- Previews
- DayZ preview
DayZ preview
HotDayZ preview
Πληροφορίες
Παίζουμε την early access της stand-alone έκδοσης ενός πολυαναμενόμενου First-Person Survival Horror.
Συνήθως στην περίπτωση των mods, έχουμε συνηθίσει ανεξάρτητους developers να αναπτύσσουν μετατροπές γνωστών games, ώστε να τα φέρουν…στα μέτρα που επιθυμούν. Στο γνωστό First-Person Shooter ArmA της Bohemia Interactive, η κατάσταση εξελίχθηκε κάπως διαφορετικά. Η ίδια η τσέχικη εταιρεία ανάπτυξης ξεκίνησε το 2012, όταν ο Νεοζηλανδός Dean Hall, δημιουργός του mod DayZ για το ArmA 2, μετακόμισε στην Πράγα ώστε να συνεργαστεί με τους developers για την υλοποίηση του project που είχε εφεύρει.
Το DayZ δίνει αρχικά την αίσθηση “ενός ακόμη Survival με zombies”. Μιας και τα ζόμπι είναι πολύ της μόδας τελευταία, προσωπικά βιάστηκα να το κατατάξω μαζί με τα πιο mainstream παιχνίδια που κυκλοφορούν. Παρ' όλα αυτά το παιχνίδι αυτό είχε κάτι το ιδιαίτερο. Για πολλές εβδομάδες συνέχιζε να βρίσκεται στο top 10 των πιο hot τίτλων του Steam, ξεπερνώντας ακόμα και νεότερες κυκλοφορίες. Η συνεχής παρουσία του DayZ στη λίστα με τα best selling games μας κίνησε την περιέργεια να θελήσουμε να μάθουμε περισσότερα για αυτό κι έτσι να αποκτήσουμε την alpha έκδοση την οποία και σας παρουσιάζουμε. Παρακάτω ακολουθούν οι εντυπώσεις μας από τη “μύηση” που δεχθήκαμε στο κοινωνικό πείραμα που ονομάζεται DayZ. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι μέχρι την τελική έκδοση το παρόν review ενδέχεται να αλλάξει σε ορισμένα μέρη του, ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί το development.
Η πρώτη γνωριμία
Το DayZ αποτελεί ένα Online multiplayer Survival με First-Person camera, όπου η επιβίωση είναι ο κανόνας του παιχνιδιού. Το ξεκίνημα θα σας βρει στην καθιερωμένη οθόνη με τα customizations του avatar σας. Επιλέγετε αν θα δημιουργήσετε άνδρα ή γυναίκα, καθώς και τι χρώμα θα είναι τα ρούχα με τα οποία θα ξεκινήσει ο χαρακτήρας μου.
Μετά από αυτό καλείστε να επιλέξετε έναν server για να παίξετε και το παιχνίδι τυχαία σας κάνει spawn σε κάποιο σημείο ενός πραγματικά τεράστιου χάρτη. Στην οθόνη υπάρχει απλά ο χαρακτήρας σας και το γύρω περιβάλλον. Δεν συναντάνε καθόλου στοιχεία GUI. Δεν υπάρχει κανένας NPC να σας καλωσορίσει στον κόσμο, ούτε way arrows να σας δείχνουν που να πάτε. Δεν θα συναντήσετε έστω κάποιο journal στο οποίο να γράφονται αποστολές. Στο DayZ είστε απλά εσείς, το περιβάλλον και ο κόσμος.
Αρχικά όλες αυτές οι ελλείψεις θα σας παραξενέψουν. Ίσως νομίζετε πως ο λόγος είναι ότι το DayZ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα λόγω της alpha έκδοσης. Όμως η πραγματικότητα είναι πως η Bohemia και ο Dean Hall δεν ήθελαν τα καθιερωμένα κλισέ άλλων online games κι αποφάσισαν να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο. Η αρχική ατμόσφαιρα στοχεύει στο να σας κάνει να νιώσετε πως είναι πραγματικά το αίσθημα της επιβίωσης. Ο σχεδιασμός είναι τόσο σκληρός, όσο σκληρή είναι και η πραγματικότητα.
Δεν είναι τυχαίο που ένα από τα πιο δημοφιλή features του παιχνιδιού είναι το permanent death, το οποίο πάντα στοιχειώνει τη σκέψη σας. Σε περίπτωση που πεθάνετε, δεν θα έχετε δεύτερη ευκαιρία! Δεν θα ζωντανέψετε ξανά σε κάποιο checkpoint με όλα σας τα items. Άμα πεθάνετε θα πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή με νέο χαρακτήρα!
FPS με ζόμπι; Μάλλον ο πιο hardcore εξομοιωτής επιβίωσης
Το DayZ είναι ένα από αυτά τα games, για τα οποία θα ήταν καλύτερο κάποιος να κάνει μια μικρή έρευνα πριν αρχίσει να τα παίζει. Δεν πρόκειται για ένα τυπικό FPS με deathmatches, οπότε ξεχάστε την ξέφρενη δράση. Δεν πρόκειται ούτε για ένα gorefest με ζόμπι, ξεχάστε τα και αυτά. Παράλληλα, δεν έχει τον χαρακτήρα ενός MMO. Είναι πολύ απλά ένας εξομοιωτής επιβίωσης, στον οποίο θα κληθείτετε να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας, τη διορατικότητα σας και τα ένστικτα επιβίωσης σας, σε ένα extreme σενάριο.
Το πρώτο πράγμα που θα κληθείτε να κάνετε είναι να βρείτε κάτι να φάτε. Ο χαρακτήρας σας ξεβράστηκε σε μια ακτή από τη θάλασσα και πεινάει. Που θα βρείτε όμως φαγητό; Δεν υπάρχουν σούπερ μάρκετ και περίπτερα πουθενά τριγύρω για να αγοράσετε κάτι. Όσοι κάτοικοι των χωριών και πόλεων που θα επισκεφθείτε δεν “την έκαναν” με ελαφρά πηδηματάκια όσο προλάβαιναν, έχουν γίνει ζόμπι. Όσοι κατάφεραν να επιβιώσουν κατά κύριο λόγο θα έχουν πάρει μαζί τους όλα τα χρήσιμα αντικείμενά τους.
Θα αρχίσετε λοιπόν να επισκέπτεστε χωριά και να μπουκάρετε σε άδεια σπίτια μπας και βρείτε κάτι για να κρατήσετε τον εαυτό σας εν ζωή. Όλο και κάποια κονσέρβα ή φρούτο ή κάτι τέλος πάντων θα έχει απομείνει, σωστά; Το να το βρείτε όμως δεν σημαίνει απαραίτητα πως μπορείτε ή πρέπει να το καταναλώσετε. Το παιχνίδι είπαμε είναι σκληρό όπως και η πραγματικότητα.
Έστω ότι βρίσκετε μια κονσέρβα. Πως θα φάτε το φαί που έχει μέσα αν δεν καταφέρετε να την ανοίξετε; Θα πρέπει λοιπόν να βρείτε ένα εργαλείο που να μπορεί να τις ανοίγει. Ίσως απ’ την άλλη να πείτε “δεν βαριέσαι, την βάζω στην τσέπη και τρώω αυτή τη σάπια μπανάνα που βρήκα παρατημένη και έχει αρχίσει να βγάζει σκουλήκια”. Κι όμως, αν αποφασίσετε να φάτε τη σάπια μπανάνα, θα έχετε και τις κατάλληλες συνέπειες. Το στόμα σας θα νιώσει μια απαίσια γεύση. Αργότερα θα αρχίσετε να έχετε ζαλάδες. Να νιώθετε άσχημα. Η όρασή σας θα αρχίσει να είναι θολή. Θα γίνετε αδύναμοι και σιγά-σιγά η τροφική δηλητηρίαση θα προχωρά μέχρι που θα σας σκοτώσει αν δεν καταφέρετε να βρείτε αντιβίωση.
Εκεί που νιώθετε πως κάνατε την ανακάλυψη του αιώνα, σύντομα η χαρά μετατρέπεται σε πίκρα, γιατί συνειδητοποιείτε πως η αντιβίωση βρίσκεται στο κοντινότερο νοσοκομείο που στεγάζεται αρκετά χιλιόμετρα μακριά. Τόσο μακριά που αρχίζετε να καταλαβαίνετε πως οι πιθανότητες να αντέξετε και να μείνετε ζωντανοί μέχρι να τελειώσει το ταξίδι και να καταφέρετε να φτάσετε στη πόλη είναι ελάχιστες. Αχ. Πόσο άδικος είναι ο κόσμος. Πόσο άδικη είναι η ζωή. Θα καταριέστε τη στιγμή που κάνατε το μεγάλο λάθος να φάτε αυτή την καταραμένη μπανάνα που θα σας κάνει να δείτε τα ραδίκια ανάποδα!
“Πάρ ‘το αλλιώς λέμε”
Ο προηγούμενος χαρακτήρας σας πέθανε. Έφυγε από... μπανάνα και του κάνατε και τα σαράντα. Αποφασίσατε λοιπόν να παίξετε με έναν νέο χαρακτήρα ο οποίος θα είναι εκλεκτικός στο τι τρώει και τι όχι. Σε αυτή τη νέα ζωή ήσασταν και τυχερός! Βρήκατε μια φούξια σχολική τσάντα νηπίων αρκετά νωρίς και την βάλατε στην πλάτη ώστε να μπορείτε να κουβαλάτε μαζί σας περισσότερα πράγματα από το loot που βρίσκετε στο πάτωμα. Ήπιατε μερικές γουλιές νερό από ένα πηγάδι σε ένα χωριουδάκι, βρήκατε ένα τσεκούρι, με το οποίο θα μπορείτε να ανοίγετε κεφάλια από ζόμπι και το κυριότερο... τις κονσέρβες με τους κοκκινιστούς γίγαντες!
Πέρα από το βασικό εξοπλισμό, στόχος σας θα είναι να αποκτάτε ολοένα και περισσότερο loot. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να ταξιδέψετε στα μικρά χωριά του DayZ. Οι κεντρικοί δρόμοι είναι καμιά φορά επικινδυνοι, απ’ την άλλη τα δάση κρύβουν παγίδες. Πέραν αυτού, θα πρέπει διαρκώς να σβήσετε τη δίψα σας, ένα αίσθημα που θα γίνεται ολοένα και πιο έντονο κατά περίσταση. Θα περνάτε λοιπόν από το ένα χωριό στο άλλο ψάχνοντας για λίμνες. Ακόμα και το να πιείτε όμως νερό δεν θα είναι εύκολη υπόθεση, αφού δεν θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το use button, αλλά να σκύψετε το κεφάλι σας πρώτα, ώστε μετά να εμφανιστούν οι μαγικές λέξεις “Drink water” ώστε να σβήσετε επιτέλους την δίψα σας.
Το DayZ είναι ένα Online Survival game που θα πρέπει να πάρετε στα σοβαρά, προσπαθώντας να πράξετε σε αυτό ότι θα κάνατε και στην πραγματικότητα. Με τον μόνιμο θάνατο θα αναγκαστείτε να παίξετε κάτω από αυτές τις απαιτήσεις. Μέσα σε όλα αυτά θα λάβετε και τις ανάλογες επιβραβεύσεις.
