- Μόνιμες Στήλες
- Αφιερώματα
- Αφιέρωμα στη σειρά Silent Hill
Αφιέρωμα στη σειρά Silent Hill
HotΑφιέρωμα στη σειρά Silent Hill
Πληροφορίες
Μία ευγενική χορηγία των Pampers.
Όταν αναφερόμαστε σε Survival-Horror που μέχρι και σήμερα «στοιχειώνουν» τις σκέψεις μας, η σειρά Silent Hill καταφέρνει και ξεχωρίζει άμεσα. Για πάνω από 10 χρόνια, έχει χαρίσει αμέτρητες στιγμές τρόμου και ουρλιαχτών σε όσους επιχειρούν να έρθουν αντιμέτωποι με τα εφιαλτικά δημιουργήματα της Team Silent. Μαζί με το Metal Gear και το Castlevania, αποτελούν τα πιο δυνατά χαρτιά της Konami στην αγορά, με πολλά εκατομμύρια οπαδούς ανά την υφήλιο.
Πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία του σημερινού αφιερώματος αποτέλεσε η επίσημη ακύρωση του πολυσυζητημένου “Silent Hills” (P.T.), του οποίου την ανάπτυξη είχε αναλάβει ο Kojima έχοντας στον πλευρό του τον Guilermo del Toro και με πρωταγωνιστή τον Norman Reedus. Δυστυχώς όμως, η ρήξη που προέκυψε ανάμεσα στον διάσημο Ιάπωνα δημιουργό και την Konami οδήγησε στην ακύρωσή του και στην απογοήτευση όλων εμάς που το περιμέναμε. Ήρθε η ώρα να μάθουμε κάποια πράγματα για την σειρά και να θυμηθούμε τις στιγμές τρόμου που έχουμε ζήσει στην πόλη Silent Hill…
Η Centralia και "Η Ομίχλη"
Το Silent Hill έχει αρκετά χρόνια στην πλάτη του και μόνο «χθεσινό» δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Η ανάπτυξη του πρώτου τίτλου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1996 από την Team Silent, με σκοπό τη δημιουργία ενός παιχνιδιού που θα είχε μεγάλη απήχηση στις Ηνωμένες Πολιτείες. Βασικές πηγές έμπνευσης για τους δημιουργούς αποτέλεσαν τα «Ξύπνημα στον Εφιάλτη» (1990), «Διαβολικός Επισκέπτης» (1998), «Alien» (1979) αλλά κυρίως το βιβλίο του Stephen King «Η Ομίχλη». Σκοπός τους ήταν να επιφέρουν τον τρόμο στους παίκτες «παίζοντας» με την ψυχολογική αντίληψη των παικτών.
Όσον αφορά τους τεχνικούς περιορισμούς της εποχής, η Team Silent κατάφερε να αυξήσει την ποιότητα των real-time 3D γραφικών, περιορίζοντας το οπτικό πεδίο των παικτών είτε μέσω της ομίχλης, είτε μέσω του σκοταδιού. «Πατέρας» της σειράς θεωρείται ο Ιάπωνας δημιουργός Keiichiro Toyama, ο οποίος έχει γράψει και το σενάριο του πρώτου Silent Hill. Το σήμα κατατεθέν της σειράς δεν είναι άλλο από την ομώνυμη, «καταραμένη» πόλη, όπου διαδραματίζονται πάντα τα γεγονότα των παιχνιδιών.
Η πόλη είναι βασισμένη στην Centralia της Πενσυλβάνια των ΗΠΑ. Από το 1962 μέχρι και σήμερα, τα έγκατα της πόλης συνεχίζουν να καίγονται από την πυρκαγιά που ξέσπασε σε ανθρακωρυχείο, με αποτέλεσμα καπνοί να βγαίνουν από το έδαφος. Πλέον έχει μετατραπεί σε πόλη «φάντασμα» (βρε βρε κάτι συμπτώσεις…).
Παιχνίδια του μυαλού
Τα Silent Hill έχουν πάντα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως γιατί παίζουν με το μυαλό μας και την αντίληψή μας για το τι είναι πραγματικό και τι «ψεύτικο». Αν και βάση πλοκής τα παιχνίδια της σειράς είναι σχεδόν πάντα ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, μοιράζονται κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Το πρώτο κοινό στοιχείο της πλοκής τους είναι η πόλη Silent Hill. Οι πρωταγωνιστές σε αντίθεση με τα περισσότερα games, είναι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι χωρίς ιδιαίτερες δυνάμεις, οι οποίοι συνήθως καλούνται να σώσουν κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο που βρίσκεται στην πόλη. Όσοι βρεθούν στο Silent Hill θα έρθουν αντιμέτωποι με μία σειρά παραφυσικών γεγονότων, με το πιο χαρακτηριστικό όλων να είναι οι ψευδαισθήσεις. Συγκεκριμένα, η «πνευματική οντότητα» που έχει έδρα στην πόλη, δίνει σάρκα και οστά στις πιο κρυφές και «σκοτεινές» σκέψεις των ανθρώπων.
