- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Ήταν τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα στην εποχή τους;
Press Start: Ήταν τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα στην εποχή τους;
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Ήταν τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα στην εποχή τους;
Πληροφορίες
Old-school εναντίον μοντέρνου gaming.
Την χρυσή εποχή των video games (δεκαετίες ’70 και ’80) και ειδικότερα μετά την εμφάνιση των 8-bit και 16-bit κονσολών, η βιομηχανία του gaming ήταν εντελώς διαφορετική σε σχέση με την μοντέρνα εποχή του σήμερα. Την εποχή εκείνη οι εταιρείες ανάπτυξης ακόμα ψάχνονταν και καθεμιά από αυτές εισήγαγαν σιγά-σιγά νέους μηχανισμούς και τεχνολογίες αρχικά στα arcades και αργότερα στις οικιακές κονσόλες. Εν αρχή είχαμε την έλευση των έγχρωμων οθονών, το multi-directional scrolling και τα vector displays, ενώ αργότερα έκαναν την εμφάνισή τους τα parallax scrolling, το ψευδό-3D και η βελτίωση του ήχου και των γραφικών, καθώς και η εισαγωγή των cutscenes, ειδικότερα στα interactive movies της εποχής.
Επίσης, νέα genres έκαναν δειλά δειλά την εμφάνισή τους, καθώς η τεχνολογία βελτιωνόταν και τα development houses έπαιρναν στα χέρια τους πιο ισχυρό hardware. Ταυτόχρονα, είχαμε την κυκλοφορία games που δεν βασίζονται αποκλειστικά στο πόσο γρήγορα μπορείς για παράδειγμα να στοχεύσεις και να πυροβολήσεις εχθρούς, αλλά και στα αντανακλαστικά και στον συγχρονισμό των κινήσεων, όπως στο Donkey Kong του 1981, σε ένα από τα πιο κλασικά Platform ολόκληρης της ιστορίας των video games. Ταυτόχρονα, τα games των προηγούμενων δεκαετιών θεωρούνται πιο δύσκολα, αφού βασίζονταν στην οργανική δυσκολία που πηγάζει από το ίδιο το gameplay και όχι στην τεχνητή (artificial) όπου το difficulty βασίζεται είτε σε τυχαίους παράγοντες ή σε αποφάσεις των developers, όπως για παράδειγμα τα one-hit kill boss fights ή οι αντιπάλοι με... άπειρο health.
Το gaming σήμερα θεωρείται περισσότερο από ποτέ ως μια mainstream ασχολία και αυτό “μεταφράζεται” έως ενός σημείου και στην εξέλιξη των video games. Σε γενικές γραμμές, τα μοντέρνα games θεωρούνται πιο εύκολα, κυρίως λόγω των νέων συστημάτων που αφορούν τα saves, αλλά και επειδή οι developers δεν θέλουν να μας κάνουν να νιώσουμε αγανάκτηση λόγω της δυσκολίας του παιχνιδιού. Η λογική των games θέλει να μας δίνεται το αίσθημα της επιβράβευσης και πάνω σε αυτό βασίζονται και οι περισσότεροι μηχανισμοί τους, με τον ισορροπημένο βαθμό δυσκολίας να παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Εξαιρούνται βέβαια τα... σαδιστικά Dark Souls και games που διαθέτουν permadeath.
Στην μοντέρνα εποχή των video games, συναντάμε την εισαγωγή του online multiplayer και ως κύριο μέρος ενός παιχνιδιού και όχι απλά ως ένα συνοδευτικό “πιάτο”, το voice chat, τα δωρεάν mods, την βελτίωση στην εκπροσώπηση των γυναικών και των μειονοτήτων στα games, καθώς και την βελτίωση του τεχνικού τομέα που ανεβάζει το immersion. Ταυτόχρονα, η πολυπλοκότητα των νέων games, δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες ανάπτυξης να μας προσφέρουν ιστορίες με αρκετά μεγαλύτερο βάθος, δίνοντάς μας την ευκαιρία να ζήσουμε πιο ολοκληρωμένες και σε κάποιες περιπτώσεις συγκινητικές και immersive gaming εμπειρίες.
