Φήμη: Η Google καθησύχαζε τους developers του Stadia πριν τους απολύσει
HotΦήμη: Η Google καθησύχαζε τους developers του Stadia πριν τους απολύσει
Πληροφορίες
Πέντε ημέρες πριν.
Σύμφωνα με νέα αναφορά από τον Nathan Grayson του Kotaku, μόλις πέντε ημέρες πριν από την αιφνιδιαστική ανακοίνωση της Google ότι εγκαταλείπει όλα της τα σχέδια για ανάπτυξη games από first party εταιρείες και αλλάζει το επιχειρηματικό της πλάνο για το Stadia, ο επικεφαλής του εγχειρήματος Phil Harrison καθησύχαζε τις εσωτερικές ομάδες ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Πριν από δύο εβδομάδες, η Google έκλεισε όλες τις θυγατρικές εταιρείες ανάπτυξης games για το Stadia και απέλυσε την επικεφαλής τους, Jade Raymond. Οι απώλειες θέσεων εργασίας εκτιμώνται ότι κυμαίνονται γύρω στις 150. Ωστόσο στις 27 Ιανουαρίου ο Harrison είχε κοινοποιήσει ένα email, μέρος του οποίου ανέφερε ότι: “Η Stadia Games & Entertainment έχει κάνει μεγάλη πρόοδο στο να φτιάξει μια πολυποίκιλη και ταλαντούχα ομάδα και να εξασφαλίσει μία σειρά από δυνατά exclusive games για το Stadia. Θα οριστικοποιήσουμε το ενημερωτικό φυλλάδιο των επενδυτών μας σύντομα, το οποίο στη συνέχεια θα επηρεάσει την στρατηγική της SG&E.”
Πέντε ημέρες μετά από το παραπάνω email, o Harrison θα ανακοίνωνε τα νέα: “Με δεδομένη την εστίασή μας στο να χτίσουμε πάνω στην αποδεδειγμένη τεχνολογία του Stadia καθώς και το να εμβαθύνουμε τις επιχειρηματικές μας συνεργασίες, αποφασίσαμε ότι δεν θα επενδύσουμε περεταίρω στο να φέρουμε αποκλειστικό περιεχόμενο από την εσωτερική μας εταιρεία ανάπτυξης SG&E, πέρα από κάποια games που έχουν προγραμματιστεί για το εγγύς μέλλον.”
Οι developers έμαθαν αυτά τα νέα λίγο πριν την δημόσια ανακοίνωση της 1ης Φεβρουαρίου, ωστόσο δεν είχαν την δυνατότητα να υποβάλλουν ερωτήσεις στον Harrison έως τις 4 Φεβρουαρίου, στα πλαίσια ενός conference call. Στα πλαίσια του σχετικού Q&A, ο Harrison βρέθηκε άμεσα αντιμέτωπος με ερωτήσεις σχετικά με το προηγούμενο καθησυχαστικό εσωτερικό email του και, σύμφωνα με πολλαπλές πηγές, δήλωσε ότι μετανιώνει για αυτό και παραδέχτηκε ότι “γνωρίζαμε”.
Ο Phil Harrison δεν βγαίνει από όλο αυτό ατσαλάκωτος. Ωστόσο η αποτυχία αυτής της έκδοσης του Stadia και της απόφασης της Alphabet να κόψει επαφές με τις first party εταιρείες ανάπτυξής της δύσκολα μπορούν να αποδοθούν σε ένα μόνο άτομο. Το πλάνο που ανακοινώθηκε δημόσια για το μέλλον του Stadia είναι ότι η πλατφόρμα θα συνεχίσει να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, προσφέροντας τόσο μια δωρεάν βασική υπηρεσία όσο και την συνδρομητική Stadia Pro, αλλά η έμφαση στο εξής θα είναι στην υποβοήθηση εξωτερικών developers και publishers προκειμένου να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία.
Ομοίως με τις προσπάθειες της Amazon να μπει στον χώρο των games, οι εξελίξεις γύρω από το Stadia θεωρούνται μια αντίστοιχη περίπτωση όπου γίγαντες με λίγη εμπειρία στο gaming προσπαθούν να φτιάξουν εσωτερικές εταιρείες ανάπτυξης που θα μπορούν να αναπτύξουν games κορυφαίας ποιότητας (τα λεγόμενα ΑΑΑ games) με μηδενικό προηγούμενο. Μέχρι στιγμής τα πράγματα δεν έχουν εξελιχθεί θετικά και αυτό εν προκειμένω κοστίζει κυρίως στους developers που πίστεψαν στην αφοσίωση της Google στο Stadia και σε λιγότερο από δύο χρόνια αργότερα βρίσκονται άνεργοι.
Ο Harrison έγραφε την 1η Φεβρουαρίου: “Είμαστε αφοσιωμένοι στο μέλλον του cloud gaming και θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί για να ωθήσουμε αυτήν την βιομηχανία προς τα εμπρός”. Μετά από τις παραπάνω πληροφορίες ωστόσο, πολλοί αμφισβητούν την ειλικρίνεια των λόγων του και σχολιάζουν ότι μπορεί σύντομα να γράψει κάτι διαφορετικό.
Διαβάστε επίσης για την χαμηλή προμήθεια που δίνει η Google σε developers και συζητήστε για την υπηρεσία Google Stadia στο παρακάτω forum topic.
Comments