Xbox 20/20 Μαΐου
HotXbox 20/20 Μαΐου
Πληροφορίες
H Microsoft σχολιάζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 23/4/20] Καθώς πλησιάζει ο Μάιος, οι fans του Xbox Series X αρχίζουν να αναρωτιούνται πότε θα ανακοινωθούν τα games που θα είναι διαθέσιμα για την επερχόμενη κονσόλα. Φαίνεται, λοιπόν, ότι η αναμονή δεν θα είναι και τόση μεγάλη.
Σε μία συζήτηση στο Twitter, ο επικεφαλής της Microsoft για το Xbox Phil Spencer απάντησε στο ερώτημα ενός fan σχετικά με τα σχέδια που ακολουθεί η ομάδα της κονσόλας για την ανακοίνωση των νέων παιχνιδιών που θα κυκλοφορήσουν για τη νέα γενιά. Η απάντηση του Phil Spencer ήταν γεμάτη αισιοδοξία και ενθουσιασμό, καθώς δήλωσε ότι η αποκάλυψη περισσότερων games για το Series X δεν είναι πολύ μακριά.
Συγκεκριμένα είπε: "Ξανακοίταξα τα σχέδια χθες για τη συνεχόμενη πληροφόρηση σας μέχρι την κυκλοφορία. Η ομάδα δουλεύει και προσαρμόζεται τέλεια. Δεν ήμουν ποτέ τόσο ενθουσιασμένος με τα σχέδια για το Xbox. Σας ακούσαμε, θέλετε διαφάνεια/ ειλικρίνεια. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο, δεν θα περιμένετε πολύ για το επόμενο βήμα (games)."
Reviewed plans yesterday for continued sharing through launch. Team is doing great work and adapting. I've never been more excited about Xbox plans. We've heard you, you want transparency/authenticity. We plan to keep showing that way, next step is not too much of a wait (games)
— Phil Spencer (@XboxP3) April 23, 2020
Σε αντίθεση με τη Sony και το PS5, η Microsoft έχει ήδη αρχίσει να ανακοινώνει κάποια από τα games που θα είναι διαθέσιμα για το Xbox Series X. To Halo Infinite της 343 Industries είναι ένα από αυτά και είχε αποκαλυφθεί ήδη από το 2018, αν και δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα κάποια gameplay βίντεο. Επιπλέον κατά τη διάρκεια του event The Game Awards η Microsoft ανακοίνωσε το Hellblade II: Senua’s Saga μαζί με την αποκάλυψη της κονσόλας. Επίσης, πρόσφατα ο Phil Spencer είπε ότι η Xbox Game Studios έχει πολλά παραπάνω projects από όσα χρειάζεται να ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες.
Φαίνεται ότι η αποκάλυψη όλων αυτών των games θα γίνει κατά τη διάρκεια του επερχόμενου digital event του Xbox. Μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί κάποια ημερομηνία για το πότε θα διεξαχθεί αυτό το event, όμως σύμφωνα με φήμες θα λάβει χώρα τον Μάιο.
[UPDATE: 1/5/20 - Έρχεται στις 7 Μαϊου] Η παρουσίαση των games του Xbox Series X θα γίνει στις 7 Μαϊου. Ανάμεσα στα νέα games θα είναι και το Assassin's Creed Valhalla, όπως ανακοίνωσε η Ubisoft Nordic.
[UPDATE 2: 5/5/20 - Στο επόμενο επεισόδιο θα αποκαλυφθεί το gameplay επερχόμενων τίτλων] Η Microsoft ετοιμάζεται για την παρουσίαση των games που θα δούμε στο Xbox Series X, συμπεριλαμβανομένου και του Assassin's Creed Valhalla, το οποίο αποκαλύφθηκε πρόσφατα.
Η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα βίντεο teaser για το επερχόμενο επεισόδιο Xbox Inside στις 7 Μαΐου στο οποίο ενδεχομένως να αποκαλύπτει το boot up της νέας κονσόλας. Πρόκειται για βίντεο 15 δευτερολέπτων και συμπεριλαμβάνει ένα animation και έναν ήχο που δεν έχουμε ακούσει ξανά.
