• Previews
  • Final Fantasy XV: Episode Duscae preview

Final Fantasy XV: Episode Duscae preview

Hot
Παντελής Δασκαλέλος

Παντελής Δασκαλέλος  

Now playing Crysis 2, Gears of War 2 και Tom Clancy's H.A.W.X
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Final Fantasy XV: Episode Duscae preview

Final Fantasy XV: Episode Duscae preview

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Ένα δείγμα από το μεγαλεπήβολο project της Square Enix. [UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση: 25/3/15] Εδώ και αρκετά χρόνια η σειρά Final Fantasy έχει καταφέρει να διχάσει τους φίλους της σε δύο στρατόπεδα. Στο πρώτο συναντάμε τους σκληροπυρηνικούς fans, αυτούς που παρακολουθούν την σειρά από το ξεκίνημά της και έχουν μείνει "κολλημένοι" στο turn-based combat, ενώ στο δεύτερο ανήκουν όσοι βλέπουν με καλό μάτι την προσπάθεια της Square Enix να μας προσφέρει κάτι διαφορετικό. Βέβαια είναι αλήθεια ότι οι προσπάθειες αυτές δεν στέφτηκαν με απόλυτη επιτυχία, καθώς και τα τρία κεφάλαια του Final Fantasy XIII είχαν σημαντικά ελαττώματα. Προσωπικά πάντως επικροτώ την Square Enix, καθώς θα μπορούσε πολύ εύκολα να βγάλει ένα remake του Final Fantasy VII να πουλήσει 10 εκατομμύρια αντίτυπα για πλάκα και να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι. Αντίθετα η ιαπωνική εταιρεία παρουσιάζει συνεχώς ένα διαφορετικό πρόσωπο σε κάθε νέο Final Fantasy προσπαθώντας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να δούμε και στο Final Fantasy XV, για το οποίο έχει ήδη δημιουργηθεί τεράστιο hype. Δικαιολογημένα θα έλεγε κάποιος, καθώς μιλάμε για το νέο κεφάλαιο μιας εκ των κορυφαίων σειρών της βιομηχανίας των video games. Επιπροσθέτως, τα πρώτα τρέιλερ που έχουμε δει μας προϊδεάζουν για ένα θετικό αποτέλεσμα. Το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα του νέου Final Fantasy είναι δίχως αμφιβολία, το Episode Duscae, με το οποίο θα ασχοληθούμε σήμερα. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα χορταστικό demo που συμπεριλαμβάνεται στο Final Fantasy Type-0 HD, κοινώς ο μόνος τρόπος να το προμηθευτείτε χωρίς να καταφύγετε στους επιτήδειους πωλητές του Ebay είναι να αγοράσετε το εν λόγω HD remake.

final-fantasy-xv-cindy

Ένα "δυτικό" Final Fantasy
Το πρώτο στοιχείο που θα παρατηρήσετε παίζοντας το Episode Duscae είναι ότι ο κόσμος του θυμίζει αμερικανική επαρχία. Ο χάρτης της περιοχής είναι αρκετά μεγάλος, καθώς θα χρειαστείτε μερικές ώρες για να τον εξερευνήσετε πλήρως. Εάν μπείτε σε αυτή την διαδικασία θα συναντήσετε διάφορα τροχόσπιτα, κατασκηνώσεις, έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο και ένα βενζινάδικο στα βόρεια του χάρτη. Μιλάμε κοινώς για ένα καθαρά σύγχρονο setting που δεν έχει καμιά σχέση με αυτά που είχαμε δει σε προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Στο demo θα έχετε και την πρώτη γνωριμία σας με τον Noctis, τον κεντρικό πρωταγωνιστή του Final Fantasy XV, o οποίος αναμένεται να αποτελέσει και τον μοναδικό playable χαρακτήρα.

