Multiplayer mode: Αν δεν σου αρέσει μην το παίζεις

Hot
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Multiplayer mode: Αν δεν σου αρέσει μην το παίζεις

Multiplayer mode: Αν δεν σου αρέσει μην το παίζεις

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Τα games οφείλουν να είναι ολοκληρωμένα.

Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά στα σημερινά video games που άρχισε να κάνει την εμφάνισή της στις αρχές της χιλιετίας. Αναφέρομαι στο online mode που αποτελεί πλέον στοιχείο της καθημερινότητας ενός gamer.

Τα σύγχρονα games διαθέτουν multiplayer mode κάτι που μία μερίδα χρηστών καταδικάζει σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι δύο πιο συνηθισμένες δικαιολογίες είναι το "Δεν ταιριάζει το multiplayer mode σε αυτό το genre" ή "Δεν θα προλάβουν να δώσουν βάση στο single-player mode". Θα αντικρούσω λοιπόν τα δύο παραπάνω στο σημερινό Editorial, ενώ θα παραθέσω κι ένα τρίτο επιχείρημα στο τέλος.

"Δεν ταιριάζει το multiplayer mode"
Υπάρχουν περιπτώσεις ορισμένων games τα οποία ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι θα μπορούσαν να έχουν multiplayer mode. Τέτοιες περιπτώσεις είναι για παράδειγμα τα Survival Horror ή ακόμα και ορισμένα Action-Adventures. Ποιος θα περίμενε multiplayer στο Assassin's Creed, το Mass Effect ή ακόμα και το The Last of Us; Κι όμως τα multiplayer modes σχεδιάζονται ώστε να προσφέρουν μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία σε όποιον αγοράζει ένα video game.

Το βασικότερο πρόβλημα δεν έχει να κάνει με το genre, αλλά με το ότι το multiplayer στα περισσότερα games τέτοιου είδους σχεδιάζεται "στο πόδι". Αρχικά πολλοί είχαν αντιδράσει για το multiplayer στο Assassin's Creed, όμως στην πορεία άρχισαν να το βρίσκουν διασκεδαστικό. Στο Mass Effect αντιθέτως απέτυχε. Οι λόγοι πολλοί. Κατά την άποψή μου, θα ήταν προτιμότερο αντί για τόσα modes οι παίκτες να έχουν την δυνατότητα για drop-in/drop-out Co-Op. To ίδιο ισχύει και για games όπως τα Resident Evil ή το The Last of Us. Γιατί να μην μπορείς να παίξεις το story με έναν φίλο σου (κι ας μην εμφανίζεται σε ορισμένα σημεία του σεναρίου). Το competitive εδώ δεν θα είχε τόσο αντίκρισμα, αλλά ένα Co-Op θα έπιανε τόπο.

Θυμίζω άλλωστε ότι μία μερίδα χρηστών αντέδρασε για την έλλειψη Co-Op στο Resident Evil. Αυτό που κάποτε κάποιοι καταδίκαζαν τώρα άρχισε να γίνεται...επιθυμητό μέρος ενός παιχνιδιού. Αυτό που θεωρώ αδιανόητο και που αδιαφορώ για το αν θα έχω αντιδράσεις στα σχόλια είναι η απουσία multiplayer από ορισμένα First-Person Shooters. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι story based. Όσο απίστευτο story κι αν έχουν, όταν ο gamer δίνει 60 ευρώ πρέπει να απαιτούμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Έτσι πάμε στην δεύτερη δικαιολογία.

"Δεν θα προλάβουν να δώσουν βάση στο single-player"
Τα games που έχουν multiplayer mode είναι συνήθως AAA titles. Στα indie games το ποσοστό των multiplayer είναι μικρότερο. AAA title σημαίνει κορυφαία production values και υψηλά μπάτζετ από τους publishers. Σημαίνει ότι θα πέσει χρήμα στο development, άρα μπορούμε να απαιτούμε και την ύπαρξη κάποιων servers.