Υπάρχει επίσης η αναγραφή "New Xbox Sound" όπως και το "Boot up new episode of Inside Xbox", τα οποία παραπέμπουν στο ενδεχόμενο να βλέπουμε και να ακούμε την αρχική οθόνη της νέας κονσόλας της Microsoft. To επόμενο επεισόδιο Xbox Inside θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 7 Μαίου και ώρα 6 μ.μ. με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι θα αποκαλυφθούνε gameplay τρέιλερ από τους επερχόμενους τίτλους της Xbox Games Studio. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιεί μηνιαία streams για να ενημερώνει, τα οποία ονόμασε Xbox 20/20.
[UPDATE 3: 6/5/20 - Η παρουσίαση Xbox 20/20 θα διαρκέσει λιγότερο από μία ώρα] Η πρώτη Xbox 20/20 του Inside Xbox θα διαρκέσει λιγότερο από μία ώρα. Ο υπεύθυνος του marketing της Xbox Aaron Greenberg επιβεβαίωσε τη διάρκεια του προγράμματος στο Twitter.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, η Microsoft θα παρουσιάσει gameplay βίντεο από games εξωτερικών συνεργατών στο Xbox Series X. Ένα από αυτά θα είναι και το Assassin’s Creed Valhalla της Ubisoft που αποτελεί και τον μοναδικό επιβεβαιωμένο τίτλο του Inside Xbox μέχρι στιγμής.
Common Qs: Thursday show will be under an hour. June news will be done differently than Inside Xbox show. July is the big Xbox Games Studios show, we will go around the world to see first looks & even new game announcements from those creative teams. Will answer more in replies. https://t.co/qMgwS0IRx7
— Aaron Greenberg (@aarongreenberg) May 5, 2020
Μετά από αυτή την παρουσίαση, η Microsoft θα ανακοινώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το Xbox Series X κατά τη διάρκεια του Xbox 20/20 Ιουνίου. Ο Aaron Greenberg δήλωσε ότι η παρουσίαση του Ιουνίου θα "πραγματοποιηθεί διαφορετικά" από την Inside Xbox του Μαΐου. Επιπλέον και η Microsoft δήλωσε πως δεν θα είναι όλες οι Xbox 20/20 σαν την επερχόμενη παρουσίαση.
Τον Ιούλιο η Microsoft θα διοργανώσει μία ακόμα Xbox 20/20 που θα εστιάσει περισσότερο στα games από την Xbox Game Studios. Σε αυτή την παρουσίαση θα δημοσιευθούν πληροφορίες σχετικά με τα games πάνω στα οποία δουλεύουν όλες οι εταιρείες ανάπτυξης της Microsoft παγκοσμίως και ταυτόχρονα θα παρουσιαστούν και μερικά καινούρια games. Τέλος, η Microsoft ανακοίνωσε ότι και τα 15 εσωτερικά στούντιό της δουλεύουν αυτή τη στιγμή πάνω σε games για το Xbox Series X.
Το Inside Xbox θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 7/5/20 στις 18:00.
[UPDATE 4: 7/5/20 - H Microsoft σχολιάζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X] Το Xbox Series X φαίνεται πως θα έχει μία ποικιλία σε χαρακτηριστικά που θα κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη και θα μετατρέπουν τη γενικότερη εμπειρία του gaming από αυτή που προσφέρουν οι τωρινές κονσόλες. Η νέα κονσόλα της Microsoft θα διαθέτει έναν πάρα πολύ γρήγορο SSD, έναν γρηγορότερο CPU και δυνατότερο graphic processor.
Ο υπεύθυνος για την σχεδίαση του προγράμματος της Xbox Jason Ronald μίλησε σήμερα κατά τη διάρκεια του Inside Xbox για τους λόγους που η αρχιτεκτονική Velocity για το Xbox Series X και η προηγμένη τεχνολογία του SSD του θα αποτελέσουν καινοτομία στον τομέα των games. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι: "Ο συγκεκριμένος SSD ξεκλειδώνει τεράστιες ευκαιρίες και πρόκειται να αποτελέσει μία καινούρια περιοχή για καινοτομίες." Στη συνέχεια, ο Ronald εξήγησε ότι έπρεπε να σκεφτούν από την αρχή την I/O (input- output) αρχιτεκτονική και υποδομή, δηλαδή το πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά η κονσόλα θα επεξεργάζεται δεδομένα και θα πραγματοποιεί εργασίες μεταξύ των διαφόρων εξαρτημάτων του. Για αυτό το λόγο και η αρχιτεκτονική Velocity αποτελεί το θεμέλιο για τις δυνατότητες του Xbox Series X.