Σκοπός σας εδώ είναι να συγκεντρώσετε ένα αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό (25.000 gold) για να καταφέρετε να επιδιορθώσετε το αμάξι σας. Να προσθέσουμε εδώ ότι η μηχανικός που θα αναλάβει τις επιδιορθώσεις ονομάζεται Cindy και αποτελεί την “θηλυκή” έκδοση του χαρακτήρα Cid που έχουμε δει σε δεκάδες Final Fantasy στο παρελθόν. Όσον αφορά την εξωτερική της εμφάνιση, η Cindy θυμίζει τυπική Αμερικανίδα bimbo με πλούσιο μπούστο και καυτές καμπύλες. Για να συγκεντρώσετε τώρα το ποσό αυτό καλείστε να εξολοθρεύσετε ένα πλάσμα που μαστίζει με την παρουσία του την ύπαιθρο του Duscae. To πλάσμα αυτό δεν είναι άλλο από το μυθικό Behemoth.

Μάχες σε πραγματικό χρόνο
Πριν τα βάλετε με το Behemoth και με τα υπόλοιπα mobs έχετε την δυνατότητα να εξοικειωθείτε με τα controls σε ένα εξαιρετικά λεπτομερές tutorial, στο οποίο αντιμετωπίζετε τον Gladiolus, έναν από τους τρεις συντρόφους σας. Οι μάχες εκτυλίσσονται σε πραγματικό χρόνο και το κλειδί της επιτυχίας είναι να μάθετε πότε πρέπει να επιτεθείτε και πότε να κάνετε dodge τις επιθέσεις των αντιπάλων σας. Το dodge ή αποφυγή κοινώς μιας επίθεσης είναι μια φαινομενικά εύκολη διαδικασία, καθώς αρκεί να κρατήσετε πατημένο το L1. Λέμε φαινομενικά γιατί θα πρέπει να διατηρείτε συνεχώς οπτική επαφή με τον αντίπαλο σας. Στις περιπτώσεις που σας επιτίθενται όμως εχθροί από όλες τις κατευθύνσεις είναι πρακτικά αδύνατο να κάνετε dodge με επιτυχία.

Να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια μιας μάχης θα πρέπει να δώσετε προσοχή στα MP (mana points) σας, το παράδοξο της υπόθεσης είναι στο Final Fantasy XV το mana έχει αμφίπλευρο ρόλο, καθώς είναι απαραίτητο για τις μαγικές επιθέσεις που εδώ ονομάζονται techniques και παράλληλα σχετίζεται με το stamina σας. Με δεδομένο ότι κάθε φορά που κάνετε dodge καταναλώσετε ένα σεβαστό ποσό από τα MP σας είναι φανερό ότι θα πρέπει να διαχειριστείτε με σύνεση τα αποθέματά σας. Ο τρόπος αναπλήρωσης μάλιστα των αποθεμάτων αυτών είναι επίσης ιδιόμορφος, καθώς μέσα στην μάχη μπορείτε να κάνετε warp σε κάποια τοποθεσία υψηλού υψομέτρου (λόγου χάρη σε μια κολόνα παροχής ρεύματος) για να αναπληρώσετε το mana σας ή να κρυφτείτε πίσω από βράχια, θάμνους και δέντρα. Με το warp μάλιστα μπορείτε να τηλεμεταφερθείτε και να επιτεθείτε σε οποιονδήποτε εχθρό βρίσκετε στο οπτικό σας πεδίο.

final-fantasy-xv-warp-strike

Ένα ακόμη νέο στοιχείο που συναντάμε εδώ είναι ότι ο Noctis έχει πρόσβαση σε πέντε όπλα ταυτόχρονα, καθένα όμως χρησιμοποιείται για συγκεκριμένο τύπο επίθεσης. Για παράδειγμα, η πρωταρχική σας επίθεση (initial attack) γίνεται με το πρώτο όπλο, το combo σας εκτελείται με το δεύτερο, οι αντεπιθέσεις σας με το τρίτο κ.ο.κ. Με δεδομένο ότι κάθε όπλο έχει διαφορετικές ιδιότητες και ξεχωριστά animation επίθεσης απαιτείται κάποιος πειραματισμός για να βρείτε ποιο loadout ταιριάζει με το playstyle σας και ποιο είναι πιο αποτελεσματικό ανάλογα με την περίσταση. Για παράδειγμα αν αντιμετωπίζετε ευέλικτους εχθρούς είναι αυτοκτονία να χρησιμοποιήσετε το "βαρύ" σπαθί Zweihander για τις πρωταρχικές επιθέσεις σας.