Η απόλυτη online Survival εμπειρία στην οποία ένα kill ισοδυναμεί με μόνιμο θάνατο.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Οι πόλεις κάθε server κρύβουν κινδύνους. Φτάνοντας σε μία από αυτές σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αισθανθείτε ανακούφιση, καθώς δεν ξέρετε εκτός από ζόμπι ποιοι άλλοι παίκτες βρίσκονται εκεί. Οι άλλοι άνθρωποι ενδέχεται να κρύβονται μέσα σε σπίτια. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το πώς θα τους εντοπίσετε. Σε όποιο μέρος κι αν βρεθείτε θα τύχει να βρεθείτε μπροστά σε άνθρωπο. Κάθε server με τα τελευταία tests σηκώνει μέχρι και 100 παίκτες ταυτόχρονα, συνεπώς το τι θα δείτε μπροστά σας είναι τελείως τυχαίο. Σε ώρες αιχμής μπορεί ένας server να είναι γεμάτος κι άλλες φορές να εξερευνάτε το μέρος μόνη σας, εκμεταλλευόμενοι την απουσία άλλων και αποσπώντας το επιθυμητό loot.
Ο σκοπός κάθε παίκτη είναι άγνωστος. Αν είστε φιλήσυχοι τότε ενδέχεται να θέλετε να συνεργαστείτε με τους γύρω σας. Αν όμως έχετε απέναντί σας έναν griefer που διψάει για αίμα και για τα αντικείμενα που έχετε στο backpack σας τότε έχετε πολλές πιθανότητες να δεχθείτε επίθεση. Απ’ τη στιγμή που οι παίκτες δεν έχουν καμία αποστολή είναι ελεύθεροι να κάνουν αυτό που θέλουν. Και αυτό ίσως είναι που προκαλεί το περισσότερο άγχος και φόβο.
Με το που θα αντικρίσετε έναν άλλο παίκτη δεν θα γνωρίζετε ποτέ τις προθέσεις του. Μπορεί εξ αρχής να είναι εχθρικές ή ενδέχεται στην αρχική να είναι φιλικές κι αργότερα…να σας έρθει από εκεί που δεν το περιμένετε! Το permadeath είναι αυτό που δίνει κίνητρο στους άλλους να σταθούν με γνώμονα το προσωπικό τους συμφέρον. Μας έτυχε για παράδειγμα ένας άλλος παίκτης να χαιρετίσει εντελώς φιλικά, να εξερευνήσουμε μαζί ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι και στη συνέχεια να βγάλει όπλο και να μας πυροβολήσει πισώπλατα! Μετά από κάθε death λοιπόν, θα είστε ολοένα και περισσότερο υποψιασμένος για τις προθέσεις των άλλων.
Στο DayZ μπορεί να πεθάνετε μετά από πέντε ώρες σκληρής μάχης για την επιβίωση ή αντίστοιχα να σκοτώσετε κάποιον που πάλευε περισσότερες ώρες, απλά επειδή τον πετύχατε σε μια στιγμή αδυναμίες. Όλα μπορεί να χαθούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ξεχάστε τα armor και την health bar που μειώνεται σταδιακά. Εδώ ο ρεαλισμός χτυπάει κόκκινο και η υγεία κάθε χαρακτήρα είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Ο ακαριαίος θάνατος δεν είναι το μόνο κακό που μπορεί να σας συμβεί από χέρια άλλου παίκτη. Υπάρχουν ομάδες παικτών που φόρεσαν σε άλλους παίκτες χειροπέδες, μετατρέποντας τους σε σκλάβους για να φορτώνουν όλο το loot πάνω τους και να τους έχουν σαν τα μουλάρια για να κουβαλάν αντικείμενα. Άλλοι έγδυσαν με το ζόρι κακότυχους παίκτες και τους ανάγκασαν όπως ήταν γυμνοί να φανε με τη βία σαπισμένα ακτινίδια και... μπανάνες ώστε να τους παρακολουθούν να υπομένουν έναν αργό, μαρτυρικό θάνατο. Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου.
Χρησιμοποιώντας τα φονικά εργαλεία
Στο DayZ ξεκινάμε έχοντας ως μόνο μέσο άμυνας τις γυμνές γροθιές μας. Για να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε στα διάφορα σενάρια που θα προκύψουν θα πρέπει να βρούμε οτιδήποτε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όπλο σε μια μάχη. Θα πρέπει επίσης να συνηθίσετε το σύστημα μάχης, το οποίο ίσως ξενίσει αρχικά ορισμένους παίκτες.
