- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Είναι το Early Access απαραίτητο;
Press Start: Είναι το Early Access απαραίτητο;
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Είναι το Early Access απαραίτητο;
Πληροφορίες
Τα υπέρ, τα κατά και οι... πληρωμένες beta.
Το Early Access (γνωστό και ως paid-alpha ή early funding) είναι ένα σύστημα μέσω του οποίου οι developers έχουν πλέον την δυνατότητα να αποκτήσουν έσοδα από τα games τους πριν καν ολοκληρώσουν την ανάπτυξή τους. Η ιδέα είναι απλή και θα πάρουμε ως παράδειγμα το Early Access program του Steam.
Η πλατφόρμα της Valve πρόσθεσε το Early Access το 2013, επιτρέποντας σε όλους τους gamers να αποκτήσουν πρώιμη πρόσβαση σε games των οποίων ο κύκλος ανάπτυξης δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, πληρώνοντας το αντίστοιχο αντίτιμο που θέτει ο κάθε developer. Η ιδέα αυτή προϋπήρχε (ήδη το Minecraft είχε πληρωμένη alpha από το 2009), αλλά ήταν το Steam που έκανε το μεγάλο μπαμ. Η επιτυχία του Early Access είναι αδιαμφησβήτητη, αφού έως σήμερα έχουν κυκλοφορήσει δεκάδες γνωστά games εκμεταλλευόμενα αυτό το μοτίβο χρηματοδότησης.
Η αλήθεια είναι ότι το early access μπορεί να λειτουργήσει σαν δίκοπο μαχαίρι, αφού οι gamers μπορεί να δουν με κακό μάτι μια πρώιμη έκδοση ενός παιχνιδιού, η οποία παρουσιάζεται γεμάτη από bugs και με λιγοστό περιεχόμενο. Από την άλλη όμως, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τις ανεξάρτητες εταιρείες ανάπτυξης ώστε να χρησιμοποιήσουν τα έσοδα από το early access για να ολοκληρώσουν την ανάπτυξη του παιχνιδιού με το οποίου έχουν καταπιαστεί.
Μερικά από τα games που χρησιμοποιούν ή χρησιμοποίησαν το Early Access είναι τα PlayerUnknown’s Battlegrounds, Fortnite, Darkest Dungeon, Ark: Survival Evolved και Prison Architect, ενώ πλέον είναι σύνηθες φαινόμενο όλα σχεδόν τα games να ακολοθούν την ίδια τακτική. Το Early Access έχει γίνει πλέον ένα από τα στάδια που περνάει η πλειοψηφία των games πριν κυκλοφορήσει η τελική τους έκδοση, ενώ το ίδιο φαινόμενο έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του δειλά δειλά και στο Xbox One με το Xbox Game Preview Program που έκανε ντεμπούτο το 2015. Προσωπικά πιστεύω ότι το Early Access είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για τους indie developers, αρκεί αυτοί να μην το εκμεταλλευτούν ώστε να αφήσουν τα games τους για ολόκληρα χρόνια σε αυτό το στάδιο ώστε να έχουν από την μια έσοδα και από την άλλη την ασφάλεια ότι “βρισκόμαστε ακόμα σε early access οπότε μην σας απασχολούν τα bugs”.
Εσείς θεωρείτε ότι είναι απαραίτητο το Early Access; Είστε υπέρ ή κατά του προγράμματος; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Games που κυκλοφορούν πριν την ώρα τους (Γιώργος Λόλας)
Σάββατο: Αφιερώματα - Εμπειρία: Τι ευθύνεται για τα κακά sequels; (Σταύρος Δήμου, άρθρο αναγνώστη)
Σάββατο: Critical Hit - Path of Exile: Πως θα βγάλετε τα περισσότερα από το currency (Θάνος Καψάλης)
Κυριακή: Critical Hit - PlayerUnknown’s Battlegrounds: Τα σημεία με το καλύτερο loot (Μάνος Γρυπάρης)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
19/2/18: 10 Marvelous Years (Μάριος Ντάλλαρης - Mario07)
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
23/2/18: Dead Rising (Παναγιώτης Πολυδεύκης - Shikabane_Hime7)
Γράψτε το δικό σας user review και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments