- Previews
- Gran Turismo Sport preview
Gran Turismo Sport preview
HotGran Turismo Sport preview
Πληροφορίες
Έρχεται το πρώτο αξιοπρεπές PS4 exclusive Racing.
Η σειρά Gran Turismo έχει περάσει από 40 κύματα. Από τις εποχές της δόξες της με τα Gran Turismo 3 και 4, πλέον στις τελευταίες της δύο εκδόσεις στο PS3 δεν είχε το “μέταλλο” που διέθετε κάποτε ή για να το πούμε πιο απλά δεν εξελίχθηκε όπως θα έπρεπε.
Με το ντεμπούτο της σειράς στο PS4 η Sony θα επιχειρήσει να προσφέρει ένα αξιόλογο αποκλειστικό racing, καθώς το Driveclub απογοήτευσε τους φίλους τους μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι fans των Racing games βλέπουν τα τελευταία χρόνια το Forza Motorsport στο Xbox One ως την καλύτερη λύση της αγοράς και μάλιστα με μικρότερο κύκλο ανάπτυξης. Για να δικαιολογηθεί η αναμονή των τεσσάρων χρόνων (αν τελικά το Gran Turismo Sport βγει φέτος) θα πρέπει να δούμε ένα αποτέλεσμα υψηλών προδιαγραφών, αντάξιου της μέχρι σήμερα προϊστορίας της σειράς.
Ραντεβού το βράδυ στις πίστες
Η beta ξεκίνησε στα μέσα Απριλίου, συνεχίζει να διεξάγεται μέχρι σήμερα και συμμετοχή μπορείτε να δηλώσετε από το επίσημο site. Κάθε φορά είναι ανοιχτές τρεις κούρσες, στις οποίες μπορείτε να συμμετάσχετε στα δοκιμαστικά αλλά οι αγώνες διεξάγονται για ελάχιστες ώρες κάθε βράδυ. Θα πρέπει λοιπόν να βάλετε μια αφύπνιση στα ρολόγια σας και να είστε παρόντες εκείνες τις ώρες προκειμένου να παίξετε με άλλους χρήστες.
Για αρχή υπάρχουν τρία διαθέσιμα οχήματα από τα οποία επιλέγετε το επιθυμητό και όσο αγωνίζεστε και το κοντέρ σας “γράφει χιλιόμετρα” τόσο ξεκλειδώνετε νέα οχήματα. Στην τελική έκδοση τα οχήματα θα χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες και θα αποτελούν μια μείξη πραγματικών οχημάτων και concept. Θα υπάρχουν επίσης τόσο πραγματικές όσο και εικονικές διαδρομές. Ξεκίνησα με ένα Hyundai που δεν ήταν ότι πιο γρήγορο, ενώ αργότερα τα Mitsubishi και Alfa Romeo έδιναν τρελές γκαζιές.
Κάθε όχημα έχει ξεχωριστή οδηγική συμπεριφορά (αυτονόητο), κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα στο χειρισμό, στο πως σταθεροποιείται στην πίστα, αλλά και στις στροφές. Εκεί παίζουν ρόλο και τα driving assists. Με ενεργοποιημένη την βοήθεια φρεναρίσματος, το όχημά σας θα φρενάρει αρκετά πιο πριν από μια στροφή, με πολύ πιο safe οδήγηση, ενώ με απενεργοποίηση θα μπορείτε να φρενάρετε πιο μετά ρισκάροντας για τον καλύτερο χρόνο. Στα στατιστικά κάθε αυτοκινήτου θα παρατηρήσετε τα Max. Speed, Acceleration, Braking, Cornering και Stability. Τα αυτοκίνητα που επιλέξαμε δεν είχαν καθόλου καλή οδηγική συμπεριφορά στις στροφές κι αυτό φάνηκε ξεκάθαρα στο gameplay. Καλό θα ήταν βέβαια να μπορέσουμε να τεστάρουμε περισσότερα οχήματα ώστε να έχουμε μια πιο σφαιρική άποψη.
Gran Turismo Furious
Ο ανταγωνισμός online είναι υψηλός. Συμμετείχα σε αγώνες 4 έως 16 οδηγών και μπορώ να πω ότι όλοι τους έκαναν εξαιρετικούς χρόνους. Από την μία οι βετεράνοι της σειράς κρατούσαν αποστάσεις και εκμεταλλεύονταν κάθε σπιθαμή της πίστας και από την άλλη οι πιο “κάγκουρες” έπαιζαν άκρως επιθετικά και σας πλαγιοκοπούσαν στην πρώτη κλειστή στροφή αλλά και στις ευθείες, λες και έπαιζαν Need for Speed.
Εδώ λοιπόν το Gran Turismo Sport κάνει ένα βασικό λάθος. Ενώ υπό νορμάλ συνθήκες τα οχήματα συγκρούονται μεταξύ τους και αυτό είναι λογικό, σε περιπτώσεις όπου η A.I. θεωρεί ότι γίνεται παράβαση, δηλαδή μετά από αρχική σύγκρουση ή μετατόπιση οχήματος εκτός πορείας, συχνά εκτός οδοστρώματος, άξαφνα το damage model παύει να υφίσταται και τα αντίπαλα οχήματα γίνονται…αόρατα. Ναι μεν το συγκεκριμένο μοτίβο έχει το θετικό ότι απαγορεύει στους οδηγούς να σας “σφυροκοπούν” ασταμάτητα, αλλά η αδυναμία του έγκειται στο ότι μπορεί κάποιος να χτυπήσει με Run and gun τακτική μία φορά, να σας προσπεράσει, να μην μπορείτε να ανταπαντήσετε στο “τζαρτζάρισμα” και να κάνει την δουλειά του αφού θα σας βγάλει εκτός πορείας.
