- Μόνιμες Στήλες
- Tech
- Graph Search: H νέα μηχανή αναζήτησης του Facebook
Graph Search: H νέα μηχανή αναζήτησης του Facebook
HotGraph Search: H νέα μηχανή αναζήτησης του Facebook
Πληροφορίες
Κανείς δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί!
Πιθανότατα ήδη έχετε ακούσει και έχετε μάθει κάποια πράγματα για το Graph Search, την ανερχόμενη μηχανή αναζήτησης του Facebook. Το Graph Search ή αλλιώς "Κοινωνικό Γράφημα", δεν κάνει αναζήτηση στο χαοτικά τεράστιο Internet όπως το Google παρά μόνο αξιοποιεί την βάση δεδομένων του Facebook, που φυσικά δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητη. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Mark Zuckerberg, το Facebook διαθέτει πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες, 240 δισεκατομμύρια φωτογραφίες και 1 τρισεκατομμύριο συνδέσεις μεταξύ ατόμων από ολόκληρο τον κόσμο.
Μέχρι τώρα το πλαίσιο αναζήτησης στο Facebook σας βοηθά περισσότερο για να εντοπίσετε ανθρώπους που ήδη γνωρίζετε και -η αλήθεια είναι- δεν είναι πάντα εξυπηρετικό. Τα αποτελέσματα της αναζήτησης περιορίζονται μόνο σε ονόματα ατόμων, σελίδων ή τοποθεσιών. Το Graph Search ουσιαστικά μεταμορφώνει αυτό το πλαίσιο αναζήτησης και σας επιτρέπει να ψάχνετε σχεδόν τα πάντα κάνοντας έξυπνες ερωτήσεις του στυλ «Φωτογραφίες φίλων μου από το 1990 και μετά», “Εστιατόρια που αρέσουν σε φίλους μου», «Άτομα που δούλεψαν στην τάδε εταιρεία» κτλ.
Πόσο χαρωποί είναι όλοι τους που χρησιμοποιούν το Graph Search. Δεν συμφωνείτε;
Ενώ μέχρι τώρα λοιπόν όλα ήταν ανοικτά αλλά δύσκολα προσβάσιμα, στο μέλλον τίποτα δεν θα μπορεί να κρυφτεί από το Graph Search! Δικαιολογημένα θα ανησυχείτε μήπως αυτό αποτελεί μια απειλή για τα προσωπικά σας δεδομένα. Προφανώς ότι έχετε ανεβάσει στο Internet, με δική σας ευθύνη, δεν είναι ιδιωτικό. Το πρόβλημα είναι ότι τώρα με το Graph Search τα προσωπικά δεδομένα που έχετε μοιραστεί εκτίθενται ακόμα περισσότερο στη βορά του κάθε κουτσομπόλη, κακεντρεχή -ας μην πω άλλον χειρότερο χαρακτηρισμό- που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για σκοπούς που δύσκολα φαντάζεται κανείς. Ωστόσο, μην ανησυχείτε γιατί μπορείτε να ελέγξετε τι γίνεται ορατό στο Graph Search εφόσον το επιθυμείτε.
Σίγουρα λοιπόν το Graph Search επηρεάζει αρνητικά την ιδιωτικότητά σας. Από την άλλη σας δίνει ακόμα περισσότερες ευκαιρίες να κάνετε νέες γνωριμίες, να διαφημίσετε την επιχείρησή σας και να δικτυωθείτε δυναμικά χωρίς περιορισμούς. Το Graph Search βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση μόνο στα Αγγλικά και για περιορισμένους χρήστες του Facebook. Σταδιακά θα γίνει διαθέσιμο σε όλες τις χώρες συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Επισκεφτείτε αυτό το site για να δείτε την επίσημη παρουσίαση του και -αν θέλετε- για να δηλώσετε συμμετοχή για την beta εκδοχή του. Πάμε τώρα να το δούμε λίγο πιο αναλυτικά.
