By Blood Prince on Wednesday, 10 August 2016
Category: GameWorld

Η ιστορία του Tomb Raider Μέρος Β:Αναλύοντας το Legend και την σχέση του με νεότερους τίτλους

Σε συνέχεια του προηγούμενου blog θα επικεντρωθώ ειδικότερα στο Tomb Raider:Legend ένα παιχνίδι της Crystal Dynamics με βελτιωμένα γραφικά σε σχέση με τους προκατόχους του αλλά παράλληλα παρουσιάζοντας αρκετές ομοιότητες και θα αναλύσω με συνοπτικό τρόπο τα διάφορα χαρακτηριστικά του.

Η Crystal Dynamics είναι μια προγραμματιστική εταιρία σχεδιασμού παιχνιδιών η οποία ιδρύθηκε το 1992 από τους  Judy Lang, Madeline Canepa and Dave Morse.Βασίζεται στην περιοχή του San Fransisco και αποκτήθηκε από την Eidos Interactive το 1998.Το 2009 μετά την αγορά της Eidos Interactive από την Square Enix αποτέλεσε θυγατρική της Square Enix.H Crystal Dunamics ήταν η πρώτη εταιρία που έλαβε άδεια για προγραμματισμό παιχνιδιών συμβατά με την κονσόλα 3DO.

Σύμφωνα με το σενάριο όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενο blog μου η Lara ψάχνοντας για μια πέτρινη εξέδρα που την συνδέει με το παρελθόν, ταξιδεύει στην Βολιβία. Εκεί συναντά τον James Rutland ο οποίος κατορθώνει να κλέψει ένα κομμάτι ενός σημαντικού τεχνουργήματος χωρίς να το καταλάβει. Αυτός επίσης ζητάει από την Amanda να τον βοηθήσει, κάτι το οποίο βρίσκει η Lara αρκετά περίεργο καθώς πίστευε πως έχει πεθάνει εδώ και καιρό κοντά στα ερείπια του Paraiso, στο Περού. Πρίν φύγει δείχνει στην Lara προς τα πού να κατευθυνθεί. Εδώ ξεκινάει το παιχνίδι για να ανιχνευτούν τα κομμάτια του θρυλικού Excalibur.

Για να τα καταφέρει θα κλιθεί να ταξιδέψει σε διάφορες περιοχές όπως η Βολιβία,το Περού,η Ιαπωνία,η Γκάνα,το Καζακστάν,η Αγγλία και το Νεπάλ δίνοντας μια ποικιλία σε ένα παιχνίδι με μικρής διάρκειας campaign.

Η Lara μπορεί να μην απεικονίζεται με την ίδια λεπτομέρεια όπως την βλέπουμε με την νέα μηχανή γραφικών της Square Enix στα παιχνίδια του 2013 αλλά και στο Rise of the Tomb Raider όμως εξακολουθεί να παρουσιάζεται αρκετά ελκυστική.

Καταρχήν κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα κληθεί να αντιμετωπίσει διάφορους γρίφους από την πρώτη κιόλας αποστολή στην Βολιβία οι οποίοι γρίφοι δεν είναι το ίδιο δύσκολοι όσο σε προγενέστερες κυκλοφορίες αλλά ούτε βατοί όσο στις νέες κυκλοφορίες.

Είναι γρίφοι οι οποίοι εξακολουθούν να απαιτούν πολύ σκέψη αλλά και συνδυασμό αντικειμένων για να επιλυθούν. Υπήρξαν πολλές φορές στις οποίες χρειάστηκα να μείνω για πολύ ώρα σε ένα σημείο μην μπορώντας να προχωρήσω καθώς έπρεπε να επιλύσω κάποιους γρίφους οι οποίοι δεν παρουσιαζόντουσαν απλόχερα μπροστά μου όπως δηλαδή μου συνέβη στο παιχνίδι του 2013 στο οποίο η Lara ακόμα και αν δεν έβρισκα τους γρίφους με διάφορους μονόλογους μου αποκάλυπτε τις κινήσεις τις οποίες θα έπρεπε να ακολουθήσω. Επιπλέον υπήρξαν φορές στις οποίες έπρεπε να αντιδράσω άμεσα και να επιλύσω έναν δύσκολο γρίφο γρήγορα για να μην σκοτωθώ. 

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες υπήρξαν πολλές φορές που χρειάστηκε να συνδυάσω τα διάφορα αντικείμενα που υπήρχαν στον χώρο είτε για να διασχίσω κινουμένους τείχους είτε μέσω τραμπάλας να μεταφέρω αντικείμενα όπως κλουβιά στο κατάλληλο σημείο είτε να ρίξω διάφορες μπάλες από ψηλά προκειμένου να τις τοποθετήσω σε σημεία-κουμπιά ώστε με το βάρος τους να ανοίξω διάφορες πόρτες.

