Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X

Hot
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X

H Microsoft σχολιάζει αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X. [UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση] Η Microsoft σε πρόσφατο blog post ανακοίνωσε αρκετά τεχνικά χαρακτηριστικά για το επερχόμενο Xbox Series X. Αρχικά, η Microsoft επιβεβαίωσε ότι η GPU του Xbox Series X θα στοχεύει τα 12 Tera-Flops υπολογιστικής ισχύς. Η GPU θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική της RDNA 2 της AMD και η CPU θα κατασκευαστεί με ZEN 2. Το Xbox Series X θα υποστηρίζει μέχρι και 120fps. Η Microsoft λέει ότι η GPU αυτή είναι δύο φορές πιο ισχυρή από αυτή του Xbox One X και οκτώ φορές πιο ισχυρή από το original Xbox One. Συγκριτικά με PC GPU, η GPU του Xbox Series X θα πλησιάζει την ισχύ μιας Nvidia RTX 2080 Super.

Όμως η Microsoft δεν βελτιώνει μόνο το hardware, αλλά και αναπτύσσει αρκετά το software, ώστε να δώσει στο Xbox Series X παραπάνω δύναμη και ταχύτητα. Το πρόσφατο post επιβεβαιώνει τόσο τα Variable Rate Shading (VRS) όσο και το hardware-accelerated DirectX ray tracing. Το VRS επιτρέπει στην GPU να εστιάζει στην επεξεργασία του αντικειμένου που απεικονίζεται εκείνη την στιγμή. Χάρις στην προσθήκη του SSD, το Xbox Series X θα σας επιτρέπει να έχετε πολλά games ανοιχτά ταυτόχρονα και να παίζετε όποιο από αυτά θέλετε.

Τα games επίσης θα έχουν καλύτερη ανταπόκριση, χάρις στο Dynamic Latency Input (DLI) της Microsoft, το οποίο περιορίζει το latency του ασύρματου χειριστηρίου. Αυτό βελτιώνεται περισσότερο και με την άφιξη του HDMI 2.1, το οποίο θα επιτρέπει τόσο το Auto Low Latency Mode (ALLM), όσο και το Variable Refresh Rate (VRR). Οι τεχνολογίες αυτές θα αφαιρέσουν το screen tearing και θα βεβαιώνουν ότι η τηλεόρασή σας θα βρίσκεται πάντα σε “game mode”, όταν είναι συνδεδεμένο το Xbox Series X.

Εκτός των hardware και software χαρακτηριστικών, το Xbox Series X θα χρησιμοποιεί το Smart Delivery service της Microsoft. Εν συντομία, αυτή η υπηρεσία θα παρέχει στους παίκτες την έκδοση του game που θα μπορεί να παίξει η κονσόλα τους. Για παράδειγμα, το Halo Infinite που θα κυκλοφορήσει για Xbox One μέχρι Xbox Series X, θα χρησιμοποιεί αυτή την υπηρεσία. Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να αγοράσετε μόνο ένα αντίτυπο του Halo Infinite και η κονσόλα σας αυτόματα θα κατεβάσει την έκδοση που είναι συμβατή με το σύστημά σας.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η υπηρεσία Xbox Game Pass θα συνεχιστεί και στο Xbox Series X. Τα μελλοντικά First-party games θα διατίθενται στην υπηρεσία με την κυκλοφορία τους, όπως για παράδειγμα το Halo Infinite. Όσον αφορά το backwards compatibility, η Microsoft επιβεβαίωσε ότι τα υπάρχοντα Xbox One, Xbox 360 και original Xbox games θα παίζουν ακόμα καλύτερα στο Xbox Series X.

Συνοπτικά τα χαρακτηριστικά του Xbox Series X είναι:
• GPU 12Tfops
• VRS
• DirectX Ray Tracing
• SSD
• Quick Resume
• DLI
• HDMI 2.1
• Υποστήριξη 120 fps
• Smart Delivery
• Backwards Compatibility έως και το original Xbox
• Xbox Game Pass

[UPDATE: 27/2/20 - Ανακοινώθηκε η νέα λειτουργία audio ray tracing] Η Microsoft αποκάλυψε μερικές νέες λειτουργίες που θα δούμε στην κονσόλα νέας γενιάς.