Το κλασικό πλαίσιο αναζήτησης του Facebook αντικαθίσταται από το Graph Search.
Πως λειτουργεί το Graph Search
Πρωτοστάτες του Graph Search είναι δύο πρώην εργαζόμενοι της Google. Ο Lars Rasmussen, ένας από τους σχεδιαστές του Google Maps και του (αποτυχημένου) Google Wave είναι σήμερα ο ιθύνων νους πίσω από το Graph Search. Μαζί του είναι ο Tom Stocky, πρώην Product Manager της Google και νυν Product Director του Facebook. Δείτε παρακάτω όλες τις λειτουργίες του Graph Search όπως τις παρουσίασαν οι ίδιοι καθώς και ο Mark Zuckerberg.
Η επίσημη παρουσίαση του Graph Search.
Εν ολίγοις, το Facebook μέχρι τώρα ορίζεται, όπως ξέρετε, από δύο βασικά μέρη. Το NewsFeed και το Timeline (Χρονολόγιο). Στο NewsFeed βλέπετε όλες τις τρέχουσες δημοσιεύσεις των φίλων σας ή σελίδων που ακολουθείτε με Like. Στο χρονολόγιό σας διαχειρίζεστε τις δικές σας δημοσιεύσεις ενώ μπορείτε να επισκεφτείτε το χρονολόγιο και τις σελίδες άλλων για να διαβάσετε τα posts τους. Τώρα προστίθεται και ένας τρίτος βασικός άξονας, το Graph Search, που βοηθά στην άμεση ανεύρεση πληροφοριών για φίλους σας και για κάθε χρήστη του Facebook, αρχικά μόνο για τις παρακάτω κατηγορίες:
People (Άτομα): Μπαίνω στο ψητό κατευθείαν χωρίς υποκρισίες. Γνωρίζετε ένα πολύ ενδιαφέρον άτομο σε ένα bar ή ένα party αλλά το μόνο που θυμάστε είναι το μικρό του όνομα, φερ’ ειπείν «Φούφουτος». Αναζητείτε λοιπόν «Φούφουτος που του αρέσει το τάδε club» ή «Φούφουτος που έχει τους τάδε φίλους» ή «Φούφουτος που του αρέσει το Σούσι» ή ότι άλλο νομίζετε ότι βοηθάει και πιθανότατα το Graph Search θα εντοπίσει τον Φούφουτο που ψάχνατε. Για να σοβαρευτούμε τώρα, το Graph Search προορίζεται καταρχήν για την δημιουργία νέων γνωριμιών, όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο Tom Stocky. Μπορείτε να ψάξετε για παράδειγμα ποιοι από τους φίλους σας δεν έχουν ταίρι (είναι Single) και το Graph Search τους παραθέτει σε λίστα. Μπορείτε να αποφύγετε να μπείτε σε τέτοιες ανεπιθύμητες λίστες (πολύ της μόδας οι λίστες τελευταίως) αν κρύψετε τις σχετικές πληροφορίες από το προφίλ σας.
Άλλες ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε είναι ας πούμε: "άτομα που μένουν κοντά και τους αρέσει το Star Wars", "Φίλοι φίλων που τους αρέσει το Pro Evolution Soccer", "Συντάκτες του GameWorld που τους αρέσει η σελίδα τάδε", "Άτομα που τους αρέσει ότι και σε εμένα" κλπ. Φανταστείτε τι άλλου είδους ερωτήσεις μπορείτε να κάνετε στο Graph Search που είναι άκομψο να αναφέρω τώρα. Το πιάσατε το υπονοούμενο. Το Facebook θέλει φανερά να ενισχύσει την θέση του ως κοινωνικό δίκτυο γνωριμιών.
Μετά την ερώτηση σας στο Graph Search εμφανίζεται ένα πλαίσιο με επιπλέον φίλτρα αναζήτησης.
