By DestroyerGR on Friday, 05 September 2014
Category: GameWorld

Gamification(Extra Credits)

Η ιδέα για αυτό μου ήρθε από ένα κανάλι με game developers στο youtube θα έχω link πιο κάτω να το δείτε.Anyway η λέξη gamification βγαίνει από τη λέξη game και education και σκοπός του είναι να χρησιμοποιήσουμε τις γνώσεις μας στα παιχνίδια και στη λητουργεία τους για "να κάνουμε τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος"...so bassically education.Πώς κάνουμε το σχολείο ένα λιγάκι πιο μουντό μέρος όχι χρησιμοποιώντας παιχνίδια αλλά τις γνώσεις μας πάνω σε αυτά.

Όλοι έχουμε περάσει από το σχολείο και θα έχουμε ακούσει ή ακόμα και πει την φράση "Βαριέμαι να κάνω τις ασκήσεις στο χ μάθημα".Γιατί συμβαίνει αυτό όμως;Ο λόγος είναι ότι το σύστημα εκπαίδευσης είναι ένα punishing παιχνίδι...προσοχή όχι challenging..punishing.Εδώ μπορούν να εφαρμοστούν οι γνώσεις μας στα παιχνίδια.Ας πάρουμε ένα casual military shooter για παράδειγμα,ας πούμε το Spec Ops - The Line(must buy) αφού τυγχάνει να το ξανατερματίζω αυτή τη περίοδο.Δοκιμάζω αρχικά να επιτεθώ head-on αλλά έχουν shotgunιές και με λιώνουν.Τί κάνω λοιπόν;Ξαναπαίζω δοκιμάζοντας μια άλλη τακτική ας πούμε καμπέρωμα που μου αρέσει εμένα.Πάμε τώρα στο σχολείο.Γράφω ένα διαγώνισμα.Τα πάω χάλια..δεν μου δίνετε η επιλογή να το ξαναγράψω(άλλα θέματα) οπότε ή που θα προσπαθήσω στο επόμενο ή μπορεί ακόμα και να τσαντιστώ και να τα παρατήσω.Αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα.

Πώς όμως μπορούμε να εφαρμόσουμε "gaming" τεχνικές στη μόρφωση;Πρώτο βήμα;Πρέπει να έχουμε ένα σύστημα βαθμολογίας που ο μόνος δρόμος να είναι προς τα πάνω.Σε ένα από τα video του προαναφερόμενου καναλιού αναφέρει ένα σύστημα xp και achievements.Ναι ακούγεται ηλίθιο αλλά ας το σκεφτούμε λίγο.Ας πούμε ότι έχεις ένα achievement να λύσεις χ ασκήσεις μαθηματικών.Αν το πετύχεις θα πάρεις y xp και όλη η τάξη θα πάρει z xp(actual πχ από το αντίστοιχο video).Έτσι σταματάει ο ρατσισμός προς τα λεγόμενα "φυτά" αφού οι αδύναμοι μαθητές που συνήθως τους αποκαλούν έτσι θα επωφεληθούν από αυτούς.Plus ότι θα σου δώσει ένα κίνητρο να λύσεις μια παραπάνω άσκηση(π.χ.) προκειμένου να φτάσεις πιο κοντά στο achievement.

Πολλοί καθηγητές στα σχόλια της ομώνυμης σειράς ανέφεραν πως το δοκίμασαν αλλά δεν δούλεψε.Πιστεύω ότι αυτό έγινε για 2 λόγους.
1.Το achievement πρέπει να περιλαμβάνει και κάτι με υλική υπόσταση ή κάποιο αναμενόμενο κέρδος.πχ,Αν μαζέψετε τόσα xp μέχρι το Δεκέμβρη σαν Β'λυκείου(π.χ.) θα κανονίσουμε εκδρομή στην τάδε περιοχή.
2.Οι μαθητές δεν είναι χαζοί.Ξέρουν ότι στο τέλος πάλι με βαθμολογία από 1-20 θα πάει οπότε δεν δίνουν σημασία.

Και κάτι τελευταίο.Βασικό για τη γνώση είναι να παρουσιάζεται με ωραίο και διασκεδαστικό τρόπο.Όσο φοβερός και να 'ναι ο καθηγητής πάντα θα είναι too formal.Εγώ ας πούμε έμαθα για τον πόλεμο Ρώμης-Καρχηδόνας στην Γ λυκείου (ενώ θα έπρεπε να ήταν ήδη γνωστό) βλέποντας 4 video στο youtube.Και ήμουν από αυτούς που απεχθάνονταν την Ιστορία.

Εσείς τί πιστεύετε;Μπορεί κάτι παρόμοιο να εφαρμοστεί;

*Τα credits πάνε στο κανάλι "Extra Credits" που μου έδωσαν food for thought και πείρα αρκετά πράγματα από κάποια από τα video αυτούσια γιατί απλά ήταν σωστά
https://www.youtube.com/channel/UCCODtTcd5M1JavPCOr_Uydg

Leave Comments