- Previews
- Street Fighter V preview
Street Fighter V preview
HotStreet Fighter V preview
Πληροφορίες
"Λιώνοντας" την beta στο PS4.
Αν θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Capcom ειδικεύεται σε ορισμένα genres, τα Fighting θα ήταν σίγουρα στην πρώτη γραμμή για τον δημοφιλή publisher. Η σειρά Street Fighter που μας χάρισε μια ιστορική δεύτερη έκδοση, πέρασε τα πέτρινα χρόνια της στην τρίτη και επανήλθε με το Street Fighter 4 και τα updates του.
Η Capcom έκλεισε αποκλειστική συμφωνία με την Sony, ώστε να λανσάρει το Street Fighter 5 ως console exclusive στο PS4 και παράλληλα στο PC. Το deal θα δώσει χρήματα στα ταμεία της τα οποία θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της νέας έκδοσης. Η κονσόλα της Sony απολαμβάνει πρώτη εδώ και μερικές εβδομάδες την beta και στο GameWorld είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε δεκάδες matches και να πάρουμε μια πρώτη γεύση του τι μας επιφυλάσσει το πολυαναμενόμενο Fighting.
Οι αλλαγές στο gameplay
Το στυλ χειρισμού και τα controls στο Street Fighter 5 παραμένουν αυτούσια σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση. Αυτό που αλλάζει στο gameplay είναι η μπάρα V-Trigger. Η συγκεκριμένη μπάρα γεμίζει όσο δέχεστε χτυπήματα ή ακόμα κι όταν αμύνεστε, ενώ υπάρχει και το V-Skill, με το οποίο γεμίζετε την μπάρα πιο γρήγορα μπλοκάροντας με συγκεκριμένο τρόπο το χτύπημα του εχθρού. Η κίνηση αυτή θέλει σωστό timing ώστε να μην καταλήξετε να δεχτείτε damage από το projectile αντί να το αποκρούσετε.
Όταν το V-Trigger σας γεμίσει τότε πατώντας δυνατή γροθιά και δυνατή κλωτσιά το ενεργοποιείτε. Η οθόνη σκοτεινιάζει για κλάσματα δευτερολέπτου ώστε να ενημερωθείτε για την ενεργοποίηση του V-Trigger και αμέσως μετά, για τα επόμενα δευτερόλεπτα, οι επιθέσεις σας θα προκαλούν bonus damage. Με την εκτέλεση των special moves δηλαδή το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
Το V-Trigger αλλάζει άρδην την τακτική της μάχης, καθώς οι έμπειροι παίκτες θα παρατηρήσετε ότι το κρατούν και το χρησιμοποιούν μόνο όταν τα πράγματα δυσκολέψουν. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η EX bar διατηρείται και εξακολουθεί να γεμίζει όσο μάχεστε. Αποτελείται από τρεις μπάρες τις οποίες μπορείτε να αδειάσετε με ισάριθμα special moves του button 3-γροθιές ή 3-κλωτσιές και την ειδική κίνηση του χαρακτήρα που επιλέξατε. Μία συνηθισμένη τακτική είναι να κρατάτε την EX bar μέσα στα δευτερόλεπτα του V-Trigger ώστε να προκαλέσετε…tons of damage.
Ένα ακόμη εφετζίδικο στοιχείο είναι η αλληλεπίδραση με τα stages, κάτι που δεν έχουμε δει ακόμη σε μεγάλο βαθμό. Αν καταφέρετε να ισοπεδώσετε τον αντίπαλό σας και να κρατήσετε την μπάρα σας σε υψηλά επίπεδα, τότε σε ορισμένα levels, το τελευταίο σας χτύπημα στέλνει τον αντίπαλο στο να σπάσει την πόρτα ενός κτιρίου και να σκάσει στον τοίχο του μέσα δωματίου, να σπάσει την πόρτα ενός…λεωφορείου, να μπει μέσα και το λεωφορείο να ξεκινήσει κι άλλα τέτοια χαριτωμένα. Δεν έχουμε αντιληφθεί ακόμη αν η Capcom λοξοκοίταξε προς Mortal Kombat X, αλλά για να μην έχουμε αλληλεπίδραση με αντικείμενα, το πιο πιθανό είναι να πήρε απλώς μια πρωτοβουλία.
Balancing
Ένας τομέας στον οποίο η Capcom δούλεψε σοβαρά από το Street Fighter IV και έπειτα. Με την απλοποίηση του gameplay, τουλάχιστον μέχρι σήμερα που μιλάμε, έχουμε μία special move ανά χαρακτήρα. Στη beta είχαμε στη διάθεσή μας έξι χαρακτήρες, τους Ryu, Birdie, Nash, Cammy, M. Bison και Chun Li. Απλά επιλέγαμε έναν κάθε φορά, μπαίναμε σε Training mode με Dummy και εκεί περιμέναμε να συνδεθούμε με αντίπαλο.
Cammy παντρέψου με. Έχω gaming site και προίκα.