Κλασικό παράδειγμα εδώ η σειρά BioShock. Ενώ το BioShock 2 διέθετε multiplayer, που εμένα προσωπικά μου άρεσε, το mode αυτό αφαιρέθηκε από το BioShock Infinite με στόχο να δοθεί "μεγαλύτερη βάση στο single-player".

Την στιγμή λοιπόν που τα Far Cry έχουν πάνω από 15 ώρες διάρκεια, άφθονες προαιρετικές αποστολές και κάμποσα multiplayer modes, η απουσία του multiplayer απ΄ το BioShock Infinite με ξένισε. Γιατί η Ubisoft να σκίζεται τέλος πάντων να βγάλει κάτι ολοκληρωμένο και να μην ισχύει το ίδιο σε games που έχουν ως βάση τους το story; Αν για το BioShock Infinite δούλευαν περισσότεροι developers και δεν επηρεαζόταν καθόλου η single-player εμπειρία, τότε το multiplayer θα μπορούσε να προστεθεί, έστω κι αν το παιχνίδι κυκλοφορούσε π.χ. ένα εξάμηνο μετά (έως ότου ενσωματωθεί στον αρχικό κώδικα).

Σε καμία περίπτωση ένα βαθύ σενάριο και μια εμπειρία διαρκείας στο campaign δεν θα καταστραφεί στην τελική βαθμολογία ενός review, αν το multiplayer αποδειχθεί μέτριο. Κλασική περίπτωση το The Last of Us με τα δύο -ψιλοαδιάφορα- multiplayer modes. Ίδρωσε το αυτί των reviewers; Ασφαλώς και όχι, αφού η εμπειρία του story ήταν δυνατή.

Πληρώνουμε για να έχουμε ένα πλήρες πακέτο
Το πρώτο και βασικότερο επιχείρημα του γιατί το multiplayer πρέπει να υπάρχει όπου "χωράει", το ανέφερα λίγο και στην αρχή του άρθρου. Δίνεις 60 ευρώ για ένα παιχνίδι; Αν το genre του σηκώνει multiplayer πρέπει να το έχεις. Την στιγμή που τα games σημειώνουν εκατομμύρια πωλήσεις, είναι αυτονόητο ότι μια ομάδα 100 ατόμων μπορεί εύκολα να επεκταθεί σε 130 και 140 αν χρειαστεί, προκειμένου να φέρει εις πέρας το έργο της στο ακέραιο.

Είτε πρόκειται για FPS, είτε για Third-Person Shooter ή ακόμα και σε ορισμένα Action games, το multiplayer οφείλει να υπάρχει, έστω υπό την μορφή Co-Op. Αν δεν σου αρέσει τότε μην το παίξεις. Μην γκρινιάζεις όμως για τον λόγο που το έβαλαν μέσα. Απλά θέλησαν να προσεγγίσουν το 10-20% που ενδεχομένως θα το ήθελε.

Δεν έχουμε καμία απαίτηση να μπει multiplayer σε games όπου δεν γίνεται, όπως για παράδειγμα στα Adventures. Ούτε ζητάμε από μια indie εταιρεία με 5 και 10 developers να εισάγει εξ αρχής multiplayer. Όταν όμως κάνει launch, φέρει πωλήσεις και μεγαλώσει, τότε αν π.χ. έχει δημιουργήσει ένα Platform, θα ήταν πολύ όμορφο να εισάγει μέσα κι ένα Co-Op. Να είστε βέβαιοι ότι το Community θα το εκτιμήσει.

