Xbox One X
HotXbox One X
Πληροφορίες
Βίντεο μεταφοράς δεδομένων απ' το Xbox One. [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 13/6/16] Η Microsoft ανακοίνωσε το Xbox One X κατά την διάρκεια της press conference που παραχώρησε στην E3 2016, τότε με την ονομασία Project Scorpio.
Πρόκειται ουσιαστικά για την νέα, αναβαθμισμένη κονσόλα Xbox One, η οποία θα διατεθεί στα τέλη του 2017. Η Microsoft ανέφερε ότι το Xbox One X θα είναι η ισχυρότερη κονσόλα που έχει δημιουργηθεί ποτέ. Με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν θα είναι ικανή να τρέξει τα games σε 4K ανάλυση στα 60fps, ενώ θα είναι συμβατή και με VR συσκευές (κατά πάσα πιθανότητα με το Oculus Rift). Φυσικά το Xbox One θα είναι συμβατό με όλα τα games, αλλά και όλα τα περιφερειακά του Xbox One. Στο παρακάτω βίντεο μάλιστα ανακοινώθηκε εμμέσως πλην σαφώς ότι το Project Scorpio θα είναι ικανό να τρέξει την VR έκδοση του Fallout 4.
Για την ώρα έχει ανακοινωθεί ότι η κονσόλα θα έχει ένα οχταπύρηνο επεξεργαστή και μια GPU με υπολογιστική δύναμη που αξίζει τα 6 teraflops. Αυτή την στιγμή η GPU του PS4 έχει 1.84 teraflops υπολογιστικής ισχύς, ενώ η αντίστοιχη του Xbox One αγγίζει τα 1.31 teraflops. Τουλάχιστον στα χαρτιά το Project Scorpio θα είναι δηλαδή 3-4 φορές πιο δυνατό από τα PS4 και Xbox One. Όσον αφορά το bandwidth της RAM, το Project Scorpio θα ξεπερνά τα 320GB/s, όταν στο PS4 έχουμε 176GB/s (140GB/s στην πράξη) και στο Xbox ΟNE 68.3GB/s (σε συνδυασμό με την 32MB SRAM της κονσόλας μπορεί να φτάσει τα 204GB/s).
[UPDATE: 19/9/16 - Native 4K ανάλυση στα games] Σύμφωνα με την γενική διευθύντρια της Microsoft Studios, Shannon Loftis, τα games του Project Scorpio θα τρέχουν σε native 4K ανάλυση και όχι με upscale. Αντίθετα, στο PS4 Pro που κυκλοφορεί τις ερχόμενες εβδομάδες τα περισσότερα games θα κάνουν upscale σε 4K ανάλυση (όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sony Andrew House) και απειροελάχιστα εξ αυτών θα τρέχουν σε native 4K. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Project Scorpio θα είναι ως γνωστόν ανώτερα από αυτά του PS4 Pro, με μία αντίστοιχη διαφορά και στην τιμή.
[UPDATE 2: 2/11/16 - Xbox 360 backwards compatibility] Το Project Scorpio θα υποστηρίζει backwards compatibility, σύμφωνα με τον Mike Ybarra, platform engineer της Microsoft. Η συγκεκριμένη δήλωση του Ybarra έγινε μέσω Twitter.
[UPDATE 3: 6/4/17 - Αποκαλύφθηκαν οι προδιαγραφές του] Η Microsoft ανακοίνωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox One X στην επίσημη παρουσίαση της κονσόλας:
Το Scorpio έτρεξε ένα Forza Motorsport demo στα 60 frames το δευτερόλεπτο και με 4K ανάλυση.
Αναλυτικά η κονσόλα θα περιλαμβάνει:
- CPU με 8 custom πυρήνες jaguar αρχιτεκτονικής ταχύτητας 2.3GHz, 4MB L2 Cache
- Κάρτα γραφικών με 40 customized compute units στα 1172MHz (4.6 φορές ισχυρότερη από αυτή του Xbox One)
- 1TB σκληρός δίσκος 2,5 ιντσών
- Μνήμη 12GB GDDR5 (8GB για Developers και 4GB για το λειτουργικό σύστημα)
- Memory bandwidth: 326GB/s
- Game DVR με 4K ανάλυση, 60 frames το δευτερόλεπτο και υποστήριξη HDR
- Optical drive με υποστήριξη 4K blu-ray
Ακολουθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox One προς σύγκριση:
- CPU με 8 πυρήνες στα 1,75GHz
- Κάρτα γραφικών με 12 compute units στα 853MHz
- Μνήμη 8GB DDR3 (68GB/s bandwidth) και 32MB ESRAM (204GB/s bandwidth)
Όλα τα games αναμένεται να τρέχουν σε 4K native ανάλυση και 60 frames (όσα το υποστηρίζουν), σε αντίθεση με το PS4 Pro, που διαθέτει ελάχιστα games σε 4K ανάλυση και τις περισσότερες φορές όχι native. Η Microsoft ανέφερε επίσης ότι τα games του Xbox One θα τρέχουν σε σταθερότερα fps στο Project Scorpio, ενώ είναι δυνατόν να υπάρξουν και βελτιώσεις στον οπτικό τομέα, πέρα από την αύξηση της ανάλυσης που θα δεχθούν πολλά games, μέσω ενός patch. Στην περίπτωση του Forza Motorsport 6, αναφέρεται ότι χρειάστηκαν μόλις δύο ημέρες για να ολοκληρωθεί το σχετικό patch που ανεβάζει την ανάλυση στα 4K.