Οι έξι χαρακτήρες απευθύνονται ως γνωστόν σε διαφορετικά γούστα. Οι Ryu, Cammy και Chun Li είναι πιο εύκολοι στην εκμάθηση. Στον Ryu νέα κίνηση με τις τρεις γροθιές είναι το διπλό Shoryuken, ενώ το Shinku Hadouken διατηρείται. H Cammy έχει το Cross Stringer Assault και το Strike Back, με το οποίο μπλοκάρει και στη συνέχεια επιλέγει μπροστά και τρεις κλωτσιές για να αντεπιτεθεί δυνατά. Η Βρετανίδα και η Κινέζα αντίζηλός της Chun Li συνεχίζουν να χρησιμοποιούν άριστα τα πόδια τους. Ειδικά η τελευταία στις χαμηλές κλωτσιές είναι σχεδόν ανίκητη. Τα Special moves της, Hoyokusen και Sohatsukei, με το οποίο στέλνει κεραυνούς από κλωτσίδια στον αντίπαλο, προκαλούν υψηλό damage και εκτελούνται με τρόπο παρόμοιο με αυτόν της Cammy.
Ο Birdie παίζει με λαβές και κυρίως melee, με εξαίρεση την ρίψη αλυσίδας. Έχει επίσης και μία unbreakable λαβή. Αν και έχουμε να τον δούμε από το Street Fighter Alpha, η δουλειά της Capcom ήταν τέτοια ώστε φάνηκε σαν να μην πέρασε μια μέρα από την απουσία του, με τις κινήσεις του να ενσωματώνονται και να εναρμονίζονται πλήρως με το υπόλοιπο ρόστερ. Τέλος, οι M. Bison και Nash παίζουν ως πολύ καλά counters, καθώς μπορούν με τα V-Skills τους να αποκρούσουν τα projectiles του αντιπάλου. Ο Nash αξιοποιεί και το γνώριμο Sonic του Guile, αλλά και τα πόδια του, συνεπώς αν έχετε σωστό timing και σας αρέσει να παίζετε αμυντικά, αξίζει να τον δοκιμάσετε.
Performance
Η απόδοση του Street Fighter 5 στο PS4 στα 1080p και 60fps είναι άριστη. Τα textures δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες διαφορές σε σύγκριση με το Street Fighter 4. Σχεδιαστικά υπάρχουν ορισμένες αλλαγές. Ο Birdie ξύνει ότι ευαίσθητο σημείο υπάρχει στο σώμα του, τρώει donuts, ξύνει ακόμα και τη μύτη του και εκσφενδονίζει τα καρδακάκια στους αντιπάλους του όταν βρίσκεται σε idle κατάσταση (και ναι, προκαλούν damage!). Η Cammy είναι ακόμη πιο sexy, με τα μεγάλα γαλάζια της μάτια και τα χείλη να τονίζονται περισσότερο, ενώ το στήθος έχει…μεγαλώσει εμφανώς. Ο Ryu εμφανίζει περισσότερες ρυτίδες, μύες και με τα τεράστια πόδια του μας θυμίζει ακόμη περισσότερο bigfoot. Η Chun Li δείχνει πιο ζόρικη, ενώ οι Nash και M. Bison διατηρούνται όπως τους γνωρίζαμε.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι καθόλη την διάρκεια της beta δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα με το lag, παρά μόνο σε μόλις δύο από τους δεκάδες αγώνες που παίξαμε. Το lag εκεί ήταν προσωρινό για λίγα δεύτερα και μπορεί να οφειλόταν στο ότι π.χ. ο αντίπαλός μας είχε χαμηλής ταχύτητας σύνδεση ή κατέβαζε κάποιο αρχείο.
Εμπειρία, απλοποίηση και τακτική
Η εμπειρία μας από την Street Fighter V beta ήταν κάτι παραπάνω από θετική. Στόχος της Capcom ήταν η απλοποίηση του gameplay και το άνοιγμα προς ένα λιγότερο hardcore κοινό. Επί της ουσίας το επίπεδο των αντιπάλων στην beta ήταν υψηλό και να είστε βέβαιοι ότι παρά την μη εμφάνιση των περίπλοκων ultra moves ή ορισμένων ultra combos, η εμπειρία κάθε παίκτη και η τακτική που θα ακολουθήσει, παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο στην έκβαση μιας μάχης. Οι νεότεροι δεν θα έχετε καμία ελπίδα απέναντι σε όσους παίζουν την beta από την πρώτη ημέρα και έχουν προπονηθεί ατελείωτες ώρες.
Κλείνοντας το preview να σημειώσουμε ότι screenshots και καταγραφή βίντεο ή livestream δεν επιτρέπονται μέχρι στιγμής, επομένως λίγο υπομονή για τους επόμενους μήνες. Προς το παρόν αναμένουμε στη beta τους Ken, Necalli, Vega και R. Mika. Η beta θα έρθει στα PC το φθινόπωρο και όσοι προπαραγγείλετε το παιχνίδι αποκτάτε αυτομάτως πρόσβαση.
Συζητήστε εκτενώς για το Street Fighter V σε αυτό το forum topic. Αν έχετε πρόσβαση στη beta τότε παίξτε μαζί μας κάνοντας κλικ εδώ.
Comments
Σίγουρα πρόκειται για μια πετυχημένη συνταγή με ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με το Street Fighter IV, αλλά είναι από τις λίγες περιπτώσεις που λες "ευτυχώς".