- Μόνιμες Στήλες
- Αφιερώματα
- Dreamcast: Η πιο αδικοχαμένη κονσόλα
Dreamcast: Η πιο αδικοχαμένη κονσόλα
HotDreamcast: Η πιο αδικοχαμένη κονσόλα
Πληροφορίες
Αναμνήσεις και σκέψεις μιας περασμένης εποχής.
Κάθε Πέμπτη ανεβάζουμε τα καλύτερα Blog posts σας που γράφετε οι αναγνώστες του GameWorld στο Community/Blogs. Σήμερα σας έχουμε αφιέρωμα σε κονσόλα και συγκεκριμένα το Dreamcast. Οι απόψεις του Μάρκου Ασκανιάν παρακάτω:
Dreamcast: Η πιο αδικοχαμένη κονσόλα
Το Dreamcast είναι μια κονσόλα που κυκλοφόρησε από την Sega το Νοέμβριο του 1998 στην Ιαπωνία και αργότερα το 1999 σε Ευρώπη και Αμερική. Ήταν η πρώτη εισαγωγή στην έκτη γενιά κονσολών, η οποία προηγήθηκε των αντιπάλων της, το Playstation 2, το Xbox και το GameCube. Το Dreamcast ήταν η τελευταία home console της Sega μέχρι σήμερα.
A little bit of history
Η Sega προσπάθησε να ξεκινήσει την κονσόλα σαν ένα δυναμικό comeback μετά από τη προηγούμενη προσπάθειά της, το Sega Saturn που δυστυχώς απέτυχε. Με μια ισχυρή εκστρατεία μάρκετινγκ και με μεταρρυθμίσεις των studio της για την ανάπτυξη νέου δημιουργικού περιεχομένου, το Dreamcast είχε εξαρχής πολύ επιτυχημένο launch και αρκετές πωλήσεις. Ωστόσο, όταν η Sony ανακοίνωσε το PlayStation 2, οι πωλήσεις του Dreamcast έπεσαν κατακόρυφα και αυτό πιστεύω πως οφείλεται σε μικρό ποσοστό στην αδυναμία της κονσόλας να αναπαράγει ταινίες.Ήταν η περίοδος που ξεκίνησε το νέο format (DVD) και το Playstation 2 -πέρα από κονσόλα- θα χρησίμευε και ως DVD player.
Η Sega συνειδητοποίησε ότι δεν έχει τους οικονομικούς πόρους για να ανταγωνιστεί τη Sony με αποτέλεσμα η εταιρεία να διακόψει την διάθεση του Dreamcast στη Βόρεια Αμερική στις αρχές Μαρτίου του 2001 και στη συνέχεια αποφάσισε την απόσυρσή της από τη δημιουργία κονσολών και ταυτόχρονα την αναδιάρθρωσή της σαν third-party developer. Η υποστήριξη του συστήματος συνεχίστηκε στην Ευρώπη και στην Αυστραλία μέχρι το τέλος του 2002, ενώ στην Ιαπωνία νέα παιχνίδια συνέχισαν να κυκλοφορούν. Συνολικά 10,6 εκατομμύρια κονσόλες πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο.
Παρά τη σύντομη διάρκεια της ζωής του, το Dreamcast ήταν ευρέως διαδεδομένο και χαρακτηρίστηκε από αρκετό κόσμο πως ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του. Κυκλοφόρησαν αρκετά και πολύ πρωτοποριακά και καινοτόμα παιχνίδια, όπως τα Crazy Taxi, Jet Set Radio και Shenmue, το πιο ακριβό παιχνίδι που κατασκεύασε ποτέ η Sega. Επίσης, η κονσόλα εισήγαγε πολλές αισθητικές καινοτομίες όσον αφορά το λογισμικό και το σχεδιασμό της που αργότερα ήταν παράδειγμα προς μίμηση. Ήταν η πρώτη κονσόλα παιχνιδιών που μπορούσε να παρέχει πλήρη καρέ (σε αντίθεση με μόνο interlaced) σε VGA λειτουργία με 640 X 480 και ήταν η πρώτη κονσόλα που περιλάμβανε ένα ενσωματωμένο modem και υποστήριξη Internet για online gaming!
