- Μόνιμες Στήλες
- Editorial
- E3 2017: Εντυπώσεις
E3 2017: Εντυπώσεις
HotE3 2017: Εντυπώσεις
Πληροφορίες
Μεγάλος κερδισμένος...το gaming.
Η E3 2017 ολοκληρώθηκε και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ήταν η πιο αμφιλεγόμενη έκθεση των τελευταίων ετών.
Συνήθως με βάση τις συνεντεύξεις τύπου, η τάση που διαμορφώνεται κάθε χρόνο για το "Ποιος κέρδισε την E3" τείνει συνήθως προς μία, το πολύ δύο εταιρείες. Φέτος όμως τα δεδομένα άλλαξαν.
Η Electronic Arts ξεκίνησε δυνατά με το Anthem, το νέο Third-Person Shooter/RPG της BioWare που δείχνει για ποιο λόγο το Mass Effect: Andromeda ήταν "έξω από τα νερά του". Μία ολοκαίνουργια σειρά σαν αυτή ήταν ακριβώς ότι χρειάζεται η gaming βιομηχανία, όπως και στην περίπτωση του Horizon: Zero Dawn. Προσωπικά πιστεύω ότι το Anthem ήταν ότι καλύτερο έχουμε δει στην E3 στην κατηγορία του (όπως αντίστοιχα το God of War στα Action-Adventures). Στα υπόλοιπα, η ποιότητα δουλειάς της EA Dice πιστεύω θα φανεί στο Star Wars: Battlefront 2, ενώ τα Fifa 18 και Need for Speed: Payback απευθύνονται για άλλη μια χρονιά στους κλασικούς peasants-fans τους που θα τα αγοράσουμε με κλειστά μάτια.
Η Microsoft μας άφησε με το στόμα ανοιχτό όσον αφορά στις προδιαγραφές και την απόδοση του Xbox One X. Η τιμή του στα 499,99 ευρώ με βάση τα specs του είναι λογική, αλλά με βάση την...λογική των console gamers δείχνει ολίγον τσιμπημένη, πόσο μάλλον όταν διανύουμε τα μισά της όγδοης γενιάς κονσολών. Ουσιαστικά η Microsoft ποντάρει σε μια από τις μακροβιότερες κονσόλες της ever, στους PC gamers που διψούν για αναβάθμιση αλλά θέλουν κάτι πιο οικονομικό για 4K Gaming και στο γεγονός ότι οι developers θα την προτιμήσουν όσον αφορά στο ποιο θα είναι το βασικό τους μηχάνημα για game development. Κατά τα άλλα, με το γεγονός ότι δεν υπάρχουν exclusives αλλά console exclusives, το Scalebound εγκαταλείφθηκε και στο νέο lineup της εταιρείας ξεχωρίζουν κυρίως τα Forza Motorsport 7, State of Decay 2, Sea of Thieves, Crackdown 3 και Ashen, η Αμερικάνικη εταιρεία έχει κάποιες αδυναμίες απέναντι στους PC gamers που σκέφτονται να αγοράσουν κονσόλα. Για κάποιον gamer όμως που δεν έχει αγοράσει ακόμη κονσόλα, το Xbox One X υπερτερεί σαφώς έναντι του PS4 Pro, διότι μπορεί να δίνει 100 ευρώ παραπάνω αλλά παίρνει πραγματικό 4K gaming, καλύτερη RAM, οκταπύρηνο επεξεργαστή και GPU με 6 teraflops, οπότε γενικά κονσόλα που θα του κρατήσει πολύ περισσότερο.
Η Bethesda ήταν η απογοήτευση της φετινής E3. Ανακοίνωσε δύο sequels, το The Evil Within 2 και το Wolfenstein 2 (συνέχεια του The New Order). Προσωπικά είχα παίξει το μεν The Evil Within για μία ώρα, το δε Wolfenstein: The New Order για 2-3 ώρες. Δεν με τράβηξαν. Από εκεί και πέρα το χάος. Το Quake Champions θα είναι καθαρά multiplayer, δεν θα έχει καν campaign και ουσιαστικά μιλάμε για ένα FPS που μένει να δούμε αν θα πιάσει το νέο κοινό, αφού οι "παλιοί" είχαμε λιώσει το Quake 3 Arena και δεν θα ενθουσιαστούμε εύκολα. Η δε ανακοίνωση του Creation Club είναι ότι πιο τραγικό, ίσως ακόμη πιο τραγικό από την κυκλοφορία ενός DLC. Το modding επί σειρά δεκαετιών είναι μια δωρεάν υπόθεση που αναδεικνύει developers. Το να θέλει ο οποιοσδήποτε publisher να το εκμεταλλευτεί δείχνει ολίγον τι απληστία, ειδικά όταν έχεις βγάλει 30 εκατομμύρια πωλήσεις από το Skyrim και 14 εκατομμύρια από το Fallout 4.
Στην περίπτωση της Ubisoft έχουμε έναν publisher που αυτή την περίοδο θα κυκλοφορήσει καλά games. Το Far Cry 5 θα τραβήξει τους fans της σειράς, μεταξύ αυτών και εγώ. Το νέο Assassin's Creed: Origins έχει πάρει πολύ υψηλό hype, έχοντας ένα setting που θα μας ικανοποιήσει και συμπαθητικές προσθήκες. Ελπίζουμε η τελική έκδοση όντως να βγει καλή. Το Mario + Rabbids σε συνεργασία με την Nintendo είναι ένα καλό άνοιγμα της Ubisoft προς το casual κοινό, το οποίο έχει μονίμως στην πολιτική της. Εντύπωση μου έκανε το Skull & Bones, τίτλος που δείχνει ότι η Ubisoft μάλλον "ζήλεψε" από το Sea of Thieves της Microsoft και είπε να φτιάξει την ρεαλιστική έκδοχή του, ενώ το Starlink πηγαίνει την λογική του Skylanders ένα βήμα παραπέρα. Η ανακοίνωση του Beyond Good & Evil 2 ανήκει επίσης στα αξιοσημείωτα γεγονότα για να κρατήσει η εταιρεία τους πιστούς οπαδούς της συγκεκριμένης σειράς.
Η Sony δεν έδειξε νέα games που να μην γνωρίζουμε ήδη ότι αναπτύσσονται, με εξαίρεση το Shadow of the Colossus remake και κάποια VR games, με τα οποία ελάχιστοι θα ασχοληθούν. Η Supermassive Games του Until Dawn μπήκε σε "αγγαρεία" από την Ιαπωνική εταιρεία για να ανεβάσει τις πωλήσεις του PlayStation VR, το οποίο έχει τιμήσει 1 στους 60 κατόχους PS4. Κατά τα άλλα, η Sony έδειξε για άλλη μια φορά ότι έχει τα καλύτερα exclusives στην όγδοη γενιά. Πέρα από τα Uncharted 4, Horizon: Zero Dawn, Bloodborne 2 και Until Dawn, τα νέα gameplay videos από God of War, Spider-Man, Days Gone, Detroit: Become Human και άλλων τίτλων που είτε είδαμε, είτε δεν είδαμε, "κράζουν" ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι για την απόκτηση ενός PS4. Γι' αυτό και λόγω των καλών exclusives κρατιέται στην πρώτη θέση, παρά την πολιτική της περί backwards compatibility.
Η Nintendo φέτος άκουσε το Community της περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ανακοίνωσε Metroid Prime 4 και Pokemon για το Nintendo Switch, games τα οποία ωστόσο βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο σχεδιασμού, αφού δεν παρουσιάστηκαν καν τρέιλερ τους. Ειδικότερα, τα Pokemon κυκλοφορούσαν μέχρι σήμερα σε φορητές κονσόλες, αλλά μιας και το Switch είναι υβριδική, ήταν λογικό για την Ιαπωνική εταιρεία να κάνει αυτή την σημαντική κίνηση. Το δε Super Mario Odyssey κέρδισε τις εντυπώσεις με τις νέες του προσθήκες στο gameplay (vendors, power-ups κτλ.) και τον open world κόσμο του, δείγμα του ότι η Nintendo σε κάποια πράγματα "ωριμάζει" αν και καθυστερημένα. Μετά το βαρύ πυροβολικό Zelda, τώρα έρχεται κι ένα ακόμη βαρύ πυροβολικό, το νέο Mario. Με απλά λόγια exclusives που αποτελούν console sellers.
Συνοψίζοντας
Κάθε συνέντευξη τύπου είχε τα υπέρ και τα κατά της, με την ζυγαριά να γέρνει διαφορετικά σε κάθε περίπτωση. Όπως επίσης κάθε εταιρεία έχει τα games και την πολιτική της. Άλλες δίνουν βάση στο hardware, άλλες στα exclusives και κάποιες άλλες στα απλά games της παρέας. Αυτή ήταν και η μαγεία της φετινής E3. Ότι ο εκάστοτε publiser απλώνει τα πιόνια του στην σκακιέρα με διαφορετικό τρόπο. Μόνο που στην περίπτωση του gaming, τα πιόνια ή ακόμα και η ίδια η σκακιέρα, διαφέρει ανάλογα με την περίσταση. Όπως και να 'χει δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, αφού κάθε gamer παίζει games διαφορετικού τύπου, άρα πηγαίνει προς τα εκεί που πιστεύει ότι ταιριάζει καλύτερα. Πάνω απ' όλα λοιπόν στη φετινή E3, το gaming βγήκε για άλλη μια φορά κερδισμένο.
Δείτε όλες τις συνεντεύξεις τύπου της E3 2017 και συζητήστε περισσότερα για την E3 2017 σε αυτό το forum topic.
Comments
Εγώ πάλι δύσκολα να ξαναγοράσω κονσόλα,τώρα ειδικά που ολοκληρώθηκε το τούμπανο Pc μου.Πρέπει να αλλάξουν πολιτική Sony και Microsoft.Και η Nintendo πρέπει να βγάλει και κανένα άλλο είδος παιχνιδιών στο Switch για να ασχοληθώ μαζί του.Παρ όλα αυτά θα παίζω στο Ps4 του αδερφού μου κάποια απο τα παιχνίδια που έρχονται.
Πολλα παιχνίδια ειναι αναμενόμενα και γνωριμα. (Far Cry 5, AC: Origin) καθώς και πολλά expansion για τα ήδη υπάρχοντα. Ευχάριστη εκπληξη το νεο Metro αλλα και αυτο ηδη υπαρχουσα ιδεα. Πολλα τα παιχνίδια αλλα τα εχουμε ξαναδει. Το Days Gone ειναι σε 2η Ε3 και δεν ανακοινωσαν τιποτα για ημερομηνιες. Ποσο πια; Το Anthem κυριως ειναι κατι καινουριο οπου καινουριο δε το λες γιατι ειναι ενα παντρεμα Destiny - Mass Efect.
Οποτε; Mη μου πειτε καινούριο το Skull & Bones!!
Που ειναι οι ιδεες κυριοι; Έπιφυλασομαι πως μπορει να τις κρατανε για αργοτερα. Ενα 4Κ νομίζετε πως θα φερει την ανοιξη;