Mass Effect: Andromeda
HotMass Effect: Andromeda
Πληροφορίες
Ανακοινώθηκαν οι βελτιώσεις που θα φέρει το patch 1.05. [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 9/6/14 - E3 2014] H Bioware μας προσέφερε στην E3 μια πρώτη ματιά από το Mass Effect 4, το οποίο βρίσκεται υπό ανάπτυξη από το στούντιό της στο Montreal.
Το νέο game της σειράς θα διαδραματίζεται σε "μια νέα περιοχή του διαστήματος", αλλά σύμφωνα με τις concept art εικόνες παραμένουν εμφανή τα γνωστά στοιχεία. Στο βίντεο που παρακολουθήσαμε είδαμε έναν χαρακτήρα με κράνος και την γνωστή N7 στολή, όπως και έναν πολεμιστή krogan, αλλά και διάφορα περίεργα εξωγήινα τοπία, κάτι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα υπάρχει και εδώ το στοιχείο της εξερεύνησης.
Σύμφωνα με την Bioware: "Οι οπαδοί μας ζήτησαν πιο πολύ απ' όλα στο νέο Mass Effect να πάμε σε νέα μονοπάτια, να κινηθούμε μπροστά", κάτι που ίσως μαρτυρά κάτι εντελώς καινούριο σεναριακά σε σχέση με την πρώτη τριλογία.
[UPDATE: 28/7/14 - Η παρουσία του Mass Effect 4 στην Comic-Con] Η Bioware βρέθηκε στην Comic-Con στο Σαν Ντιέγκο και σε ένα πάνελ αφιερωμένο στο Mass Effect 4 ανέφερε ότι το... παντός καιρού όχημα Mako θα επιστρέψει στο νέο μέλος της επιτυχημένης RPG σειράς και μάλιστα θα δεχθεί βελτιώσεις στον χειρισμό του, ενώ θα επιδέχεται και customization μιας και "θα περάσετε αρκετό χρόνο μέσα στο Mako στο Mass Effect 4", όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο producer του παιχνιδιού Mike Gamble.
Η Bioware έδειξε και το customization της armor των θηλυκών και αρσενικών human χαρακτήρων. Τέλος, ένα ακόμα στοιχείο που αναφέρθηκε είναι το γεγονός ότι στο Mass Effect 4 δίνεται περισσότερη έμφαση στην εξερεύνηση. Σε συνάρτηση με την προσοχή που δίνεται στο Mako, φαίνεται πως θα μπορείτε να κάνετε περισσότερα πράγματα στους πλανήτες που θα επισκέπτεστε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η κλίμακα του κόσμου του παιχνιδιού θα είναι αρκετά μεγαλύτερη.
"Οι fans των Mass Effect θα εκπλαγούν όταν δουν πόσο μακριά θέλουμε να πάμε με το Mass Effect 4", είχε δηλώσει στην E3 2014 ο Gamble, ενώ χθες μέσω του λογαριασμού του στο Twitter δήλωσε ότι θα δοθεί περισσότερη προσοχή στο co-op παρά στο competitive multiplayer. Τέλος, επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ότι το επόμενο Mass Effect δε θα επικεντρώνεται στην ιστορία του Commander Shepard.
[UPDATE 2: 10/11/14] H BioWare ανακοίνωσε την ομάδα που θα δουλέψει για το Mass Effect 4. Στα ονόματα αυτά διακρίνεται ο Chris Schierf, σεναριογράφος του Halo 4, που θα ηγηθεί του σεναρίου στο sequel του παιχνιδιού!
Το υπόλοιπο team έχει τους Chris Wynn (Senior Development Director), Fabrice Condominas (παραγωγός κι απ' ότι φαίνεται με ελληνικές ρίζες), Ian Frazier (Lead Designer), Joel MacMillan (Art Director), Mac Walters (Creative Director), ενώ ο Mike Gamble επιστρέφει ως παραγωγός κι ο Yanick Roy ως Studio Director.
Βάση του development στο Mass Effect 4 θα είναι η έκδοση για PC. Το παιχνίδι θα περιλαμβάνει νέα races και νέους πλανήτες. Οι κεντρικοί πλανήτες κάθε φυλής θα είναι και οι πιο επικίνδυνοι. Όπως και στα προηγούμενα games, οι επιλογές σας θα έχουν αντίκτυπο στο gameplay.
Ακόμα δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με πιθανές ημερομηνίες κυκλοφορίας, format ή ακόμα και κάποιο επίσημο όνομα. Θυμίζουμε ότι το Mass Effect 4 θα αναπτυχθεί με βάση το δικό σας feedback, για αυτό το λόγο η Bioware έχει ετοιμάσει το σχετικό ερωτηματολόγιο.
[UPDATE 3: 9/2/15] Το Best Buy ανέβασε στο site του δύο καταχωρήσεις με τίτλο "Mass Effect" για το PS4 και το Xbox One.
Απ' τον τίτλο συμπεραίνουμε πως πρόκειται είτε για remaster, είτε για το Mass Effect 4. Εκτός κι αν πρόκειται απλά για λάθος του webmaster του site. Υπάρχει επίσης περίπτωση να μιλάμε και για next-gen τριλογία. Γεγονός είναι όμως ότι η BioWare δεν έχει ορίσει επίσημα το αν το επόμενο sequel θα ονομάζεται "Mass Effect 4" κάτι που μας κάνει ακόμη περισσότερο να αναρωτιόμαστε.
Ότι κι αν δούμε πάντως, ένα Mass Effect στις next-gen κονσόλες είναι σίγουρα καλοδεχούμενο.
[UPDATE 4: 15/6/15 - Mass Effect: Andromeda] Η παρουσίαση της EA στην E3 ξεκίνησε με τρέιλερ του Mass Effect: Andromeda.