Dream on
Τα τελευταία Dreamcast παιχνίδια που κυκλοφόρησαν από τη Sega Japan ήταν το 2007 με τα Trigger Heart Exelica και Karous, εννέα χρόνια μετά την κυκλοφορία της κονσόλας. Το Dreamcast εξακολουθεί να υποστηρίζεται από μικρούς ανεξάρτητους προγραμματιστές. Χιλιάδες δωρεάν games και εφαρμογές ανοικτού κώδικα έχουν κυκλοφορήσει μετά το τέλος της παραγωγής του και μπορεί να τα βρει κανείς και στο www.isozone.com. Νέα εμπορικά παιχνίδια κυκλοφόρησαν (τώρα σε CD-ROM αντί GD-ROM και χωρίς την επίσημη άδεια της Sega), όπως τα Rush Rush Rally Racing και Last Hope. Μέχρι σήμερα, η κονσόλα εξακολουθεί να υποστηρίζεται μέσω διαφόρων ανεξάρτητων MIL-CD κυκλοφοριών. Από το 2014, το Dreamcast εξακολουθεί να υποστηρίζεται μέσω μικρών ανεξάρτητων εκδοτών όπως η GOAT Store Publishing και η RedSpotGames.
Am I Still Dreaming;
Το Xbox έχει χαρακτηριστεί ως «πνευματικός διάδοχος» του Dreamcast καθώς σ'αυτό είδαμε συνέχειες παιχνιδιών συμπεριλαμβανομένων των Shenmue 2, Jet Set Radio Future, Crazy Taxi 3, The House Of The Dead 3, Sega GT 2002 και Project Gotham Racing (η πνευματική συνέχεια του Metropolis Street Racer). Επιπλέον, δημοφιλείς τίτλοι του Xbox όπως το Fable και το Ninja Gaiden ξεκίνησαν αρχικά σαν παιχνίδια που ήταν προγραμματισμένα για το Dreamcast. Ομοιότητες μεταξύ του Xbox 360 και του Dreamcast έχουν επίσης αναφερθεί.
Από το Νοέμβριο του 2007, το Dreamcast έχει 688 επίσημα παιχνίδια που είναι διαθέσιμα στη βιβλιοθήκη του ενώ ανεπίσημα παιχνίδια συνεχίζουν να κυκλοφορούν από ορισμένες εταιρείες. Πέρασα πολλές ώρες με αυτή τη κονσόλα και ομολογώ ότι ακόμα και τώρα ενοχλήθηκα που κατέληξαν έτσι τα πράγματα. Το μηχάνημα είχε πολλές δυνατότητες...Anyway, παρακάτω σας αναφέρω αγαπημένα μου games που τα παίζω ακόμα και σήμερα:
-Ikaruga
-Shenmue
-Spawn: In the Demon's Hand
-Marvel VS Capcom 2
-Dead or Alive 2
-Rez
-Soul Calibur
-The House of the Dead 2
-San Fransisco Rush 2049
-Fighting Vipers 2
Αναμένω απορίες και απαντήσεις σας στις ακόλουθες ερωτήσεις: Πέρασε ποτέ από τα χέρια σας; Αν ναι, τι σας είχε κάνει εντύπωση και ποια games σας άρεσαν;
Comments
Υπήρξα κάτοχος του Dreamcast για πολλά χρόνια και βλακωδώς το πούλησα πρόσφατα.
Η κατάληξη του Dreamcast δεν οφείλεται ούτε στην κακιά Sony, ούτε στην άπονη ζωή αλλά και ούτε στο ανίδεο αγοραστικό κοινό που δεν μπορεί να δει την αλήθεια. Δυστυχώς ο μοναδικός υπαίτιος για την πορεία της κονσόλας είναι η ίδια η Sega.
Όπως και με τις περιπτώσεις των Game Gear, 32X, Sega CD και Saturn, έτσι και με το DC έχουμε μια καθαρή περίπτωση παιδοκτονίας.