Photos (Φωτογραφίες): Όσοι έχουν ψύχωση με το ανέβασμα φωτογραφιών και την απαθανάτιση των ιδιωτικών τους στιγμών θα ξετρελαθούν με το Graph Search. Σε πρώτη φάση μπορείτε να ρωτήσετε "Φωτογραφίες φίλων μου" και θα εμφανιστούν όλες οι φωτογραφίες των φίλων σας με προτεραιότητα αυτούς που μιλάτε συχνότερα. Μπορείτε να φιλτράρετε ακόμα περισσότερο τις ερωτήσεις σας π.χ. "Φωτογραφίες φίλων μου πριν το 2000" ή "Φωτογραφίες που μου αρέσουν", "Φωτογραφίες της οικογένειας μου" , "Φωτογραφίες του Παρθενώνα" κλπ.
Όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν αμέτρητες επιλογές για ερωτήσεις που μπορεί να είναι σχετικές και με άτομα που δεν γνωρίζετε και άρα -πιθανότατα- τα tag και untag θα δίνουν και θα παίρνουν ενώ θα πρέπει πλέον να είστε πολύ προσεκτικοί σε ποιες φωτογραφίες κάνετε Like. Φερ’ ειπείν, φανταστείτε να μπει στο προφίλ σας το έτερον ήμισυ και να διαπιστώσει με λίγα κλικ ότι έχετε κάνει μυριάδες Like σε άσεμνες φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο Facebook :)
Places (Τοποθεσίες): Αυτή η κατηγορία ερωτήσεων σας βοηθά να βρείτε ένα καλό εστιατόριο ή ένα ωραίο τουριστικό μέρος βάσει των ενδιαφερόντων φίλων σας και άλλων ατόμων. Αναφέρω κάποιες χαρακτηριστικές ερωτήσεις για να καταλάβετε πως δουλεύει όπως "Κινέζικο εστιατόριο στην Αθήνα", "Πόλεις που έχουν επισκεφτεί φίλοι μου", "Τουριστικά μέρη στην Ιταλία που τα έχουν επισκεφτεί φίλοι", "Restaurant στην Νέα Υόρκη που αρέσουν σε Σεφ", "Χώρες που έχει επισκεφτεί ο τάδε ή οι φίλοι μου" κλπ.
Αντιλαμβάνεστε ότι με την εισαγωγή του Graph Search μία επαγγελματική σελίδα στο Facebook ανοίγει ακόμα περισσότερες προοπτικές για προώθηση προϊόντων. Για παράδειγμα,κάποιος που έχει ένα ταβερνάκι σε μια ξεχασμένη γωνιά της Αθήνας μπορεί να φτιάξει την σελίδα του στο Facebook και πολλοί χρήστες να την εντοπίζουν πολύ εύκολα μέσω της αναζήτησης χωρίς να χρειάζεται να κάνει πολλά πράγματα ο ίδιος.
H πιο συνηθισμένη ερώτηση που μπορείτε να κάνετε.
Interests (Ενδιαφέροντα): Δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα ενδιαφέροντα από το Graph Search με ερωτήσεις της μορφής "Μουσική που αρέσει σε φίλους μου", "Ταινίες που αρέσουν σε γυναίκες", "Γλώσσες που μιλούν φίλοι μου", "Games που παίζουν φίλοι των φίλων μου", "Βιβλία που διαβάζουν οι διευθύνοντες σύμβουλοι" και διάφορα άλλα συναφή. Μπορείτε λοιπόν να κάνετε γνωριμίες βάση κοινών ενδιαφερόντων και φυσικά αρκετοί θα ενδιαφερθούν να φιλτράρουν αυτές τις στατιστικές πληροφορίες για επαγγελματικούς σκοπούς.
Web Search και επιπλέον φίλτρα αναζήτησης: Μετά από κάθε ερώτηση στο Graph Search εμφανίζεται σε ένα πλαίσιο δεξιά μια συλλογή από επιπλέον φίλτρα αναζήτησης για να σας βοηθήσει να βρείτε ακριβώς αυτό που ψάχνετε. Επειδή το Graph Search βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης μπορεί μια αναζήτηση να αποτυγχάνει τελείως και να μην συνδυάζει στοιχεία από την βάση δεδομένων του Facebook . Σε αυτή την περίπτωση το Graph Search εμφανίζει αποτελέσματα μέσω της μηχανής αναζήτησης Bing. Από αυτό καταλαβαίνω εγώ ότι ο Zuckerberg έχει το μακρόπνοο σχέδιο να φέρει στο Facebook την απόλυτη μηχανή αναζήτησης που θα μπορεί να κάνει και Web Search. Το αν θα το καταφέρει θα αποδειχτεί στο μέλλον φυσικά.
Η αναζήτηση φωτογραφιών γίνεται ένα ευχάριστο παιχνίδι.
Έπεται συνέχεια
Το Facebook ποντάρει ουσιαστικά τα πάντα στο νέο του αυτό εγχείρημα. Σίγουρα πιέζεται κι από τους επενδυτές του να δημιουργήσει περισσότερα διαφημιστικά κέρδη, καθώς η τιμή της μετοχής του έχει χάσει σχεδόν την μισή της αξία μέσα σε ένα χρόνο ενώ πέφτει συνεχώς. Ο Zuckerberg υποσχέθηκε ότι το Graph Search θα γίνει συμβατό για όλες τις γλώσσες και δικαιολόγησε ότι είναι αρχικά διαθέσιμο μόνο στα Αγγλικά γιατί το 40% του Facebook είναι αγγλόφωνο. Ανακοίνωσε επίσης ότι θα αναβαθμίσει το Graph Search για να αξιοποιείται πλήρως από τις φορητές συσκευές, θα εισάγει στην βάση δεδομένων και τα σχόλια που κάνουμε (προσοχή λοιπόν τι λέτε και που), ενώ θα υποστηρίζει πλήρως -όπως είπε- το πρωτόκολλο Open Graph.
Ομολογώ ότι μόλις πρόσφατα έμαθα λίγα πράγματα για αυτό το "Open Graph" ενώ συζητιέται από το 2011. To Open Graph είναι το πρότυπο τεχνολογιών με το οποίο κάθε μας δραστηριότητα μέσα στο Facebook και σε άλλα sites που έχουν...κουμπάκια του Facebook καταγράφεται και αποστέλλεται στα Data Centers του Facebook (για το καλό μας πάντα κι όχι για δόλιο φακέλωμα). Προφανώς δεν βλάπτει να κοινοποιείτε τι μουσική ακούτε, τι τρώτε και άλλα τέτοια παρόμοια «ενδιαφέροντα» πράγματα. Εμένα πάντως όλα αυτά με βρίσκουν παντελώς αδιάφορο. Τέλος πάντων, αν ενδιαφέρεστε εδώ θα βρείτε τα πρώτα Social Apps του Facebook που αξιοποιούν το εν λόγω Open Graph. Με απλά λόγια λοιπόν, στο κοντινό μέλλον κάθε μας Like, Share, Σχόλιο που κάνουμε στο Internet μέσω Facebook θα αποτελεί δεδομένο του Graph Search.
Όσο πληκτρολογείτε στην αναζήτηση εμφανίζονται οι πιθανές παραλλαγές ερωτήσεων.
Δύο αρνητικά σημεία που προβληματίζουν
Θυμάμαι το MySpace -εσείς οι 30άρηδες και 30άρες που διαβάζετε θα θυμάστε επίσης- ότι είχε μία μηχανή αναζήτησης με την οποία μπορούσαμε να εντοπίσουμε χρήστες συγκεκριμένης ηλικίας, τόπο διαμονής, ενδιαφέροντα κ.α. Το αποτέλεσμα ποιο ήταν; Το MySpace κατακλύστηκε από επαγγελματίες spammers που σου έστελναν ακατάπαυστα διαφημιστικά μηνύματα, παράξενοι άνθρωποι αμφίβολης προέλευσης και προτιμήσεων ζητούσαν την φιλία σου ενώ δεν τους είχες συναντήσει ποτέ και τελικά αυτές οι συμμορίες των απανταχού trolls αποτέλεσαν μία από τις βασικές αιτίες που το MySpace το εγκατέλειψαν όλοι και στράφηκαν προς το Facebook.