Η Microsoft τηρεί την υπόσχεσή της για την διάθεση μιας κονσόλας με υπολογιστική ισχύ 6 teraflops (33% περισσότερη σε σχέση με το PS4 Pro). Αξίζει να σημειωθεί ότι το DirectX 12 είναι ενσωματωμένο απευθείας στην GPU, δίνοντας περισσότερες ανάσες στον επεξεργαστή. Σε ένα tech demo του Forza Motorsport 6, αναφέρεται ότι το δημοφιλές Racing τρέχει σε 4K ανάλυση στα 60fps με πραγματικά 4K textures, με την χρήση της κάρτας γραφικών να φτάνει μόλις τα 66.19%. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι οι επιδόσεις της νέας κονσόλας της Microsoft βρίσκονται αρκετά υψηλά, με την υπόσχεση της διάθεσης της δυνατότερης κονσόλας που έχει υπάρξει έως τώρα να ισχύει και στην πράξη.
[UPDATE 4: 12/4/17 - Φωτογραφία του dev kit] Ενώ δεν γνωρίζουμε ακόμη την τελική μορφή του Xbox One Scorpio, η Microsoft αποκάλυψε το development kit του. Πρόκειται για την έκδοση της κονσόλας που αποτέλλεται στους προγραμματιστές, ωστόσο θα μοιάζει αρκετά με την τελική έκδοσή της. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το dev kit θα έχει πιο δυνατή ισχύ από την τελική έκδοση του Scorpio που θα πωλείται στην αγορά.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του dev kit:
- 24GB DDR5 RAM (έναντι 12GB της αρχικής έκδοσης)
- Δύο σκληροί δίσκοι του 1TB (έναντι ενός της αρχικής έκδοσης)
- Κάρτα γραφικών με 44 CUs (compute units) αντί για 40.
- Το κουτί μοιάζει σαν ένα μεγαλύτερο Xbox One S με οθόνη OLED στο μπροστινό μέρος, η οποία εμφανίζει το πως αποδίδει η κονσόλα, όπως γίνεται για παράδειγμα με τον μετρητή των frames σε ένα PC.
Το development kit δίνεται σε προγραμματιστές και δεν πωλείται στα καταστήματα.
FreeSync και HDMI 2.1
To Project Scorpio θα υποστηρίζει την τεχνολογία της AMD FreeSync, η οποία θα εξαλείφθει το tearing και θα μειώνει το stutter όταν παίζετε games. Η κάρτα γραφικών της κονσόλας θα παράγει τα γραφικά με πιο σωστή ανανέωση των frames. Το εκάστοτε επόμενο frame θα προβάλλεται αμέσως μόλις η κάρτα γραφικών σταματήσει να το κάνει render. Με την υποστήριξη του FreeSync 2, θα υπάρξει παράλληλα πλήρης υποστήριξη και στο κομμάτι του HDR. Το tearing θα εξαλειφθεί ακόμα και στα games με v-sync ή frame rates κάτω από το 30 fps.
Επίσης, το Project Scorpio θα υποστηρίζει HDMI 2.1. Αν χρησιμοποιήσετε την κονσόλα με PC monitor που υποστηρίζει FreeSync over HDMI τότε τα αποτελέσματα θα είναι τα καλύτερα που έχετε δει.
[UPDATE 5: 3/5/17 - Βίντεο με το Project Scorpio dev kit] Ο Jez Corden, Senior Editor στο Windows Central, παρουσίασε μέσω Twitter το dev kit του Project Scorpio.
Όπως βλέπετε, το development kit θα έχει ένδειξη για τo frame rate. Δεν γνωρίζουμε ακόμη αν θα ισχύει κάτι τέτοιο και στην τελική έκδοση της κονσόλας.
