- Μόνιμες Στήλες
- Editorial
- Multiplayer mode: Αν δεν σου αρέσει μην το παίζεις
Multiplayer mode: Αν δεν σου αρέσει μην το παίζεις
HotMultiplayer mode: Αν δεν σου αρέσει μην το παίζεις
Πληροφορίες
Τα games οφείλουν να είναι ολοκληρωμένα.
Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά στα σημερινά video games που άρχισε να κάνει την εμφάνισή της στις αρχές της χιλιετίας. Αναφέρομαι στο online mode που αποτελεί πλέον στοιχείο της καθημερινότητας ενός gamer.
Τα σύγχρονα games διαθέτουν multiplayer mode κάτι που μία μερίδα χρηστών καταδικάζει σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι δύο πιο συνηθισμένες δικαιολογίες είναι το "Δεν ταιριάζει το multiplayer mode σε αυτό το genre" ή "Δεν θα προλάβουν να δώσουν βάση στο single-player mode". Θα αντικρούσω λοιπόν τα δύο παραπάνω στο σημερινό Editorial, ενώ θα παραθέσω κι ένα τρίτο επιχείρημα στο τέλος.
"Δεν ταιριάζει το multiplayer mode"
Υπάρχουν περιπτώσεις ορισμένων games τα οποία ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι θα μπορούσαν να έχουν multiplayer mode. Τέτοιες περιπτώσεις είναι για παράδειγμα τα Survival Horror ή ακόμα και ορισμένα Action-Adventures. Ποιος θα περίμενε multiplayer στο Assassin's Creed, το Mass Effect ή ακόμα και το The Last of Us; Κι όμως τα multiplayer modes σχεδιάζονται ώστε να προσφέρουν μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία σε όποιον αγοράζει ένα video game.
Το βασικότερο πρόβλημα δεν έχει να κάνει με το genre, αλλά με το ότι το multiplayer στα περισσότερα games τέτοιου είδους σχεδιάζεται "στο πόδι". Αρχικά πολλοί είχαν αντιδράσει για το multiplayer στο Assassin's Creed, όμως στην πορεία άρχισαν να το βρίσκουν διασκεδαστικό. Στο Mass Effect αντιθέτως απέτυχε. Οι λόγοι πολλοί. Κατά την άποψή μου, θα ήταν προτιμότερο αντί για τόσα modes οι παίκτες να έχουν την δυνατότητα για drop-in/drop-out Co-Op. To ίδιο ισχύει και για games όπως τα Resident Evil ή το The Last of Us. Γιατί να μην μπορείς να παίξεις το story με έναν φίλο σου (κι ας μην εμφανίζεται σε ορισμένα σημεία του σεναρίου). Το competitive εδώ δεν θα είχε τόσο αντίκρισμα, αλλά ένα Co-Op θα έπιανε τόπο.
Θυμίζω άλλωστε ότι μία μερίδα χρηστών αντέδρασε για την έλλειψη Co-Op στο Resident Evil. Αυτό που κάποτε κάποιοι καταδίκαζαν τώρα άρχισε να γίνεται...επιθυμητό μέρος ενός παιχνιδιού. Αυτό που θεωρώ αδιανόητο και που αδιαφορώ για το αν θα έχω αντιδράσεις στα σχόλια είναι η απουσία multiplayer από ορισμένα First-Person Shooters. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι story based. Όσο απίστευτο story κι αν έχουν, όταν ο gamer δίνει 60 ευρώ πρέπει να απαιτούμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Έτσι πάμε στην δεύτερη δικαιολογία.
"Δεν θα προλάβουν να δώσουν βάση στο single-player"
Τα games που έχουν multiplayer mode είναι συνήθως AAA titles. Στα indie games το ποσοστό των multiplayer είναι μικρότερο. AAA title σημαίνει κορυφαία production values και υψηλά μπάτζετ από τους publishers. Σημαίνει ότι θα πέσει χρήμα στο development, άρα μπορούμε να απαιτούμε και την ύπαρξη κάποιων servers.