Τα παραδείγματα του απέραντου fail της Sega σε όλα αυτά τα μηχανήματα είναι πάρα πολλά και θα χρειαστούν ώρες συζήτησης για να καλυφθούν.
Ενδεικτικά μόνο θα αναφέρω την (επί μονίμου βάσεως) ανύπαρκτη, σχεδόν πολεμική, σχέση Sega of America και μητρικής εταιρίας πάνω σε θέματα hardware, κυκλοφοριών και γενικότερης χάραξης στρατηγικής.
Ιδιαίτερα δε η περίπτωση του Sega Saturn θα έπρεπε να διδάσκεται στα πανεπιστήμια ως παράδειγμα κάκιστων στρατηγικών επιλογών.
Θα θυμίσω πως αρχικά κατασκευάστηκε σαν ένα 2D graphics μεγαθήριο και μόλις έμαθαν τα specs του επερχόμενου PlayStation έτρεχαν να προσθέσουν 3D δυνατότητες...αλλά ήταν απλά ένα afterthought της τελευταίας στιγμής.
Ως αποτέλεσμα αυτών των επιλογών, η αρχιτεκτονική της κονσόλας ήταν τόσο πολύπλοκη που οι προγραμματιστές έριχναν πολύ ιδρώτα για να δημιουργήσουν. Αυτός ήταν και ο λόγος που σχεδόν όλα τα multiplatforms του Saturn ήταν κατώτερα του ανταγωνισμού. Αλήθεια πιστεύει κανείς πως έχουμε δει κάποιο παιχνίδι που να στραγγίζει την δύναμη της κονσόλας; Ι think not.
Θα αναφέρω τo τραγικό launch του Saturn με την αστεία τιμολόγηση (συγκριτικά με τον ανταγωνιστή PSX) και την άνευ προειδοποίησης πρόωρη κυκλοφορία του. Αποτέλεσμα; Πολύ αρνητική αντιμετώπιση από πολλούς μεγάλους retailers των Η.Π.Α. αλλά και αντιδράσεις από τα στούντιο ανάπτυξης των launch παιχνιδιών της κονσόλας.
Επίσης, τι να πεις για την περίφημη "Saturn is not our future" δήλωση του CEO Bernie Stollar (από το 1997 κίολας); Ο Bernie νόμιζε πως έτσι θα δημιουργήσει hype για το διάδοχο μηχάνημα όμως στην πράξη η ατυχής αυτή φράση σήμανε το τέλος του Saturn από την Αμερική, αφήνοντας ολόκληρη Sega χωρίς κονσόλα για σχεδόν δύο χρόνια...
Αυτές είναι κάποιες από τις τραγελαφικές επιλογές της εταιρείας στην περίπτωση του "Κρόνου". Μπορεί να γραφτεί βιβλίο μόνο για αυτή την κονσόλα.
Και δεύτερος τόμος θα περιελάμβανε την ιστορία του αδικοχαμένου, όπως σωστά αναφέρεις και εσύ Μάρκο, Sega Dreamcast. Αδικοχαμένο όμως από την ίδια του την "μητέρα". Ελάχιστοι άνθρωποι μέσα από την εταιρεία πίστεψαν σε αυτό και μάλιστα έβαλαν και χρήματα από την τσέπη τους μπας και το κρατήσουν ζωντανό μετά το 2000. Μάταια όμως.
Anyway, μια κονσόλα ποτέ δεν "πεθαίνει" όσο υπάρχουν άνθρωποι που ευχαριστιούνται να παίζουν με αυτήν. Πόσο μάλλον με το Dreamcast το οποίο καταγράφει εξαιρετική πορεία στα homebrew/indie games με τις ευλογίες της ίδιας της Sega. Νομίζω υπάρχει παιχνίδι για Dreamcast του 2017. Μου διαφεύγει όμως ο τίτλος.
ουφ... έχω να γράψω κι άλλα για την Sega. Δεν την ξεπλένει ούτε ο Δούναβης.