Scorpio dev kit, kinda sexy no? #ProjectScorpio pic.twitter.com/o1FLT6Siv8
— Jez Corden (@JezCorden) May 3, 2017
[UPDATE 6: 14/5/17] Το Xbox One X development kit δεν θα δείχνει μόνο ένδειξη για τα frames κάθε παιχνιδιού, αλλά ορισμένες επιπλέον ενδείξεις. Η μπροστινή οθόνη της κονσόλας θα παρουσιάζει μεταξύ άλλων από τεχνικές πληροφορίες, μέχρι...δελφίνια να κολυμπάνε παρέα. Ο Jez Corden, Senior Editor στο Windows Central, συνεχίσει τα teaser, προσθέτοντας ότι η οθόνη θα είναι πλήρως προγραμματιζόμενη ως προς το τι θα δείχνει. Θα μπορείτε επίσης να αλλάζετε ακόμη και τα fonts της.
Δείτε το σχετικό βίντεο:
Scorpio XDK front panel does way more than just FPS count. Fully programmable. Watch dolphins on the back screen, etc. Really cool stuff. pic.twitter.com/AaV63fq9qr
— Jez (not a mimic) (@JezCorden) May 13, 2017
[UPDATE 7: 5/6/17 - Επίσημη παρουσίαση του dev kit] Η Microsoft προσπαθεί να μας ανοίξει την όρεξη για την νέα της κονσόλα, παρουσιάζοντας το dev kit του Project Scorpio μέσω ενός νέου βίντεο.
Δείτε το παρακάτω:
Ακόμη, Ο Mike Ybarra,platform engineer της Microsoft, δήλωσε μέσω Twitter ότι οι developers έχουν πλέον 9 GB GDDR5 RAM για χρήση στα games τους, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να φτιάξουν ακόμη πιο ισχυρές δημιουργίες από τεχνολογικής πλευράς. Η κονσόλα θυμίζουμε ότι έχει συνολικά 12GB RAM.
[UPDATE 8: 12/6/17 - Xbox One X] Η Microsoft ανακοίνωσε ότι η νέα της κονσόλα, που ήταν μέχρι πρότινος γνωστή ως Project Scorpio, θα ονομαστεί τελικά Xbox One X.
Θα κυκλοφορήσει στις 7 Νοεμβρίου και θα κοστίζει 499 ευρώ. Όσο για τις τεχνικές προδιαγραφές, θα διαθέτει oκταπύρηνη CPU AMD Jaguar στα 2.3Ghz, 6 Teraflops GPU στα 1,172Ghz, 12GB GDDR 5 RAM, 326GB/sec memory bandwidth, 1ΤΒ σκληρός δίσκος και 4K ανάλυση σε όλα τα games. Αυτά είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας κονσόλας της Microsoft.
[UPDATE 9: 21/10/17 - Νέο teaser τρέιλερ] Η Microsoft παρουσίασε ένα teaser trailer για το Xbox One X, εν όψει της κυκλοφορίας του στις 7 Νοεμβρίου.
Δείτε το παρακάτω:
[UPDATE 10: 22/10/17 - Δύο νέα teaser τρέιλερ] Η Microsoft κυκλοφόρησε δύο νέα τρέιλερ για το Xbox One X.
Δείτε τα παρακάτω:
[UPDATE 11: 23/10/17 - Τηλεοπτική διαφήμιση] Η Microsoft έδωσε στη δημοσιότητα την ολοκληρωμένη τηλεοπτική διαφήμιση που θα παίζει σε όλα τα κανάλια παγκοσμίως.
Δείτε την παρακάτω:
[UPDATE 12: 5/11/17 - Βίντεο μεταφοράς δεδομένων απ' το Xbox One] Η Microsoft κυκλοφόρησε ένα βίντεο στο οποίο ο Larry Hryb (Major Nelson), αναλύει πως θα μεταφέρετε τα δεδομένα σας από το Xbox One στο Xbox One X, αν σκέπτεστε να αγοράσετε την νέα 4K κονσόλα της Microsoft.
Δείτε όλα όσα συνέβησαν στην press conference της Microsoft στην E3. Για εκτενή συζήτηση γύρω από το Xbox One X, επισκεφθείτε το αντίστοιχο forum topic.
Comments
Και εγώ νομίζω ότι η τιμή θα κρίνει πολλά πράγματα. Θα πρέπει να δούμε και την τιμή διάθεσης του νέου PS4 πάντως. Έχουν περάσει πάντως πολλά χρόνια από τότε που είχαμε δει την Microsoft να έχει την πιο ισχυρή κονσόλα. Τόσο το PS4 , όσο και το PS3 είχαν πιο ισχυρό hardware από αυτό των Xbox One και Xbox 360. Θα πρέπει να πάμε πίσω στον χρόνο και συγκεκριμένα στο πρώτο Xbox, το οποίο ήταν πολύ πιο ισχυρό από τα PS2, Sega Dreamcast και Nintendo GameCube.
