- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Θεωρείτε σωστή την στάση της Sony να μην κατέβει στη φετινή E3;
Press Start: Θεωρείτε σωστή την στάση της Sony να μην κατέβει στη φετινή E3;
HotPress Start: Θεωρείτε σωστή την στάση της Sony να μην κατέβει στη φετινή E3;
Πληροφορίες
Και οι κινήσεις των άλλων εταιρειών.
Η Ε3 είναι παραδοσιακά η μεγαλύτερη και η πιο σημαντική εκδήλωση για την gaming κοινότητα. Κάθε χρόνο, χιλιάδες fans δίνουν το παρόν στο Los Angeles Convention Center, ενώ εκατομμύρια άλλοι παρακολουθούν online, καθώς μία μετά την άλλη οι μεγαλύτερες gaming εταιρείες αποκαλύπτουν το τι επιφυλάσσει το μέλλον του gaming.
Φέτος και για πρώτη φορά, η Sony αποφάσισε να μη συμμετέχει στο event. Αν και αυτό δε σημαίνει αυτομάτως το τέλος της μακράς παράδοσης της E3, σίγουρα επαρκεί για να συνεπάγουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θεωρεί πλέον την παρουσία της στην E3 και τόσο κρίσιμη.
Η Ε3 είναι ένα τελετουργικό. Ουσιαστικά είναι τόσο ένας μεγάλος χώρος με περίπτερα εταιρειων, όσο και διοργανώσεις συνεντεύξεων τύπου με σκηνές, παρουσιαστές και ακροατήριο, χαρακτηριστικό για το οποίο ξεχωρίζει περισσότερο από την Gamescom, η οποία είναι ορθάνοιχτη στο ευρύ κοινό. Κατά συνέπεια η E3 έχει την σημασία της ως γεγονός και οι παρουσιάσεις της είναι τελείως διαφορετικές από μια απλή προβολή ενός τρέιλερ, μιας ανακοίνωσης που θα δει κανείς στο PC ή στο κινητό του. Έχει φυσικά και ένα κόστος, το οποίο πέφτει τόσο τους διοργανωτές, όσο και στις εταιρείες που υποστηρίζουν κάθε έκθεση, πότε με το περίπτερό τους και πότε με μια συνέντευξη τύπου.
Η Sony κατεβαίνει εδώ και δεκαετίες στην E3, αλλά φέτος για πρώτη φορά δεν θα διοργανώσει συνέντευξη τύπου. Είχαμε συνηθίσει να συζητάμε κάθε χρονιά για το ποια συνέντευξη τύπου ήταν η καλύτερη μεταξύ των Sony, Microsoft και Nintendo. Η τελευταία αποφάσισε να προχωρήσει σε μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις τύπου. Πλέον με την μη παρουσία της Sony χάνεται και το νόημα των συγκριτικών των press conference, αφού μένει κυρίως η Microsoft και όποιες άλλες εταιρείες αποφασίσουν να δείξουν κάτι. Εσείς θεωρείτε σωστή την κίνηση της Sony από την στιγμή που ίσως δεν έχει πολλά να δείξει από νέα games ή είστε αντίθετος και πιστεύετε ότι έπρεπε να κατέβει όπως και να 'χει; Επίσης πιστεύετε ότι αποδυναμώνεται έτσι σημαντικά η E3 και η αξία της μειώνεται ή δεν θα επηρεαστεί;
Μόνιμες στήλες των τελευταίων εβδομάδων:
Best of: Τα χειρότερα games του 2018
Μπορεί το Apex Legends να εκθρονίσει το Fortnite;
Vlogs: Ελλαδίτες στην Κύπρο
FIFA 19 vs Pro Evolution Soccer 19
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Comments
Ήταν η δεύτερη χρονιά που η E3 ήταν ανοιχτή στο κοινό, και αυτό μου προκάλεσε ανάμεικτες εντυπώσεις. Από την μία, ευρισκόμενος εκεί για επαγγελματικούς λόγους ως απεσταλμένος του GameWorld.gr, η εργασία μου δεν διευκολύνθηκε από τις μάζες fans. Σε ορισμένα games, έπρεπε μάλιστα ακόμα και οι δημοσιογράφοι να περιμένουμε για ώρες στην ουρά πίσω από παρέες που ήταν εκεί για διασκέδαση. Ως επαγγελματίες:
-Πέραν της E3, τρέχαμε και σε άλλες τοποθεσίες για παρουσιάσεις εταιρειών σε δικούς τους χώρους, αρκετά τετράγωνα μακριά, πολλές φορές με τα πόδια.
-Τα βράδια ξεσκαρτάραμε/ανεβάζαμε υλικό και σχεδιάζαμε το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας, οπότε δεν κοιμόμασταν καλά.
-Δεν επρόκειτο πάντα για games που μας άρεσαν.
Οπότε το να περιμένεις 2 ώρες σε ουρά για να παίξεις 15 λεπτά ένα game που για τα δικά σου γούστα μπορεί να είναι και "μπούρδα", κοστίζει χρόνο από την δουλειά σου, συν ότι η κοσμοσυρροή μερικές φορές σήμαινε επιπλέον καθυστερήσεις και προκαλούσε άγχος, χωρίς να υπολογίζουμε τα πόδια που πονάνε από την ορθοστασία και τον λίγο ύπνο. Πέραν αυτών, συνάντησα πολύ λιγότερες εταιρείες hardware από όσες περίμενα. Από προσωπικές μου εμπειρίες σε εκθέσεις μουσικών/ηχητικών ειδών, η αναλογία υλικού που απευθυνόταν σε επαγγελματίες ήταν πολύ μικρότερη από το αντίστοιχο για το κοινό.
Ως gamer, αντίστοιχα παρατήρησα ότι τα happenings για να κρατάνε το ενδιαφέρον του κοινού ήταν ελάχιστα. Ούτε σημαντικό αριθμό cosplayers είδα, ούτε κάποιο event να με κάνει να πω "wow", απλά booths με μεγαλεπίβολο decor και άπειρο κόσμο να περιμένει σε ουρές.
Αυτό που συμπέρανα για την Ε3 2018 ήταν πως έπασχε από κρίση ταυτότητας. Δυσχεραίνοντας τους επαγγελματίες, προσέφερε μια μέτρια εμπειρία στο κοινό με μόνο "τυράκι" το να παίξουν demos από επερχόμενα games, κάτι το οποίο τα ανεξάρτητα events των εταιρειών (πχ EA Play) το έκαναν καλύτερα κατά την άποψή μου.
Οπότε, η E3 θα πρέπει να "αποφασίσει" τι είδους event θέλει να είναι και να επικεντρωθεί σε αυτό.
Το LA είναι κοντά στην Ασία, οπότε Κορεάτες και Ιάπωνες developers (και κοινό, πλέον) έχουν πολύ πιο εύκολη πρόσβαση. Δεν μπορείς να φανταστείς την κοσμοσυρροή Ασιατών, ενώ επίσης πρέπει να αναλογιστείς το μέγεθος των ΗΠΑ (η Καλιφόρνια είναι φαντάσου μεγαλύτερη και από την Γερμανία σε έκταση). Η Ε3 δεν ήταν "ευρείας κατανάλωσης" μέχρι πρόπερσι, ήταν μόνο για επαγγελματίες.