Θέμα της εβδομάδας:
Είναι τελικά τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα από τα νεότερα ή μήπως αυτή η θεωρία βασίζεται στην νοσταλγία που νιώθουμε για τα παιδικά μας χρόνια; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Ποιον ήρωα ή ηρωίδα από games θα θέλατε να παντρευτείτε; (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: eSports - Blizzard: Αντιγραφή του MLB logo από το Overwatch League (Μάνος Γρυπάρης)
Πέμπτη: Αφιερώματα - Ο σωστός o Gamer (άρθρο αναγνώστη, Χρήστος Λουκόπουλος)
Κυριακή: Editorial - WTF News #9: Κλαρινοgamers (Μάνος Γρυπάρης)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
Γράψτε το δικό σας blog και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
21/7/17: Jotun (The Reaper)
Γράψτε το δικό σας user review και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld
Reviews και Previews προηγούμενης εβδομάδας:
17/7/17: Lawbreakers preview (Μάνος Γρυπάρης)
18/7/17: Snake Pass review (Μάρκος Ασκανιάν)
19/7/17: Ultimate General: Civil War review (Γιάννης Μοσχονάς)
20/7/17: Destiny 2 preview (Μάνος Γρυπάρης)
21/7/17: Portal Knights review
22/7/17: Pro Evolution Soccer 2018 preview (Μάνος Γρυπάρης)
23/7/17: The Elder Scrolls Online: Morrowind review (Χριστιάνα Θάνου)
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.
Comments
Υπάρχουν και σήμερα δύσκολα games αλλά είναι λιγοστά και χωρίζονται σε κατηγορίες.Για παράδειγμα υπάρχουν ακόμα τα trial & error games που πεθαίνεις πολλές φορές προσπαθώντας να ξεπεράσεις ένα εμπόδιο(Δε με χαλάνε να τα παίζω).Τα games που είναι σαδιστικά δύσκολα που υπάρχει μόνο ένα pattern που μπορείς να ακολουθήσεις για να νικήσεις π.χ. ένα boss fight αλλά παράλληλα να μη σε αφήνουν διάφοροι παράγοντες να το κάνεις.Είσαι στο έλεος της Α.Ι. και περιμένεις να τη βρείς σε καλή μέρα και να σε αφήσει να κερδίσεις(αποφεύγονται τα συγκεκριμένα παιχίδια απο μένα δια ροπάλου).Και υπάρχουν και τα παιχνίδια που είναι δύσκολο για παράδειγμα να νικήσεις μια μάχη όμως η open world φύση τους σου επιτρέπει να την αντιμετωπίσεις όπως θέλεις εσύ η και να μην εμπλακείς καθόλου.Σε τέτοια παιχνίδια ο τρόπος που θα διαχειριστείς μια μάχη μπορεί να κρίνει την έκβαση όλου του επιπέδου η και του campaign(Το αγαπημένο μου είδος).
Υπάρχουν και σήμερα δύσκολα παιχνίδια,που δεν συγχωρούν αλλά πρέπει να τα ψάξει κανείς.
Μπορουμε να αναφερουμε δεκαδες παιχνιδια απο την γενια του PS1 που ειναι κλασικα ακομα και σημερα,αρκετα απο την επομενη γενια,λιγο λιγοτερα στην PS3/XBOX 360 εποχη και ακομα λιγοτερα τωρα...Και πολλες απο τις καινουργιες επιτυχιες ειναι ανακυκλωση και αντιγραφη των παλιων...Εκει κιολας φαινεται η διαφορα των συγχρωνων με των παλιων games και ο πρωτος λογος που τα θεωρω με βαση χρονου πολυ ανωτερα!!!