Οσον αφορά την εξερεύνηση δεν υπάρχει στο σημείο που έχουμε δει στο παιχνίδι του 2013 με τις προαιρετικές αποστολές αλλά και με την αναγκαιότητα εύρεσης διαφόρων αντικειμένων αλλά και κυνηγιού για αναβάθμιση εξοπλισμού και  για επιβίωση αλλά υπάρχει καθώς μέσα από αυτή βρίσκοντας διάφορα μνημεία υπάρχει η δυνατότητα να ξεκλειδωθούν κάποια βίντεο, εικόνες ακόμα και βιογραφικά χαρακτήρων καθώς επίσης είναι απαραίτητη και για την επίλυση σημαντικών για την συνέχεια γρίφων, οι οποίοι αυξάνουν την διάρκεια του.

Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού εκτός από ανθρώπους έπρεπε να αντιμετωπίσω και διάφορα ζώα όπως Τζάγκουαρ, Λεοπάρδαλη του χιονιού και Πίτμπουλ αλλά και κάποια Bosses,ανάμεσα στα οποία και τέρατα, όπως το Sea Serpent,σε πολλές αποστολές, οπότε η δράση είναι υπαρκτή καθώς πέφτει πολύ πιστολίδι σε πολλά σημεία του παιχνιδιού.

H Lara μπορεί να μην χρησιμοποιεί τόξο για να εξολοθρεύει αντιπάλους αλλά χρησιμοποιεί τα παραδοσιακά Revolver και μπορεί να χρησιμοποιήσει και Ντουφέκια τα οποία κλέβει από τους αντίπαλους όταν τους εξοντώνει. Επιπλέον έχει μαζί της και ένα σκοινί στα μέσα που χρησιμοποιεί για επιβίωση το οποίο της χρησιμεύει αρκετές φορές για να μετακινεί τα αντικείμενα του περιβάλλοντος της ή και για να μετακινείται η ίδια κάνοντας ακροβατικά.Στην τελευταία αποστολή επιστρέφοντας στην Βολιβία αντιμετωπίζοντας το τελευταίο boss θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει και σπαθί όπως φαίνεται και στην φωτογραφία το οποίο θα αποκτήσει στο τελευταίο μέρος το οποίο θα ταξιδέψει στο Nepal μέσα απο τα κομμάτια τα οποία θα συνδυάσει απο τα διάφορα ταξίδια της.

Δεν υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργήσει καλύτερα όπλα με την βοήθεια Crafting ούτε τα λεγόμενα Fire Camps.Υπάρχουν όμως κατά διαστήματα διάφορα cinematic videos κατά την διάρκεια των οποίων μπορεί να ξεκουράζεται ο Gamer αλλά παράλληλα κάποια από αυτά τον βοηθάνε στο να επιλύσει κάποιους γρίφους δείχνοντας του την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει. Αξίζει να αναφερθεί πως δεν υπάρχει ούτε η δυνατότητα εξολόθρευσης αντιπάλου στα κρυφά το λεγόμενο Stealth Kill όπως έχουμε δει στο παιχνίδι του 2013 στο οποίο με την βοήθεια του τόξου της η Lara αφοπλίζει τον αντίπαλο πριν αντιληφθεί την παρουσία της. Παρόλα αυτά στο Easy είναι αρκετά εύκολη υπόθεση η εξολόθρευση των αντιπάλων.

H Lara θα κλιθεί να σκαρφαλώσει σε σκοινιά, να κάνει διάφορα ακροβατικά σχεδόν σε όλο το παιχνίδι, να περάσει από διάφορα εμπόδια όπως πατώματα τα οποία γκρεμίζονται, καθώς επίσης κάποιες φορές για να καταφέρει να περάσει διάφορα εμπόδια θα καθοδηγηθεί από διάφορα βελάκια τα οποία δείχνουν στον Gamer ποια βελάκια θα πρέπει να επιλέξει για να τα καταφέρει. Τα βελάκια αυτά θα πρέπει να επιλεγούν σωστά και στην στιγμή που εμφανίζονται αλλιώς το οποιοδήποτε λάθος είναι μοιραίο.

Ακόμα θα χρειαστεί πολλές φορές να κολυμπήσει, όπως και να διεισδύσει στον βυθό διαφόρων λιμνών.

Η ικανότητα της Laras να διεισδύει στο εσωτερικό των λιμνών για μεγάλα διαστήματα, διανύοντας αποστάσεις κολυμπώντας είναι αξιοσημείωτη κάτι που δεν έχουμε παρατηρήσει στο παιχνίδι του 2013.

Βέβαια η δυνατότητα να κολυμπάει στο εσωτερικό των λιμνών έχει κάποιο χρονικό όριο μέσα στο οποίο θα πρέπει να διανύσει την απόσταση την οποία θέλει και να αναδυθεί στην επιφάνεια αλλιώς μπορεί να πνιγεί.