Σε podcast που δημοσιεύθηκε σήμερα από τον Larry “Major Nelson” Hryb, ο director του Xbox program management, Jason Ronald περιγράφει μια νέα λειτουργία που την χαρακτηρίζει ως audio ray tracing, η οποίο αναπτύχθηκε με σκοπό να βάζει τον παίκτη ακόμα περισσότερο μέσα στο περιβάλλον των games.

Ο ίδιος αναφέρει: “Με την εισαγωγή του ray tracing στο Xbox Series X, ανοίγει ο δρόμος για μία σειρά νέων δυνατοτήτων, είτε πρόκειται για καλύτερο φωτισμό, είτε για καλύτερες αντανακλάσεις είτε ακόμα και για audio ray tracing.” 

Τo Xbox Series X θα διαθέτει επίσης τη δυνατότητα επαναφοράς πολλαπλών διεργασιών από κατάσταση αδράνειας, σύμφωνα με τον Larry Hryb. Καθώς είναι παρόμοια με μία ήδη υπάρχουσα λειτουργία στο Xbox One, το Xbox Series X θα μπορεί να επιστρέψει στα games που βρίσκονται σε αδράνεια είτε όταν παίζετε κάποιο άλλο game, είτε όταν η κονσόλα βρίσκεται σε standby, είτε όταν έχετε κάνει επανεκκίνηση της κονσόλας. O Larry Hryb αναφέρει: “Έπρεπε να κάνω reboot γιατί είχα ένα νέο update και αφού έγινε η επανεκκίνηση επέστρεψα ακριβώς στο σημείο που είχα αφήσει το game.”

Η Microsoft δεν είναι η μόνη που προσπαθεί να φέρει βελτιώσεις σε διάφορα στοιχεία όπως ο ήχος και η ευκολία πρόσβασης. Η Sony έχει ήδη ανακοινώσει ότι το PlayStation 5 θα έχει 3D ήχο.

[UPDATE: 16/3/20 - Ανακοινώθηκαν αναλυτικά όλες οι τεχνικές προδιαγραφές] Η Microsoft αποκάλυψε όλες τις λεπτομέρειες και τα αναλυτικά specs του επερχόμενου Xbox Series X.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του καινούργιου Xbox Series X είναι τα εξής:

 

  • CPU: 8x Cores @ 3.8GHZ Custom Zen 2 CPU
  • GPU: 12 TFLOPS 52 CUS @ 1.825GHZ Custom RDNA 2 GPU
  • Memory: 16GB GDDR6
  • Memory Bandwidth: 10GB @ 560GB/s
    6GB @ 336GB/s
  • Internal Storage: 1TB Custom NVME SSD
  • I/O Throughput: 2.4GB/s (Raw)
    4.8GB/s (Compressed)
  • Expandable Storage: 1TB Expansion Card
  • External Storage: USB 3.2 External HDD
  • Optical Disc Drive: 4K UHD Blu-ray
  • Performance Target: 4K@60 FPS, Up to 120FPS

 

Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλες τις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και να τις συγκρίνετε με αυτές των προηγούμενων Xbox.

seriesx1

seriesx2

seriesx3

seriesx4

[UPDATE 2: 7/5/20 - H Microsoft σχολιάζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X] Το Xbox Series X φαίνεται πως θα έχει μία ποικιλία σε χαρακτηριστικά που θα κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη και θα μετατρέπουν τη γενικότερη εμπειρία του gaming από αυτή που προσφέρουν οι τωρινές κονσόλες. Η νέα κονσόλα της Microsoft θα διαθέτει έναν πάρα πολύ γρήγορο SSD, έναν γρηγορότερο CPU και δυνατότερο graphic processor.

Ο υπεύθυνος για την σχεδίαση του προγράμματος της Xbox Jason Ronald μίλησε σήμερα κατά τη διάρκεια του Inside Xbox για τους λόγους που η αρχιτεκτονική Velocity για το Xbox Series X και η προηγμένη τεχνολογία του SSD του θα αποτελέσουν καινοτομία στον τομέα των games. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι: "Ο συγκεκριμένος SSD ξεκλειδώνει τεράστιες ευκαιρίες και πρόκειται να αποτελέσει μία καινούρια περιοχή για καινοτομίες." Στη συνέχεια, ο Ronald εξήγησε ότι έπρεπε να σκεφτούν από την αρχή την I/O (input- output) αρχιτεκτονική και υποδομή, δηλαδή το πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά η κονσόλα θα επεξεργάζεται δεδομένα και θα πραγματοποιεί εργασίες μεταξύ των διαφόρων εξαρτημάτων του. Για αυτό το λόγο και η αρχιτεκτονική Velocity αποτελεί το θεμέλιο για τις δυνατότητες του Xbox Series X.