Κλασικό παράδειγμα εδώ η σειρά BioShock. Ενώ το BioShock 2 διέθετε multiplayer, που εμένα προσωπικά μου άρεσε, το mode αυτό αφαιρέθηκε από το BioShock Infinite με στόχο να δοθεί "μεγαλύτερη βάση στο single-player".
Την στιγμή λοιπόν που τα Far Cry έχουν πάνω από 15 ώρες διάρκεια, άφθονες προαιρετικές αποστολές και κάμποσα multiplayer modes, η απουσία του multiplayer απ΄ το BioShock Infinite με ξένισε. Γιατί η Ubisoft να σκίζεται τέλος πάντων να βγάλει κάτι ολοκληρωμένο και να μην ισχύει το ίδιο σε games που έχουν ως βάση τους το story; Αν για το BioShock Infinite δούλευαν περισσότεροι developers και δεν επηρεαζόταν καθόλου η single-player εμπειρία, τότε το multiplayer θα μπορούσε να προστεθεί, έστω κι αν το παιχνίδι κυκλοφορούσε π.χ. ένα εξάμηνο μετά (έως ότου ενσωματωθεί στον αρχικό κώδικα).
Σε καμία περίπτωση ένα βαθύ σενάριο και μια εμπειρία διαρκείας στο campaign δεν θα καταστραφεί στην τελική βαθμολογία ενός review, αν το multiplayer αποδειχθεί μέτριο. Κλασική περίπτωση το The Last of Us με τα δύο -ψιλοαδιάφορα- multiplayer modes. Ίδρωσε το αυτί των reviewers; Ασφαλώς και όχι, αφού η εμπειρία του story ήταν δυνατή.
Πληρώνουμε για να έχουμε ένα πλήρες πακέτο
Το πρώτο και βασικότερο επιχείρημα του γιατί το multiplayer πρέπει να υπάρχει όπου "χωράει", το ανέφερα λίγο και στην αρχή του άρθρου. Δίνεις 60 ευρώ για ένα παιχνίδι; Αν το genre του σηκώνει multiplayer πρέπει να το έχεις. Την στιγμή που τα games σημειώνουν εκατομμύρια πωλήσεις, είναι αυτονόητο ότι μια ομάδα 100 ατόμων μπορεί εύκολα να επεκταθεί σε 130 και 140 αν χρειαστεί, προκειμένου να φέρει εις πέρας το έργο της στο ακέραιο.
Είτε πρόκειται για FPS, είτε για Third-Person Shooter ή ακόμα και σε ορισμένα Action games, το multiplayer οφείλει να υπάρχει, έστω υπό την μορφή Co-Op. Αν δεν σου αρέσει τότε μην το παίξεις. Μην γκρινιάζεις όμως για τον λόγο που το έβαλαν μέσα. Απλά θέλησαν να προσεγγίσουν το 10-20% που ενδεχομένως θα το ήθελε.
Δεν έχουμε καμία απαίτηση να μπει multiplayer σε games όπου δεν γίνεται, όπως για παράδειγμα στα Adventures. Ούτε ζητάμε από μια indie εταιρεία με 5 και 10 developers να εισάγει εξ αρχής multiplayer. Όταν όμως κάνει launch, φέρει πωλήσεις και μεγαλώσει, τότε αν π.χ. έχει δημιουργήσει ένα Platform, θα ήταν πολύ όμορφο να εισάγει μέσα κι ένα Co-Op. Να είστε βέβαιοι ότι το Community θα το εκτιμήσει.