Αυτή θα είναι τελικά η ονομασία του νέου Mass Effect που θα μας έρθει τον Δεκέμβριο του 2016.
[UPDATE 5: 18/8/15 - Επιστρέφει το παλιό σύστημα μάχης] Μάθαμε για το Mass Effect: Andromeda πρόσφατα, στην Ε3 που μας πέρασε. Από τότε, οι δηλώσεις των developers είναι ελάχιστες και οι λεπτομέρειες που έχουμε σχεδόν μηδαμινές. Παρόλα αυτά, μάθαμε πως το σενάριο θα διαδραματίζεται στον νέο γαλαξία με το όνομα Ανδρομέδα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν πρόκειται να δούμε τους ίδιους κύριους χαρακτήρες καθώς θα ήταν κάτι που δεν βγάζει νόημα για όσους γνωρίζουν τα βασικά από αστροφυσική. Επίσης, έγινε γνωστό πως το σύστημα μάχης θα θυμίζει Mass Effect 3 σε πολλά σημεία του αλλά δεν θα είναι ακριβώς το ίδιο.
[UPDATE 6: 8/11/15 - Teaser trailer με...Commander Shepard] Στο νέο τρέιλερ της BioWare βλέπουμε διάφορα βιντεοκλίπ της Nasa και στο τέλος πλάνα απ' την νέα έκδοση του παιχνιδιού.
Στο κλείσιμο του τρέιλερ, η γυναικεία φωνή δηλώνει ότι είναι η...Commander Shepard. Πρόκειται για την Jennifer Hale που είχε αναλάβει το voice acting της female Commander Shepard στα προηγούμενα Mass Effect. Άραγε θα έχουμε αποκλειστικά και μόνο γυναίκα πρωταγωνίστρια αντί για τον πασίγνωστο διοικητή John Shepard; Υπομονή έως ότου μαθευτούν περισσότερες πληροφορίες.
[UPDATE 7: 4/1/16 - Φεύγει από την Bioware ο Chriss Wynn] Ο Chriss Wynn, που είχε τον ρόλο του υπεύθυνου ανάπτυξης για το Mass Effect: Andromeda, δήλωσε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Twitter ότι φεύγει από την Bioware, χωρίς να γνωστοποιήσει τους λόγους.
Δήλωσε χαρακτηριστικά: “Με βαριά καρδιά θα ήθελα να σας πω ότι επιστρέφω στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και δε θα είμαι πλέον στην Bioware, ούτε στο τιμόνι της ανάπτυξης του Mass Effect: Andromeda. Η ομάδα του Andromeda είναι η πιο ταλαντούχα που έχω ποτέ εργαστεί. Θα είμαι κι εγώ πλέον μέλος του N7 community και θα περιμένω με τον ίδιο ενθουσιασμό την κυκλοφορία του Andromeda”.
Ο Wynn εργαζόταν στην Bioware από τον Ιούλιο του 2013, ενώ στο παρελθόν είχε σημαντικές θέσεις σε μεγάλες εταιρείες ανάπτυξης όπως τις Microsoft, EA και Epic Games.
[UPDATE 8: 2/3/16 - Καθυστερεί για το 2017] Η EA δήλωσε σε ένα meeting επενδυτών της ότι το Mass Effect: Andromeda θα κυκλοφορήσει το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Η προηγούμενη περίοδος κυκλοφορίας που γνωρίζαμε ήταν το 2016, ωστόσο τελικά υπάρχει παράταση, κάτι λογικό αν σκεφτούμε ότι ακόμη δεν έχει εμφανιστεί κάποιο gameplay video. Επίσης, φέτος το φθινόπωρο αναμένονται τα Titanfall 2 και Battlefield 5. Η EA δεν θα ήθελε να συμπέσουν τα games αυτά στην ίδια περίοδο, αλλά να έχει κάποια σημαντική κυκλοφορία και στις αρχές του επόμενου έτους.
Αναμένουμε να δούμε gameplay videos στη φετινή E3 τον Ιούνιο.
[UPDATE 9: 30/3/16 - Διαρροή νέων πληροφοριών για το σενάριο] Το επερχόμενο Mass Effect θα σχετίζεται με αποικισμό του γαλαξία της Ανδρομέδας.
Μέχρι στιγμής το μοναδικό που ξέρουμε για το σενάριο του Mass Effect: Andromeda είναι πως λαμβάνει χώρα σε νέο γαλαξία με νέους χαρακτήρες. Παρόλα αυτά διέρρευσαν στο NeoGaf screenshots από ερωτηματολόγια της EA τα οποία πιθανώς να περιέχουν καινούριες πληροφορίες.
Στην πρώτη ερώτηση του ερωτηματολογίου δίνεται μια σύντομη σύνοψη του παιχνιδιού. Σύμφωνα με την σύνοψη αυτή "To Mass Effect:Andromeda μεταφέρει τους παίκτες στον γαλαξία της Ανδρομέδας όπου και θα ηγηθούν της μάχης των ανθρώπων για μια νέα πατρίδα στο εχθρικό αυτό περιβάλλον -στο οποίο εμείς είμαστε οι εξωγήινοι- υπό την αντίσταση μιας ντόπιας φυλής. Ζήστε την ελευθερία της εξερεύνησης του γεμάτου πλανήτες open-world γαλαξία, γεμάτου πιθανές ανακαλύψεις. Αναλάβετε τον ρόλο του αρχηγού μια ομάδας εξερευνητών σε ένα γεμάτο ένταση third-person shooter με μεστό progression και customisation. Πρόκειται για το επόμενο κεφάλαιο της ανθρώπινης ιστορίας στο οποίο οι επιλογές σας θα καθορίσουν την επιβίωση μας στον γαλαξία της Ανδρομέδας."