xbox series x ssd

Στον πυρήνα της κονσόλας θα υπάρχει ένας custom NVMe SSD που είναι ένα είδος πάρα πολύ γρήγορου σκληρού δίσκου που μόλις πρόσφατα μπήκε και στα PC τελευταίας τεχνολογίας. Αυτό από μόνο του θα επιτρέψει τις μικρότερες αναμονές στο loading και τις λιγότερες διακοπές όταν ένα παιχνίδι προσπαθεί να κάνει loading στοιχεία σε πραγματικό χρόνο. Ήταν γνωστό ότι θα ένας SSD θα υπήρχε στον πυρήνα του Xbox Series X, όμως πολλά άλλα στοιχεία όπως o Direct Storage API, το αποσυμπιεσμένο hardware, ο νέος CPU (AMD Zen 2) και το Ι/Ο σύστημα μαζί με το SSD είναι οι πυλώνες της αρχιτεκτονικής Velocity, η οποία θα οδηγήσει σε games που δεν δείχνουν απλά όμορφα.

Για να αποσαφηνιστεί το νόημα πίσω από όλη αυτή την ορολογία ο Ronald είπε τα εξής: "Ως ένας developer έχω πλέον πρόσβαση σε πολύ περισσότερη μνήμη από αυτή που υπάρχει στην πραγματικότητα μέσα στο κουτί. Νομίζω ότι αυτά είναι τα πράγματα που πραγματικά θα προκαλέσουν νέες gameplay εμπειρίες και νέους δρόμους όσον αφορά τη δημιουργία games που δεν έχετε ξαναδεί." Στη συνέχεια μιλώντας πάνω σε αυτά τα τεχνολογικά σχέδια είπε ότι: "Πολλά από τα games αυτής της γενιάς επικεντρώνονται στην πραγματικότητα περισσότερο στον CPU και στην Ι/Ο πλευρά. Οι σύγχρονες game engines και οι developers έχουν συνήθως τη δυνατότητα να κλιμακώνουν και να μειώνουν τον GPU, ειδικά όσον αφορά τα PC. Ωστόσο ο CPU και τα Ι/Ο συστήματα δεν μπορούν να αυξομειωθούν τόσο εύκολα. Όταν λοιπόν σχεδιάζουν τα games τους πολλές φορές πρέπει να δουλεύουν με βάση αυτούς τους περιορισμούς. Έχουμε λοιπόν επενδύσει πολύ στον CPU και στην Ι/Ο πλευρά, επιλέγοντας την αρχιτεκτονική CPU Zen 2. Πρόκειται για μία απόδοση του επεξεργαστή τέσσερις φορές πιο γρήγορη από εκείνη του Xbox One X."

xbox series x ssd external

Η εταιρεία ανάπτυξης του επερχόμενου Horror The Medium δήλωσε όσον αφορά αυτή τη νέα τεχνολογία ότι "θα είστε σε θέση να τερματίσετε το παιχνίδι χωρίς να δείτε ούτε μία οθόνη για loading". Ο SSD του Xbox Series X θα μπορεί να αποθηκεύει έως και 1ΤΒ. Δεδομένου ότι πρόκειται για έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο με βάση τα GB που χρειάζονται οι νέες κυκλοφορίες η Microsoft περιέγραψε στη συνέχεια πως η νέα κονσόλα της σκοπεύει να περιορίσει το μέγεθος που απαιτείται για την εγκατάσταση των games. Συγκεκριμένα ο Ronald είπε πως η αποσυμπίεση του hardware "θα επιτρέπει στα games να χρησιμοποιούν όσο λιγότερο αποθηκευτικό χώρο του SSD γίνεται ενώ ταυτόχρονα θα εξαλείφουν όλες τις δαπάνες του CPU που πολλές φορές συνδέονται με την αποσυμπίεση. Αυτό συμπεριλαμβάνει το BCPack, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να συμπιέζει τα δεδομένα κειμένου που συχνά αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του μεγέθους των games… θα βοηθήσει στην συμπίεση του πραγματικού μεγέθους των στοιχείων." Σε περίπτωση που δεν είναι αρκετό αυτό, ο μόνος τρόπος που μπορείτε να επεκτείνετε τον σκληρό δίσκο είναι αγοράζοντας ξεχωριστά τον 1ΤΒ SSD από την Seagate, ο οποίος δουλεύει χωρίς να προκαλεί απώλειες στην απόδοση.