Στον πυρήνα της κονσόλας θα υπάρχει ένας custom NVMe SSD που είναι ένα είδος πάρα πολύ γρήγορου σκληρού δίσκου που μόλις πρόσφατα μπήκε και στα PC τελευταίας τεχνολογίας. Αυτό από μόνο του θα επιτρέψει τις μικρότερες αναμονές στο loading και τις λιγότερες διακοπές όταν ένα παιχνίδι προσπαθεί να κάνει loading στοιχεία σε πραγματικό χρόνο. Ήταν γνωστό ότι θα ένας SSD θα υπήρχε στον πυρήνα του Xbox Series X, όμως πολλά άλλα στοιχεία όπως o Direct Storage API, το αποσυμπιεσμένο hardware, ο νέος CPU (AMD Zen 2) και το Ι/Ο σύστημα μαζί με το SSD είναι οι πυλώνες της αρχιτεκτονικής Velocity, η οποία θα οδηγήσει σε games που δεν δείχνουν απλά όμορφα.
Για να αποσαφηνιστεί το νόημα πίσω από όλη αυτή την ορολογία ο Ronald είπε τα εξής: "Ως ένας developer έχω πλέον πρόσβαση σε πολύ περισσότερη μνήμη από αυτή που υπάρχει στην πραγματικότητα μέσα στο κουτί. Νομίζω ότι αυτά είναι τα πράγματα που πραγματικά θα προκαλέσουν νέες gameplay εμπειρίες και νέους δρόμους όσον αφορά τη δημιουργία games που δεν έχετε ξαναδεί." Στη συνέχεια μιλώντας πάνω σε αυτά τα τεχνολογικά σχέδια είπε ότι: "Πολλά από τα games αυτής της γενιάς επικεντρώνονται στην πραγματικότητα περισσότερο στον CPU και στην Ι/Ο πλευρά. Οι σύγχρονες game engines και οι developers έχουν συνήθως τη δυνατότητα να κλιμακώνουν και να μειώνουν τον GPU, ειδικά όσον αφορά τα PC. Ωστόσο ο CPU και τα Ι/Ο συστήματα δεν μπορούν να αυξομειωθούν τόσο εύκολα. Όταν λοιπόν σχεδιάζουν τα games τους πολλές φορές πρέπει να δουλεύουν με βάση αυτούς τους περιορισμούς. Έχουμε λοιπόν επενδύσει πολύ στον CPU και στην Ι/Ο πλευρά, επιλέγοντας την αρχιτεκτονική CPU Zen 2. Πρόκειται για μία απόδοση του επεξεργαστή τέσσερις φορές πιο γρήγορη από εκείνη του Xbox One X."
Η εταιρεία ανάπτυξης του επερχόμενου Horror The Medium δήλωσε όσον αφορά αυτή τη νέα τεχνολογία ότι "θα είστε σε θέση να τερματίσετε το παιχνίδι χωρίς να δείτε ούτε μία οθόνη για loading". Ο SSD του Xbox Series X θα μπορεί να αποθηκεύει έως και 1ΤΒ. Δεδομένου ότι πρόκειται για έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο με βάση τα GB που χρειάζονται οι νέες κυκλοφορίες η Microsoft περιέγραψε στη συνέχεια πως η νέα κονσόλα της σκοπεύει να περιορίσει το μέγεθος που απαιτείται για την εγκατάσταση των games. Συγκεκριμένα ο Ronald είπε πως η αποσυμπίεση του hardware "θα επιτρέπει στα games να χρησιμοποιούν όσο λιγότερο αποθηκευτικό χώρο του SSD γίνεται ενώ ταυτόχρονα θα εξαλείφουν όλες τις δαπάνες του CPU που πολλές φορές συνδέονται με την αποσυμπίεση. Αυτό συμπεριλαμβάνει το BCPack, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να συμπιέζει τα δεδομένα κειμένου που συχνά αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του μεγέθους των games… θα βοηθήσει στην συμπίεση του πραγματικού μεγέθους των στοιχείων." Σε περίπτωση που δεν είναι αρκετό αυτό, ο μόνος τρόπος που μπορείτε να επεκτείνετε τον σκληρό δίσκο είναι αγοράζοντας ξεχωριστά τον 1ΤΒ SSD από την Seagate, ο οποίος δουλεύει χωρίς να προκαλεί απώλειες στην απόδοση.
