- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν;
Press Start: Πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν;
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν;
Πληροφορίες
Χαριτωμένα skins, loot crates και τζόγος.
Τα microtransactions είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθείται κατά κόρον από την πλειοψηφία των εταιρειών ανάπτυξης. Για όσους δεν γνωρίζουν, μέσω των μικροσυναλλαγών μπορείτε να αγοράσετε ψηφιακά in-game αντικείμενα πληρώνοντας χρήματα. Αρχικά είχαν κάνει την εμφάνισή τους σε free-to-play games, τα τελευταία χρόνια όμως συναντάμε microtransactions ακόμα και στα επί πληρωμής games. Συνήθως, τα αντικείμενα που μπορείτε να αποκτήσετε έχουν διακοσμητικό χαρακτήρα και σας επιτρέπουν να διαμορφώσετε την εξωτερική εμφάνιση του χαρακτήρα ή του οχήματός σας στο εκάστοτε game.
Σε άλλες περιπτώσεις, σας δίνουν την δυνατότητα να έχετε πιο γρήγορη πρόοδο στο εκάστοτε game. Το τελευταίο φαινόμενο συναντάται περισσότερο στα mobile games τύπου Clash of Clans όπου πληρώνοντας χρήματα, μπορείτε να ολοκληρώσετε για παράδειγμα το χτίσιμο ενός κτηρίου ή κάποιο upgrade άμεσα αντί να περιμένετε ώρες ή και μέρες. Τα τελευταία χρόνια, τα microtransactions είχαν ως αποτέλεσμα τα free-to-play games να έχουν μεγαλύτερα έσοδα από τα επί πληρωμής games. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όλες οι εταιρείες ανάπτυξης να προσθέτουν multiplayer στα games τους ώστε μέσω των μικροσυναλλαγών να έχουν σταθερά έσοδα κάθε μήνα, πέρα από τις πωλήσεις του παιχνιδιού.
Οι επιπτώσεις των microtransactions στην βιομηχανία των video games είναι τεράστιες. Πλέον, αποτελεί είδηση εάν κάποιο game δεν διαθέτει καθόλου microtransactions, τα οποία συναντάμε ακόμα και σε καθαρά singleplayer games όπως το Assassin’s Creed Origins. Η παρουσία των μικροσυναλλαγών όμως δεν έχει πάντοτε το επιθυμητό αποτέλεσμα, αφού δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου συναντήσαμε τον χαρακτηρισμό pay-to-win. Σε αυτή την περίπτωση, πληρώνοντας χρήματα μπορείτε να αποκτήσετε άδικο πλεονέκτημα έναντι των άλλων παικτών που δεν έχουν πληρώσει. Όπως είναι φυσικό, σε τέτοιες περιπτώσεις καλό θα ήταν να αποφεύγετε την αγορά αυτών των games, εκτός και αν έχετε την υπομονή να “ανεχτείτε” το φαινόμενο.
Προσωπικά πάντως, δεν έχω πρόβλημα σε περιπτώσεις όπου ακολουθείται το μοντέλο pay-to-advance, όπου αυτός που πληρώνει δεν αποκτά άδικο πλεονέκτημα, απλά γίνεται ίσως πιο δυνατός πιο γρήγορα από κάποιον που δεν θα πληρώσει. Εξάλλου, είναι το ίδιο με το να παίζεις μια ώρα την ημέρα και κάποιος άλλος να λιώνει πάνω από οκτώ ώρες καθημερινά το ίδιο game. Όπως είναι φυσικό, θα έχει κάνει μεγαλύτερο progress στον χαρακτήρα του λόγω των επιπλέον ωρών που έχει σπαταλήσει παίζοντας. Μερικές εταιρείες ανάπτυξης όμως, “κλειδώνουν” περιεχόμενο πίσω από τον μηχανισμό των microtransactions και σε αυτές τις περιπτώσεις το… embargo είναι μονόδρομος για να αλλάξει η κατάσταση. Τελευταία, κάποιες εταιρείες έχουν κατηγορηθεί ότι προωθούν ακόμα και τον τζόγο, μέσω των επί πληρωμής loot crates που περιλαμβάνουν τυχαία αντικείμενα.
Εσείς πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν; Πόσα χρήματα ξοδεύετε σε microtransactions; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Θα προτιμούσατε να μην κυκλοφορούν κάθε χρόνο τα FIFA και Pro Evolution Soccer; (Γιώργος Λόλας)
Κυριακή: Αφιερώματα - Αφιέρωμα: 10 χρόνια Mass Effect (Μάνος Γρυπάρης)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
15/11/17: Πού χάθηκαν αυτοί οι παλιόφιλοι; (Omnibot)
Γράψτε το δικό σας blog και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
Γράψτε το δικό σας user review και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Το Path Of Exile στηρίζεται πάνω τους. Το έχει εφαρμόσει σχεδόν άριστα κατά την γνώμη μου.
Αρχικά όλα τα Microtransactions δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση τα στατιστικά του παίχτη.
Κατά δεύτερων, θα πάρω παράδειγμα τα Rune Pages του LoL. Όπου αν έπαιζες Rank Games τότε χρειαζόσουν αρκετά για να είσουν προετοιμασμένος για την κάθε περίπτωση, μειώνοντας σημαντικά τα ποσοστά ήτας! Κάτι που κάνει ακόμη και το LoL σε ένα βαθμό Pay To Win.
Στο Path Of Exile υπάρχει κάτι αντίστοιχο διαφορετικά εφαρμοσμένο. Το λεγόμενο Stash του παίχτη έχει καμία 3-4 σελίδες που είναι σχεδόν υπεραρκετές για κάθε περίπτωση. Το να αγοράσεις πάρεις παραπάνω είναι απλά μια πολυτέλεια που σου παρέχει το παιχνίδι επί πληρωμής. Που στο κάτω κάτω δεν θα έβλαπτε σε καμία περίπτωση τον ανταγωνισμό σε PvP ή μεταξύ Mobs.
Η εφαρμογή του Path Of Exile είναι ένα από τα δείγματα πλήρως υγιής εφαρμογής των Microtransactions. Ιδίως όταν πρόκειται για Free παιχνίδι και παρέχει ΔΩΡΕΑΝ τα Expansions προς όλους τους παίκτες.
Η EA πήγε στον αντίποδα. Δημιούργησε ένα παιχνίδι το οποίο το παίζεις μετά πληρωμής, τα Store Purchables επηρεάζουν το παιχνίδι και το παιχνίδι είναι φτιαγμένο από την σχεδίαση για να παίζει με τον μηχανισμό των Microtransactions. Σαν εταιρία, δεν λέω δεν πρέπει να σε νοιάζουν τα χρήματα. Για αυτό άλλωστε έχεις και επιχείρηση στο χρηματιστήριο. Αλλά ο σεβασμός στον πελάτη και στο προϊόν σου είναι προσόν του Branding.