• Μόνιμες Στήλες
  • Press Start
  • Press Start: Μήπως οι εταιρείες ανάπτυξης μας εξαπατούν για να δοκιμάσουμε τα games τους πληρώνοντας;

Press Start: Μήπως οι εταιρείες ανάπτυξης μας εξαπατούν για να δοκιμάσουμε τα games τους πληρώνοντας;

Hot
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Press Start: Μήπως οι εταιρείες ανάπτυξης μας εξαπατούν για να δοκιμάσουμε τα games τους πληρώνοντας;

Press Start: Μήπως οι εταιρείες ανάπτυξης μας εξαπατούν για να δοκιμάσουμε τα games τους πληρώνοντας;

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Οι παγίδες του Early Access.

Η διασφάλιση της ποιότητας στα video games ή αλλιώς το Quality Assurance, είναι μια από τις πιο κρίσιμες και απαραίτητες διαδικασίες κατά την διάρκεια της ανάπτυξης ενός video game. Παλαιότερα, όλες οι εταιρείες ανάπτυξης είχαν μια εκτεταμένη ομάδα για αυτό τον σκοπό, παρόλα αυτά πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Ουσιαστικά, την θέση των εσωτερικών game testers έχουμε αναλάβει εμείς οι ίδιοι οι gamers, αφού καλούμαστε να δοκιμάσουμε τα games που κυκλοφορούν σε πρώιμη μορφή και να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και το feedback στις εταιρείες. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων μάλιστα, αυτή η διαδικασία γίνεται αφού έχουμε πληρώσει για να αποκτήσουμε πρόσβαση στην Early Access έκδοση του εκάστοτε παιχνιδιού στο Steam ή στην περίπτωση των κονσολών, κάνοντας pre-order τα games που μας ενδιαφέρουν για να έχουμε πρόσβαση σε αποκλειστικές beta.

Όπως είχαμε συζητήσει και παλαιότερα μέσω της στήλης (δείτε εδώ και εδώ), το Early Access είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τα μικρά development houses που χρησιμοποιούν το Early Access ώστε να έχουν έσοδα για την περαιτέρω ανάπτυξη του παιχνιδιού τους. Τι γίνεται όμως όταν κάποιες εταιρείες εκμεταλλεύονται την ετικέτα του Early Access; Πολύ απλά, πληρώνουμε για να δώσουμε feedback ώστε να βελτιωθεί το εκάστοτε game. Μάλιστα, δεν ήταν λίγες οι φορές που οι developers χρησιμοποίησαν το Early Access για γρήγορο κέρδος, αφήνοντας τα games τους στο στάδιο του Early Access επ’ άπειρον. Μια από τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις ήταν το The Culling, το οποίο ενώ τελικά ακυρώθηκε, απέκτησε πρόσφατα και ένα sequel! Σε άλλες περιπτώσεις συναντάμε το hyped Godus του Peter Moluneux, το The War Z, το Towns και το Earth: Year 2066. Μια περίεργη κατάσταση ισχύει επίσης για το Bless Online, αλλά για αυτό θα συζητήσουμε εκτενώς στο σχετικό review που θα ανέβει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Εσείς πιστεύετε ότι πλέον πληρώνουμε για να δοκιμάσουμε games; Μας εκμεταλλεύονται οι εταιρείες ανάπτυξης; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Με ποιους χαρακτήρες από games θα πηγαίνατε διακοπές; (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: Epic Fail - Clickbait 4: E3 2018 (Μάνος Γρυπάρης)
Πέμπτη: Στον Πάγκο - FIFA 19: Προβλέψεις για 20 παίκτες που θα αυξήσουν το rating τους (Γιάννης Σιδηρόπουλος)
Πέμπτη: Console Wars - Game Poll 1: PC ή κονσόλες; (Μάνος Γρυπάρης)

