- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Πώς αντιμετωπίζετε την συνεχόμενη αποτυχία στα objectives;
Press Start: Πώς αντιμετωπίζετε την συνεχόμενη αποτυχία στα objectives;
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
Press Start: Πώς αντιμετωπίζετε την συνεχόμενη αποτυχία στα objectives;
Πληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Ο εκνευρισμός, η επιμονή και η ψυχολογία του gamer.
Στη γνωστική ψυχολογία χρησιμοποιείται ο ορισμός “spaced repetition” που περιγράφει την τεχνική με την βοήθεια της οποίας μπορούμε να απομνημονεύσουμε και να συγκρατήσουμε με αποδοτικότερο τρόπο τις πληροφορίες που μας ενδιαφέρουν μέσω της σκόπιμης και έντονης επανάληψης, κάνοντας διαλείμματα συγκεκριμένου και αυξανόμενου χρόνου ανάμεσα στις συνεδρίες. Κάποιοι επιστήμονες όμως προσφέρουν μια αντίστιξη στο ρητό “η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως”, δηλώνοντας ότι η σκόπιμη επανάληψη δεν διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στην ικανότητα συγκράτησης πληροφοριών, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, η έντονη επανάληψη μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα στις αντιδράσεις και την απόδοσή μας.
Στα video games, η επανάληψη μπορεί να έχει δύο αποτελέσματα. Από την μια, όσο περισσότερο παίζεις ένα συγκεκριμένο game ή genre, τόσο καλύτερος μπορείς να γίνεις σε αυτό. Τα παραδείγματα είναι εκατοντάδες. Σε ένα MOBA μαθαίνεις σιγά σιγά τους ήρωες και τα skills τους, τον τρόπο να αντιδράσεις απέναντι σε κάθε αντίπαλο που έχεις μπροστά σου. Στα FPS γίνεσαι καλύτερος στο σημάδι, ενώ στα Strategy μαθαίνεις νέες τακτικές και ποιες μονάδες μπορούν να κάνουν counter τον στρατό του εχθρού σου. Ακόμα και στα καθαρόαιμα Point ‘n’ Click Adventures γνωρίζεις πλέον τους μηχανισμούς πίσω από τους γρίφους και το μυαλό σου θυμάται παρόμοιους γρίφους που έχεις επιλύσει στο παρελθόν.
Από την άλλη, επιστρέφοντας στο... ζουμί του παρόντος άρθρου, υπάρχει η πιθανότητα η έντονη επανάληψη ενός σημείου σε ένα video game να έχει αρνητικά αποτελέσματα στις επιδόσεις μας. Η συνεχόμενη αποτυχία σε κάποιο objective που μας ζητείται να ολοκληρώσουμε, είτε θα έχει αρνητική επιρροή τόσο στις επιδόσεις μας, όσο και στην ψυχολογία μας, είτε θα μας πεισμώσει για να γίνουμε καλύτεροι ώστε να ξεπεράσουμε το εμπόδιο που έχουμε μπροστά μας. Στην πρώτη περίπτωση, κάθε φορά που προσπαθούμε για παράδειγμα να σκοτώσουμε ένα boss στο Dark Souls που μας έχει βγάλει την ψυχή, γινόμαστε περισσότερο ανυπόμονοι και είμαστε επιρρεπείς σε λάθη.
Στα Adventure και Puzzle games στείβουμε το κεφάλι μας για να βρούμε την λύση του γρίφου. Όσο περισσότερη ώρα ασχολούμαστε όμως, τόσο περισσότερο “βασανιζόμαστε” για να βγάλουμε άκρη. Μέρος της τεχνικής του spaced repetition που περιέγραψα στην αρχή του άρθρου, έχει βάσεις και στο gaming, καθώς η διακοπή και η εκ νέου ενασχόλησή μας μετά από λίγα λεπτά ή μερικές ώρες με το σημείο που αντιμετωπίζαμε πρόβλημα, μπορεί να έχει θετική επίδραση στις επιδόσεις μας. Παραδείγματα αυτής της λογικής συναντάμε και στην ζωή μας, όταν για παράδειγμα προσπαθούμε να θυμηθούμε κάτι έντονα και δεν μπορούμε, παρόλα αυτά μετά από λίγη ώρα και αφού έχει ηρεμήσει το μυαλό μας, θυμόμαστε ξαφνικά αυτό που είχαμε ξεχάσει ή μας διέφευγε.
Την αρνητική πλευρά της επανάληψης σε αποτυχημένες προσπάθειες την έχω ζήσει σε πολλά games. Ένα από αυτά ήταν το DiRT Rally, όπου στην προσπάθειά μου να κάνω καλύτερο χρόνο, έσπρωχνα τον εαυτό μου να οδηγώ πιο “απειλητικά”, με αποτέλεσμα να βγαίνω εκτός δρόμου συχνότερα. Σε κάποιες περιπτώσεις βέβαια πείσμωνα και προσπαθούσα με μεγαλύτερη επιμονή να ξεπεράσω το εκάστοτε objective. Υπήρχαν και οι ακραίες περιπτώσεις όπου είχα παρατήσει ένα game για αρκετό καιρό, επειδή κάθε φορά που ήθελα να επιστρέψω σε αυτό, μου ερχόταν στον νου το σημείο που είχα κολλήσει, επιδρώντας αρνητικά στην ψυχολογία μου πριν καν ξεκινήσω να παίζω.