Σε άλλη περίπτωση, ακόμη χειρότερα μπορεί να δεχτείτε τέτοιο χτύπημα ώστε το όχημά σας να στριφογυρίσει λες και παίζετε σε Go Kart, με αποτέλεσμα να χάσετε τον αγώνα. Ειδικά στις στροφές όπου κόβετε ταχύτητα, το φαινόμενο αυτό είναι αρκετά συχνό και δυστυχώς αμαυρώνει την εικόνα του online gaming. Συνεπώς αν η Polyphony Digital θέλει αυτό το σύστημα, είτε θα πρέπει να προσφέρει σωστό balancing, είτε να το καταργήσει τελείως και να υπάρχουν πλήρεις συγκρούσεις και μάλιστα ρεαλιστικές κι όχι σε υπερβολικό βαθμό.
Στο θέμα του customization μπορείτε να ελέγξετε το βάρος του οχήματός σας, τα λάστιχα που θα φορέσετε (υπάρχουν 14 τύποι ελαστικών, από τα άνετα, μέχρι τα αθλητικά ή τα αγωνιστικά και από μαλακά μέχρι και σκληρά), να ρυθμίσετε τα μπροστινά και πίσω φρένα, το traction control κ..ο.κ. Ανάλογα με το επίπεδό σας αξίζει να παραμετροποιήσετε τις αντίστοιχες τιμές για να κάνετε το έργο σας πιο εύκολο. Ακόμη, το loading που είναι ένα μόνιμο θέμα στη σειρά εξακολουθεί δυστυχώς να υφίσταται. Αξίζει να σημειώσουμε φυσικά ότι στη beta υπάρχουν μόνο δοκιμαστικά και online αγώνες, συνεπώς δεν μπορούμε να εκφέρουμε άποψη για το A.I. της CPU.
Απεικόνιση που εντυπωσιάζει
Στον τεχνικό τομέα, το PS4 Pro όπου τρέξαμε την beta υποστηρίζει 4K και 60 frames. Το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει, ειδικά στο σχεδιασμό των οχημάτων. Τα frames πέφτουν ελάχιστα. Για να επιτευχθεί όμως αυτή η απόδοση, το περιβάλλον έχει για άλλη μια φορά άκρως στατικό σχεδιασμό. Δεν παρατηρήσαμε πλήθος θεατών γύρω μας και δεν υπήρχε αντίστοιχα κίνηση στα δέντρα. Αυτή η “πλαστικούρα” της σειράς Gran Turismo συνεχίζει να υφίσταται.
Στον ηχητικό τομέα, οι ήχοι από τις μηχανές, τις αλλαγές ταχυτήτων και τα φρεναρίσματα αφήνουν καλές εντυπώσεις. Στον δε μουσικό τομέα συναντάμε τα κλασικά ήρεμα ακούσματα που μας έχει συνηθίσει η Polyphony Digital. Γενικά το όλο feeling αυτής της “μουντής” ατμόσφαιρας που ακολουθεί την σειρά από το ξεκίνημά της, θα συνεχίσει απ’ ότι φαίνεται για άλλη μία έκδοση.
Τι περιμένουμε
Μετά από αυτό το δείγμα του Gran Turismo Sport, υπάρχει απλά μια συγκρατημένη αισιοδοξία ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Ο χειρισμός λειτουργεί διαφορετικά ανάλογα με το όχημα, ενώ το σύστημα του collision δεν είναι ότι καλύτερο ως προς το πως εφαρμόζεται. Η δε online εμπειρία με τις συγκρούσεις σε αγώνες πολλών οδηγών που ανατρέπουν τελείως το όχημά σας σε υπερβολικό βαθμό, δεν αφήνει και τις καλύτερες εντυπώσεις.
Σαφώς και ο τεχνικός τομέας εντυπωσιάζει, αλλά η Polyphony Digital θα χρειαστεί αρκετή δουλειά μέχρι την τελική έκδοση ώστε να “σουλουπώσει” το gameplay όσο χρειάζεται ώστε η αναμονή όντως να αξίζει. Το Gran Turismo Sport θα περιέχει 137 “Super Premium” οχήματα, αν και ο όρος αυτός δεν διευκρινίζει για το αν θα δούμε κάποια επιπρόσθετα, 19 τοποθεσίες και 37 διαδρομές. Αναρωτιόμαστε βέβαια αν θα “υποφέρει” από επαναλήψεις πανομοιότυπων οχημάτων, μιας και το Forza 5 είχε μόλις 200. Τουλάχιστον συγκριτικά με τις 17 διαδρομές του τελευταίου, οι 37 της Sony κρίνονται πιο επαρκείς. Κάθε αρχή σε νέα κονσόλα και δύσκολη, συνεπώς θα παρακολουθούμε την beta στενά και θα σας ενημερώσουμε για τυχόν εξελίξεις.
Δηλώστε συμμετοχή στη beta. Συνήθως σας έρχεται ειδοποίηση για να συμμετάσχετε μετά από μερικές ημέρες.
Συζητήστε περισσότερα για το Gran Turismo Sport στο αντίστοιχο forum topic. Ειδικά αν παίξατε την beta περιμένουμε τις απόψεις σας.
Comments