Εν κατακλείδι, τα multiplayer modes βρίσκονται εκεί έξω για να προσφέρουν μια τελείως διαφορετική εμπειρία. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι gamers θέλουμε να τα δοκιμάζουμε όλα. Προσωπικά απολαμβάνω το να παίζω τόσο single-player, όσο και multiplayer games. Απ' την άλλη, το να ζητούν κάποιοι να μην προστεθεί multiplayer γιατί "μπορεί" να χαλάσει κάτι άλλο, το θεωρώ τελείως άτοπο την στιγμή που κανείς μας δεν βρίσκεται στα γραφεία της εκάστοτε εταιρείας, ούτε στον τραπεζικό λογαριασμό του publisher. Όπως και να έχει, η τελική επιλογή είναι πάντοτε στο χέρι του developer.
Comments
Multiplayer = εργατοώρες. Αυτό σημαίνει πως είτε θα δώσεις το multiplayer κομμάτι σε άλλη εταιρεία (έχει γίνει στο παρελθόν, και η ποιότητα είναι ανάλογη της εταιρείας που το αναλαμβάνει, αλλά δεν είναι αυτή που διαφημίζεται για το παιχνίδι) ή θα αναλάβει η ίδια εταιρεία, αναλόνωντας προσωπικό, χρόνο και χρήμα σε αυτό το mode. Αν μου έλεγες τώρα πως "ο κόσμος θέλει multiplayer" και έβγαινε η CDProjekt και ανακοίνωνε πως θα βγάλει multiplayer στο Witcher 3 (RPG και καραμπινάτο ακραίο παράδειγμα), που θα έβρισκε τους πόρους αν το έκανε μόνη της; Προφανώς θα υπήρχε κόστος με λιγότερα side quests πιθανώς, μικρότερους χάρτες κλπ για να βγάλει και το multi μέσα στο χρονικό διάστημα μέχρι την τελική έκδοση του παιχνιδιού. Εκτός και αν φάει καθυστέρηση για να βρουν χρόνο για όλα, συν το περισσότερο bug testing που πρέπει να γίνει.
Τέλος, θα ήθελα να θίξω πως ένα co-op multi διαφέρει αρκετά και σε άποψη gameplay και λογικής από τα εξτρά online modes, deathmatch κλπ, καθώς συνήθως εκεί παίζεις την ίδια ιστορία και δεν υπάρχει ανάγκη από εξτρά δουλειά σε χάρτες, balance κλάσεων, όπλων κλπ, χωρίς πάντα όμως να ταιριάζει σε κάθε παιχνίδι.
Θελω αληθινους παικτες για εχθρους που σκευτονται εξυπνα οπως εσυ και οχι ηλιθια ΑΙ εχθρους και bots..
επιπλεον τo co-op σε campaign γινεται πολυ πιο ενφιαφερον (far cry series , pay day etc)
Αυτό που θέλω όμως να θίξω είναι η απουσία dedicated servers από τα games που διαθέτουν multiplayer. Δυστυχώς, έχει γίνει τάση να μην παρέχεται αυτή η δυνατότητα με αποτέλεσμα το multiplayer να έχει ημερομηνία λήξης. Το είδαμε πολλές φορές τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες να κλείνουν τους servers επειδή είναι ασύμφορο να τους συντηρούν.
Η λύση είναι η προσθήκη των dedicated servers ώστε να μπορούμε να στήσουμε οι ίδιοι server και να παίξουμε. Θεωρώ ότι είναι μέγα λάθος που δεν παρέχουν αυτή την δυνατότητα, αφού έτσι θα μπορούσαμε να παίζουμε για πολλά χρόνια τα αγαπημένα μας games, ακόμα και αν σταματούσαν την λειτουργία των official servers. Η παρουσία των dedicated servers είναι μονόδρομος και θα πρέπει επιτέλους όλες οι εταιρείες ανάπτυξης να το καταλάβουν. Αν δεν μπορούν να μας δώσουν αυτή την δυνατότητα από την αρχή, τουλάχιστον ας το κάνουν μέσω patch όταν είναι να κλείσουν τους official servers.