Βέβαια, θα υπάρχουν και μικρότερα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά από το hardware όπως είναι το σύστημα για το Quick Resume. Η Microsoft είχε παρουσιάσει και προηγουμένως μία μικρή επίδειξη του Quick Resume εν δράσει μέσω ενός βίντεο. Στην ουσία αυτό που προσφέρει το Xbox Series X θα είναι να μπορείτε να σταματήσετε το παιχνίδι που παίζετε και να ξεκινήσετε ένα άλλο χωρίς να χάσετε τίποτα από την πρόοδό σας. Ο Jason Ronald δήλωσε τα εξής πάνω στη λειτουργία Quick Resume: "Μέσω του μοναδικού σχεδιασμού του λειτουργικού μας συστήματος και της αρχιτεκτονικής Xbox Velocity, μπορούμε να διατηρήσουμε την ολοκληρωμένη κατάσταση του παιχνιδιού όταν αλλάζετε σε έναν διαφορετικό τίτλο, ακόμα και όταν η κονσόλα κάνει reboot και αναβάθμιση συστήματος. Το σύστημα διατηρεί αρκετό χώρο για να αποθηκεύσει την πρόοδο πολλών games, δίνοντας στο παίκτη σχεδόν άμεση πρόσβαση."

Επιπλέον, όταν ο Ronald ρωτήθηκε για τα όρια του Quick Resume και πόσες προόδους από games μπορούν να διατηρηθούν για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα απάντησε: "Ο ακριβής αριθμός τίτλων ποικίλει ανάλογα με το μέγεθος του παιχνιδιού… αλλά έχουμε σχεδιάσει το σύστημα να είναι ικανό να υποστηρίξει πολλά games ταυτόχρονα."

Στην προσπάθεια να αποσαφηνιστεί πόσο θα μπορείτε να πιέσετε αυτή την τεχνολογία ο Ronald πρόσθεσε ότι "η αρχική ιδέα βασίστηκε στα δεδομένα που είχαμε από τους παίκτες, τα οποία δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης παίζει το περίπου τρία με τέσσερα games το μήνα. Θέλαμε λοιπόν, να σιγουρέψουμε ότι μπορούν οι παίκτες να επιστρέψουν σε αυτά τα games το συντομότερο δυνατό. Δεν υπάρχει ωστόσο υποχρεωτικά ένα όριο για τον αποθηκευτικό χώρο όσον αφορά τον αριθμό των games."

Τέλος, ένα από τα βασικά πράγματα που αλλάζει στη νέα γενιά Xbox είναι το dashboard. Αν και ο Ronald δεν μπήκε σε λεπτομέρειες για τη νέα εμφάνιση δήλωσε τα εξής: "Είμαστε πολύ χαρούμενοι  με τα τωρινά αποτελέσματα. Νομίζω επίσης ότι ένα πράγμα που κάνουμε είναι ότι δουλεύουμε πολύ για να προσαρμόσουμε την εμπειρία με βάση τα σχόλια που παίρνουμε από τους παίκτες μας." Επιπλέον πρόσθεσε ότι ταυτόχρονα με το καινούριο dashboard για το Xbox Series X θα υπάρχουν και αλλαγές και στο ήδη υπάρχον του Xbox One. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές του dashboard θα δημοσιευθούν το καλοκαίρι.

Το Xbox Series X θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο του 2020.

Διαβάστε περισσότερα για το Xbox Series X και συζητήστε για την επερχόμενη κονσόλα στο σχετικό forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Lotrecos (Level1) 16/03/2020 22:04
Όπως αναμενόταν,πολύ δυνατή η κονσόλα και πολύ θετικό το 1TB του ssd.
Το μεγάλο ερώτημα όμως παραμένει η αρχική τιμή εάν θα ξεπεράσει ή όχι τα 500ευρώ day one.