Σε γενικές γραμμές το σύστημα μάχης του Final Fantasy XV λειτουργεί σωστά, αν και θα χρειαστεί να αφιερώσετε κάποιο χρόνο για να εξοικειωθείτε, καθώς είναι τελείως διαφορετικό από ότι έχουμε συναντήσει ως τώρα στην σειρά. Σε καμία περίπτωση δεν είναι τέλειο πάντως, καθώς εντοπίσαμε κάποιες αδυναμίες όσον αφορά το δύσχρηστο lock-on, αφού θα πρέπει να κάνετε target έναν αντίπαλο με το R1 και στην πορεία να πατήσετε τον δεξιό αναλογικό μοχλό για να "κλειδώσετε" πάνω του. Το πρόβλημα αυτό δεν είναι εμφανές όταν πολεμάτε δυσκίνητους εχθρούς όπως τα Garula ή το Behemoth boss, αλλά απέναντι σε ταχύτατα mobs θα βρείτε τον εαυτό σας να... παλεύει με τα controls για να τα βγάλει πέρα, αφού όπως προαναφέραμε και το dodge είναι εξαιρετικά δύσκολο σε αυτές τις περιπτώσεις. Την αναμέτρηση με το Behemoth πάντως την περιμέναμε πιο εντυπωσιακή. Πρακτικά δεν μπορείτε να ρίξετε το τέρας με συμβατικές επιθέσεις και θα πρέπει να βρείτε πρώτα ένα Astral Power για τον Noctis, το οποίο σας επιτρέπει να επικαλεστείτε τον Ramuh (το γνωστό Summon από τα προηγούμενα Final Fantasy).

final-fantasy-xv-ramuh

Το εχθρικό A.I σε γενικές γραμμές είναι αξιοπρεπέστατο, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την τεχνητή νοημοσύνη των συμμάχων σας. Οι τρεις συντρόφοι σας αδύνατουν να εξολοθρεύσουν ακόμη και τον πιο απλό εχθρό χωρίς την βοήθειά σας και γενικώς θα πρέπει συνεχώς να κάνετε... babysitting. Εκεί που δεν θα συναντήσετε κανένα πρόβλημα είναι στην διαχείριση του inventory, καθώς πατώντας το touchpad μπορείτε να αλλάξετε ανά πάσα στιγμή το loadout σας ή να χρησιμοποιήσετε κάποιο αντικείμενο. Η τελευταία διαδικασία πάντως γίνεται σε πραγματικό χρόνο, οπότε αν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε κάποιο potion, καλό θα είναι να βρίσκεστε σε μια απόσταση ασφαλείας από τους εχθρούς σας.

Εξερευνώντας το Duscae
Όπως αναφέραμε προηγουμένως βασικός σας στόχος στο demo είναι να εξολοθρεύσετε το Behemoth. Στην πράξη καλείστε να εξερευνήσετε διεξοδικά τον χάρτη για να βρείτε τα ίχνη του τέρατος και στην πορεία να το παγιδεύσετε. Η όλη διαδικασία είναι εξαιρετικά εύκολη λόγω του λειτουργικού pathfinding, καθώς στον χάρτη σας υποδεικνύονται με ακρίβεια τα σημεία που θα πρέπει να πάτε. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ορίσετε το active quest που θέλετε να ολοκληρώσετε και να κατευθυνθείτε στο σχετικό marker point (σας δείχνει ανά πάσα στιγμή την απόσταση από τον στόχο σας). Να προσθέσουμε εδώ ότι η διαδικασία εξελίσσεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο τόσο για τα main, όσο και για τα side quests.

final-fantasy-xv-pathfinding

Βέβαια όσο κινείστε στον χάρτη είναι πολύ πιθανό να πέσετε πάνω σε περιπλανώμενους εχθρούς. Random encounters δεν υπάρχουν, καθώς δύναται να διακρίνετε τους αντιπάλους σας ακόμη κι αν βρίσκεστε μακριά τους. Τα exp που κερδίζετε από τις μάχες όμως δεν κατανέμονται άμεσα στον χαρακτήρα σας. Για να κάνετε level up και να ξεκλειδώσετε νέα techniques θα πρέπει να κατασκηνώσετε σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη. Να σημειωθεί εδώ ότι στο Final Fantasy XV υπάρχει δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύχτας και κατά τις νυχτερινές ώρες τα mobs είναι πολύ πιο επιθετικά και συναντώνται σε μεγαλύτερους αριθμούς. Όταν κατασκηνώνετε βγάζετε με ασφάλεια τη νύχτα, σας κατανέμονται τα exp που συγκεντρώσατε και ανεβαίνετε κατ' επέκταση level. Συν τις άλλοις, έχετε την δυνατότητα να γευματίσετε και ανάλογα με το γεύμα σας κερδίζετε κάποια buffs όπως αυξημένο critical rate ή προστασία απέναντι στα status ailments (poison) που παραμένουν ενεργά για όλη την υπόλοιπη μέρα.

Η νέα engine
Στο Final Fantasy XV έχουμε την ευκαιρία να δούμε από πρώτο χέρι τη Luminous Studio, τη νέα engine της Square Enix. Η πρώτη αυτή εμπειρία με την engine αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση, καθώς έχουμε ένα αξιοπρεπέστατο οπτικό αποτέλεσμα, αλλά είναι φανερό ότι απαιτείται ακόμη δουλειά από τους developers. Συγκεκριμένα οι χαρακτήρες και οι εχθροί είναι σχεδιασμένοι με εξαιρετική λεπτομέρεια, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το level design, στο οποίο παρατηρείται έντονο aliasing και αρκετά flat textures στην βλάστηση. Επιπλέον, δεν έχουμε native HD ανάλυση, καθώς το Final Fantasy XV τρέχει στα 1600x900p και το frame rate κυμαίνεται κοντά στα 30fps. Κατά την διάρκεια των μαχών πάντως το frame rate πέφτει σταθερά στα 25fps περίπου και όπως είναι φυσικό οι πτώσεις αυτές επηρεάζουν αρνητικά το gameplay και αμαυρώνουν το τελικό αποτέλεσμα.

Υπάρχουν βέβαια και σημεία που η Luminous Studiο καταφέρνει να εντυπωσιάσει όπως στο dynamic day/night cycle, στα ρεαλιστικά lighting effects και στο ικανοποιητικό draw distance. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι μέχρι να κυκλοφορήσει το Final Fantasy XV ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές και βελτιώσεις στον τεχνικό τομέα, εδώ κρίνουμε καθαρά το Episode Duscae demo και το ξεκαθαρίζουμε προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Άλλωστε η Square Enix έχει αρκετούς ακόμη μήνες περιθώριο για να ολοκληρώσει το development. Στο ηχητικό κομμάτι τώρα το αγγλικό voice acting είναι επιεικώς μετριότατο και στην περίπτωση που επιλέξετε τα αγγλικά voice overs θα παρατηρήσετε και κάποια θεματάκια με το lip sync. To φαινόμενο αυτό δεν παρατηρείται στο ιαπωνικά voice overs, τα οποία συν τις άλλοις είναι εξαιρετικά.

final-fantasy-xv-duscae

Μας ανοίγει την όρεξη
Δίχως δεύτερη σκέψη θα λέγαμε ότι το Final Fantasy XV αποτελεί το πιο μεγαλεπήβολο project στην ιστορία της Square Enix. Άλλωστε πώς θα μπορούμε να ισχύσει κάτι διαφορετικό από την στιγμή που τα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας εργάζονται για περίπου μια δεκαετία στην ανάπτυξή του. Τι συμπεράσματα βγάζουμε όμως από αυτό το μικρό δείγμα; Σε πρώτη φάση είναι φανερό ότι μιλάμε πλέον για ένα καθαρόαιμο Action RPG, καθώς η turn-based εποχή έχει περάσει πλέον ανεπιστρεπτί. Σαφώς και υπάρχουν ακόμη κάποια προβλήματα στο σύστημα μάχης, είναι δεδομένο όμως ότι η Square Enix όφειλε να προβεί σε βαθιές τομές, οπότε της οφείλουμε μια πίστωση χρόνου μέχρι την κυκλοφορία του παιχνιδιού.

