- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Τα games ως υπηρεσία
Press Start: Τα games ως υπηρεσία
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Τα games ως υπηρεσία
Πληροφορίες
Το Xbox Game Pass, το cloud gaming και το μέλλον.
Τα τελευταία δέκα χρόνια, η βιομηχανία των video games παρουσίασε δύο μεγάλες αλλαγές. Από την μια, είχαμε την -επιτυχημένη εμπορικά- άνοδο των ψηφιακών games και από την άλλη το cloud gaming, το οποίο όμως δεν έχει καταφέρει να κερδίσει ακόμα έδαφος. Για εγκυκλοπεδικούς λόγους, να αναφέρουμε ότι η πρώτη φορά που είδαμε digital games στην αγορά ήταν στις αρχές της δεκαετίας του ’80 μέσω του GameLine που επέτρεπε να ενοικιάσεις ψηφιακά games για το Atari 2600, μέσω ειδικού cartridge που συνδεόταν με τηλεφωνική γραμμή.
Όσον αφορά το cloud gaming, δεν είναι λίγες οι εταιρείες που προσπάθησαν να φέρουν την επανάσταση. Αρχικά το OnLive και λίγο αργότερα η Gaikai, την οποία μάλιστα η Sony εξαγόρασε προς 380 εκατομμύρια δολάρια. Αποτέλεσμα της συμφωνίας αυτής, ήταν η γέννηση της υπηρεσίας PlayStation Now που μας δίνει την δυνατότητα να streamάρουμε games από τις κονσόλες της Sony. Η βιομηχανία των video games στρέφεται προς διαφορετική οδό από ότι έχουμε συνηθίσει, αφού ακόμα και μεμονωμένα games προσφέρονται ουσιαστικά ως υπηρεσία.
Τα MMORPG και τα Free-to-Play games ακολουθούν αυτό το μοντέλο, αφού εμείς ως gamers πληρώνουμε είτε μηνιαίως (στην περίπτωση των Pay-to-Play MMORPG) μια συνδρομή για να έχουμε πρόσβαση στο εν λόγω περιεχόμενο ή ξοδεύουμε χρήματα τμηματικά για να αποκτήσουμε το νέο περιεχόμενο του εκάστοτε game, όπως τους νέους ήρωες στα MOBA ή τα πακέτα διαδρομών και αυτοκινήτων για παράδειγμα στο iRacing. Δημιουργείται έτσι ένας κύκλος και μια διαφορετική σχέση ανάμεσα στις εταιρείες και εμάς, αφού όσο περισσότερο αγοράζουμε, τόσο περισσότερα χρήματα αποκτούν οι developers, με επακόλουθο να διαθέτουν ακόμα περισσότερο νέο content για τα games αυτά. Ο κύκλος κλείνει και συνεχίζεται η ίδια “διαδικασία” όσο οι servers είναι γεμάτοι από κόσμο για να φέρουν επιπλέον έσοδα.
Η νέα τάση θέλει ένα κομμάτι του gaming να λειτουργεί ως υπηρεσία, προσφέροντας περισσότερη αξία στα χρήματα που ξοδεύουμε σε σχέση με τα games και το content που αποκτούμε (το λεγόμενο value for money), ενώ ταυτόχρονα οι εταιρείες ανάπτυξης και οι publishers λαμβάνουν περισσότερα χρήματα ακόμα και από παλαιότερα games, οι πωλήσεις των οποίων έχουν μειωθεί. Αυτό ακριβώς το μοντέλο ακολουθεί και το Xbox Game Pass, το οποίο προσφέρει σε πρώτη φάση 100 games του Xbox One και του Xbox 360 έναντι μιας μηνιαίας συνδρομής. Όπως ισχύει δηλαδή και με τα EA Access και Origin Access, τα οποία όμως διαθέτουν αποκλειστικά games της Electronic Arts. Όλα αυτά με την διαφορά ότι αντίθετα με το PlayStation Now και τις παρεμφερείς υπηρεσίες (όπως το GeForce NOW), κατεβάζουμε τα games στον σκληρό μας δίσκο και δεν τα streamάρουμε.
