- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια Resident Evil;
Press Start: Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια Resident Evil;
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια Resident Evil;
Πληροφορίες
Πόσο... Survival Horror θέλετε τα ζόμπι σας;
Όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με τα video games, τρεις ήχοι μου έχουν μείνει χαραγμένοι στο μυαλό. Ο ήχος που ακούγεται όταν σε ανακαλύπτει κάποιος εχθρός στο Metal Gear Solid, το sound effect του MU Online όταν έπεφτε ως loot κάποιο jewel και το τρίξιμο της πόρτας στο Resident Evil.
Ο μηχανισμός αυτός -που είχε ενσωματωθεί περισσότερο για τις ανάγκες του loading του επόμενου δωματίου- έμελλε να γίνει ένα από τα πιο cult στοιχεία που έχουμε δει σε video games. Το βασανιστικά αργό άνοιγμα της πόρτας που συνοδευόταν από έναν ανατριχιαστικό ήχο, ανέβαζε την αδρεναλίνη μας στα ύψη, ενώ η αγωνία χτυπούσε κόκκινο μιας και πριν καλά καλά ανοίξει η πόρτα, φοβόμασταν για αυτό που μας περιμένει στην άλλη άκρη. Ένα τόσο απλό στοιχείο που όμως συνέβαλε στην δημιουργία αγωνίας και φόβου, με εμάς να σφίγγουμε το χειριστήριο δυνατά στην προσπάθειά μας να αντιμετωπίσουμε οτιδήποτε σαδιστικό είχε το παιχνίδι να πετάξει στην οθόνη μας.
Το πρώτο Resident Evil που κυκλοφόρησε το 1996, έφερε για πρώτη φορά στο προσκύνιο τον ορισμό Survival Horror. Η δημιουργία των Shinji Mikami και Tokuro Fujiwara κατάφερε να γράφτεί με χρυσά (και... αιματοβαμμένα) γράμματα στην ιστορία των καλύτερων video games ανεξαρτήτου είδους. Δημιούργησε μια ολόκληρη σχολή που αργότερα εξελίχθηκε σε πολλά σημεία, ακολουθώντας διαφορετικά μονοπάτια στα “μοντέρνα” Survival Horror games όπως τα The Last of Us, Silent Hill, Amnesia, Outlast, Dead Space και τόσα άλλα. Την εποχή μάλιαστα που διατέθηκε το Resident Evil, είδαμε επίσης τα εξαιρετικά Dino Crisis και Deep Fear, καθώς και το Survival Horror/Action RPG Parasite Eve II με την αξιολάτρευτη Aya Brea.
Τα Resident Evil μας κρατάνε συντροφιά για πάνω από δύο δεκαετίες. Έως και το Resident Evil Zero, η σειρά έμενε πιστή στις ρίζες της. Στατική κάμερα, ένας ολίγον τι δύστροπος χειρισμός που όμως αγαπήθηκε, δυσκίνητα ζόμπι και μια σκοτεινή, αποπνικτική ατμόσφαιρα που σε βύθιζε στον κόσμο του παιχνιδιού από το πρώτο έως το τελευταίο δευτερόλεπτο. Από το τέταρτο μέρος και έπειτα όμως, η Capcom αποφάσισε να αλλάξει το ύφος των Resident Evil, φέρνοντάς τα πιο κοντά στο είδος των Action πάρά στα Survival Horror, ενώ αναπτύχθηκαν και αρκετά spin-offs. Η αλλαγή αυτή είχε αρκετή απήχηση, παρόλα αυτά όμως, η πλειοψηφία των θαυμαστών της σειράς ζητά διακαώς την επιστροφή της στο ύφος των πρώτων games.
Αν και το πείραμα της Capcom φαίνεται να έχει καλά αποτελέσματα στο Resident Evil 7, προσωπικά δεν παύω να πιστεύω ότι τα τελευταία Resident Evil θα έπρεπε να μην κουβαλούσαν αυτό το βαρύ όνομα. Μπορεί ως games να είναι αξιόλογα, εντούτοις προτιμώ το gameplay των παλιών Resident Evil και περιμένω την Capcom να επαναφέρει την σειρά ξανά στις ρίζες της.