Εν κατακλείδι, τα multiplayer modes βρίσκονται εκεί έξω για να προσφέρουν μια τελείως διαφορετική εμπειρία. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι gamers θέλουμε να τα δοκιμάζουμε όλα. Προσωπικά απολαμβάνω το να παίζω τόσο single-player, όσο και multiplayer games. Απ' την άλλη, το να ζητούν κάποιοι να μην προστεθεί multiplayer γιατί "μπορεί" να χαλάσει κάτι άλλο, το θεωρώ τελείως άτοπο την στιγμή που κανείς μας δεν βρίσκεται στα γραφεία της εκάστοτε εταιρείας, ούτε στον τραπεζικό λογαριασμό του publisher. Όπως και να έχει, η τελική επιλογή είναι πάντοτε στο χέρι του developer.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +3 ThanP (Level11) 21/03/2015 19:02
Ωραίο θέμα Μάνο που σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Πόσες φορές έχει τύχει να τσακωθώ με φίλους για το αν πρέπει ή όχι να έχει multiplayer το Bioshock Infinite. Για μένα πρέπει να έχει αρκεί να μην καταστρέφεται η single player εμπειρία. Μην φτάνουμε στο σημείο να λέμε "ευχαριστώ" για 7-8 ώρες campaign σε Call of Duty και Battlefield. Ας φροντίζουν οι developers να δουλεύουν και τα δύο modes το ίδιο.
#2 +3 takisant (Level10) 21/03/2015 19:20
χαρακτηριστικό παράδειγμα για μένα είναι το Wolfenstein new order.Παιχνιδάρα αλλά χωρίς multiplayer.To τελείωσα μία φορά, το τελείωσα και δεύτερη και από τότε κάθεται.Έστω ας είχε ένα απλό multiplayer με team match και capture the flag.
#3 +1 Celebrongr (Level15) 21/03/2015 20:42
Ενα παιχνιδι διχως multi ειναι για εμενα μισο! Eιδικ0α στα fps!!! Τρελενομαι οταν ρωταω αν εχεις παιξει το battlefield 3 πχ και να μου λενε ναι, το τερματισα οταν εγω εχω γραψει ωρες ατελειωτες στο multi και το σεναριο ισως να μην το εχω τελειωσει και ποτε! Στο tlou ομως ευχαριστήθηκα και τα 2. τελειο σεναριο ενδιαφέρον multi!
#4 +3 Lordwinter (Level28) 21/03/2015 20:44
Από την στιγμή που πληρώνεις 60-70 ευρώ απαιτείς περαιτέρω modes, είτε αυτό είναι co-op, είτε PvP. Όπως λέει ο Μάνος ας υπάρχουν και όποιος θέλει τα παίζει.
#5 +3 JimAndJimGaming (Level11) 21/03/2015 21:48
Μεγάλη συζήτηση αυτό το θέμα όπως έγραψε και ο ThanP. Προσωπικά εμείς γουστάρουμε ό,τι έχει co-op και ευτυχώς τελευταία βγαίνουν παιχνιδάρες που προσφέρουν τρομερή εμπειρία και καλοδουλεμένο co-op (βλέπε Dying Light). Γενικά πάντως, ο κόσμος μπορεί να θάψει ένα παιχνίδι το οποίο είναι πάρα πολύ καλό από μόνο του αλλά δεν έχει multiplayer (βλέπε κριτικές στο Steam για το Trials Fusion).
#6 +1 Zaratoth (Level28) 21/03/2015 22:06
Το θέμα είναι ότι το multiplayer σε τίτλους τείνει να καταλλήξει μάστιγα ισάξια με DLC. Παράδειγμα η EA που πετάει multiplayer όπου βρει για να τσεπώσει από microtransactions. Προσωπικά προτιμώ οι εργατοώρες που θα αφιερώνονταν στο multi να πήγαιναν σε bug testing και γυάλισμα του υπόλοιπου τίτλου.
#7 +3 pro-patzis (Level20) 21/03/2015 23:14
Oπως ηδη επισημανατε,το να δινεις 60-70 εστω 50 € για εναν τιτλο 6-7-8 ωρων απλα δεν ειναι ικανοποιητικο για πολλους απο εμας.Αρα καπου πρεπει να δικαιολογηθουν αυτα τα χρηματα.Συμφωνω απολυτα με τον Μανο,ας εχουμε τις επιλογες κ οποιος θελει ας τις χρησιμοποιει.Τωρα οσο για το οτι 'θυσιαζεται' το single κομματι για το multiplayer δεν νομιζω οτι ισχυει.Αν το single ειναι για να ειναι οποιο κ οση διαρκεια να εχει,σε τι πειραζει το πειραζει το multi?δεν το εχω καταλαβει ποτε!!!Μην ξεχναμε οτι το multi mode εχει κ' επιλεον κερδη.Αρα οπως ειπατε πλεον multi+dlc=ΜΑΣΤΙΓΑ...
#8 +2 DoUzOs (Level27) 21/03/2015 23:57
Σίγουρα, το να κοστίζει ένα παιχνίδι 60 ευρώ και το genre του να υποστηρίζει, έστω και λίγο, κάποια modes στο multiplayer, καλό θα ήταν να τα έβαζαν. Όχι μόνο θα προσελκύσουν άτομα που τους αρέσουν τα multiplayer παιχνίδια (μιλάω εμπειρικά, διότι γνωρίζω φίλους που παίζουν multiplayer παιχνίδια και δεν ακουμπάνε το campaign), αλλά θα κρατήσουν τους παίκτες που, ενώ θα το παράταγαν το παιχνίδι (όπως ο φίλος takisant παραπάνω), θα κρατήσουν για κάμποσο καιρό ακόμα το παιχνίδι, μόνο και μόνο για να παίξουν online. Θα συμφωνήσω, όμως, και με τον Νικολή, διότι πιστεύω πως, αντί να βγάλουν κάποια multiplayer modes οι developers για ένα παιχνίδι αλλά αυτά να μην σχετίζονται καθόλου με το παιχνίδι ή να φαίνεται εξ αρχής (δύσκολο, μεν, αλλά μπορεί να γίνει) πως θα βγουν πατάτες, τότε καλύτερα να το παρατήσουν το multiplayer και να αφοσιωθούν εξ ολοκλήρου με το single-player, είτε κάνοντάς το καλύτερο, όπως διόρθωση κάποιων bugs και τελειοποίηση σημείων αλλά και επεκτείνοντας, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, τη διάρκεια του single-player. Όσον αφορά το άρθρο, ένα ακόμη ωραιότατο Editorial. GJ, Μάνο.
#9 +2 Zaratoth (Level28) 22/03/2015 02:13

