- Ειδήσεις
- Software
- Η Google έκλεισε τις εταιρείες ανάπτυξης του Google Stadia και απέλυσε Jade Raymond και John Justice
Η Google έκλεισε τις εταιρείες ανάπτυξης του Google Stadia και απέλυσε Jade Raymond και John Justice
HotΗ Google έκλεισε τις εταιρείες ανάπτυξης του Google Stadia και απέλυσε Jade Raymond και John Justice
Πληροφορίες
Ο επικεφαλής παραγωγής είναι παρελθόν. [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 2/2/21] Η Google ανακοίνωσε ότι κλείνει δύο εταιρείες ανάπτυξης για το Google Stadia. Οι περισσότεροι από τους 150 εργαζόμενους θα μείνουν άνεργοι, μεταξύ αυτών και η Jade Raymond, παραγωγός των δύο πρώτων Assassin's Creed και του Watch Dogs.
Η Jade Raymond δεν έχει ολοκληρώσει project για δεύτερη συνεχόμενη φορά, αφού έφυγε το 2018 από την EA Motive και από το 2019 εργαζόταν στη Google για το Stadia. Μάλιστα, η Raymond ήταν αντιπρόεδρος της Google και επικεφαλής των Google Studios, Stadia Games and Entertainment, μέσω των οποίων είχε σκοπό να δημιουργήσει exclusives για το Stadia. Η Raymond αποτελεί ολοκληρωτικά παρελθόν από την Google, η οποία την ευχαρίστησε για την προσφορά της και της ευχήθηκε καλή επιτυχία για το μέλλον.
Το Stadia λογικά δεν έχει φτάσει την απήχηση που θα περίμενε η Google ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτήσει περαιτέρω ενέργειες. Η Google, μέσω του Phil Harrison, ανακοίνωσε ότι η streaming πλατφόρμα της σταματάει πλέον την ανάπτυξη των games. Θα εστιάσει πλέον μόνο στην τεχνολογία του Stadia. Ορισμένα από τα στελέχη των gaming εταιρειών θα μετακινηθούν σε νέες θέσεις, εντός της Google.
Ένας από τους απολυμένους developers δήλωσε στο Kotaku (το οποίο έχει πάρει τελευταία εργολαβία τις απολύσεις, μαζί με το Bloomberg): "Η Google είναι ένα κακό μέρος για να αναπτύσσεις games. Φαντάσου το σαν το Amazon, αλλά χωρίς resources".
Οι πλατφόρμες Stadia και Stadia Pro θα παραμείνουν σε λειτουργία και οι υπηρεσίες θα βασίζονται πλέον μόνο σε τρίτες εταιρείες. Η Google συνεχίζει να δηλώνει "αφοσιωμένη στο cloud gaming και το 2021 θα συνεχίσουμε να βοηθάμε τους developers και τους publishers να κυκλοφορήσουν τα games τους στην πλατφόρμα μας".
Οι λόγοι αποτυχίας του Google Stadia; Πολλοί. Καταρχήν υποστηριζόταν σε ελάχιστες χώρες, οι οποίες δεν επεκτάθηκαν, σε αντίθεση με τις οπτικές ίνες που μπήκαν στη ζωή μας. Κατά δεύτερον, η ανάλυσή του έφτανε μέχρι 1080p/60fps στη δωρεάν έκδοση, ενώ για 4K θα έπρεπε να πληρώσετε συνδρομή cloud gaming στο Stadia Pro και η συνδρομή είναι ένα μοντέλο με το οποίο πολλοί gamers διαφωνούν, όταν έχουν εναλλακτικές επιλογές (συμφωνούν μόνο στις συνδρομές PS Plus και Xbox Live όπου αναγκάζονται να πληρώσουν για το multiplayer). Τρίτον, το Marketing του ήταν νεκρό αφού η Google έστειλε το Stadia σε ελάχιστα μέσα και δεν το επικοινώνησε καν μέσω δελτίων τύπου. Τέταρτον, η υπηρεσία -καθότι cloud gaming- απευθυνόταν σε όσους είχαν low-end PC ή ήθελαν να παίζουν games από οποιαδήποτε συσκευή και όχι στους παραδοσιακούς PC gamers που είναι η πλειοψηφία του κόσμου και θα μπορούσαν να τρέξουν τα games από το PC τους αντί να βασίζονται στη σύνδεση που έχουν. Πέμπτο και πολύ βασικό για πολλούς, την στιγμή που ο περισσότερος κόσμος παίζει τα games του στο Steam (σ.σ. οι console gamers έχουν τα δικά τους δίκτυα), ποιος ο λόγος να αφήσει κάποιος την λίστα φίλων του στο Steam για το Stadia;
[UPDATE: 4/5/21 - Ο John Justice, επικεφαλής παραγωγής του Google Stadia, αποχώρησε από την εταιρεία]. Ο Justice ήταν και αντιπρόεδρος της Google. Μπήκε στην εταιρεία το 2019 και δούλεψε εξ αρχής με την ομάδα του Stadia. Την είδηση επιβεβαίωσε συνεργάτης του. Μένει πλέον να δούμε τι θα ακολουθήσει μετά το κλείσιμο και δύο εταιρειών ανάπτυξης video games της Google, η οποία βασιζόταν σε αυτές και διάφορες αλλές ανεξάρτητες.
Βέβαια ελάχιστοι είναι οι game developers (κυρίως μεγάλοι publishers) που δέχονται να συνεργαστούν με το Stadia, τόσο λόγω της μικρής βάσης, όσο και εξαιτίας της χαμηλής προμήθειας που δίνει η Google. Συζητήστε για την υπηρεσία Google Stadia στο παρακάτω forum topic.
Comments