Κατά την διάρκεια του campaign η Lara θα χρειαστεί να επιβιβαστεί σε μηχανή είτε για να διανύσει κάποια απόσταση είτε για να περάσει διάφορα εμπόδια όπως από την μια άκρη μιας ανοιχτής γέφυρας στην άλλη, και θα έρθει κάποιες φορές αντιμέτωπη με διάφορους αντιπάλους ενώ οδηγεί την μηχανή αλλά δεν θα της δημιουργήσουν πρόβλημα καθώς θα μπορεί να πυροβολήσει οδηγώντας.

Η ενδυμασία της Lara διαφέρει σε διάφορες περιοχές στο Campaign.Οπως φαίνεται και στις εικόνες διαφορετική ενδυμασία φοράει στην Γκάνα,Βολιβία και διαφορετική στην Ιαπωνία, Καζακστάν-Νεπάλ και Αγγλία.

Κάθε φορά που η Lara ανακαλύπτει διάφορα rewards ή ολοκληρώνει κάποιο Level ξεκλειδώνονται διάφορες πόρτες σε μια βίλα στην Αγγλία η οποία αποκαλείται Croft Manor στην οποία βρίσκονται αυτοί οι οποίοι την καθοδηγούν κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και με τους οποίους επικοινωνεί και η οποία αποτελεί το σπίτι της Lara.Στην συγκεκριμένη βίλα εκτός από την εξερεύνηση η Lara θα μπορεί επίσης σε ένα από τα δωμάτια να ‘γυμναστεί’ καθώς και να εξασκήσει τα ακροβατικά της. 

Τα Γραφικά σίγουρα δεν συγκρίνονται με τις νέες κυκλοφορίες όπως αυτά στο παιχνίδι του 2013 αλλά και στο Rise of the Tomb Raider για τα δεδομένα όμως της εποχής που κυκλοφόρησε είναι πολύ καλά. Σε σημεία όπου είναι σκοτεινά, υπάρχει δυνατότητα για ορατότητα μέσω φακού οπότε ήταν κάτι που έγινε προφανώς ηθελημένα από τους Developers για να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τον φακό η Lara.Ακόμα και μέσα στις λίμνες στις οποίες θα χρειαστεί αρκετές φορές να βυθιστεί η ορατότητα είναι πολύ καλή. Δεν αντιμετώπισα πρόβλημα ζαλάδας ακόμα και σε πτώση από μεγάλα ύψη όπως έχει παρατηρηθεί σε παιχνίδια όπως το Mirror’s Edge καθώς το παιχνίδι είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μην απεικονίζει όλη την πτώση ώστε να προκαλέσει ίλιγγο.

Οσον αφορά την ηχητική επένδυση οι ήχοι του περιβάλλοντος αποτυπώνονται με ρεαλισμό. Οπως για παράδειγμα ο ήχος της λίμνης όταν κολυμπάει ή βυθίζεται καθώς και ό ήχος της μηχανής που οδηγεί όπως και οι ήχοι των τεράτων-final bosses πριν καν εμφανιστούν. Η μελωδία είναι η κατάλληλη στο κλίμα του παιχνιδιού και κορυφώνεται σε σημεία στα οποία αναμένεται κάποιο boss ή σε σημεία έντασης. Ο διάλογος της Laras με τους συνεργάτες της μέσω μικροφώνου ακούγεται καθαρά τόσο όσον αφορά την ομιλία της όσο και των συνεργατών της. Δεν υπάρχει θέμα προφοράς και  η θηλυκότητα της Laras αποτυπώνεται στην ομιλία της. Απλά δεν υπάρχει  το φαινόμενο Lypsinc να μπορεί κάποιος να διαβάσει μέσα από τα χείλη της Lara το τι λέει, κάτι φυσικά που δεν υπάρχει ούτε στο παιχνίδι του 2013 και είναι φυσιολογικό για το Legend εξαιτίας του σχεδιασμού του μοντέλου της Laras στο 2006 μια εποχή στην οποία τα γραφικά δεν είχαν εξελιχθεί στο επίπεδο το οποίο βρίσκονται σήμερα.

Σε γενικές γραμμές το Tomb Raider:Legend αποτελεί έναν αξιόλογο τίτλο ο οποίος συνδυάζει  την εξερεύνηση και την δράση. Μπορεί να έχει μόλις 6 ώρες διάρκεια campaign αλλά οι αρκετά ζόρικοι σε πολλά σημεία ακόμα και στην αντιμετώπιση των bosses γρίφοι είναι ικανοί να αυξήσουν την διάρκεια του κατά πολύ. Επιπλέον μέσα σε αυτές τις 6 ώρες ο παίκτης θα χρειαστεί να ταξιδέψει σε πολλές περιοχές στον χάρτη προσδίδοντας μια ποικιλία στο campaign τέτοια ώστε να μην βαρεθεί σε κανένα σημείο. Γι’αυτούς και για όλους τους λόγους που ανέλυσα στο blog μου θεωρώ πως ο τίτλος του Legend μπορεί να πάσχει στον τομέα των γραφικών συγκριτικά με τις νέες κυκλοφορίες αλλά αν συγκρίνουμε το gameplay δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα και πιστεύω υπερέχει σε πολλά σημεία.

Related Posts

Leave Comments