Προσωπικά, αγάπησα το EA Access. Μου αρκεί να παίζω το αμέσως προηγούμενο FIFA, το Titanfall και το Plants vs Zombies: Garden Warfare 2, πληρώνοντας ένα μικρό ποσό κάθε μήνα (περίπου 3-4 ευρώ ανάλογα με την διαθεσιμότητα σε online codes). Η λογική του GaaS όμως (Games as a Service) είναι δίκοπο μαχαίρι. Από την μια, το value for money (για τα δικά μου δεδομένα τουλάχιστον) είναι αρκετά μεγάλο στα EA/Origin Access και Xbox Game Pass. Από την άλλη όμως, μένει να δούμε ποια θα είναι η επίδραση που θα έχει αυτή η νέα τάση στην αγορά των μεταχειρισμένων, σε όσα indie games δεν βρίσκονται σε μια τέτοια υπηρεσία και στον κλάδο των ενοικιάσεων.
Εσείς πώς βλέπετε την στροφή της βιομηχανίας να παρέχει games με την μορφή υπηρεσίας; Πιστεύετε ότι θα έχει αρνητική επίδραση στο gaming industry γενικότερα; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Ποια games θα θέλατε να γίνουν τηλεοπτικές σειρές; (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: Game Maniacs - Κούπες Alien και πίτα Legend of Zelda (Χριστιάνα Θάνου)
Reviews και Previews προηγούμενης εβδομάδας:
4/3/17: Nintendo Switch review (Μάνος Γρυπάρης)
7/3/17: Terraria review (Γιάννης Μοσχονάς)
8/3/17: A.O.T.: Wings of Freedom review (Χριστιάνα Θάνου)
12/3/17: The Legend of Zelda: Breath of the Wild review (Παντελής Δασκαλέλος)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
6/3/17: Selini: Ελληνικό 2D Puzzle Adventure
6/3/17: Ο Jay Z θα χρηματοδοτήσει startup εταιρείες
7/3/17: Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild στα PC μέσω emulator
9/3/17: BAFTA Games Awards 2017
9/3/17: Top 10: Πωλήσεις των games στην Ελλάδα: Ιανουάριος 2017
10/3/17: Αυξήθηκαν οι αναζητήσεις για Nintendo porn
10/3/17: 30 χρόνια Final Fantasy
11/3/17: For Honor: Μείωση χρηστών κατά 1/3
11/3/17: Nokia 3310: Putin Edition αξίας 1.600 ευρώ
12/3/17: Image & Tech Expo: Οι εντυπώσεις μας
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Πρώτον και κυριότερο αρνητικό που θα υπάρξει είναι η μείωση ψηφιακών και retail πωλήσεων μιας υπάρχει αρκετό μεγάλο ποσοστό που προτιμάει να πληρώνει μηνιαία συνδρομή για να έχει μια γκάμα από τίτλους και όχι έναν μόνο. Οι gamers χωρίζονται σε πολλές κατηγορίες και μία είναι και αυτήν.
Εγω περιμένω την εξέλιξη του cloud streaming και στα PC γιατί θα λύσει τα χέρια πολλών gamers οι οποίοι δεν εχουν το απαραίτητο κεφάλαιο για να αγοράσουν ενα δυνατό μηχάνημα για να παίζουν τα παιχνίδια τους σε μια αξιοπρεπή ποιότητα.Πιστέυω οτι αυτό θα είναι ικανό στο μέλλον να ταρακουνήσει τα δεδομένα της αγοράς.Το μόνο πρόβλημα είναι οτι θα δουλεύει με κάποια συνδρομή και δεν θα έχεις την ελευθερία του να παίξεις οποιοδήποτε παιχνίδι θέλεις εκτός και αν θα σου επιτρέπουν να αγοράζεις εσύ το παιχνίδι και να παίζεις κανονικά χωρίς κάποια έξτρα επιβάρυνση.Θα δείξει...