Για να κάνουμε επίθεση, απαιτείται αρχικά equip του εκάστοτε όπλου στον χαρακτήρα μας μέσω του inventory menu. Μετά θα πρέπει επίσης να πατήσουμε και το ανάλογο πλήκτρο πολεμικής ετοιμότητας του χαρακτήρα. Με το πάτημα αυτού του πλήκτρου ο χαρακτήρας αλλάζει στάση του σώματος και τον τρόπο με τον οποίο κρατάει το όπλο, κάτι που μεταφέρει στους άλλους παίκτες οπτική πληροφορία για το βαθμό επικινδυνότητας μιας συνάντησης.
Τα όπλα που συναντάμε πιο συχνά είναι αντικείμενα συνηθισμένα για χειρονακτικές εργασίες, όπως για παράδειγμα το γνωστό εργαλείο κάβουρας, λοστοί ή τσεκούρια. Αυτά τα εργαλεία είναι πράγματι πολύ χρήσιμα καθώς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε όχι μόνο ως όπλα, αλλά ταυτόχρονα και ως εργαλεία σε διάφορες κατασκευές.
Αυτού του είδους τα όπλα καταλήγουν να είναι τα πιο ιδανικά για τις περιπτώσεις που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε ζόμπι. Το γεγονός πως τα ζόμπι δεν μπορούν να μας επιτεθούν από μακριά σε συνδυασμό με το ότι δεν κουβαλούν loot, μας κάνει να προτιμήσουμε να τα πολεμήσουμε π.χ. με ένα τσεκούρι και να κρατήσουμε τις σφαίρες των πυροβόλων μας για επαφές με ανθρώπους εκεί όπου οι ranged επιθέσεις παίζουν σπουδαίο ρόλο. Οφείλω να ομολογήσω πάντως ότι ειδικά το…τσεκούρι της πυροσβεστικής (!) είναι απ’ τα πιο αποτελεσματικά όπλα του παιχνιδιού για να ανοίξουμε τα κεφάλια των undead!
Ωστόσο η μάχη με τα ζόμπι δυστυχώς δεν είναι ακόμη στο επίπεδο που θα θέλαμε να είναι. Πολλές φορές ενώ θα χτυπάμε ένα ζόμπι, η επίθεση δεν θα καταχωρείται στην game engine ως επιτυχής, με αποτέλεσμα κάποιες μάχες να διαρκούν εξαιρετικά πολύ χρόνο. Σε αυτό αν προσθέσουμε πως τα animations των ζόμπι είναι 'κοφτά' και δεν αναπαράγονται πάντα, αλλά και το ανύπαρκτο loot, η αντιμετώπιση συγκεκριμένου τύπου εχθρών γίνεται περισσότερο αγγαρεία παρά ευχαρίστηση. Σύντομα θα καταλήξετε να προσπερνάτε τις μάχες με τα zombies, όχι γιατί φοβάστε αλλά επειδή δεν νιώθετε ότι θα σας επιβραβεύσουν με κάτι το ουσιαστικό.
Για να αποκτήσουμε στα χέρια μας πυροβόλα όπλα θα πρέπει να ιδρώσουμε, καθότι είναι πολύ σπάνια. Οι σίγουροι τρόποι απόκτησής τους, είναι να εισβάλετε σε μια πολεμική βάση και να σκοτώσετε άλλους παίκτες οι οποίοι τα είχαν πάρει με τη σειρά τους από…μια άλλη πολεμική βάση. Η απόκτηση όμως ενός M4A1 από μόνη της δεν είναι αρκετή.
