- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Τοξικό community
Press Start: Τοξικό community
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Τοξικό community
Πληροφορίες
Ένα από τα αγκάθια της gaming σκηνής.
Η "μοντέρνα" εποχή των video games έχει φέρει στο προσκύνιο πολλά θετικά στοιχεία, όπως οι μεγαλύτεροι κόσμοι, τα πιο εξελιγμένα και πολυπλοκότερα games, καλύτερο τεχνικό τομέα, social στοιχεία και πολλά άλλα. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν και κάποιες αρνητικές απολήξεις στα του online και social scene, καθώς μεγάλο μέρος της κοινότητας δέχεται λεκτικές επιθέσεις στα online games που προσπαθεί να απολαύσει, το λεγόμενο toxic behavior δηλαδή.
Το toxic community, το griefing και το trolling είναι από τα μεγαλύτερα αγκάθια του gaming industry. Αυτό το γνωρίζουμε τόσο εμείς οι χρήστες, όσο και οι ίδιες οι προγραμματιστικές εταιρείες που προσπαθούν να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία υποσχόμενοι ένα πιο φιλικό περιβάλλον. Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι παίρνουν μέτρα τα τελευταία χρόνια για να αποβάλλουν την τοξικότητα και το griefing από τα games τους. Στο Warhammer Online, αν επισκεπτόσουν μια low level περιοχή, το παιχνίδι σε μεταμόρφωνε σε μια... κότα του ενός 1hp ώστε να μην μπορείς να σκοτώνεις μικρού level χαρακτήρες. Στο League of Legends -που έχει ίσως το πιο τοξικό περιβάλλον στα γνωστά video games σήμερα- η Riot προσπαθεί να μετριάσει τα πράγματα με ειδικά συστήματα, ενώ άλλα games δεν παρέχουν καν ingame chat.
Από την άλλη, αν δεν επιδράς με κανέναν τρόπο με το community, νιώθεις αποκομμένος από ένα μέρος του παιχνιδιού, ίσως δε το απολαμβάνεις το ίδιο. Οι λόγοι που υπάρχει αυτή η τοξικότητα είναι πολλοί και είναι ένα θέμα που χρειάζεται αρκετή συζήτηση και έρευνα για να βγάλεις τα απαραίτητα συμπεράσματα. Από την μια, η τοξικότητα οφείλεται εν μέρη στην μικρή ηλικία κάποιων παικτών που δεν έχουν μάθει ακόμα να ελέγχουν τα συναισθήματά τους. Από την άλλη υπάρχει η ανωνυμία που παρέχει ένα online περιβάλλον στα games. Από εκεί και πέρα, μπορούμε να αναφέρουμε ακόμα και την πολιτισμική διαφορά ανάμεσα στους παίκτες, καθώς και τον ρατσισμό που κάνει καμιά φορά την εμφάνισή του.
Εσείς ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι λόγοι που υπάρχει αυτή η τοξικότητα; Σας επηρεάζει αυτό το φαινόμενο; Πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσε να λυθεί αυτό το μεγάλο πρόβλημα των online competitive video games; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Bugs, patches και μισοτελειωμένα games (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: Tech - Οδηγός Αγοράς: 10 low budget κάρτες γραφικών (Δημήτρης Τσετσώνης)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
14/11/15: Έκλεισε το κανάλι του στο YouTube ο Βασίλης (tsakos)
17/11/15: Τα παιχνίδια αποβλακώνουν τους νέους 2: Το ειδεχθές Internet και ο χαιρέκακος υπολογιστής (Marios)
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
18/11/15: Halo: Combat Evolved (Δημήτρης Αραμπατζής)
18/11/15: Fallout 4 (Σταύρος Δήμου)
23/11/15: Half-Life 2 (Βασίλης Γαλανός)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
16/11/15: For Eternity - The Game
17/11/15: Συνεργασία GG και GameWorld
18/11/15: GG: Εκπομπή 16/11/16
18/11/15: Fallout 4: Στολίδια για τα Χριστούγεννα
19/11/15: AthensCon: Εντυπώσεις
19/11/15: PEGI: Ίσως αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης λόγω του VR
19/11/15: Fallout 4 mods
20/11/15: Vector - Το πρώτο ελληνικό Antivirus
20/11/15: Users & Game of the Month: Οκτώβριος 2015
20/11/15: PS2 backwards compatibility στο PS4
21/11/15: Razer Firefly review
21/11/15: Τα Windows έγιναν 30 χρονών
22/11/15: Sociable Soccer
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Το παραπάνω επιχείρημα το στηρίζω σε προσωπικά μου βιώματα. Όταν θα παίξω ένα τοξικό παιχνίδι (εν αγνοία μου) ύστερα από ένα χρονικό διάστημα 'χ' θα έχω αναπτύξει παρόμοια -αν όχι πανομοιότυπη- συμπεριφορά με την υπόλοιπη κοινότητα. Αυτό οφείλεται στους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Πολύ γενικά θα τοποθετηθώ με το παράδειγμα των Strategy-cored games. Σε αυτά τα παιχνίδια παρατηρώ ότι το φαινόμενο της τοξικής συμπεριφοράς συναντάται στον ελάχιστο δυνατό βαθμό. Αυτό κατά τη γνώμη μου οφείλεται (πέραν του target group) στο γεγονός ότι ο παίκτης δεν έχει το χρόνο να εκφράσει την οργή του. Η έκβαση του αποτελέσματος μιας αναμέτρησης-μάχης έρχεται ύστερα από μια σειρά επιλογών (βλ. σκάκι). Ο παίκτης μένει με τα ελάχιστα περιθώρια ενοχοποίησης εξωγενών αιτιών και έχει μια πιο καθαρή εικόνα για το τι πραγματικά έφταιξε που έχασε ή που νίκησε. Επίσης σε ένα παιχνίδι στρατηγικής εάν χρησιμοποιείς το πληκτρολόγιο για να μιλήσεις με τον αντίπαλό σου έχεις ήδη χάσει. Εν ολίγοις, δεν έχεις και πολλά περιθώρια να καλλιεργήσεις τη συμπεριφορά του νευρωτικού σπαστικού χαρακτήρα gamer που αναλύθηκε στο παραπάνω άρθρο.
Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα έχετε ζήσει την παραπάνω διαπίστωση. Δεν είναι αναγκαία η επίκληση στα τα παιχνίδια στρατηγικής που ανέφερα εγώ από προσωπική μου εμπειρία. Πολλά άλλα competitive παιχνίδια μπορούν εξίσου να έχουν μια υγιή κοινότητα.
GG