Εσείς προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια Resident Evil; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Είστε υπέρ ή κατά των επί πληρωμής lockboxes; (Γιώργος Λόλας)
Δευτέρα: eSports - Ο Ronaldo αναλαμβάνει ομάδα eSports (Μάνος Γρυπάρης)
Τρίτη: Αφιερώματα - Η χρυσή τομή των video games
Κυριακή: Editorial - WTF News 5: Μαθήτριες, κεριά και παπούτσια VR (Μάνος Γρυπάρης)
Reviews και Previews προηγούμενης εβδομάδας:
23/1/17: Resident Evil 7: Biohazard review (Παντελής Δασκαλέλος)
24/1/17: Tales of Berseria review (Γιάννης Μοσχονάς)
26/1/17: Thumper review (Αλέξανδρος Ζεκάκης)
27/1/17: Anarcute review (Παντελής Δασκαλέλος)
28/1/17: Her Majesty’s Spiffing (Παντελής Δασκαλέλος)
28/1/17: Sundered preview (Παντελής Δασκαλέλος)
29/1/17: Samurai Warriors 4: Empires (Γιάννης Μοσχονάς)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
23/1/17: Σημαία της D.Va του Overwatch σε πορεία στην Κορέα
23/1/17: Fifa 17: Παίκτες ανεβάζουν τις τιμές σε παίκτες με θέματα υγείας
24/1/17: Pokemon Duel
24/1/17: Xbox Live Games with Gold: Φεβρουάριος 2017
24/1/17: The Banner Saga 3
25/1/17: Razer BlackWidow Chroma V2
25/1/17: Evo 2017 Championship Series
25/1/17: Conan Exiles: Barbarian Edition
25/1/17: Επίθεση από hackers στο Nintendo Network
26/1/17: Everywhere από τον παραγωγό του GTA
27/1/17: FIFA Ultimate Team Championship με έπαθλο 1.3 εκατομμήρια δολάρια
27/1/17: Dead Rising 4 demo
27/1/17: Pillars of Eternity II
27/1/17: DiRT 4
28/1/17: Samsung Galaxy S8
29/1/17: E3 2017: Microsoft press conference
29/1/17: VRKanojo: Το Summer Lesson VR για PC στην πιο sexy εκδοχή του!
29/1/17: Xbox One Dashboard και Windows 10 Creators Update
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Προτιμώ τον κλασσικό survival horror τρόπο των παλιών παιχνιδιών γιατί όχι μόνο μεγάλωσα με αυτά, αλλά έτσι πιστεύω υπήρχε καλύτερη επίδραση στον gamer από το παιχνίδι. Σου αποτυπωνόταν καλύτερα.
Συμφωνώ με την τελευταία παράγραφο, ότι τα καινούργια και ειδικά το 7 δεν θα έπρεπε να φέρουν το όνομα Resident Evil. Μπορεί να είναι καλά σαν μεμονομένα παιχνίδια αλλά δεν νομίζω πως μπορούν να σταθούν απέναντι στα παλιά και αυτό που είχαν πετύχει.
Τα 5 & 6 τα ξεκίνησα και δεν τα τερμάτισα ποτέ, όχι μόνο survival horror δεν είναι, είναι και κακά παιχνίδια.
Όποτε είμαι στο γκρουπ των πρώτων RE. Είχαν τα προβλήματα τους αλλά τα παίζαμε και τα ευχαριστιόμασταν.
Όπως όλα δείχνουν το 7 κράτησε το όνομα για εμπορικούς λόγους, καθώς θα πουλήσει πιο εύκολα έτσι, και επειδή ένα μεγάλο ποσοστό παιχτών ήθελε τα στοιχεία των πρώτων RE, στοιχεία που μας τα δίνει η capcom στο τελευταίο.
Μπορεί να υπάρχουν απόψεις πως το Biohazard δεν είναι εξολοκλήρου RE , η και καθόλου, πάντως είναι χτισμένο με πολλά survival horror στοιχεία που μας έδωσαν τα πρώτα της σειράς!
Παρότι το 4 αρέσει σε πολλούς και το θεωρούν ωραίο παιχνίδι (είναι) εγώ όταν το είχα παίξει τότε σε pc όταν βγήκε, τερματίζοντας το, είχα απογοητευτεί γιατί δεν θύμιζε με τίποτα το Resident Evil που ήξερα. Ζόμπι δεν υπήρχαν, είχαν αντικατασταθεί με τα Las Plagas και οι γρίφοι ( ο θεός να τους κάνει) ήταν εντελώς γελοίοι. Από το 4,5,6 είχα απολαύσει το 6 και ειδικότερα το Κεφάλαιο με τον Leon γιατί στην αρχή είχε ζόμπι, και ήταν ωραία η αίσθηση να έχεις στόχο για να τα πυροβολήσεις εσύ που θες και αν σου τελείωναν οι σφαίρες τα βαρούσες για να ξεφύγεις, μετά βέβαια χάλασε... κλασσικά...
To 7 δεν το έχω παίξει ακόμα αλλά ακούγοντας και διαβάζοντας και το review του Παντελή είναι αυτό που επιζητούσαν οι φαν, να επιστρέψει στις survival horror ρίζες του. Εγώ πάντως αναμένω να βγει το Resident Evil 2: Remake, μιας και θα είναι τέλειο σίγουρα. Ευελπιστώ κάποτε να κάνουν και το 3 με τον Nemesis, θα ήθελα να τον δω σε HD αλλά και να προσθέτανε και άλλες πίστες μιας και έχει πολύ μικρή διάρκεια σε σχέση με τα προηγούμενα.
Ακούω και διαβάζω παντού για την εξέλιξη της σειράς RE και την εξέλιξη της σειράς RE και πως έφτασε εδώ που έφτασε.
Καταρχάς να δώσω τον ορισμό της εξέλιξης: Ας πούμε οτι έχουμε μια συνταγή.Εξέλιξη είναι όταν παίρνεις τα βασικά συστατικά της αρχικής συνταγής και βάζεις κάποια καινούρια για να την εμπλουτίσεις.
Αυτό που έκανε η Capcom απο το RE4 και μετά δεν είναι εξέλιξη,είναι αλλαγή.Πήρε την επιτυχημένη συνταγή τη πέταξε στα σκουπίδια και έφτιαξε άλλη.
Η Capcom πειραματιζόταν απο παλιά με τη σειρά RE με πολλά spin offs.Δε μπορείς να πείς οτι κάποιο απο αυτά θα μπορούσε να γίνει βασικό sequel εκτός απο τα Resident Evil Outbreak.
Περιεχόμενα RE Outbreak File 1+2
Συστατικά αρχικής συνταγής των παλιών Resident Evil:
Στατική κάμερα.....είχαμε!
Ανθρώπινοι χαρακτήρες με ανθρώπινα ειδικά abilities ο καθένας....είχαμε!
Pre-rendered backgrounds....διορθώστε με αν κάνω λάθως αλλά πιστεύω οτι είχαμε!
Επιλογή να παίξεις χωρίς A.I. partners....στο πρώτο παιχνίδι ήταν unlockable,στο δεύτερο υπήρχε εξαρχής.
Ατμόσφαιρα,τρόμος,ambience......κι απο αυτά είχαμε!
Συστατικά που προστέθηκαν η εξελίχθηκαν:
Η Α.Ι. και τα animations των τεράτων τα έκαναν πιο πιστευτά!
Crafting όπλων εκτός απο herbs.
Οι χαρακτήρες είχαν ειδικές ικανότητες και αντικείμενα,πράγμα που βοηθούσε στην τακτική επιλογής τους!
Το ποσοστό Virus στο αίμα του χαρακτήρα σου που ανέβαινε σταδιακά όσο ήσουν ασφαλής και απότομα όταν σου την έπεφταν τα zombies!
Συστατικά που δε δούλευαν σωστά γιατί η Capcom προόριζε τα Outbreak για spin off titles:
Πραγματικό co op που δε δούλευε όμως σχεδόν ποτέ λόγω της κακής A.I. των partners η στο online που δεν ήταν διαθέσιμο στις περισσότερες χώρες!
Κακή συνοχή στα σενάρια!
Ίσως είμαι ο μόνος που πιστεύει οτι τα RE Outbreak στον τομέα του gameplay ήταν η σωστή εξέλιξη της σειράς.Με ένα καλό story και online θα μπορούσαν άνετα να είναι βασικά sequels.Εφόσον δεν έγινε ποτέ αυτό απαντώντας στην ερώτηση σου Γιώργο,προτιμώ τα παλιά.