Σε άλλο σημείο του ερωτηματολογίου αναφέρεται πως "Μια μεγάλη μάχη πρόκειται να λάβει χώρα, μια μάχη που σας περιμένει. Διαδραματίζεται σε έναν ολόκληρο γαλαξία γεμάτο άγνωστους πλανήτες και πλάσματα. Ετοιμάστε το όπλο σας γιατί η μάχη αυτή είναι μεγαλύτερη από ότι περιμένατε. Δεν είναι μόνο για την ζωή σας αλλά για την επιβίωση ολόκληρης της ανθρωπότητας."
Είναι αρκετά συχνό για εκδότριες εταιρίες να δημοσιεύουν τέτοιες πληροφορίες μέσω ερωτηματολογίων με σκοπό να στοχεύσουν πιο επιτυχώς το κοινό τους. Παρόλα αυτά μέχρι να υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση τα παραπάνω παραμένουν φήμες. Δείτε παρακάτω ιδίοις όμμασι τα screenshots του ερωτηματολογίου.
[UPDATE 10: 11/5/16 - Έρχεται αρχές του 2017] Σε ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση του επερχόμενου Mass Effect προέβη ο γενικός διευθυντής της BioWare, Aaryn Flynn, με ανάρτηση στο επίσημο site της σειράς.
Στην ανάρτηση αυτή επιβεβαίωσε πως το Mass Effect: Andromeda θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2017, γεγονός που θα απογοητεύσει όσους το περίμεναν μέσα στο 2016 αλλά και συνάδει με όσα ειπώθηκαν σε νωρίτερο meeting επενδυτών της EA. Επιπλέον δήλωσε πως θα αποκαλυφθούν πολλές νέες πληροφορίες για το παιχνίδι στο event της EA στην φετινή E3.
Ο λόγος που μας έδωσε για την καθυστέρηση της κυκλοφορίας έχει ως εξής "Καθώς παίζουμε το νέο Mass Effect, βλέπουμε πως το έχουμε κατευθύνει στην σωστή πορεία. Επίσης όμως βλέπουμε πως χρειαζόμαστε τον κατάλληλο χρόνο ώστε να βεβαιωθούμε πως θα παραδώσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτή είναι άλλωστε η δέσμευσή μας απέναντι σας. Για τον λόγο αυτό το Mass Effect: Andromeda θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2017."
Στην ίδια ανάρτηση δόθηκαν και κάποιες ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με το Mass Effect: Andromeda, όπως ότι θα παρέχει τον μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας στον παίκτη από όλα τα προηγούμενα της σειράς, πως αφήνεται ο γαλαξίας μας πίσω και η ιστορία εξελίσσεται στον αχαρτογράφητο γαλαξία της Ανδρομέδας και πως θα είναι το πρώτο Mass Effect για κονσόλες όγδοης γενιάς και το πρώτο που χρησιμοποιεί την μηχανή γραφικών Frostbite. Δεδομένου πως οι πληροφορίες αυτές ήταν ήδη πάνω κάτω γνωστές, αναμένουμε περισσότερα νέα στην Ε3.
[UPDATE 11: 12/6/16 - Gameplay trailer] Κατά την διάρκεια του EA Play 2016, δόθηκε στη δημοσιότητα το πρώτο gameplay τρέιλερ του επερχόμενου Mass Effect: Andromeda, το οποίο σύμφωνα με την EA θα σας δίνει περισσότερη ελευθερία στην εξερεύνηση. Ταυτόχρονα, αναφέρεται ότι μέσα από το επίσημο site του παιχνιδιού μπορείτε να δηλώσετε ενδιαφέρον για να “εξερευνήσετε πρώτοι το Mass Effect: Andromeda”, πιθανόν μέσω μιας beta.
[[UPDATE 12: 21/6/16 - Τα saves του Mass Effect 3 και η νέα πρωταγωνίστρια] Οι Aaryn Flynn και Mac Walters, διευθύνον σύμβουλος της Bioware και creative director των Mass Effect αντίστοιχα, δήλωσαν ότι το Andromeda δεν θα αναγνωρίζει τα saves από την τριλογία Mass Effect, οπότε ούτε και τα endings.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Bioware, το Andromeda θα παρουσιάζει μια καινούρια ιστορία, παρόλα αυτά ενδέχεται να βρείτε μπροστά σας αναφορές για ήδη γνωστούς χαρακτήρες, οι οποίοι έχουν αφήσει το στίγμα τους, καθώς το lore της τριλογίας δεν εγκαταλείπεται πλήρως. Ταυτόχρονα, αναφέρεται ότι τα γεγονότα του παιχνιδιού θα λαμβάνουν χώρα μετά τα αντίστοιχα του Mass Effect 3. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όνομα του νέου πρωταγωνιστή θα είναι Ryder και η default επιλογή αφορά έναν θηλυκό χαρακτήρα, αν και θα μπορείτε να επιλέξετε και αρσενικό.
Εάν ισχύει η φήμη, το Mass Effect: Andromeda θα κυκλοφορήσει στις 31 Μαρτίου 2017 για PC, PS4 και Xbox One.
[UPDATE 13: 8/9/16 - Στα 30 fps σε όλα τα PS4] Το Mass Effect: Andromeda θα τρέχει στα 30 frames το δευτερόλεπτο σε όλα τα PS4, ακόμα και στο PS4 Pro.
Την είδηση επιβεβαίωσε ο παραγωγός του παιχνιδιού Fabrice Condominas.
[UPDATE 14: 8/9/16 - Υποστήριξη male και female χαρακτήρα] Στο Mass Effect: Andromeda θα μπορείτε να φτιάξετε ανδρικό ή γυναικείο χαρακτήρα σύμφωνα με την BioWare.
Γεγονός είναι επίσης ότι οι δύο αυτές εκδοχές του πρωταγωνιστή θα συνυπάρχουν ταυτόχρονα στο ίδιο σενάριο. Για παράδειγμα, αν φτιάξετε male χαρακτήρα θα συναντήσετε την αντίστοιχη female commander σε κάποιο σημείο του σεναρίου. Ο/Η πρωταγωνιστής ονομάζεται Ryder. Ο λόγος είναι ότι οι πρωταγωνιστές είναι κατά βάση...αδέρφια!
Ο ήρωας που είδαμε στο πρώτο τρέιλερ του Mass Effect: Andromeda να φοράει την στολή N7 είναι ο πατέρας των δύο αδερφών που θα πρωταγωνιστήσουν. Στο μέλλον θα μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες για τα ονόματα και τις σχέσεις των μελών της οικογένειας.
[UPDATE 15: 12/9/16 - Νέα screenshots] Η EA BioWare δημοσίευσε πέντε νέα screenshots για το Mass Effect: Andromeda. Θα τα βρείτε στην gallery.
Εν τω μεταξύ στο Twitter account του παιχνιδιού υπάρχει teaser για την 7η Νοεμβρίου 2016, η οποια αναφέρεται ως "N7 Day".
[UPDATE 16: 1/11/16 - Νέο teaser trailer] Η BioWare δημοσίευσε ένα νέο teaser trailer για το Mass Effect: Andromeda.
Στο τρέιλερ γίνεται κατανοητό ότι θα αποκαλυφθούν περισσότερες πληροφορίες για το παιχνίδι στην N7 Day, δηλαδή στις 7 Νοεμβρίου. Δείτε το παρακάτω:
[UPDATE 17: 7/11/16 - PC Box Art και Deluxe Edition] Λίγο νωρίτερα από τις επίσημες ανακοινώσεις της EA (μιας και σήμερα είναι 7 Νοεμβρίου) διέρρευσαν εικόνες από το box art της PC έκδοσης του Mass Effect: Andromeda αλλά και της deluxe έκδοσης, χωρίς όμως να ξέρουμε το περιεχόμενό της. Παράλληλα διέρρευσε και η περιγραφή του παιχνιδιού η οποία μάλιστα αναφέρει πως θα περιέχει multiplayer 1 εως 4 ατόμων.
Δείτε επίσης το νέο τρέιλερ του Mass Effect: Andromeda. Θα μπορείτε να παίξετε ως Sarah Ryder ή Scott Ryder. Ο πατέρας σας θα είναι ο Alec Ryder και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το voice acting του θα αναλάβει ο Clancy Brown. Οι εξωγήινοι κόσμοι θα είναι περισσότεροι, ενώ την εμφάνισή τους θα κάνουν ακόμα και γιγάντια σκουλήκια (έμπνευση από το Dune άραγε;) Θα υπάρξει επίσης μια νέα φυλή, οι Khet.
Με αφορμή την συγκεκριμένη αποκάλυψη και τις φήμες που διαρρέυουν για τις συλλεκτικές εκδόσεις του Mass Effect: Andromeda, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πριν από λίγο μόλις έγιναν διαθέσιμα τα Mass Effect 2 και 3 στο πρόγραμμα backwards compatibility του Xbox One.
Έτος σεναρίου
Το Mass Effect: Andromeda θα διεξάγεται το 2185. Τότε θα είναι που ο χαρακτήρας σας θα βγει από τον γαλαξία Milky Way (που περιλαμβάνει και το ηλιακό μας σύστημα) για να μεταβεί σε ένα ταξίδι...600 ετών μετά στην Andromeda του 2785. Το συγκεκριμένο έτος ολοκληρώνονται τα γεγονότα του Mass Effect 2 και λαμβάνει χώρα το Lair of the Shadow Broker DLC.
Το 2186 έχουμε τα γεγονότα του Mass Effect 2: Arrival DLC, όπου η εξωγήινη φυλή των Reapers εισβάλει στον γαλαξία Milky Way και ξεκινά το Mass Effect 3. Πολύ απλά, το Mass Effect: Andromeda θα διεξάγεται ανάμεσα στα γεγονότα των Mass Effect 2 και Mass Effect 3. Οι ήρωες που θα πρωταγωνιστήσουν στο νέο Action RPG της EA δεν θα ζήσου ντην μεγάλη εισβολή των reapers.
Συνοψίζοντας και καθότι θα χρειαστεί να ταξιδέψετε 600 χρόνια μετά, οι κεντρικές αποστολές του Mass Effect: Andromeda θα διεξαχθούν το 2785. Θυμίζουμε ότι όταν αλλάζετε γαλαξία, η συσχέτιση χρόνου διαφέρει από τον γαλαξία στον οποίο βρισκόσασταν προηγουμένως. Για να κατανοήσετε καλύτερα το γεγονός αυτό δείτε οπωσδήποτε την ταινία Interstellar.
Loyalty missions
Το Mass Effect: Andromeda θα διεξάγεται σε έναν νέο γαλαξία με νέους ήρωες, ωστόσο θα δανειστεί στοιχεία από τα πρώτα τρία Mass Effect. Όπως για παράδειγμα τις loyalty αποστολές του Mass Effect 2. Αναλαμβάνοντας τέτοιες αποστολές θα έπρεπε να πάτε ταξίδι με τα μέλη του πληρώματός σας και να τους βοηθήσετε σε συγκεκριμένες αποστολές. Η διαδικασία αυτή σας βοηθούσε να τους μάθετε περισσότερο.
Στο Mass Effect 3 οι αποστολές αυτές κόπηκαν, ωστόσο θα επιστρέψουν στο Andromeda. Γενικά οι προαιρετικές αποστολές θα περιλαμβάνουν πέρα από loyalty missions και δραστηριότητες εξερεύνησης πλανητών. Κάποιες προαιρετικές αποστολές θα αφορούν ακόμα και την οικογένεια των Ryder. Ασφαλώς θα μπορείτε να ολοκληρώσετε όποια αποστολή θέλετε μετά το βασικό campaign.
[UPDATE 18: 8/11/16 - Skill trees και νέο σύστημα διαλόγων] Το Mass Effect: Andromeda θα έχει μια πληθώρα από αλλαγές στο gameplay οι οποίες έχουν να κάνουν με τα skill trees και τον τρόπο που διεξάγεται η μάχη. Για αρχή, το σύστημα των classes θα αφαιρεθεί και θα αντικατασταθεί με ένα skill tree από το οποίο μπορείτε να διαλέξετε τις δυνάμεις της Ryder. Μπορείτε να κάνετε specialize σε συγκεκριμένους τομείς και να ξεκλειδώσετε έτσι διάφορα bonus όπου με την σειρά τους θα σας δώσουν τους ανάλογους τίτλους. Φυσικά τα skills σας σε ορισμένα σημεία της ιστορίας θα μπορείτε να τα αλλάξετε έτσι ώστε να δοκιμάσετε και άλλα play styles. Το πρώτο βίντεο προσκαλεί τους πιθανούς εθελοντές για το Andromeda Initiative ενώ το δεύτερο είναι πιο επεξηγηματικό.
Νέα δυνατότητα είναι η χρήση melee όπλων και το σύστημα κάλυψης που θυμίζει The Last of Us. Επίσης, θα μπορέσετε να κάνετε hover πάνω από τους αντιπάλους και να ορμήσετε προς την πλευρά τους. Πέρα από την μάχη, το σύστημα διαλόγου του Andromeda φέρει πολλές αλλαγές. Οι ρομαντικοί διάλογοι αυξάνονταια κατακόρυφα και το θέμα είναι να δημιουργηθεί ρομαντική σχέση μεταξύ χαρακτηρών. Οι δύο squadmates σας ονομάζονται Peebee και Liam ενώ ο κύριος ανταγωνιστής μας ονομάζεται Kett. Επίσης θα μπορέσετε να "βολτάρετε" με το Nomad, το όχημά σας στους πλανήτες. Το παρακάτω βίντεο εξηγεί ακριβώς τι είναι το Andromeda Initiative και ότι οι επιλεγμένοι θα μπουν σε κρυόσταση για 600 χρόνια πριν τους ξυπνήσουν όταν φτάσουν στον γαλαξία της Ανδρομέδας. Πολλά διαστημόπλοια θα επισκεφθούν τον γαλαξία με δύο από αυτά να ονομάζονται Arc Hyperion και Nexus. Κάθε διαστημόλποιο θα έχει τον δικό του Pathfinder ο οποίος θα έχει τόσο πολεμικές γνώσεις όσο και επιστημονικές. Αποστολή είναι να βρεθεί νέο "σπίτι" ανάμεσα στους πλανήτες του Hellios Cluster. Παρακολουθήστε το βίντεο:
[UPDATE 19: 11/11/16 - Χωρίς class ο πρωταγωνιστής] Η BioWar ανακοίνωσε ότι ο πρωταγωνιστής (οποιοσδήποτε εκ των δύο Ryder) θα μπορεί να επιλέξει abilities από οποιοδήποτε class, ενώ άλλοι χαρακτήρες θα διατηρούν ένα συγκεκριμένο class.
Επίσης, το όχημα Nomad δεν θα έχει όπλα, απλά θα σας επιτρέπει να το οδηγάτε. Ο χειρισμός του πάντως, θα είναι καλύτερος από αυτόν του Mako. Επίσης, θα μπορείτε να scanάρετε αντικείμενα στο περιβάλλον με το gadget σας, να ανακαλύπτετε crafting blueprints και να αποκαλύπτετε εχθρούς που βρίσκονται κοντά.
[UPDATE 20: 15/11/16 - Νέο race] Το Mass Effect: Andromeda θα μας παρουσιάσει μια νέα φυλή, τους Kett, σύμφωνα με το GameInformer που έχει φιλοξενήσει το σχετικό βίντεο.
Μιας και δεν έχουμε ξαναδεί το συγκεκριμένο race, ενδέχεται να κατοικεί στο γαλαξία της Ανδρομέδας.
[UPDATE 21: 22/11/16 - Χωρίς loading screens στο αεροσκάφος] Το Mass Effect: Andromeda δεν θα έχει loading screens στο αεροσκάφος σας σε όλα τα σημεία. Θα μπορείτε δηλαδή να μιλήσετε με άλλους NPC ή να αλλάξετε δωμάτιο ελεύθερα χωρίς τον φόβο της καθυστέρησης.
Επίσης, θα μπορείτε να προσεδαφιστείτε σε διάφορα σημεία στους πλανήτες που θα επισκέπτεστε και όχι μονίμως σε ένα και μόνο σημείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πιλότος του αεροσκάφους σας δεν θα είναι ο Joker, αλλά ένας salarian. Η πλοήγηση στους πλανήτες θα γίνεται από την γνωστή υπερυψωμένη πλατφόρμα που υπάρχει μέσα στο αεροσκάφος σας.
[UPDATE 22: 24/11/16 - Oι μεγάλοι γίγαντες] Ο game director του Mass Effect: Andromeda, Mac Walters, δήλωσε για αρχή πως τα loyalty missions θα αποτελουν optional αποστολές αλλά δεν είναι και οι μοναδικές. Θα υπάρχουν πολλά περισσότερα να κάνει κανείς πέρα από το βασικό storyline. Συγκεκριμένα, στους περισσότερους πλανήτες θα υπάρχει μια εχθρική απειλή την οποία θα καταλαβαίνουν οι παίκτες αφού θα βλέπουν τις αντίστοιχες βάσεις. Για να μπείτε σε κάποια από αυτές τις βάσεις, θα παίρνει πολλή ώρα καθώς το μέγεθός τους και η δυσκολία που θα συναντήσετε τόσο σε εχθρούς, όσο και στους συναγερμούς που θα χτυπήσουν, θα προσφέρουν μία τελείως διαφορετική εμπειρία.
Τα γιγαντιαία bosses είναι άλλη μια δυσκολία που σας περιμένει στον κόσμο του Mass Effect: Andromeda. Κατά την περιήγησή σας στους πλανήτες, θα συναντήσετε τεράστια πλάσματα τα οποία φαίνονται...από μακριά πως δεν είναι στο επίπεδό σας. Αυτό είναι το κίνητρο που σας δίνει το παιχνίδι να ανεβείτε level και να επιστρέψετε για να τα βάλετε με τους γίγαντες. Σε διάφορα σημεία του χάρτη θα βρείτε αντικείμενα τα οποία γίνονται scan και αργότερα στέλενετε τις πληροφορίες που πήρατε στο αεροσκάφος σας έτσι ώστε να ξεκλειδώσετε crafting υλικά. Τέλος, θα βρείτε drop zones όπου εκεί μπορείτε να αλλάξετε γρήγορα και εύκολα το loadout σας χωρίς να επιστρέψετε στο διαστημόπλοιό σας αλλά και να κάνετε fast travel.
[UPDATE 23: Νέο 4k τρέιλερ με μπόλικο gameplay] Κατά την διάρκεια των The Game Awards 2016, η BioWare μας παρουσίασε ένα νέο τρέιλερ από το επερχομενο Mass Effect: Andromeda. Σε εντυπωσιακή 4k ανάλυση, μπορείτε να απολαύσετε στιγμές μάχης αλλά και διαλόγων.
[UPDATE 24: Δεν θα κυκλοφορήσει στο Nintendo Switch] Δύο εβδομάδες πριν την παρουσίαση του Nintendo Switch στο Τόκιο της Ιαπωνίας, ο Michael Gamble, παραγωγός του Mass Effect: Andromeda, δήλωσε ότι ο πολυαναμενόμενος τίτλος της BioWare δεν θα κυκλοφορήσει στο Nintendo Switch, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.
"Αν κυκλοφορήσει το Switch και όλος ο κόσμος θέλει να δει το Mass Effect: Andromeda στην κονσόλα που θα αγοράσει τότε ποιος ξέρει, δεν θα θέλαμε να κλείνουμε πόρτες έτσι απλά" κατέληξε ο Gamble. Όσο για τις τεχνικές διαφορές που θα έχει το παιχνίδι στο PS4 σε σχέση με το PS4 Pro, η BioWare θα ανακοινώσει περισσότερα μέσα στους πρώτους δύο μήνες της χρονιάς. Για το Project Scorpio ωστόσο δεν υπάρχουν προς το παρόν κάποια σχέδια.
[UPDATE 25: 6/1/17 - Siblings Rivalry τρέιλερ] Η Bioware έδωσε στη δημοσιότητα ένα περίεργο τρέιλερ που αφορά το Mass Effect: Andromeda.
Σε αυτό πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Tom Taylorson και Fryda Wolff που έχουν αναλάβει το voice acting για τους χαρακτήρες Scott και Sarah Ryder αντίστοιχα. Όπως θα δείτε στο βίντεο παρακάτω, οι Tom και Fryda μπαίνουν στο πετσί του ρόλου, δείχνοντας την αντιπαλότητά τους ως υποτιθέμενοι συγγενείς.
Το Mass Effect: Andromeda θα κυκλοφορήσει το αργότερο την Άνοιξη του 2017 για PC, PS4 και Xbox One. Δείτε τα μέχρι τώρα gameplay videos. Το σενάριό του θα διεξάγεται 600 χρόνια στο μέλλον.
[UPDATE 26: 16/1/17 - Καλύτερο το σεξ σύμφωνα με τον παραγωγό] Ο Mike Gamble, παραγωγός του Mass Effect: Andromeda, δήλωσε στο Twitter ότι "το σεξ στο Mass Effect: Andromeda θα είναι πολύ καλό και με πολλά άτομα".
Η σχετική ερώτηση έγινε από την Kristine Steimer, μία fan της σειράς, μέσω Twitter, που ρώτησε "Με πόσους θα μπορεί αν πάει ο χαρακτήρας της".
Για να δούμε λοιπόν αν οι ερωτικές σκηνές του Mass Effect: Andromeda θα είναι πιο τολμηρές και πικάντικες σε σχέση με τα προηγούμενα games της σειράς.
[UPDATE 27: 17/1/17 - Crafting system] Πλησιάζει η ημερομηνία κυκλοφορίας του Mass Effect: Andromeda και η BioWare συνεχώς δημοσιεύει πληροφορίες για το παιχνίδι στα μέσα κοινωνική δικτύωσης.
Οι τελευταίες πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν από τον Ian Frazier, lead designer του παιχνιδιού, στο twitter,μας ενημερώνουν ότι οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάζουν όπλα μέσω του crafting system που θα διαθέτει το παιχνίδι. Υπόψη ότι το σύστημα θα είναι διαφορετικό από το crafting system του Dragon Age Inguisition. Ο Frazier ανέφερε ορισμένες επιπλέον λεπτομέρειες για το crafting. Συγκεκριμένα, θα έχετε την δυνατότητα να ονομάσετε οποιοδήποτε όπλο στο παιχνίδι και μας έδωσε το παράδειγμα του Krogan-style hammer στο οποίο πρότεινε ως ονομασία το GRABTHAR’S HAMMER πράμα που έκανε τους fans να αναρωτιούνται άμα τα όπλα κοντινής απόστασης θα έχουν μια ξεχωριστή θέση στο οπλοστάσιο του χαρακτήρα.
Επιπλέον στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς υπήρχε η δυνατότητα να χειριστεί ο χαρακτήρας όπλα κοντινής απόστασης στο multiplayer, αλλά στο campaign υπήρχε μόνο η δυνατότητα επιλογής και χειρισμού ενός όπλου κοντινής απόστασης, του Omni Blade. Στο πολυαναμενόμενο Mass Effect: Andromeda, θα υπάρχει το όπλο Omni Blade και επίσης θα έχετε την δυνατότητα να το βελτιώσετε, ενώ για τα όπλα κοντινής απόστασης θα δίνονται και άλλες επιπρόσθετες δυνατότητες. Ακόμα ο game designer Justin Perez, σύμφωνα με δημοσίευσή του στο twitter, μας έδωσε κάποια παραδείγματα ονομασιών που έδωσε σε κάποια όπλα του παιχνιδιού. Ονόμασε ένα Assault-rifle Fast και ένα Sniper-rifle Furious.
[UPDATE 28: 26/1/17 - Cinematic trailer] Σήμερα παρουσιάστηκε νέο cinematic trailer για το Mass Effect: Andromeda.
Δείτε το παρακάτω καθώς θα πάρετε μια πρώτη γεύση από το voice acting του παιχνιδιού.
[UPDATE 29: 12/2/17 - Τέλος το Paragon/Renegade] Η BioWare ανακοίνωσε ότι το σύστημα Paragon/Renegade που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα από την σειρά δεν θα συνεχιστεί στο Mass Effect: Andromeda, όπως και τα εναλλακτικά φινάλε.
Την δήλωση έκανε ο Mac Walters, Creative Director της BioWare, ο οποίος πρόσθεσε ότι το σύστημα morality (ηθικού) θα είναι διαφορετικό. Δεν θα εξετάζεται πλέον το αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με κάποιον NPC χαρακτήρα, διότι έτσι θα είναι προφανές το που θα καταλήξετε (σε Paragon ή Renegade). Επίσης, το σύστημα αυτό προϋπήρχε στα τρία Mass Effect, στην περίοδο όπου πρωταγωνιστής ήταν ο John Shepard, σε αντίθεση με το Mass Effect: Andromeda.
Παράλληλα, η BioWare πρόσθεσε τέσσερις τόνους φωνής, με τους οποίους θα μπορείτε να μιλάτε στους διαλόγους σας, ώστε να εκφράζετε καλύτερα τα λεγόμενα του χαρακτήρα σας.
[UPDATE 30: 14/2/17 - Νέα screenshots] Ο γνωστός insider της βιομηχανίας των video games shinobi602 έδωσε στη δημοσιότητα μερικά νέα screenshots από το επερχόμενο Mass Effect Andromeda. Τα screenshots -στα οποία βλέπουμε κατά κύριο λόγο τους πρωταγωνιστές του παιχνιδιού- μπορείτε να τα δείτε στην gallery που ακολουθεί.
[UPDATE 31: 6/3/17 - EA και Origin Access στο campaing] H EA ανακοίνωσε πως το με EA και Origin Access θα έχετε τη δυνατότητα να παίξετε μέχρι και ένα συγκεκριμένο κομμάτι του campaign. Αν ολοκληρώσετε το συγκεκριμένο κομμάτι του campaign πριν σας τελειώσει το δεκάωρο trial τότε θα μπορείτε να το παίξετε ξανά και ξανά μέχρι να σας τελειώσει ο χρόνος. Aκόμα δεν γνωρίζουμε ποιο κομμάτι του campaign θα είναι playable στο trial. Τέλος, θα μπορείτε να παίξετε απεριόριστα το multiplayer του Mass Effect: Andromeda. Με την ολοκλήρωση multiplayer αποστολών θα κερδίζετε τα Pathfinder Rewards τα οποία αποτελούνται loot boxes.
Δείτε ακόμη το σημερινό τρέιλερ με ορισμένους από τους πλανήτες του παιχνιδιού:
[UPDATE 32: 10/3/17 - Launch τρέιλερ] Με την ευκαιρία της επικείμενης κυκλοφορίας του Mass Effect: Andromeda, η Bioware έδωσε στη δημοσιότητα το launch τρέιλερ του παιχνιδιού. Θυμίζουμε ότι οι κάτοχοι EA και Origin Access, θα μπορείτε να δοκιμάσετε δωρεάν για 10 ώρες το νέο διαστημικό έπος της Bioware.
Δείτε το παρακάτω:
[UPDATE 33: 13/3/17 - Πάνω από 1200 χαρακτήρες] O Mac Walters, βασικός συγγραφέας του Mass Effect: Andromeda, αποκάλυψε πως το παιχνίδι θα έχει πάνω από 1200 χαρακτήρες με τους οποίους θα μπορείτε να συνομιλήσετε. Το Mass Effect 3 είχε 670 χαρακτήρες και ο Walters αναφέρει πως οι επιλογές στους διάλογους θα έχουν το αθροιστικό μέγεθος του Mass Effect 2 και 3 και σαν να μην έφτανε αυτό, οι επιλογές σε κάθε συζήτηση θα είναι περισσότερες από αυτές που έχουμε δει στο παρελθόν.
[UPDATE 34: 17/3/17 - Νέο 4K τρέιλερ] Η Nvidia κυκλοφόρησε ένα νέο τρέιλερ για το Mass Effect: Andromeda με 4K ανάλυση. Σε αυτό φαίνεται η υποστήριξη HDR, ενώ οι developers της BioWare αναλύουν την τεχνολογία του παιχνιδιού.