Θα δούμε μέχρι τότε τι μέλει γενέσθαι άλλα σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις του Phil Spencer , Xbox One, Xbox One S & project scorpio θα είναι συμβατά μεταξύ τους, οπότε όλα τα παιχνίδια θα παίζουν παντού, ίσως το πρώτο xbox να τα παίζει με downscale όπως τα πιο αδύναμα pc.
Ναι θα είναι πιο δυνατό, αλλά να έχει ενσωματωμένο τροφοδοτικό όπως το Xbox One S.... καημό το έχω!
Η ανακοίνωση του Scorpio δε μου προκαλεί έκπληξη. Όπως έχω πει πολλές φορές, οι MS και Sony δεν είχαν προβλέψει σωστά ώστε να είναι πιο δυνατές οι κονσόλες τους εξ αρχής για να μην χρειάζεται αυτό το refresh εν μέσω της 8ης γενιάς. Από την στιγμή πάντως που όλα τα games που θα κυκλοφορούν, θα μπορούν να παιχτούν και στο υπάρχουν Xbox One, δεν βρίσκω κάπου κακό στην απόφαση της MS. Ουσιαστικά, δε θα έχουμε να κάνουμε με downgraded games, τα games θα είναι όπως είναι και σήμερα. Θα μιλάμε για upgraded εκδόσεις για το Scorpio. Όπως περίπου συμβαίνει τόσα χρόνια στα PC δηλαδή. Θες να παίζεις σε high settings; Δίνεις 500-600 ευρώ και είσαι μια χαρά. Από την άλλη αν θες να παίζεις σε ultra settings, πας σε 1000+ ευρώ.
Όσον αφορά την τιμή, πιστεύω ότι θα κινηθεί μεταξύ 499€ και 599€. Έτσι κι αλλιώς, η Microsoft θα αγοράζει το SoC σε πολύ χαμηλότερη τιμή από ότι θα το πληρώναμε στη λιανική, το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα components. Εξάλλου, θα θέλει να το αγοράσουν όσοι περισσότεροι γίνεται ώστε να υπάρχουν οι απαραίτητες πωλήσεις και έτσι να ασχοληθούν περισσότερο οι developers ώστε να διαθέσουν τα games σε 4K.
Downgraded ακριβως δεν θα ειναι.Θα παραμεινουν οπως ειναι τα γραφικα στο απλο.Δεν θα τα χειροτερεψουν.Απλα αν θες να εχεις καλυτερα γραφικα αγοραζεις το scorpio.Οπως γινεται και με τα pc.Υπαρχουν τα budget και τα high end.Αναλογα με την τσεπη σου αγοραζεις.
Συμφωνώ με αυτό που λες αλλά δεν βρίσκω λόγο να γίνει όπως στα pc.Απλά θα αρχίσει να πέφτει η αγορά των κονσολών έτσι και θα γυρίσουμε όλοι στα pc διότι δεν θα μας συμφέρει.Επίσης θα αγοράζεις και μετά απο λίγο θα κυκλοφορεί κάτι νέο οπότε δεν θα ευχαριστιέσαι αυτό που έχεις ήδη .Ισχύει και για microsoft και για sony.Για ποιό λόγο να μην βγαίνει μια κονσόλα που να τα έχει όλα απλά.
Είναι κάπως πλεονασμός να παίρνεις επιπλέον πράγματα για κάτι που έχεις ήδη. Από το να αγοράζεις έναν υπολογιστή/κονσόλα, να προσθέτεις επιπλέον για να παίζει από άλλες συσκευές, μετά να προσθέτεις επιπλέον για να βελτιώσει τα γραφικά, μετά να ξαναπροσθέτεις συνέχεια για το ένα το άλλο-κάτι σαν τα DLC- γιατί να μην πάρεις κάτι έτοιμο εξαρχής;
Υ.Γ Μιλάμε για {{ high technology }} όχι μαλακίες.
Υ.Γ 2 Ε που σαι Spencer, κοίτα που τέλος το Xbox Scorpio θα κυκλοφορήσει κανονικά και το μόνο που θα έχετε να δείξετε στους gamers είναι τα 6 teraflops, και τα δελφίνια να κολυμπάνε παρέα στο development kit! Εκτός βέβαια αν η οθόνη θα υπάρχει και στο τελικό προϊόν οπότε οι gamers που θα το αγοράσουν θα έχουν τουλάχιστον να βλέπουν τα δελφίνια να κολυμπάνε μέχρι να αποφασίσετε να φτιάξετε παιχνίδια.