Το setting είναι απίστευτα σκοτεινό, καθώς αναφέρεται σε τοπικές θρησκευτικές αιρέσεις, δαίμονες, ανθρώπινες θυσίες και ότι άλλο μπορεί να χωρέσει ο νους σας. Το σενάριο είναι πάντα πολύ ενδιαφέρον και οι ιστορίες που αφηγείται είναι ίσως το πιο ελκυστικό κομμάτι των Silent Hill, καθώς είναι γεμάτες μυστήριο και κρατούν το ενδιαφέρον μας μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, οι επιρροές από ψυχολογικά θρίλερ είναι τεράστιες, είτε μιλάμε για ταινίες είτε για βιβλία.
Όσον αφορά το gameplay, υπάρχουν αρκετά κοινά στοιχεία με τον βασικό του ανταγωνιστή, που δεν είναι άλλος από την σειρά Resident Evil. Αν και το δημιούργημα της Capcom θεωρείται ο «πατέρας» του Survival-horror, η σειρά Silent Hill έχει καταφέρει να ξεχωρίσει με το δικό της μοναδικό τρόπο. Το gameplay είναι βασισμένο σε third-person κάμερα, ενώ πολλές φορές η θέση της είναι προκαθορισμένη από πριν. Στη διάθεση σας, έχετε μία ποικιλία από όπλα, όπως μπαστούνια, πιστόλια κτλ. Σήμα κατατεθέν όμως είναι οι φορητές συσκευές που σας προειδοποιούν για την ύπαρξη εχθρών, μέσω στατικών θορύβων, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και το puzzle-solving, καθώς πολλές φορές είναι απαραίτητο για να συνεχίσετε τη πρόοδο του παιχνιδιού.
“Pyramid Head” και όποιος αντέξει
Συνολικά, έχουν κυκλοφορήσει εννέα τίτλοι σε 10 διαφορετικές πλατφόρμες, χωρίς να υπολογίζουμε τα remaster και τα collection. Από το 1999 μέχρι το 2012 έχουν κυκλοφορήσει με την εξής σειρά: Silent Hill (1999), Silent Hill 2 (2001), Silent Hill 3 (2003), Silent Hill 4: The Room (2004), Silent Hill: Origins (2007), Silent Hill: Homecoming (2008), Silent Hill: Shattered Memories (2009), Silent Hill: Downpour (2012) και Silent Hill: Book of Memories (2012). Μέχρι σήμερα, έχει πουλήσει πάνω από 15 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, ενώ έχει μεταφερθεί και στην «μεγάλη οθόνη», με δύο ταινίες να έχουν κυκλοφορήσει (η πρώτη ακόμη με στοιχειώνει τα βράδια…).
Τα εφιαλτικά πλάσματα που δημιούργησαν οι Ιάπωνες designer, όπως οι νοσοκόμες και ο… αξιαγάπητος «πυραμιδοκέφαλος» έχουν μείνει χαραγμένα στην μνήμη των οπαδών της σειράς και όχι μόνο. Το Resident Evil και το Silent Hill βοήθησαν σημαντικά στην εδραίωση του Survival-horror στην βιομηχανία των video games και έχουν αφήσει το στίγμα τους σε όλους τους gamers. Γυρνώντας στις μέρες μας και στην πρόσφατη ακύρωση του Silent Hills, το μόνο που έχω να πω είναι κρίμα. Πραγματικά δε ξέρω τι σκέφτονται τα «κεφάλια» της Konami, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βγουν χαμένοι από την όλη υπόθεση.
Ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώσατε για να διαβάσετε το σημερινό αφιέρωμα και περιμένω τα σχόλιά σας. Εμείς ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη Τρίτη και το νέο άρθρο της στήλης «Αφιερώματα». Τα λέμε το Σάββατο στο Launch Event του Project Cars!
Comments
Το soundtrack του Silent Hill συγκεκριμένα έχει ολόκληρη ιστορία από μόνο του, χωρίς υπερβολές Πάντα σε ένα αφιέρωμα κάποια πραγματάκια πρέπει να μείνουν απέξω γιατί κινδυνεύει να γίνει τεράστιο σε μέγεθος. Λογικά όμως θα έπρεπε να είχε γίνει έστω μία τυπική αναφορά και αυτό είναι δική μου παράληψη. Είναι νομίζω άδικο όμως να μειώνεις την προσπάθεια μου έτσι
Το γράφει πάνω!! "Μία ευγενική χορηγία των Pampers. "
Sorry δεν ήθελα να μειώσω την προσπάθεια σου.Απλά θεώρησα ότι θα έπρεπε να αναφερθεί καθώς είναι πολύ έντονο χαρακτηριστικό του εν λόγω παιχνιδιού η μουσική.