Quoting pro-patzis:

Τωρα οσο για το οτι 'θυσιαζεται' το single κομματι για το multiplayer δεν νομιζω οτι ισχυει.Αν το single ειναι για να ειναι οποιο κ οση διαρκεια να εχει,σε τι πειραζει το πειραζει το multi?δεν το εχω καταλαβει ποτε!!!



Multiplayer = εργατοώρες. Αυτό σημαίνει πως είτε θα δώσεις το multiplayer κομμάτι σε άλλη εταιρεία (έχει γίνει στο παρελθόν, και η ποιότητα είναι ανάλογη της εταιρείας που το αναλαμβάνει, αλλά δεν είναι αυτή που διαφημίζεται για το παιχνίδι) ή θα αναλάβει η ίδια εταιρεία, αναλόνωντας προσωπικό, χρόνο και χρήμα σε αυτό το mode. Αν μου έλεγες τώρα πως "ο κόσμος θέλει multiplayer" και έβγαινε η CDProjekt και ανακοίνωνε πως θα βγάλει multiplayer στο Witcher 3 (RPG και καραμπινάτο ακραίο παράδειγμα), που θα έβρισκε τους πόρους αν το έκανε μόνη της; Προφανώς θα υπήρχε κόστος με λιγότερα side quests πιθανώς, μικρότερους χάρτες κλπ για να βγάλει και το multi μέσα στο χρονικό διάστημα μέχρι την τελική έκδοση του παιχνιδιού. Εκτός και αν φάει καθυστέρηση για να βρουν χρόνο για όλα, συν το περισσότερο bug testing που πρέπει να γίνει.

