Press Start: Τοξικό community

Hot
Γιώργος Λόλας
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Press Start: Τοξικό community

Press Start: Τοξικό community

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Ένα από τα αγκάθια της gaming σκηνής.

Η "μοντέρνα" εποχή των video games έχει φέρει στο προσκύνιο πολλά θετικά στοιχεία, όπως οι μεγαλύτεροι κόσμοι, τα πιο εξελιγμένα και πολυπλοκότερα games, καλύτερο τεχνικό τομέα, social στοιχεία και πολλά άλλα. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν και κάποιες αρνητικές απολήξεις στα του online και social scene, καθώς μεγάλο μέρος της κοινότητας δέχεται λεκτικές επιθέσεις στα online games που προσπαθεί να απολαύσει, το λεγόμενο toxic behavior δηλαδή.

Το toxic community, το griefing και το trolling είναι από τα μεγαλύτερα αγκάθια του gaming industry. Αυτό το γνωρίζουμε τόσο εμείς οι χρήστες, όσο και οι ίδιες οι προγραμματιστικές εταιρείες που προσπαθούν να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία υποσχόμενοι ένα πιο φιλικό περιβάλλον. Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι παίρνουν μέτρα τα τελευταία χρόνια για να αποβάλλουν την τοξικότητα και το griefing από τα games τους. Στο Warhammer Online, αν επισκεπτόσουν μια low level περιοχή, το παιχνίδι σε μεταμόρφωνε σε μια... κότα του ενός 1hp ώστε να μην μπορείς να σκοτώνεις μικρού level χαρακτήρες. Στο League of Legends -που έχει ίσως το πιο τοξικό περιβάλλον στα γνωστά video games σήμερα- η Riot προσπαθεί να μετριάσει τα πράγματα με ειδικά συστήματα, ενώ άλλα games δεν παρέχουν καν ingame chat.

Από την άλλη, αν δεν επιδράς με κανέναν τρόπο με το community, νιώθεις αποκομμένος από ένα μέρος του παιχνιδιού, ίσως δε το απολαμβάνεις το ίδιο. Οι λόγοι που υπάρχει αυτή η τοξικότητα είναι πολλοί και είναι ένα θέμα που χρειάζεται αρκετή συζήτηση και έρευνα για να βγάλεις τα απαραίτητα συμπεράσματα. Από την μια, η τοξικότητα οφείλεται εν μέρη στην μικρή ηλικία κάποιων παικτών που δεν έχουν μάθει ακόμα να ελέγχουν τα συναισθήματά τους. Από την άλλη υπάρχει η ανωνυμία που παρέχει ένα online περιβάλλον στα games. Από εκεί και πέρα, μπορούμε να αναφέρουμε ακόμα και την πολιτισμική διαφορά ανάμεσα στους παίκτες, καθώς και τον ρατσισμό που κάνει καμιά φορά την εμφάνισή του.

Εσείς ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι λόγοι που υπάρχει αυτή η τοξικότητα; Σας επηρεάζει αυτό το φαινόμενο; Πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσε να λυθεί αυτό το μεγάλο πρόβλημα των online competitive video games; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Bugs, patches και μισοτελειωμένα games (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: Tech - Οδηγός Αγοράς: 10 low budget κάρτες γραφικών (Δημήτρης Τσετσώνης)

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
14/11/15: Έκλεισε το κανάλι του στο YouTube ο Βασίλης (tsakos)
17/11/15: Τα παιχνίδια αποβλακώνουν τους νέους 2: Το ειδεχθές Internet και ο χαιρέκακος υπολογιστής (Marios)

User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
18/11/15: Halo: Combat Evolved (Δημήτρης Αραμπατζής)
18/11/15: Fallout 4 (Σταύρος Δήμου)
23/11/15: Half-Life 2 (Βασίλης Γαλανός)

Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
16/11/15: For Eternity - The Game
17/11/15: Συνεργασία GG και GameWorld
18/11/15: GG: Εκπομπή 16/11/16
18/11/15: Fallout 4: Στολίδια για τα Χριστούγεννα
19/11/15: AthensCon: Εντυπώσεις
19/11/15: PEGI: Ίσως αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης λόγω του VR
19/11/15: Fallout 4 mods
20/11/15: Vector - Το πρώτο ελληνικό Antivirus
20/11/15: Users & Game of the Month: Οκτώβριος 2015
20/11/15: PS2 backwards compatibility στο PS4
21/11/15: Razer Firefly review
21/11/15: Τα Windows έγιναν 30 χρονών
22/11/15: Sociable Soccer