Τα όπλα του παιχνιδιού είναι customized και μπορούμε να προσθέσουμε σε αυτά διάφορα σκόπευτρα και διόπτρες, αλλά και εξαρτήματα όπως φακούς, ξιφολόγχες και άλλα. Θα πρέπει όμως όχι μόνο να έχουμε τον νου μας στη ποσότητα πυρομαχικών η οποία είναι μετρημένη και λιγοστή, αλλά επίσης στην περίπτωση τυφεκίων και πιστολιών, να έχουμε και τον νου μας στη ποσότητα γεμιστήρων που διαθέτουμε, διότι οι γεμιστήρες δεν πρόκειται να γεμίσουν από μόνες τους, πράγμα που σημαίνει πως άμα μας τελειώσουν οι σφαίρες και δεν έχουμε άλλη έτοιμη, θα πρέπει να σπαταλήσουμε χρόνο στο να γεμίσουμε τη γεμιστήρα με πυρομαχικά μένοντας ευάλωτοι για αυτό το διάστημα. Και δεν είναι λίγες οι φορές που θα βρούμε ένα τυφέκιο αλλά δεν θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε λόγο του ότι οι γεμιστήρες που διαθέτουμε δεν είναι συμβατές.
Ο αριθμός των όπλων είναι μεγάλος και υπάρχει αρκετή ποικιλία από customizaions, αν και αρχικά λόγω της σπανιότητάς τους ίσως και να απορούμε αν υπάρχουν. Καραμπίνες χράπα χρούπα, δίκανα, μονόκανα τυφέκια, αυτόματα πολυβόλα,sniper rifles και διάφορα άλλα μας δίνουν πολλούς τρόπους να αμυνθούμε ενάντια στους διαφόρους κινδύνους. Με τη σωστή προνοητικότητα και προσεχτική χρήση τους, θα είμαστε ολοκληρωμένοι ως επιζήσαντες για να καταφέρουμε να επιβιώσουμε σε αυτόν τον κόσμο παραπάνω.
“Μοιάζεις πανέμορφο, αλλά…γιατί κινείσαι σαν μαριονέτα;”
Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα του DayZ,μπορούμε να πούμε ότι η δουλειά που έχει γίνει είναι αρκετά καλή για μια indie online κυκλοφορία. Ο Dean Hall χρηματοδοτήθηκε από την Bohemia Interactive ώστε να κυκλοφορήσει, σε συνεργασία με τους developers της, το παιχνίδι ως ανεξάρτητο τίτλο. Έτσι λοιπόν, έχοντας πρόσβαση στην τεχνολογία της Bohemia, χρησιμοποιείται μια ανεπτυγμένη έκδοση της μηχανής του Arma II, με αρκετά στοιχεία από την μηχανή του Arma III. Η ατμόσφαιρα της μηχανής είναι διάχυτη και στο DayZ και όσοι έχετε παίξει το τρίτο μέρος της σειράς Arma ίσως να νιώσετε ένα κάπως γνώριμο το τοπίο.
Το DayZ διαθέτει αξιοπρεπή τρισδιάστατα μοντέλα, με high-res textures και προσεγμένα post process effects,τα οποία μπορούν να μεταδώσουν στην οπτική πλευρά του τίτλου αυτό το ιδιαίτερο “κάτι” από άποψης ατμόσφαιρας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για αυτό που προσπαθεί να καταφέρει ο τίτλος.