Το Mass Effect: Andromeda υποστηρίζει την τεχνολογία Ansel της Nvidia, η οποία συνδυάζεται με την Frostbite engine στην προκειμένη περίπτωση, ώστε να παράγει το επιθυμητό αποτέλεσμα για την Καναδέζικη εταιρεία ανάπτυξης. Δείτε το σχετικό βίντεο:
[UPDATE 35: 30/3/17 - Επικείμενες βελτιώσεις] Μετά τα αρνητικά σχόλια που δέχθηκε το Mass Effect: Andromeda, η Bioware εξέδωσε ανακοίνωση μέσω του Twitter μέσω της οποίας υπόσχεται ότι σύντομα θα βελτιώσει το νεότερο μέρος της σειράς. Η εταιρεία ανάπτυξης έχει ήδη αναφέρει ότι θα προσθέσει επιπλέον επιλογές παραμετροποίησης στο character creation, ενώ θα προχωρήσει στην βελτίωση των animations και θα εξαλείψει τυχόν bugs. Στις 4 Απριλίου αναμένεται να δοθεί στη αναλυτική ανακοίνωση από την Bioware για το μέλλον του Andromeda.
Στη δήλωσή της ανέφερε μεταξύ άλλων: “Λάβαμε αρκετό feedback, το οποίο θεωρούμε σημαντικό για την εξέλιξη του παιχνιδιού. Η ομάδα μας ακούει το feedback σας και δουλεύει ασταμάτητα για να βρει λύσεις και να βελτιώσει το Mass Effect: Andromeda.”
[UPDATE 36: 4/4/17 - Patch 1.05] Όπως σας ενημερώσαμε πριν από λίγες ημέρες, η Bioware είχε υποσχεθεί να βελτιώσει αρκετούς τομείς του Mass Effect: Andromeda. Σήμερα η εταιρεία ανάπτυξης έδωσε στη δημοσιότητα τις βελτιώσεις που θα φέρει το patch 1.05, το οποίο θα γίνει διαθέσιμο την προσεχή Πέμπτη.
Επιγραμματικά:
- Βελτιώθηκε το lip sync και τα facial animations
- Θα μπορείτε να προσπεράσετε τα autopilot sequences στα ταξίδια σας στο galaxy map
- Διορθώθηκαν προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα saves
- Γίνονται αλλαγές που αφορούν το balancing στο single player και το multiplayer
Σε μελλοντικά patches αναμένονται περισσότερες επιλογές στο character creator, βελτιώσεις στα μαλλιά και την γενική εμφάνιση των χαρακτήρων, βελτιώσεις στα cinematics και στα animations και περισσότερες επιλογές... ρομάντζου για τον male Scott Ryder. Δείτε αναλυτικά τα patch notes μέσω του επίσημου blog.
Το Mass Effect: Andromeda κυκλοφορεί από τις 21 Μαρτίου 2017 για PC, PS4 και Xbox One.
Διαβάστε το review του Mass Effect: Andromeda από τον Μάνο Γρυπάρη και συζητήστε για αυτό στο σχετικό forum topic.
Comments
Αν και συνήθως τα βρίσκουμε στα games, εδώ θα διαφωνήσω. Είναι σαν να μου λες πως το Star Wars έπρεπε να μείνει μόνο στην πρώτη τριλογία και να μη βγει το expanded universe, σαν να έπρεπε να μείνει το Star Trek στο Original Series. Είναι ένας γιγάντιος γαλαξίας με πολλά πράγματα για ανακάλυψη και μπορεί να έχει ότι ιστορίες θες.
Στα του άρθρου, χαίρομαι ΑΠΕΙΡΑ που επιστρέφει το Μακο, το είχα λατρέψει στο 1 και μου έλλειψε στα υπόλοιπα. Ψιλοξενέρωσα βέβαια που μιλάμε για customization σε humans. Ήλπιζα ως θα μπορούσαμε να παίξουμε ως εξωγήινοι. Κρίμα και πάλι κρίμα. Τέλος, ακόμα να που κάτι πιο πρακτικό για το ΠΟΤΕ λαμβάνει χώρα η ιστορία. Πολύ μας το κρύβουν και φοβάμαι μήπως ακόμα ψάχνονται, που είναι κακό. Καλύτερα που δεν μας έδωσαν ημερομηνίες, γιατί σίγουρα θα έτρωγε καθυστέρηση.
Ο Shepard δεν είναι απαραίτητο ότι ζει για να ακούγεται η φωνή του (της στη συγκεκριμένη περίπτωση). Θα μπορούσε να είναι απλά ένα ηχογραφημένο μήνυμα ενός ήρωα της ανθρωπότητας για να εμπνεύσει τους υπόλοιπους, και για να προσφέρει ταυτόχρονα σε όλους εμάς τους φαν της πρώτης τριλογίας μία ακόμη νότα σύνδεσης με το παρελθόν και μία επιπλέον αίσθηση συνέχειας. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι ο Shepard δεν πεθαίνει σε όλα τα εναλλακτικά φινάλε της σειράς, καθώς στο ένα γίνεται (όπως και όλοι) μία μίξη ανθρώπινης και οργανικής μορφής ζωής, ενώ σε άλλο αφήνεται η υπόνοια πως μπορεί και να επέζησε αφού η ταμπέλα με το όνομά του δεν "κρεμιέται" στο Normandy ......
Επισης το γεγονος οτι δεν θα εχει πολλαπλα τελη,με βαζει σε σκεψεις.Ελπιζω να μην τους εχει πιεσει παλι η ΕΑ αλλα να το κανει απο μονη της η BioWare.
Είμαι πανέτοιμος σου λεω Το έχω παραγγείλει retail!