Τέλος, θα ήθελα να θίξω πως ένα co-op multi διαφέρει αρκετά και σε άποψη gameplay και λογικής από τα εξτρά online modes, deathmatch κλπ, καθώς συνήθως εκεί παίζεις την ίδια ιστορία και δεν υπάρχει ανάγκη από εξτρά δουλειά σε χάρτες, balance κλάσεων, όπλων κλπ, χωρίς πάντα όμως να ταιριάζει σε κάθε παιχνίδι.
#10 +1 Miatakias (Level16) 22/03/2015 13:30
εγω ειχα σταματησει για χρονια να παιζω video games και επεστρεψα οταν ειδα σε εναν φιλο μου καποια games σε online mode.. φυσικα ασχολουμαι μονο με online mode τωρα πια εκτος αν ειναι κανα παιχνιδι καθαρα για single (devil may cry , rayman legend ,ori and the blind forest) η εαν πρεπει να παιξω το single player για να ξεκλειδοσω καλουδια για το online multi...(πχ racing games etc)
Θελω αληθινους παικτες για εχθρους που σκευτονται εξυπνα οπως εσυ και οχι ηλιθια ΑΙ εχθρους και bots.. :P 8)
επιπλεον τo co-op σε campaign γινεται πολυ πιο ενφιαφερον (far cry series , pay day etc)
#11 +1 geololj (Level28) 22/03/2015 17:38
Συμφωνώ με το άρθρο. Από την στιγμή που ειδικά στα FPS το singleplayer διαρκεί λίγες ώρες και τα χρήματα που πρέπει να δαπανήσεις για έναν τίτλο είναι αρκετά, θα έπρεπε να υπάρχουν τρόποι ώστε να μπορείς να απολαμβάνεις το παιχνίδι για αρκετούς μήνες. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω co-op είτε μέσω PvP modes σε genres που ταιριάζει κάτι τέτοιο.

Αυτό που θέλω όμως να θίξω είναι η απουσία dedicated servers από τα games που διαθέτουν multiplayer. Δυστυχώς, έχει γίνει τάση να μην παρέχεται αυτή η δυνατότητα με αποτέλεσμα το multiplayer να έχει ημερομηνία λήξης. Το είδαμε πολλές φορές τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες να κλείνουν τους servers επειδή είναι ασύμφορο να τους συντηρούν.

Η λύση είναι η προσθήκη των dedicated servers ώστε να μπορούμε να στήσουμε οι ίδιοι server και να παίξουμε. Θεωρώ ότι είναι μέγα λάθος που δεν παρέχουν αυτή την δυνατότητα, αφού έτσι θα μπορούσαμε να παίζουμε για πολλά χρόνια τα αγαπημένα μας games, ακόμα και αν σταματούσαν την λειτουργία των official servers. Η παρουσία των dedicated servers είναι μονόδρομος και θα πρέπει επιτέλους όλες οι εταιρείες ανάπτυξης να το καταλάβουν. Αν δεν μπορούν να μας δώσουν αυτή την δυνατότητα από την αρχή, τουλάχιστον ας το κάνουν μέσω patch όταν είναι να κλείσουν τους official servers.
#12 +1 Big Boss (Level11) 23/03/2015 12:06
με βρίσκεις σύμφωνο για το αν είναι υποχρεωτικό το multiplayer! βεβαία δεν πρόκειται να σπαστώ (προσωπικά) αν ένα game δεν έχει υποστήριξη multiplayer αρκεί να έχει ένα καλό story και κάλο gameplay.Τώρα άμα μια εταιρεία παιχνιδιών ειναι μεγάλη δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα να φτιάξει ένα δεύτερο studio που να επικεντρώνετε στο κομμάτι "multyplayer"
#13 +1 Mystique (Level23) 23/03/2015 22:49
Σε πολλα παιχνιδια ειναι απαραιτητο το online κομματι τους γιατι χωρις αυτο φαινονται πολυ κενα. Το single κομματι ειναι ωραιο να εχει μεγαλη διαρκεια για να δικαιολογει την τιμη του και ευτυχως οι "μεγαλοι" developers προσεχουν ιδιαιτερα και το multiplayer κομματι για αυτους που τους αρεσει να το χρησιμοποιουν.