Εσείς πώς αντιμετωπίζετε την συνεχόμενη αποτυχία σε objectives στα games; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια Resident Evil; (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: Στον Πάγκο - Fifa 17 Live: Μάνος Γρυπάρης vs Θανάσης Πασσάς (Γιώργος Λόλας)
Πέμπτη: eSports - Esports Innovation: Οι μεγάλοι τελικοί του LGC
Δευτέρα: Press Start - Προτιμάτε τα παλιά ή τα καινούρια Resident Evil; (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: Στον Πάγκο - Fifa 17 Live: Μάνος Γρυπάρης vs Θανάσης Πασσάς (Γιώργος Λόλας)
Πέμπτη: eSports - Esports Innovation: Οι μεγάλοι τελικοί του LGC
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
1/2/17: Η επιστροφή του Βασιλιά (Παναγιώτης Τσιάτσος - Professor_Severus_Snape)
1/2/17: Η επιστροφή του Βασιλιά (Παναγιώτης Τσιάτσος - Professor_Severus_Snape)
Reviews και Previews προηγούμενης εβδομάδας:
30/1/17: Shantae: Half-Genie Hero review
31/1/17: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD review (Μάνος Μαρίνος)
1/2/17: Killing Floor 2 review (Αλέξανδρος Ζεκάκης)
1/2/17: Halo Wars 2 preview (Γιώργος Λόλας)
2/2/17: Nioh review (Παντελής Δασκαλέλος)
3/2/17: Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate review (Παντελής Δασκαλέλος)
4/2/17: Sniper: Ghost Warrior 3 preview (Παντελής Δασκαλέλος)
5/2/17: A.W. Phoenix Festa review (Παντελής Δασκαλέλος)
30/1/17: Shantae: Half-Genie Hero review
31/1/17: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD review (Μάνος Μαρίνος)
1/2/17: Killing Floor 2 review (Αλέξανδρος Ζεκάκης)
1/2/17: Halo Wars 2 preview (Γιώργος Λόλας)
2/2/17: Nioh review (Παντελής Δασκαλέλος)
3/2/17: Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate review (Παντελής Δασκαλέλος)
4/2/17: Sniper: Ghost Warrior 3 preview (Παντελής Δασκαλέλος)
5/2/17: A.W. Phoenix Festa review (Παντελής Δασκαλέλος)
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Προσωπικά εκνευρίζομαι πολύ πιο εύκολα μεγαλώνοντάς αλλά όχι σε όλες τις κατηγορίες παιχνιδιών.
Πχ στα fps η γενικα στα action games που παίζω πάντα σε δύσκολο επίπεδο δεν θυμώνω ιδιαίτερα.
Όταν όμως κολαω σε έναν γρίφο και στειβω το μυαλό μου για την λύση του ίσως να κάνω quit game
Το ακριβώς αντίθετο μου έχει συμβεί ουκ ολίγες φορές στη σειρά Soulsborne, όπως αναφέρθηκε και στο άρθρο. Συμφωνώ ότι είναι πολύ εύκολο όταν έχεις να αντιμετωπίσεις ένα πολύ δύσκολο boss, κάθε προσπάθειά σου αποφέρει όλο και λιγότερους καρπούς καθώς επενεργεί το άγχος σε αυξανόμενη κλίμακα. Μου 'χει τύχει αρκετές φορές να έχω την τύχη του πρωτάρη που λέμε και με την πρώτη μου προσπάθεια να φτάνω κοντά στο να σκοτώσω κάποιο boss, αλλά προφανώς μην ξέροντας όλες του τις κινήσεις, ή το γεγονός ότι έχει δεύτερη φάση κλπ, κάποια στιγμή πεθαίνω. Ε, στις επόμενες προσπάθειές μου δε με ευνοεί η τύχη και είναι πλέον βέβαιο ότι δε θα τα καταφέρω καθώς γίνομαι επιπόλαια και η υπομονή μου εξαντλείται εύκολα. Ίσως με τη x προσπάθεια τα καταφέρω, αλλά υπάρχουν κι αυτές οι φορές που αποφασίζω να τα παρατήσω και να συνεχίσω την επόμενη μέρα. Το μυαλό μου τότε είναι πιο καθαρό, οπότε και η νίκη πλέον σίγουρη.
Μόλις κάνω ένα διάλειμα και χαλαρώσω μου έρχονται στο μυαλό οι μηχανισμοί του παιχνιδιού και βρίσκω τη λύση.
Οταν είμαστε στη πρίζα δε σκεφτόμαστε καθαρά οπότε είναι καλό να μη παίζουμε point n click,RTS και tactical γιατί δε θα αποδίδουμε 100%.
Απο την άλλη όταν παίζω παιχνίδια που απαιτούν αντανακλαστικά FPS,Racing όσο συνεχίζω αδιάκοπα το παιχνίδι γίνομαι όλο και καλύτερος.Αν σταματήσω για διάλειμα μηδενήζω και πάω απο την αρχή.Οπότε όταν παίζουμε FPS,Racing και γενικά παιχνίδια που απαιτούν αντανακλαστικά,λίγο νεύρο καλό είναι.