- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια MMORPG;
Press Start: Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια MMORPG;
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια MMORPG;
Πληροφορίες
Immersion και PvE εναντίων linear κόσμων και PvP.
Τον τελευταίο καιρό έχω πιάσει τον εαυτό μου να μην μου αρέσει κανένα από τα καινούρια ή τα επερχόμενα MMORPG και αναρωτιέμαι, τι είναι τελικά αυτό που έχει αλλάξει; Είναι τα MMORPG ένα είδος που σιγά σιγά πεθαίνει; Για το τελευταίο, δεν μπορούμε να έχουμε μια σαφή απάντηση, οπότε ας δούμε τι ακριβώς ισχύει σήμερα για το genre και ποιες είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν γίνει.
Παλαιότερα, τα MMORPG είχαν ως βάση τους το PvE και την εξερεύνηση. Δεν εννοώ βέβαια την εποχή του Ultima Online (1997), αλλά τα games που κυκλοφόρησαν το διάστημα από το 2003 έως και το 2012. Το PvE και η εξέλιξη του χαρακτήρα μας ήταν από τα πιο εθιστικά στοιχεία των MMORPG και ήταν αυτά τελικά που μας κρατούσαν κολλημένους με τις ώρες στις οθόνες μας. Αμέτρητα dungeons, κάθετο σύστημα προόδου, μεγάλη δυσκολία στην απόκτηση end-game gear και πολύπλοκοι μηχανισμοί μάχης στα bosses τα οποία χρειάζονταν στρατηγική και συνεργασία για να τα εξολοθρεύσεις. Στον αντίποδα, σήμερα έχουμε περισσότερα world bosses, λιγότερα dungeons και raids και τακτικές τύπου Tank-and-Spank που δεν προσφέρουν την ίδια διασκέδαση.
Ταυτόχρονα, η εξερεύνηση ενός τεράστιου ανοιχτού κόσμου δεν έχει την ίδια βαρύτητα, ενώ ο καθένας μπορεί να αποκτήσει end-game gear χωρίς πολύ κόπο, αφαιρώντας έτσι το στοιχείο της επιβράβευσης στις περισσότερες περιπτώσεις. Επιπλέον, η εισαγωγή διαφόρων μηχανισμών που βοηθούν τους casual gamers, έχει αφαιρέσει το στοιχείο της επικοινωνίας ανάμεσα στους παίκτες. Παλαιότερα, για να πάρεις μέρος σε μια δραστηριότητα (group quests, dungeons κτλ), έπρεπε να μιλήσεις με τους υπόλοιπους παίκτες του παιχνιδιού, οπότε υπήρχε έντονο το στοιχείο της επικοινωνίας. Πλέον, τα Group/Dungeon/Raid finders και το matchmaking έχουν πάρει την θέση της επικοινωνίας και έχουν μετατρέψει τα MMORPG σε ένα παιχνίδι με… πίστες, τις οποίες περνάμε την μια μετά την άλλη δίχως να ανταλλάξουμε κουβέντα. Η ανάγκη των εταιρειών ανάπτυξης να προσεγγίσουν τους casual gamers, έχει λειτουργήσει αρνητικά σε όλους τους τομείς.
Τα επερχόμενα MMORPG δεν φαίνονται να προσπαθούν να αλλάξουν όλα τα παραπάνω. Αντιθέτως, βασίζονται σε απλούς μηχανισμούς και στο PvP, αφού εξάλλου το τελευταίο είναι πιο φθηνό για να αναπτυχθεί. Οι λόγοι είναι αρκετοί: Οι developers δεν χρειάζεται να δημιουργήσουν διασκεδαστικά και δύσκολα dungeons/raids με ενδιαφέροντες μηχανισμούς μάχης στα bosses, ούτε να χτίσουν ένα σύστημα προόδου με βαθμίδες (gear, dungeons, expert dungeons, raids κτλ). Αντιθέτως, σου δίνουν έναν ανοιχτό -και άδειο πολλές φορές κόσμο- και απλά σε προτρέπουν να… σφάξεις όποιον βρεθεί μπροστά σου. Το γεγονός ότι πολλοί παίκτες ψάχνουν ένα… solo class στα MMORPG που παίζουν, δείχνουν τελικά πόσο έχει αλλάξει το είδος. Τελικά, το είδος των MMORPG δεν πεθαίνει, έχει αλλάξει όμως τόσο πολύ που θυμίζει ελάχιστα το genre που αγαπήσαμε.
Εσείς προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια MMORPG; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Ποιος χαρακτήρας από video games θα θέλατε να είστε; (Γιώργος Λόλας)
Σάββατο: Αφιερώματα - Σκέψεις και προβληματισμοί στον χώρο του gaming (Άρθρο αναγνώστη, Omnibot)
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
6/5/18: Fortnite review (iosif.mirza, Ιωσήφ Αποστόλου)
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments