- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: "Υπάρχει εθισμός στα video games, είναι ασθένεια και ονομάζεται gaming διαταραχή"
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: "Υπάρχει εθισμός στα video games, είναι ασθένεια και ονομάζεται gaming διαταραχή"
HotΠαγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: "Υπάρχει εθισμός στα video games, είναι ασθένεια και ονομάζεται gaming διαταραχή"
Πληροφορίες
Δημιουργήθηκε το πρώτο τεστ. [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 21/5/19] Την επόμενη εβδομάδα θα αποφασιστεί από μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αν ο εθισμός στα video games, θα πρέπει να αναγνωριστεί ως ασθένεια, ενώ παράλληλα οι επικεφαλής της βιομηχανίας του gaming υποστηρίζουν ότι πρέπει να διεξαχθούν περεταίρω έρευνες.
Μπορεί οι μεγάλες εταιρείες να προσπάθησαν να κρατήσουν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας μακριά από τα games αλλά πλέον έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία της ψηφοφορίας. Η ψηφοφορία θα παρθεί στην Γένοβα και το αποτέλεσμα της θα γνωστοποιηθεί αμέσως. Ο εθισμός έχει τα εξής τρία χαρακτηριστικά σύμφωνα με τους ειδικούς. Η συχνότητα, η διάρκεια και η ένταση όταν κάποιος παίζει games, ενώ παράλληλα αγνοεί τα ενδιαφέροντα του στην ζωή αλλά και τις καθημερινές δραστηριότητες του. Η συνεχής προσπάθεια να μένει κοντά στα games ακόμα και αν αυτό έχει συνέπειες για τον ίδιο, συνέπειες τις οποίες μπορεί να επιβάλει τρίτος ή ακόμα και η καθημερινότητα. Ο εθισμός από τα games θα συμπεριληφθεί στο ICD-11 με βάση πραγματικών στοιχείων από έρευνες. Οι μεγάλες εταιρείες υποστήριξαν ότι ο ίδιος εθισμός μπορεί να προέλθει και από την τηλεόραση, ενώ θεωρούν ότι πρέπει να ληφθούν περισσότερες έρευνες για να είναι σίγουροι για την απόφαση τους.
[UPDATE: 26/5/19 - Τα games είναι εθισμός και επίσημα] Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (World Health Organization) ανακοίνωσε ότι αναγνωρίζει και επίσημα ότι "Η gaming διαταραχή αποτελεί ασθένεια", όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά χθες 25/5, στο 72ο Παγκόσμιο Συνέδριο της Γενέβης στην Ελβετία.
Η συνθήκη ψηφίστηκε σε συνέχεια της ένταξης του όρου "Gaming διαταραχή" τον Ιούνιο του 2018 στο Εγχειρίδιο Ταξινόμησης Νόσων, επίσης χωρίς την παρουσίαση καμίας απόδειξης, απλά με την αιτιολογία της "σημαντικής εξασθένισης των προσωπικών, οικογενειακών, κοινωνικών, εκπαιδευτικών, επαγγελματικών ή άλλων τομέων λειτουργίας".
Ο όρος gaming διαταραχή ορίζεται από τρία πράγματα: Πρώτον όταν το άτομο δεν μπορεί να ελέγξει την ασχολία του με τα games, δεύτερον από άτομα που δίνουν προτεραιότητα στα games σε σχέση με άλλες καθημερινές δραστηριότητες και τρίτον την συνεχιζόμενη gaming δραστηριότητα που αγνοεί τις αρνητικές συνέπειες.
Ως απάντηση αυτού, οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας ανά τον κόσμο κάλεσαν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, να ανακαλέσει, καθώς "η ανακοίνωση αυτή δεν βασίζεται σε επαρκή στοιχεία", όπως ανακοίνωσαν ομόφωνα οι ομοσπονδίες Entertainment Software Association, The Association για την Μ. Βρετανία και Interactive Software Federation of Europe (ISFE) για την Ευρώπη. Τέλος, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η ανακοίνωση ήρθε χθες Σάββατο, παραμονή των ευρωεκλογών, προφανώς για να περάσει στα ψιλά γράμματα των ειδήσεων και να μην υπάρξουν έτσι αντιδράσεις.
[UPDATE 2: 1/6/19 - Δημιουργήθηκε το πρώτο τεστ] Ακαδημαϊκοί του Ηνωμένου Βασιλείου, της Κίνας και της Αυστραλίας δημιούργησαν το πρώτο ψυχολογικό τεστ που αφορά την gaming διαταραχή.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανέλαβε δράση ενάντια στον “εθισμό του gaming” δημιουργώντας το πρώτο επίσημο τεστ που ελέγχει αν κάποιος πάσχει από την λεγόμενη gaming διαταραχή. Το τεστ είναι πλέον διαθέσιμο για δοκιμή και περιγράφεται ως έρευνα που εξηγεί αν κάποιος έχει εθιστεί στο gaming. Διαρκεί περίπου 20 λεπτά για να ολοκληρωθεί και σε αυτό δίνεται ένα σκορ μέχρι το 20 που περιγράφει πόσο κοντά βρίσκεται κάποιος στον ολοκληρωτικό εθισμό. Ο Dr. Bruno Schivinski, εκλέκτορας του University of London δήλωσε: “Θέλουμε να αντιληφθούμε το σημείο στο οποίο το gaming γίνεται πρόβλημα υγείας και ποιοι παράγοντες συντελούν στην ανάπτυξη gaming διαταραχών, εξερευνώντας κοινωνικοδημογραφικές παραμέτρους και την προσωπικότητα. Ελπίζουμε πως θα υπάρξουν χιλιάδες συμμετέχοντες στην επόμενη φάση της έρευνας”.
Διαβάστε ακόμη για την δωρεά για την ημέρα ψυχικής υγείας που έκαναν οι developers του νέου Hellblade.
Συζητήστε περισσότερα σχετικά με την άποψη κάποιων μέσων ότι "τα games είναι εθισμός" στο παρακάτω forum topic.
Comments
Οτιδήποτε γίνεται σε υπερβολικό βαθμό αποτελεί ψυχική διαταραχή. Η γυμναστική είναι καλή αλλά αν γίνεται χωρίς έλεγχο καταστροφική. Πόσο υγιές είναι να κάθεται κάποιος πχ και να βλέπει anime 12-15 ώρες την ημέρα? Μάλλον δεν είναι. Το ίδιο ισχύει και στο game. Άτομα που παίζουν καθημερινά διψήφιο αριθμό ωρών έχουν θέμα. Άτομα που το επενδύουν ασταμάτητα σε μικροσυναλλαγές και lootboxes έχουν θέμα. Οι "καλλιτέχνες" που αναφέρεις δεν περνούσαν 12ώρα κάθε μέρα ανεξαιρέτως πάνω από έναν καμβά αλλά έκαναν το χόμπι την δουλεία τους και τις κοινωνικές τους σχέσεις. Αν καθόταν πάνω από έναν καμβά και μόνο αυτό δεν θα τους ήξερες για να τους φέρεις σαν παράδειγμα. Από κει και πέρα ο εθισμός είναι στο χέρι του καθενός αν θα τον κόψει η όχι. Όσοι "ηλίθιοι" καπνίζουν το κάνουν 100% συνειδητά. Πάντως πλέον περιμένω να βγει και αντίστοιχη διαταραχή για τους fans των anime η οποίοι είναι στην χείριστη μοίρα...