Τα διάφορα εφέ ενεργοποιούνται για να μας δώσουν να καταλάβουμε την κατάσταση του χαρακτήρα μας και του περιβάλλοντός του, μιας και το DayZ προτιμά να μας ενημερώνει περισσότερο με οπτικά εφέ παρά με στοιχεία GUI. Αν χάσουμε πολύ αίμα για παράδειγμα, θα το καταλάβουμε απ’ το ότι τα χρώματα στην οθόνη βαθμιαία θα ξεθωριάζουν. Αν ο χαρακτήρας μας ζαλίζεται, η εικόνα που θα λάβουμε θα αρχίσει να θαμπώνει. Όλα αυτά μας βοηθούν στο να βυθιστούμε στο κόσμο του παιχνιδιού πολύ καλά.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τα animations του παιχνιδιού, τα οποία όπως προαναφέρθηκε χρειάζονται ακόμα πολύ βελτίωση. Παρατήρησα πως δεν έχει δοθεί η ίδια προσοχή για τα animations των ζόμπι όπως έχει δοθεί για το χαρακτήρα μας. Ενώ ο χαρακτήρας μας γενικά κινείται ομαλά και δίνει μια φυσιολογική εντύπωση, τα animations των ζόμπι φαίνεται να είναι πρόχειρα φτιαγμένα και ημιτελή, λόγω του ότι είναι πολύ απότομα, κοφτά και αφύσικα. Επίσης μου δίνεται η εντύπωση ότι λείπουν μερικά στοιχεία όπως animations και decals, τα οποία θεωρώ κατά την προσωπική μου άποψη πως θα έπρεπε να υπάρχουν, ώστε η σωματική φθορά που επιβάλλεται στους εχθρούς, να μεταφέρεται οπτικά στον παίχτη.
Ηχητικά το παιχνίδι είναι σχετικά ήσυχο, μιας και δεν χρησιμοποιεί κάποιο soundtrack. Το μόνο που θα ακούσετε είναι ηχητικά εφέ, ενίοτε οι βρυχηθμοί κάποιων ζόμπι, ή οι συνομιλίες άλλων παικτών από ασύρματο. Πιστεύω πως το να μην υπάρχει soundtrack είναι μια έξυπνη επιλογή σχεδιασμού, προκειμένου να μπορούμε να αφουγκραστούμε και να επικεντρωθούμε στους ήχους του κόσμου καλύτερα.
Τα ποδοβολητά ή οι ψίθυροι που ακούγονται, μπορούν να μας πληροφορήσουν για το αν υπάρχει κάποιος άνθρωπος ή ζόμπι πίσω από μια γωνία ή μέσα σε έναν διάδρομο, κάτι που θα μας φανεί χρήσιμο στο να προετοιμαστούμε για πιθανή συμπλοκή. Το άκουσμα ενός μακρινού πυροβολισμού, θα μας προειδοποιήσει για την ύπαρξη ανθρώπων στη συγκεκριμένη κατεύθυνση, ώστε να απομακρυνθούμε ή να προετοιμαστούμε για μάχη πριν πλησιάσουμε. Με αυτό το σκεπτικό ο ήχος καταφέρνει να κάνει την δουλειά για την οποία προορίζεται αρκετά καλά και να συνεισφέρει στο immersion μας, ώστε να 'χωθούμε' πραγματικά στον κόσμο του.
Gear up, team up
Η φύση του DayZ είναι τέτοια, ώστε για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε καλύτερα στην επιβίωση μέσα σε αυτό, θα ήταν καλύτερα να παίξετε με κάποιους φίλους σας, ανθρώπους που εμπιστεύεστε. Να υπάρχει κάποιος να σας καλύψει π.χ. με ένα τουφέκι. Κάποιος να δώσει από το αίμα του και να το κάνει μετάγγιση στο δικό σας, για να σας σώσει επειδή απ’ τις πληγές σας έχετε χάσει μεγάλο ποσοστό αίματος. Κάποιος να μοιραστεί τις τελευταίες σαρδέλες μιας παλιάς κονσέρβας μαζί σας.
Το μήνυμα που εισπράξαμε είναι πως πρέπει να έχουμε δίπλα μας ανθρώπους που τους εμπιστευόμαστε. Πως οι άνθρωποι είναι ικανοί για τα καλύτερα, αλλά ταυτόχρονα και για τα χειρότερα. Το DayZ είναι ένα παιχνίδι που απ’ τη μία διασκεδάζει κι απ’ την άλλη παραδίδει μαθήματα ζωής. Τουλάχιστον τώρα πια ξέρουμε πως άμα βρεθούμε σε κατάσταση επιβίωσης θα πρέπει να μην εμπιστευόμαστε ανθρώπους που δεν ξέρουμε και πάνω απ’ όλα πως δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση….να φάμε σάπια μπανάνα.