Μέχρι τώρα το Facebook είχε δύο πολύ βασικά προσόντα. Πρώτον, ο κάθε χρήστης ήταν εγγεγραμμένος με το πραγματικό του όνομα. Σήμερα, λόγω της γιγάντωσης του Facebook και της επικοινωνίας του με άλλα sites, ολοένα και περισσότεροι χρησιμοποιούν ψευδώνυμα για να μην μπορούν να εντοπιστούν εύκολα από αγνώστους ή για να μπορούν να σχολιάζουν ανώνυμα σε διάφορα Blogs. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία χρηστών, σας πληροφορώ ότι το Graph Search θα μπορεί να σας "ξετρυπώσει" εκτός αν είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί και χρησιμοποιείτε τις ρυθμίσεις απορρήτου με ευλάβεια.
Ενδεικτική αναζήτηση για φωτογραφίες.
Τα αποτελέσματα της αναζήτησης είναι διαφορετικά για τον καθένα ανάλογα με την δραστηριότητα και τους φίλους που έχει.
Το δεύτερο πολύ σημαντικό στοιχείο του Facebook που λίγοι το έχουν προσέξει είναι ότι μέχρι σήμερα δεν είναι εύκολο για κάποιον να σας εντοπίσει και να κατασκοπεύσει το προφίλ σας εκτός αν ήδη γνωρίζει το όνομά σας και σας έχει προσθέσει ως φίλο. Με αυτόν τον τρόπο οι γνωριμίες μέσω Facebook γίνονται όπως περίπου και στην πραγματικότητα. Δηλαδή γνωρίζουμε κάποιον αφού τον συναντήσουμε ή αφού έχουμε αλληλεπιδράσει με κάποιον τρόπο. Για παράδειγμα, συναντάτε κάποιον σε μια online συζήτηση και μετά από αμοιβαίες ανταλλαγές σχολίων μπορεί να προκύψει μια φιλία. Αύριο με το Graph Search που όλοι θα αρχίζουν να παίζουν με τις αναζητήσεις κυρίως για να φλερτάρουν -κακά τα ψέμματα- πιστεύω ότι το Facebook θα αρχίσει να ομοιάζει επικίνδυνα με τα sites γνωριμιών σαν τα Badoo και Zoosk. Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό, αλλά σίγουρα θα δυσαρεστήσει μεγάλη μερίδα των χρηστών του που δεν θέλει να παρενοχλείται ούτε να κατασκοπεύεται από αγνώστους για κανένα λόγο.
Προστατέψτε την ιδιωτική σας ζωή
Βρισκόμαστε στο 2013 και άρα όλοι σας πλέον, ανεξαρτήτως ηλικίας, ξέρετε ότι πρέπει να προσέχετε τα δημόσια σχόλια σας και τις κοινοποιήσεις στο Internet γιατί - προφανώς- είναι ορατά σε όλους και μπορεί στο μέλλον να σας δημιουργήσουν προβλήματα. Για να το καταλάβετε καλύτερα, θα σας αναφέρω ένα πολύ απλό παράδειγμα. Ας πούμε ότι συνηθίζετε να συζητάτε σε ιστοσελίδες μέσω Facebook για ειδήσεις και άλλα θέματα και κάποιο από τα σχόλια σας μπορεί να είναι ενοχλητικό και εριστικό, είτε γιατί θέλατε να δηλώσετε την δυσαρέσκειά σας σε ένα από τα πολλά κοινωνικά ζητήματα των καιρών μας είτε γιατί απλά θέλατε να ξεσπάσετε κάπου (ως γνωστόν, η αθυροστομία πάει σύννεφο στο Internet και όχι μόνο).
Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι αυτό το σχόλιο μπορεί να σαμποτάρει την αίτηση σας για μια μελλοντική δουλειά; Οι επαγγελματίες recruiters το πρώτο που κάνουν πλέον είναι να "σκαλίζουν" την δραστηριότητά ενός υποψηφίου στο Internet και ιδιαίτερα στο Facebook. Φανταστείτε λοιπόν πόσο εύκολη θα γίνει η δουλειά τους με το επερχόμενο Graph Search που με μια απλή αναζήτηση θα μπορούν να μάθουν σχεδόν τα πάντα για την προσωπική σας ζωή, εφόσον δεν έχετε φροντίσει να πάρετε τα κατάλληλα μέτρα προστασίας.
Ενδεικτική αναζήτηση για τοποθεσίες στην Αγγλική γλώσσα.
Το Graph Search είναι αρχικά διαθέσιμο μόνο στην Αγγλική γλώσσα και για περιορισμένους χρήστες που συμμετάσχουν στην δοκιμαστική έκδοση Beta.
Μάθετε εδώ για τις νέες ρυθμίσεις απορρήτου που Facebook με τις οποίες μπορείτε να μπλοκάρετε το Graph Search να χρησιμοποιεί τα δεδομένα σας. Συνοπτικά πρέπει να ξέρετε ότι όποια δημοσίευση έχει χαρακτηριστεί "Δημόσια", "Φίλοι", "Φίλοι Φίλων" είναι προσβάσιμη για το Graph Search αυτομάτως. Επιπλέον, στο "Αρχείο Δραστηριοτήτων" θα υπάρχει σύντομα μια ειδική ένδειξη που θα εξαιρεί μια κοινοποίησή σας από την βάση δεδομένων του Graph Search.
Τώρα αν θέλετε να σας πω και την προσωπική μου άποψη, είναι πάρα πολύ δύσκολο να ελεγχθούν όλα αυτά από έναν μέσο χρήστη και γι’ αυτό το πιο σώφρον είναι να μην δημοσιεύετε περιεχόμενο που μπορεί να εκθέσει την προσωπική σας ζωή σε αγνώστους ενώ δεν το επιθυμείτε. Μια κουβέντα είναι αυτό βέβαια όταν ο κόσμος σήμερα διψάει, λαχταράει για αναγνώριση και προβολή των (αμφιβόλων) κατορθωμάτων του, ιδίως οι νεαρές ηλικίες που έχουν ουσιαστικά γεννηθεί με το Facebook και το YouTube.
Το τι θεωρεί ο καθένας ιδιωτικό, προσβλητικό ή ενδιαφέρον για την προσωπική του ζωή είναι σχετικό. Δεν σκοπεύω, ούτε είμαι ο πλέον αρμόδιος για να σας κάνω κατήχηση όσον αφορά αυτό το θέμα. Απλά υπενθυμίζω ότι χρειάζεται μέτρο σε όλα για να μην έχετε προβλήματα στο μέλλον. Σκεφτείτε ότι μετά από 10-20 χρόνια μπορεί να υπάρχει ακόμα το Facebook και κάποιες από τις παλιές σας δημοσιεύσεις να βλάψουν την καριέρα και την προσωπική σας ζωή γιατί τώρα δεν είσαστε προνοητικοί.
