- Μόνιμες Στήλες
- Tech
- OnLive: Η υπηρεσία του μέλλοντος για τα games
OnLive: Η υπηρεσία του μέλλοντος για τα games
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Ο δημιουργός του WebTV φαίνεται ότι έχει την λύση που θα ανατρέψει τα πάντα στην βιομηχανία των games. Το OnLive παρουσιάστηκε στην Game Developers Conference και εξέπληξε τους πάντες. Είναι η πρώτη εφαρμογή η οποία παρέχει online games στο χρήστη, χωρίς την χρήση υπολογιστή ή κονσόλας.
Ο Steve Perlman, δημιουργός της WebTV η οποία ανθίζει τα τελευταία χρόνια στο Internet, φαίνεται ότι έχει ανακαλύψει μία νέα τεχνολογία βάση της οποίας τα online games τρέχουν σε αντίστοιχες online υπηρεσίες, χωρίς να απαιτούν next-gen κονσόλες ή δυνατούς υπολογιστές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται κανένας να αγοράσει hardware από τα καταστήματα κι ότι θα μπορεί να παίζει τα αγαπημένα του παιχνίδια κατευθείαν μέσω Internet, χωρίς το παραμικρό download.
Η υπηρεσία OnLive, η οποία αναπτύσσεται εδώ και επτά χρόνια, βασίζεται σε μία και μόνο ελπίδα. Την συμπίεση τεράστιου αριθμού δεδομένων ώστε να μπορούν να δοθούν πακέτο στον χρήστη, χωρίς αυτός να χρειάζεται να κατεβάσει τον παραμικρό client. Αυτό απαιτεί ασφαλώς έναν πολύ δυνατό server ο οποίος θα στέλνει τα αποτελέσματα της συμπίεσης δεδομένων στο σπίτι του πελάτη. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ο Perlman είναι ότι η υπολογιστική δύναμη που χρειάζεται να τρέξει ένα παιχνίδι μεγαλώνει, ενώ η ικανότητα συμπίεσης των αρχείων είναι μια διαδικασία που όλα αυτά τα χρόνια μένει στάσιμη. Ο Perlman προσπαθεί διαρκώς να βελτιώσει την συμπίεση δεδομένων και να μειώσει την υπολογιστική ισχύ που απαιτείται για αυτή.
Η υπηρεσία OnLinve, η οποία βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, υπόσχεται ότι μπορεί να συμπιέσει δεδομένα δεκάδες φορές περισσότερο από το συνηθισμένο. Οι χρήστες θα μπορούν να παίξουν το ίδιο παιχνίδι, ανεξάρτητα από το αν θα έχουν PC, Macintosh ή την κονσόλα του OnLive η οποία παρέχεται μαζί με το πρόγραμμα σε ένα πλήρες πακέτο και συνδέεται με την τηλεόρασή σας σαν να πρόκειται για κονσόλα.
Πολλές μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως οι Electronic Arts, THQ, Take-Two, Codemasters, Eidos, Atari, Warner Bros, Epic Games και Ubisoft, έχουν ήδη συμφωνήσει στην παροχή των παιχνιδιών τους μέσω της υπηρεσίας OnLive, ακόμα κι αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό θα τους κοστίσει τα έσοδα από το retail. Ίσως με αυτό τον τρόπο προσεγγίσουν τους χρήστες που δεν έχουν κονσόλα ή υπολογιστή τελευταίας τεχνολογίας.
Στην Game Developers Conference, το OnLive παρουσίασε 16 games και ο κόσμος υποδέχτηκε την υπηρεσία με ενθουσιασμό. Η παρουσίασή της περιελάμβανε πληροφορίες για το πως κάποιος μπορεί να παίξει ένα παιχνίδι, να τραβήξει βίντεο από αυτό, να μοιραστεί το βίντεο με φίλους και να κάνει chat μαζί τους. Η κονσόλα του πακέτου OnLive θα έχει θύρες USB και HDMI, κάρτα δικτύου για σύνδεση στο Internet και δυνατότητα σύνδεσης mouse ή χειριστηρίου για PC. Για να το χρησιμοποιήσετε θα χρειαστείτε μία σύνδεση των 2Mbit για απλά γραφικά ή των 5Mbit για high-definition γραφικά. Η 1080p ανάλυση δεν υποστηρίζεται, αν και στο μέλλον ενδέχεται να υπάρξει ειδική υποστήριξη για συνδέσεις άνω των 10Mbit.
Η ημερομηνία κυκλοφορίας της συγκεκριμένης πλατφόρμας υπολογίζεται ότι θα είναι μέσα στα τέλη του 2009 και αγορά του πακέτου θα απαιτεί μηνιαία συνδρομή.
Για να δούμε λοιπόν τι επιπτώσεις θα έχει το OnLive στην αγορά των games, αν και εφόσον βγει στην αγορά. Άραγε θα βλάψει τις Sony, Microsoft και Nintendo ή απλά θα τις υποβοηθήσει ως…τριτοδεύτερη λύση; Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο θαυματουργός Steve Perlman, αφότου κονόμησε πουλώντας το WebTV στη Microsoft το 1999 για 425 εκατομμύρια δολάρια, δεν επαναπαύτηκε στα λεφτά του αλλά συνέχισε την έρευνα, δημιουργώντας άλλη μία μεγάλη καινοτομία.
Ο Steve Perlman, δημιουργός της WebTV η οποία ανθίζει τα τελευταία χρόνια στο Internet, φαίνεται ότι έχει ανακαλύψει μία νέα τεχνολογία βάση της οποίας τα online games τρέχουν σε αντίστοιχες online υπηρεσίες, χωρίς να απαιτούν next-gen κονσόλες ή δυνατούς υπολογιστές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται κανένας να αγοράσει hardware από τα καταστήματα κι ότι θα μπορεί να παίζει τα αγαπημένα του παιχνίδια κατευθείαν μέσω Internet, χωρίς το παραμικρό download.
Η υπηρεσία OnLive, η οποία αναπτύσσεται εδώ και επτά χρόνια, βασίζεται σε μία και μόνο ελπίδα. Την συμπίεση τεράστιου αριθμού δεδομένων ώστε να μπορούν να δοθούν πακέτο στον χρήστη, χωρίς αυτός να χρειάζεται να κατεβάσει τον παραμικρό client. Αυτό απαιτεί ασφαλώς έναν πολύ δυνατό server ο οποίος θα στέλνει τα αποτελέσματα της συμπίεσης δεδομένων στο σπίτι του πελάτη. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ο Perlman είναι ότι η υπολογιστική δύναμη που χρειάζεται να τρέξει ένα παιχνίδι μεγαλώνει, ενώ η ικανότητα συμπίεσης των αρχείων είναι μια διαδικασία που όλα αυτά τα χρόνια μένει στάσιμη. Ο Perlman προσπαθεί διαρκώς να βελτιώσει την συμπίεση δεδομένων και να μειώσει την υπολογιστική ισχύ που απαιτείται για αυτή.
Η υπηρεσία OnLinve, η οποία βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, υπόσχεται ότι μπορεί να συμπιέσει δεδομένα δεκάδες φορές περισσότερο από το συνηθισμένο. Οι χρήστες θα μπορούν να παίξουν το ίδιο παιχνίδι, ανεξάρτητα από το αν θα έχουν PC, Macintosh ή την κονσόλα του OnLive η οποία παρέχεται μαζί με το πρόγραμμα σε ένα πλήρες πακέτο και συνδέεται με την τηλεόρασή σας σαν να πρόκειται για κονσόλα.
Πολλές μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως οι Electronic Arts, THQ, Take-Two, Codemasters, Eidos, Atari, Warner Bros, Epic Games και Ubisoft, έχουν ήδη συμφωνήσει στην παροχή των παιχνιδιών τους μέσω της υπηρεσίας OnLive, ακόμα κι αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό θα τους κοστίσει τα έσοδα από το retail. Ίσως με αυτό τον τρόπο προσεγγίσουν τους χρήστες που δεν έχουν κονσόλα ή υπολογιστή τελευταίας τεχνολογίας.
Στην Game Developers Conference, το OnLive παρουσίασε 16 games και ο κόσμος υποδέχτηκε την υπηρεσία με ενθουσιασμό. Η παρουσίασή της περιελάμβανε πληροφορίες για το πως κάποιος μπορεί να παίξει ένα παιχνίδι, να τραβήξει βίντεο από αυτό, να μοιραστεί το βίντεο με φίλους και να κάνει chat μαζί τους. Η κονσόλα του πακέτου OnLive θα έχει θύρες USB και HDMI, κάρτα δικτύου για σύνδεση στο Internet και δυνατότητα σύνδεσης mouse ή χειριστηρίου για PC. Για να το χρησιμοποιήσετε θα χρειαστείτε μία σύνδεση των 2Mbit για απλά γραφικά ή των 5Mbit για high-definition γραφικά. Η 1080p ανάλυση δεν υποστηρίζεται, αν και στο μέλλον ενδέχεται να υπάρξει ειδική υποστήριξη για συνδέσεις άνω των 10Mbit.
Η ημερομηνία κυκλοφορίας της συγκεκριμένης πλατφόρμας υπολογίζεται ότι θα είναι μέσα στα τέλη του 2009 και αγορά του πακέτου θα απαιτεί μηνιαία συνδρομή.
Για να δούμε λοιπόν τι επιπτώσεις θα έχει το OnLive στην αγορά των games, αν και εφόσον βγει στην αγορά. Άραγε θα βλάψει τις Sony, Microsoft και Nintendo ή απλά θα τις υποβοηθήσει ως…τριτοδεύτερη λύση; Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο θαυματουργός Steve Perlman, αφότου κονόμησε πουλώντας το WebTV στη Microsoft το 1999 για 425 εκατομμύρια δολάρια, δεν επαναπαύτηκε στα λεφτά του αλλά συνέχισε την έρευνα, δημιουργώντας άλλη μία μεγάλη καινοτομία.
Comments