Βέβαια, θα υπάρχουν και μικρότερα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά από το hardware όπως είναι το σύστημα για το Quick Resume. Η Microsoft είχε παρουσιάσει και προηγουμένως μία μικρή επίδειξη του Quick Resume εν δράσει μέσω ενός βίντεο. Στην ουσία αυτό που προσφέρει το Xbox Series X θα είναι να μπορείτε να σταματήσετε το παιχνίδι που παίζετε και να ξεκινήσετε ένα άλλο χωρίς να χάσετε τίποτα από την πρόοδό σας. Ο Jason Ronald δήλωσε τα εξής πάνω στη λειτουργία Quick Resume: "Μέσω του μοναδικού σχεδιασμού του λειτουργικού μας συστήματος και της αρχιτεκτονικής Xbox Velocity, μπορούμε να διατηρήσουμε την ολοκληρωμένη κατάσταση του παιχνιδιού όταν αλλάζετε σε έναν διαφορετικό τίτλο, ακόμα και όταν η κονσόλα κάνει reboot και αναβάθμιση συστήματος. Το σύστημα διατηρεί αρκετό χώρο για να αποθηκεύσει την πρόοδο πολλών games, δίνοντας στο παίκτη σχεδόν άμεση πρόσβαση."
Επιπλέον, όταν ο Ronald ρωτήθηκε για τα όρια του Quick Resume και πόσες προόδους από games μπορούν να διατηρηθούν για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα απάντησε: "Ο ακριβής αριθμός τίτλων ποικίλει ανάλογα με το μέγεθος του παιχνιδιού… αλλά έχουμε σχεδιάσει το σύστημα να είναι ικανό να υποστηρίξει πολλά games ταυτόχρονα."
Στην προσπάθεια να αποσαφηνιστεί πόσο θα μπορείτε να πιέσετε αυτή την τεχνολογία ο Ronald πρόσθεσε ότι "η αρχική ιδέα βασίστηκε στα δεδομένα που είχαμε από τους παίκτες, τα οποία δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης παίζει το περίπου τρία με τέσσερα games το μήνα. Θέλαμε λοιπόν, να σιγουρέψουμε ότι μπορούν οι παίκτες να επιστρέψουν σε αυτά τα games το συντομότερο δυνατό. Δεν υπάρχει ωστόσο υποχρεωτικά ένα όριο για τον αποθηκευτικό χώρο όσον αφορά τον αριθμό των games."
Τέλος, ένα από τα βασικά πράγματα που αλλάζει στη νέα γενιά Xbox είναι το dashboard. Αν και ο Ronald δεν μπήκε σε λεπτομέρειες για τη νέα εμφάνιση δήλωσε τα εξής: "Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τα τωρινά αποτελέσματα. Νομίζω επίσης ότι ένα πράγμα που κάνουμε είναι ότι δουλεύουμε πολύ για να προσαρμόσουμε την εμπειρία με βάση τα σχόλια που παίρνουμε από τους παίκτες μας." Επιπλέον πρόσθεσε ότι ταυτόχρονα με το καινούριο dashboard για το Xbox Series X θα υπάρχουν και αλλαγές και στο ήδη υπάρχον του Xbox One. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές του dashboard θα δημοσιευθούν το καλοκαίρι.
Δείτε τα νέα Combat Shooter Chorus και Horror The Medium που ανακοινώθηκαν στην παρουσίαση Xbox 20/20 του Μαΐου.
Διαβάστε περισσότερα για το Xbox Series X και συζητήστε για αυτό στο αντίστοιχο forum topic.