- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Gabe Newell: “Το επόμενο βήμα στον χειρισμό των games είναι με το μυαλό”
Gabe Newell: “Το επόμενο βήμα στον χειρισμό των games είναι με το μυαλό”
HotGabe Newell: “Το επόμενο βήμα στον χειρισμό των games είναι με το μυαλό”
Πληροφορίες
Ο επικεφαλής της Valve μίλησε για το μέλλον του gaming και το λογισμικό αλληλεπίδρασης εγκεφάλου και υπολογιστή.
Ο επικεφαλής της Valve, Gabe Newell, σε συνέντευξή του στο δίκτυο News One της Νέας Ζηλανδίας μίλησε για το λογισμικό αλληλεπίδρασης εγκεφάλου και υπολογιστή γνωστό ως BCI (Brain-Computer Interface) και το πώς αυτό θα αλλάξει το gaming στο μέλλον.
Σύμφωνα με τον Newell, εδώ και μερικά χρόνια η Valve μελετάει κι επεξεργάζεται την χρήση των BCI. Ο όρος περιγράφει ουσιαστικά τον σύνδεσμο ανάμεσα στο μυαλό ενός χρήστη και του υπολογιστή του, ο οποίος επιτρέπει στοιχεία από το ένα να επηρεάζουν το άλλο κι αντιστρόφως. Ίσως αυτό ακούγεται σαν κάτι βγαλμένο από το Cyberpunk 2077, αλλά δεν είναι. Τα BCI είναι πραγματικά και οι εφαρμογές που έχει κατά νου ο Newell μπορούν δυνητικά να αλλάξουν τον τρόπο που παίζουμε games κι αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο.
Προκειμένου να φέρει τα BCI στο ευρύ κοινό, η Valve αναπτύσει ήδη ένα open source λογισμικό BCI που θα επιτρέπει στους developers να δουν τι συμβαίνει μέσα στο κεφάλι ενός παίκτη ενώ αυτός παίζει. Στις περιπτώσεις αυτές, το BCI θα είναι ενσωματωμένο σε ένα VR headset. “Εργαζόμαστε πάνω σε ένα open-source project ώστε όλοι να έχουν τεχνολογίες ανάγνωσης [νοητικών σημάτων] σε υψηλή ανάλυση ενσωματωμένες στα headsets, σε διάφορα modalities” είπε ο Newell. Σε αναζήτηση αυτού, η Valve συνεργάζεται με την OpenBCI, μια εταιρεία που αναπτύσσει συγκεκριμένα λογισμικό BCI. Η εταιρεία πρόσφατα δημιούργησε ένα headset ονόματι Galea, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με VR headsets, μεταξύ των οποίων και το Index της Valve.
Με την χρήση ενός BCI headset, οι developers μπορούν να καταλάβουν εάν κάποιος παίκτης βαριέται, ενθουσιάζεται ή λυπάται. Οι ενδείξεις αυτές στην συνέχεια μεταφέρονται στον υπολογιστή, ο οποίος αλλάζει το παιχνίδι ανάλογα με το πώς νιώθει ο παίκτης. Ωστόσο, η επικοινωνία δεν είναι μονόδρομος. Ο Newell αναγνώρισε ότι τα BCI θα έχουν την δυνατότητα να εγγράφουν αντίστοιχα σινιάλα στο μυαλό των χρηστών. Αυτό στην ουσία θα κάνει τους παίκτες να βλέπουν και να νιώθουν αυτά που συμβαίνουν στα παιχνίδια τους, σε σύγκριση τουλάχιστον με αυτό που ο Newell ονόμασε “σάρκινα περιφερειακά”, δηλαδή τα μάτια και τα αυτιά τους.
“Έχετε συνηθίσει να αντιλαμβάνεστε τον κόσμο μέσα από τα μάτια, αλλά τα μάτια δημιουργήθηκαν από αυτόν τον μειοδότη που δεν ενδιαφερόταν για failure rates και RMAs. Και αν χαλάσει δεν υπάρχει τρόπος να το επιδιορθώσει κανείς αποτελεσματικά, το οποίο έχει απόλυτη λογική από εξελικτικής σκοπιάς, αλλά δεν αντανακλά καθόλου τις προτιμήσεις των καταναλωτών” ανέφερε ο ισχυρός άνδρας της Valve.
Με την χρήση των BCI, ο Newell πιστεύει ότι τα games μπορούν να χαρίσουν οπτικές εμπειρίες που θα φαίνονται ακόμη καλύτερες από την πραγματικότητα. “Ο πραγματικός κόσμος θα φαίνεται επίπεδος, άχρωμος, θολός σε σύγκριση με τις εμπειρίες που θα μπορεί κανείς να δημιουργήσει στα μυαλά του κόσμου” είπε. Κι αν αυτό μπορεί να ακούγεται κάπως ηθικά προβληματικό, τα BCI πάνε ακόμη παραπέρα όταν ο Newell περιγράφει το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αλλάξουν ανθρώπους.
Σύμφωνα με τον Newell, τα BCI θα επιτρέπουν να αλλάζετε τα ίδια σας τα συναισθήματα ή ακόμη και να ελέγχετε πόσες ώρες κοιμάστε το βράδυ. Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιηθούν για την καταστολή ορισμένων συναισθημάτων για θεραπευτικούς λόγους, αν κι όλα αυτά απέχουν ακόμη αρκετά. Ο Newell δεν σκοπεύει να αρχίσει να πουλάει BCI μέσω της Valve ακόμη, μιας και υπάρχει αρκετή ακόμη σχετική έρευνα επ’ αυτών που πρέπει να προηγηθεί.
Διαβάστε επίσης τις παλιότερες δηλώσεις του Newell για τα BCI ότι "Είμαστε πιο κοντά στο Matrix απ' ότι φαντάζεστε" και συζητήστε για το πιο πρόσφατο VR παιχνίδι της Valve, το Half-Life:Alyx, στο σχετικό forum topic.
Comments