Το DayZ βρίσκεται σε early access και θα κυκλοφορήσει για PC από την Bohemia Interactive σε ημερομηνία που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί. Οι servers του παιχνιδιού υπολογίζεται ότι θα υποστηρίζουν έως και 80-100 παίκτες. Μείνετε συντονισμένοι στο GameWorld.gr για να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες καθώς και το τελικό review. Αν θέλετε να το παίξετε από σήμερα τότε αγοράστε την early access από το προφίλ του DayZ στο Steam που σας δίνει πρόσβαση στην beta με κόστος 24 ευρώ.
Κατεβάστε το DayZ Mod δωρεάν. Αν σας άρεσε τότε αγοράστε early access μέσω του DayZ profile στο Steam.
Συζητήστε για το DayZ στο forum. Aν θέλετε να παίξετε online με φίλους τότε γράψτε το Steam ID σας σε αυτό το forum topic.
Comments
Γνωρίζω πολύ καλά πως τα περισσότερα από αυτά θα διορθωθούν στο μέλλον, καθώς το παιχνίδι βρίσκεται σε Early Alpha ακόμα, παρ' όλ' αυτά, αν το άρθρο το διαβάσει κάποιος που δεν έχει ιδέα για το παιχνίδι, θα παροτρυνθεί να το αγοράσει μόνο και μόνο επειδή δεν έχουν ακουστεί ιδιαίτερα τα downsides του να βρίσκεται ένα παιχνίδι σε early access στο Steam. Αναφέρομαι στα broken animations ΚΑΙ του χαρακτήρα (π.χ. misplaced animations για λειτουργίες που μπορεί να οδηγήσουν σε θάνατο από παραπάτημα σε γκρεμό), τα συνεχή red links of disconnection και οι ασταθείς servers με loading που μερικές φορές διαρκεί ώρες, το γεγονός πως οι σκάλες δεν είναι σωστά τοποθετημένες σε πολλά σημεία, με αυτό να οδηγεί πάλι σε θάνατο από πέσιμο. Επίσης, το hit registration απογοητεύει ΚΑΙ για τις μάχες με όπλα, όπως και με το melee combat. Το bug με το inventory drop, που οδηγεί μερικές φορές στο να χάνεις εντελώς τα αντικείμενα που μόλις έριξες δίπλα σου. Η χαμηλή ποιότητα του VoIP. Invisible walls δίπλα από πέτρες. Μπορώ να συνεχίσω, αλλά νομίζω δικαιολογήθηκα επαρκώς.
Η δική μου γνώμη είναι πως δεν αξίζει να του δώσει κανένας σημασία του παιχνιδιού μέχρι στιγμής, εκτός αν είναι διατεθειμένος να πληρώσει 24 ευρώ για χάρη της μοναδικής ιδέας και μοντέλου παιχνιδιού ΚΑΙ ΜΟΝΟ!
Μέχρι τη στιγμή που οι devs θα πάρουν πιο σοβαρά το debugging, παρά να προσθέτουν loot και textures με κάθε update, δεν αξίζει την προσοχή σας.
Πράγματι το DayZ έχει μια ιδιαίτερη φύση η οποία ξεκινά αργά και δυναμώνει βαθμιαία μέχρι που γίνεται αρκετά έντονη και εθιστική.
Υπάρχουν όπως αναφέρθηκε κάποια τεχνικά μείον,αλλά ελπίζω πως με το καιρό μέσα από patches τα προβλήματα θα λυθούν και η εμπειρία θα βελτιωθεί αρκετά.
Προς το παρόν όπως δηλώθηκε βρίσκεται σε πρώιμη φάση,και πολλά πράγματα ενδέχεται να αλλάξουν.
Όσοι δεν το έχετε γευτεί ακόμα,μείνετε συντονισμένοι για να μαθένετε νέα,γιατί περιμένουμε να εμπλουτιστεί με πολλά νέα στοιχεία. ;)