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Shikabane_Hime7 (Level29) 16/07/2018 14:53
Πάρα πολύ καλό άρθρο. Δυστυχώς το early access πολλές φορές είναι παγίδα καθώς υπάρχουν πολλά παιχνίδια που αφήνουν στη μέση, καλό είναι να προσέχουμε όταν πάμε να δώσουμε λεφτά σε τέτοιες περιπτώσεις. Αν η εταιρία που το κάνει είναι σοβαρή, τότε μπορεί να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα από αυτά που θα λένε όσοι το έπαιξαν στην early έκδοση και να βγει κάτι καλό στο τέλος.
#2 DimutriKs (Level16) 16/07/2018 16:58
Το αν ένα game κυκλοφορεί σε early access είναι το λιγότερο. Εδώ και ειδικά στις εκδόσεις του PC βλέπουμε games που υποτίθεται είναι σε τελικό στάδιο όταν κυκλοφορούν αλλά έρχονται με ένα σωρό προβλήματα. Επίσης έχουμε και περιπτώσεις παιχνιδιών που έρχονται μισά μέχρι να δούμε goty edition. Η λογική πίσω από το early access δεν είναι απαραίτητα κακή. Με αυτό τον τρόπο οι developers βρίσκουν τους απαραίτητους πόρους για να συνεχίσουν το πρότζεκτ τους και έχουν συγχρόνως πολλούς testers για να πάρουν feedback για τα όποια bugs υπάρχουν. Ωστόσο είναι λογικό να υπάρχει και ρίσκο. Μπορεί για πάρα πολλούς λόγους το game να μην ολοκληρωθεί πότε η να βγει από την early access ημιτελές. Όμως νομίζω πως η λειτουργία του steam βοηθάει πολύ και τις δυο πλευρές. Οι gamers έχοντας την δυνατότητα να κάνουν refund μπορούν να επενδύσουν σε μια early access realese και αν κρίνουν πως υπάρχει προοπτική να στηρίξουν τους developers και οι developers μπορούν να έχουν πιο άμεση επικοινωνία με το community. Φυσικά όπως σε κάθε αγορά πάντα υπάρχει και το ενδεχόμενο της εξαπάτησης. Όμως με αυτή την λογική δεν θα έπρεπε ποτέ να αγοράζουμε τίποτα
#3 Nido (Level6) 16/07/2018 18:45
Οι φορές που έχω δώσει λεφτά σε early access είναι μετρημένες στα δάχτυλα ενός χεριού. Και πολύ φοβάμαι πως έτσι όπως πάει το star citizen, θα διώξει πολύ κόσμο απ' το να ξαναδοκιμάσει να δώσει λεφτά σε EA. Eίναι πραγματικά κρίμα, γιατί έχουν βγει κάποια πολύ καλά games μέσω αυτής της μεθόδου, αλλά όταν το 95% των games που βγαίνουν είναι είτε υποδεέστερα, είτε ανολοκλήρωτα, είτε δεν είναι το τελικό υποσχόμενο προϊόν, αυτό πάντα θα βλάπτει την εμπιστοσύνη του κόσμου.
Σε γενικές γραμμές, πιστεύω η αγορά του gaming θα ήταν καλύτερη χωρίς ΕΑ.
#4 Melden (Level4) 18/07/2018 03:57
Μιας και αυτό που με "τράβηξε" σε αυτό το άρθρο είναι η εικόνα από το Bless Online και απ' ότι κατάλαβα, το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι και μια από τις αφορμές για αυτό το άρθρο, να πω ότι το Bless Online είναι το πρώτο Early Access παιχνίδι που κατάφερε να μου πάρει χρήματα και ότι δεν μου άρεσε καθόλου αυτή η εμπειρία. Το γεγονός είναι ότι είχα αποφασίσει να αγοράσω αυτό το παιχνίδι όταν θα γινόταν Release αλλά αποφάσισα να δοκιμάσω το Early Access μοντέλο για να δω αν αξίζει και τι θα μου προσφέρει, με αποτέλεσμα να απογοητευτώ από ένα παιχνίδι που μπορεί τελικά και να είναι καλό στο Release του. Αυτό με ώθησε σε 2 συμπεράσματα. 1. Ότι το Early Access δεν πρέπει να το παίρνουμε στα σοβαρά και να το αντιμετωπίζουμε ως ολοκληρωμένο προϊών, με όποιο επακόλουθο και 2. Οτι το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό απο αυτό που μας παρουσιάζει το Early Access γιατί δεν ξέρουμε τους πραγματικούς λόγους που το κάνουν αυτό οι δημιουργοί. Προσωπικά μετάνιωσα που αγόρασα ένα Early Access παιχνίδι και την επόμενη φορά θα περιμένω το Release για να αγοράσω το πραγματικό και ολοκληρωμένο προϊών. Disclaimer, δεν θέλω πω κάτι κακό για το Bless Online σαν παιχνίδι, αλλά για την προσέγγιση που είχαν οι δημιουργοί του και την απόφασή τους να το βγάλουν σε Early Access.