρμόσιμα μοντέλα ανθρώπινων χαρακτήρων (με το Metahuman Creator), λογισμικό anti-cheat μέσω της αγοράς του Easy Anti-Cheat, την αγορά και τα σεμινάρια του ArtStation, καθώς και την υποδομή online multiplayer που δημιούργησε για το Fortnite, με την ονομασία Epic Online Services. H εταιρεία διαχειρίζεται επίσης μια αγορά περιουσιακών στοιχείων της Unreal Engine όπου αγοράζονται και πωλούνται 3D μοντέλα, υφές, plugins κώδικα, ηχητικά εφέ, μουσική και άλλα περιουσιακά στοιχεία.
Κανένα σχέδιο δεν έχει ανακοινωθεί για την εισαγωγή της δυνατότητας για τους καλλιτέχνες του Bandcamp να πωλούν άδειες χρήσης της μουσικής τους για το Unreal Engine ή άλλα έργα, αλλά φαίνεται να υπάρχει μια τετοια πιθανότητα. Η Epic θέλει σαφώς να είναι μαζί με τους ανεξάρτητους
developers
από το πρώτο σεμινάριο τέχνης ή σεναρίων μέχρι την πρώτη κυκλοφορία του video game τους, παρέχοντας τις πληροφορίες, τη μηχανή, τα assets και ότι άλλο χρειάζεται ένας developer στο δρόμο προς το δικό του κατάστημα games της Epic. Ο διευθύνων σύμβουλος της Epic Tim Sweeney ήταν πάντα συνεπής πριν από την άνοδο του Fortnite, και το 2016
είπε
ότι πίστευε ότι το μέλλον του gaming θα ήταν "user driven" και αυτή η πεποίθηση ήταν σταθερά ορατή στις κινήσεις της εταιρείας.