Μπορεί η Mattel να τα ξεκίνησε και η Nintendo να δημιούργησε το Game and Watch, αλλά η κότα με τα χρυσά αυγά ήταν η Tiger Electronics. Η Tiger Electronics είναι μια αμερικάνικη εταιρεία παραγωγής παιχνιδιών, γνωστή για τα handheld LCD παιχνίδια της, τον Furby, τα Giga pets, τα 2-ΧL robot προϊόντα της καθώς και τα ηλεκτρονικά της παιχνίδια όπως το Brain Warp.
A history lesson της εταιρείας
O Randy Rissman, o Gerald Rissman και ο Arnold Rissman ίδρυσαν την εταιρεία το 1978. Ξεκίνησαν με low-tech αντικείμενα όπως ο φωνογράφος αλλά αργότερα ξεκίνησαν να αναπτύσσουν τα handheld electronic games και τα παιχνίδια εκμάθησης. Εκείνη τη περίοδο δημιούργησαν το 2-XL Robot (1992) και το K28-Tiger's Talking Learning Computer (1984) τα οποία κυκλοφόρησαν παγκοσμίως μέσω της K-Mart καθώς και από άλλες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων. Στη συνέχεια, η Tiger είχε μεγάλη επιτυχία με τα πάρα πολλά handheld electronics games όπως το Electronic Bowling και με games βασισμένα σε διάφορα licenses όπως τα Robocop, Terminator και Spiderman. To 1990 είχε γίνει μεγάλο hit το cassette/microphone combo Talkboy (όσοι έχετε δει τη ταινία του 1992 Home Alone 2:Lost In New York θα το θυμάστε) και στη συνέχεια ακολούθησε η κυκλοφορία του Brain Warp, του Brain Shift και αργότερα του Lazer Tag.
Βασικά ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία είχε επιτυχία ήταν τα handheld LCD games. Oι κύριοι λόγοι ήταν τρεις:
1-Το αποτελεσματικό licensing. Κυκλοφορούσαν τα παιχνίδια τους τη περίοδο που τα συγκεκριμένα franchise ήταν στο top της επικαιρότητας.
2-Οι χαμηλές τιμές των παιχνιδιών. Οι τιμές κυμαίνονταν το πολύ μέχρι 20$ έκαστο.
3-Ο απλός χειρισμός και ο εθισμός λόγω αυτού. Οι μεγάλοι gamers όπως κι εγώ τα θεωρούσαμε μονοδιάστατα και βαρετά αλλά τα παιδιά ηλικίας 5-12 ετών τα βρίσκανε απλά και εύκολα στην εκμάθηση σε σχέση με άλλα videogames της εποχής που θεωρούνταν πιο περίπλοκα και δυσκολότερα στο χειρισμό.
Το 1994 εισήγαγε στην αγορά τη νέα σειρά handheld LCD games με την ονομασία Tiger Barcodzz. Αυτά ήταν Barcode games τα οποία διάβαζαν τα barcodes και στη συνέχεια εμφάνιζαν στατιστικά για τον χαρακτήρα του παίκτη. Αυτή η σειρά είχε αρκετή επιτυχία στην Ιαπωνία όπου έφτιαξαν μέχρι και reality shows που αφορούσε gamers που διαγωνιζόντουσαν για το ποιος θα βρει τα καλύτερα bar codes για να κερδίσει τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους. Η εταιρεία Tiger έφτιαξε και μια έκδοση του Lights Out μέσα στο 1995 και το 1997 ένα παιχνίδι με θέμα το ψάρεμα με την ονομασία Fishing Championship που εμφανισιακά έμοιαζε με καλάμι ψαρέματος.
Standalone handhelds. Δηλαδή;
Ουσιαστικά μιλάμε για μια φορητή κονσόλα που διαθέτει ένα μόνο παιχνίδι. Κάθε μονάδα διαθέτει μια εκτυπωμένη εικόνα στη κεντρική οθόνη της. Όταν ξεκινάτε να παίζετε ανάβουν διάφορες στατικές εικόνες ξεχωριστά μπροστά από την background οι οποίες μπορεί να είναι χαρακτήρες και αντικείμενα σχεδόν όπως οι εικόνες ενός ψηφιακού ρολογιού. Η Tiger έφτιαξε επίσης και τα wrist games τα οποία είναι μια μικρότερη έκδοση των LCD games. Τα Tiger's wrist games λειτουργούσαν κανονικά κι ως ρολόγια χειρός με ξυπνητήρι! Γενικά η εταιρεία ήταν σχεδόν σαν μονοπώλιο στο χώρο των LCD games. Είχε δημιουργήσει και handhelds με cartridges, τα Quiz Wiz, R-Zone και τα Game.com. Και οι 3 προσπάθειες απέτυχαν με την 3η να είναι η μεγαλύτερη εμπορική αποτυχία.
Games ή Videogames;
Σαν ultimate retro gamer που είμαι, θεωρώ ότι αυτά τα handhelds μοιάζουν με videogames αλλά ουσιαστικά πρόκειται για παιχνίδια. Οκ, μπορεί να είναι πρόγονος των videogames, αλλά αν τα συγκρίνετε με το Gameboy θα καταλάβετε τι εννοώ.
Σίγουρα αρκετοί από εσάς, ειδικά οι πιο παλιοί στο χώρο έχετε ή είχατε τέτοιες ''κονσόλες''.
Επειδή η RAM και η ROM μου μπλέκονται τελευταία μεταξύ τους, μπορείτε να μου πείτε τι είναι; Videogames ή απλά παιχνίδια;
Αφήστε μου τα σχόλιά σας και εφόσον θέλετε ανεβάστε και photos με τα δικά σας handhelds στο topic που έχω ανοίξει στο forum με θέμα αυτές τις φορητές συσκευές.
http://www.gameworld.gr/forum/13/149462-tiger-handhelds#157056