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +2 Mario07 (Level22) 23/11/2015 19:06
Πολύ ωραίο άρθρο. Πιστεύω πως αυτό είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα στο σύγχρονο gaming. Απλά όταν κάτι (σε αυτή την περίπτωση τα παιχνίδια) γίνει προσιτό σε όλους τότε προσελκύει και ανώριμο κοινό. Γενικώς πιστεύω περιορίζεται αλλά δεν εξαλείφεται το πρόβλημα γιατί καμιά εταιρία δεν θα ρισκάρει να χάσει κοινό είτε εισάγοντας περιορισμούς για να μειώσει το toxic behavior είτε μην επιτρέποντας να παίζουν αυτοί που δεν συμμορφώνονται. Λογικά την κάθε εταιρία την συμφέρει να έχει πολλούς παίχτες και ας σκοτώνονται αυτοί μεταξύ τους από το να έχει σοβαρούς μόνο ανθρώπους που όμως μπορεί να είναι λιγότεροι σε αριθμό.
#2 +2 Mystique (Level23) 23/11/2015 19:56
Ωχ τοξικο community διαβαζω και μου ερχεται στο μυαλο το radiation του Fallout. Ναι, πιστευω οτι σε καθε online game υπαρχει και το αντιστοιχο community που επηρεαζει κατα καποιο τροπο νεους παικτες η και μερικους παλιους αλλα δεν υπαρχουν πολλοι τροποι να αποτραπει το φαινομενο. Μπορεις να κλεισεις το chat, μπορεις να φαρμαρεις σε περιοχες που ειναι καπως ησυχες αλλα να το αποφυγεις δεν γινεται. Μπορεις να συμμετεχεις και εσυ η μπορεις να βαρεθεις γρηγορα απο τις βλακειες που ακουγονται και να ψαχνεις για καινουριο παιχνιδι. Το community ειναι σαν ενα πολυχρωμο μωσαικο αποτελουμενο απο διαφορετικης ποιοτητας ατομα, κρινεις ποιος αξιζει να επικοινωνεις και ποιος παει στα αζητητα ευκολα. Μερικες φορες εχει βεβαια πλακα να βλεπω το chat που ενω μερικοι ασχολουνται με το γνωστο WTB το ταδε αντικειμενο ξαφνικα 2 να βριζονται γιατι ο ενας βλεπει scammer τον αλλο. Η το ενα guild που ετοιμαζεται για το κρισιμο raid να βριζεται με το αντιπαλο λιγο πριν την εναρξη. Εγω πηγαινω και κανω buffs εξω απο το dungeon σαν healer και ηρεμω τα πνευματα. :lol:
#3 +2 Dimchryss (Level12) 24/11/2015 10:47
Το μέγεθος της τοξικότητας που παρουσιάζει μια κοινότητα ενός ανταγωνιστικού παιχνιδιού οφείλεται στο ίδιο το παιχνίδι σε ένα αρκετά μεγάλο βαθμό.
Το παραπάνω επιχείρημα το στηρίζω σε προσωπικά μου βιώματα. Όταν θα παίξω ένα τοξικό παιχνίδι (εν αγνοία μου) ύστερα από ένα χρονικό διάστημα 'χ' θα έχω αναπτύξει παρόμοια -αν όχι πανομοιότυπη- συμπεριφορά με την υπόλοιπη κοινότητα. Αυτό οφείλεται στους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Πολύ γενικά θα τοποθετηθώ με το παράδειγμα των Strategy-cored games. Σε αυτά τα παιχνίδια παρατηρώ ότι το φαινόμενο της τοξικής συμπεριφοράς συναντάται στον ελάχιστο δυνατό βαθμό. Αυτό κατά τη γνώμη μου οφείλεται (πέραν του target group) στο γεγονός ότι ο παίκτης δεν έχει το χρόνο να εκφράσει την οργή του. Η έκβαση του αποτελέσματος μιας αναμέτρησης-μάχης έρχεται ύστερα από μια σειρά επιλογών (βλ. σκάκι). Ο παίκτης μένει με τα ελάχιστα περιθώρια ενοχοποίησης εξωγενών αιτιών και έχει μια πιο καθαρή εικόνα για το τι πραγματικά έφταιξε που έχασε ή που νίκησε. Επίσης σε ένα παιχνίδι στρατηγικής εάν χρησιμοποιείς το πληκτρολόγιο για να μιλήσεις με τον αντίπαλό σου έχεις ήδη χάσει. Εν ολίγοις, δεν έχεις και πολλά περιθώρια να καλλιεργήσεις τη συμπεριφορά του νευρωτικού σπαστικού χαρακτήρα gamer που αναλύθηκε στο παραπάνω άρθρο.

Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα έχετε ζήσει την παραπάνω διαπίστωση. Δεν είναι αναγκαία η επίκληση στα τα παιχνίδια στρατηγικής που ανέφερα εγώ από προσωπική μου εμπειρία. Πολλά άλλα competitive παιχνίδια μπορούν εξίσου να έχουν μια υγιή κοινότητα.

GG
#4 +1 TheLuckyShamrock (Level15) 25/11/2015 00:46
Γι'αυτό πολλές φορές αποφεύγω τα multiplayer παιχνίδια. xD Το toxic community υπάρχει απλά επειδή υπάρχουν πολλοί βλάκες και μικρά παιδιά που παίζουν τα multiplayer παιχνίδια. :P