Όσον αφορά το σύγχρονο setting και τη γενικότερη "δυτική" προσέγγιση που επιχειρείται θα χρειαστεί να κάνουμε υπομονή αρκετούς μήνες για να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα. Το άλλο μεγάλο στοίχημα που καλείται να κερδίσει η Square Enix είναι αυτό της Luminous Studio, καθώς τα πρώτα δείγματα γραφής δεν είναι σε καμία περίπτωση εντυπωσιακά, αλλά δείχνουν τις τεράστιες δυνατότητες της engine. To μόνο που απομένει από τους developers είναι να την αξιοποιήσουν στο έπακρο της και να κάνουν το καλύτερο δυνατό optimization. Για την ώρα οι πτώσεις του frame rate, οι οποίες είναι ακόμη πιο εμφανείς στο Xbox One, έχουν σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στο gameplay και θα πρέπει άμεσα να βρεθεί μια λύση.

final-fantasy-xv-garula

Εντέλει, αυτό που μας μένει από το Episode Duscae είναι ότι η Square Enix προσπαθεί να ανανεώσει ριζικά το παραδοσιακό ύφος της σειράς και να μας προσφέρει ένα Final Fantasy αντάξιο της φήμης της σειράς και συνάμα διαφορετικό από τους προκατόχους του. Το demo αυτό δείχνει ότι οι developers είναι σε καλό δρόμο, οπότε αν συνεχίσουν με το ίδιο μεράκι και εντείνουν τις προσπάθειές τους πιστεύουμε ότι θα πετύχουν το όραμά τους.

[UPDATE: 18/5/15] To Final Fantasy XV θα κυκλοφορήσει για PS4 και Xbox One την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου σύμφωνα με το επίσημο Twitter account της σειράς.

Συζητήστε για το Final Fantasy XV: Episode Duscae στο σχετικό forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 albedo90 (Level10) 25/03/2015 17:34
Πιστευετε οτι θα κυκλοφορησει μεσα στο 2015?
#2 Lordwinter (Level28) 25/03/2015 17:43

Quoting albedo90:

Πιστευετε οτι θα κυκλοφορησει μεσα στο 2015?


Πολύ δύσκολο. Πόσο μάλλον από την στιγμή που δεν υπάρχει έστω κάποιο θεωρητικό release date. Εγώ ποντάρω για το 2016. Χρειάζεται πολύ δουλειά ακόμη πάντως σε κάποιους τομείς, οπότε καλύτερα να αργήσει λίγο, αλλά να βγει καλό.
#3 +1 JimAndJimGaming (Level11) 25/03/2015 18:36
Ωραία ατμόσφαιρα, χαίρομαι που είναι open world, οι χαρακτήρες με ψήνουν (αν και φοράνε όλοι μαύρα και φαίνεται κάπως), το summon ΘΕΙΛΑ!!!! αλλά το σύστημα μάχης συνεχίζει να μου τα χαλάει. Ήταν το μόνο πράγμα που ξενέρωσα μέχρι τώρα.
#4 Agisilaosss (Level21) 25/03/2015 20:30
Εμενα παλι το συστημα μαχης μου αρεσε αρκετα αν και φυσικα πρεπει να παιξεις το παιχνιδι για να δεις αν σε βολευει η οχι...Περιμενουμε να μαθουμε νεοτερα συντομα γιατι το video μας εψησε αρκετα..
#5 jkloth (Level4) 26/04/2015 13:56
Το νέο Final Fantasy το θέλω όσο κανένα άλλο.
#6 lefteris923 (Level3) 19/05/2015 19:56
Επιτελους, Final Fantasy for the win.