Το μέλλον του Facebook
Σήμερα, έχετε πλήρη συνείδηση ότι δίνετε εκτενή αναφορά για τις συνήθειες σας και την προσωπική σας ζωή στο Facebook και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, απλά χρησιμοποιώντας τα. Οι περισσότεροι από εσάς θα πιστεύετε ότι δεν αξίζει τον κόπο να ανησυχείτε, αφού τα προσωπικά σας στοιχεία χρησιμοποιούνται μόνο για διαφημιστικούς σκοπούς και για να βελτιωθεί η εμπειρία σας στην χρήση αυτών των υπηρεσιών (σύμφωνα με τους όρους χρήσης). Μήπως όμως αυτό το υπερβολικό μοίρασμα πληροφοριών μέσω του Graph Search σας οδηγήσει τελικά σε μια δικαιολογημένη καχυποψία με αποτέλεσμα να μειώσει την δραστηριότητά σας στο Facebook; Μήπως τελικά αποτελέσει αφορμή ακόμα και να εγκαταλείψετε το Facebook επειδή δεν ανέχεστε να παίζετε -τόσο απροκάλυπτα- τον ρόλο της διαφημιστικής στατιστικής μονάδας;
Ίσως ωστόσο αναλύοντας τα υπέρ και τα κατά της νέας μηχανής αναζήτησης του Facebook, θεωρώ ότι το Graph Search ολοκληρώνει το Facebook ως κοινωνικό δίκτυο και αποτελεί φυσιολογική εξέλιξή του. Αναμφίβολα υπάρχουν πάρα πολλά θετικά στοιχεία σε αυτή την νέα υπηρεσία που, όπως ανέφερα πιο πάνω, θα διευκολύνουν την ζωή σας και οπωσδήποτε θα δώσουν μεγάλο κίνητρο για να χρησιμοποιείτε το Facebook για την διασκέδαση, την ενημέρωσή σας και… για να σκοτώνετε τον ελεύθερο σας χρόνο. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι -αβάδιστα και αβίαστα- με το Graph Search θα κάνετε πιο εύκολα νέες γνωριμίες εφόσον το επιθυμείτε. Mπορεί βέβαια κάποια στιγμή να πήξετε με όλη αυτή την πληροφορία και να πείτε "Αντε γεια Facebook, δεν θέλω το Like κανενός" και να κλείσετε τον λογαριασμό σας… λέω εγώ τώρα.
Comments
Φυσικα δε προκειται να μαθει καποιος 200 εντολες, αλλα ηδη στο παιχνιδι δε χρησιμοποιει καποιος τα παντα συνεχεια. Οτι χρησιμοποιει πιο συχνα αυτο θα μαθει ειναι λογικο νομιζω...
Προσωπικα βεβαια ακομα δε με πειθει να παω να σκασω 149€ για το Kinect, αλλα οσοι το εχουν πιστευω πως θα θελουν να το χρησιμοποιησουν με το Skyrim.
Αποψη μου ειναι πως το Graph Search πρεπει να λειτουργησει ως καμπανακι στους πιο πολλους ωστε να ειναι πιο προσεκτικοι με το τι επιλεγουν να μοιραστουν στα μεσα κοινωνικης δικτυωσης, μιας και ειναι πολυ ευκολο πλεον να βρεθουν πραγματα χαμενα ή ξεχασμενα...
Μακάρι να γίνει όντως να γίνει έτσι, πρέπει ο κόσμος να ξυπνήσει και να μην λέει που μένει, που είναι αυτήν την στιγμή και να δείχνει στο fb όλη την οικογένεια, το σπίτι, την γκαρνταρόμπα, τα κατοικίδια, τα φυτά του μπαλκονιού και το φαγητό του!! Έλεος πια!
Ακριβώς. Σοφά λόγια. Δεν χρειάζεται να είμαστε σκοταδιστές και να απορρίπτουμε την εξέλιξη επειδή εκθέτει τα λάθη μας. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.
Μπορείς να εξαιρεθείς αλλά έτσι δεν θα μπορείς να μοιράζεσαι και τίποτα οπότε χρησιμοποιείς το Facebook σε Passive Mode. Αν το κάνουν πολλοί αυτό τότε θα συρρικνωθεί και το κοινωνικό δίκτυο λόγω έλλειψης δραστηριότητας.